Νέες διαστάσεις λαμβάνει η υπόθεση της κατάρριψης του RF-4E της ΤHK από τη συριακή αεράμυνα , με απρόβλεπτες συνέπειες για τις σχέσεις Τουρκίας-Συρίας εφόσον αποδειχθεί η γνησιότητα των δύο απόρρητων εγγράφων που φέρνει σήμερα στο φως της δημοσιότητας το αραβικό τηλεοπτικό δίκτυο Al Arabiya

 Στην κατοχή του τηλεοπτικού σταθμού περιήλθαν εκατοντάδες απόρρητα έγγραφα των συριακών υπηρεσιών μέσω του Ελεύθερου Συριακού Στρατού (FSA), μεταξύ των οποίων κι ένα άκρως απόρρητο έγγραφο από το γραφείο του Προέδρου Bashar al-Assad με αποδέκτη τον Ταξίαρχο Hassan Abdel Rahman, όπου αναφέρεται ότι οι δύο Τούρκοι χειριστές, οι Σμηναγός Gökhan Ertan και Ανθυποσμηναγός Hasan Hüseyin Aksoy, συνελήφθησαν από την συριακή υπηρεσία πληροφοριών της αεροπορίας όταν το αεροσκάφος τους καταρρίφθηκε σε συνεργασία με τη ρωσική βάση της Ταρτούς.

 Ο Ταξίαρχος Rahman ταυτοποιείται από το Al Arabiya ως διοικητής της συριακής μονάδας ειδικών επιχειρήσεων. Στο ίδιο έγγραφο, δίνονται οδηγίες όπως οι δύο χειριστές αντιμετωπιστούν ως αιχμάλωτοι πολέμου και ανακριθούν για τις σχέσεις της Τουρκίας με τον FSA ενώ σε άλλο σημείο εξετάζεται η δυνατότητα παράδοσής τους στη Xεζμπολλάχ του Λιβάνου. 

 Το δεύτερο έγγραφο που φέρεται να αποστέλλεται και πάλι από το προεδρικό γραφείο με αποδέκτη όλες τις διευθύνσεις των υπηρεσίων πληροφοριών αναγράφει: “Με βάση τις πληροφορίες και τις κατευθύνσεις της ρωσικής ηγεσίας προκύπτει η ανάγκη θανάτωσης διά φυσικού τρόπου των δύο Τούρκων πιλότων που προσήχθησαν από την Μονάδα Ειδικών Επιχειρήσεων και η μεταφορά των πτωμάτων στο σημείο συντριβής στα διεθνή ύδατα.”



 Η γνησιότητα των εγγράφων δεν έχει αποδειχθεί μέχρι στιγμής ενώ σιγήν ιχθύος τηρεί το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών. Σημειώνεται πως τις πρώτες ώρες της γνωστοποίησης του συμβάντος, σε πολλές διευθύνσεις συριακών twitter διαδόθηκε η πληροφορία ότι οι Τούρκοι χειριστές επέζησαν και συνελήφθησαν. Τελικά, οι σωροί των δύο χειριστών ανακτήθηκαν στις 4 Ιουλίου, 14 ημέρες μετά την κατάρριψη του αεροσκάφους, χωρίς να έχει γνωστοποιηθεί μέχρι σήμερα το ακριβές σημείο ανεύρεσής τους.


Το πλήρωμα του ΠΝ29,στην αεροπορική επίδειξη Athens Flying Week,στέλνει το δικό του μήνυμα.





Συνετρίβη εχθές στο Δορύλαιο το πρωτότυπο UAV Anka.Οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν πως χάθηκε ο  έλεγχος κατά τη διάρκεια δοκιμαστικής πτήσης,χωρίς να διευκρινίζεται αν πρόκειται για απώλεια στήριξης ή αν παρουσιάστηκε πρόβλημα στη ζεύξη.

Πηγή
 Πριν από περίπου δυόμιση χρόνια τα "C" πέρασαν από εκτεταμένα τεστ δομικών καταπονήσεων.Καθώς ο στόλος πλησίαζε το προσδοκώμενο όριο ζωής που δίνει ο κατασκευαστής - 8.000 ώρες πτήσης - η αεροπορία ήθελε να δει πόσο ακόμη μπορούσε να κρατήσει τα F-15C σε υπηρεσία καθυστερώντας την απόσυρση τους.

Elephant walk,70 αετοί στο διάδρομο(C)USAF
 H Boeing διενεργεί τεστ κοπώσεως σε  πλήρη κλίμακα ώστε να επεκτείνει το όριο ζωής των "C/D" στις 18.000 ισοδύναμες ώρες πτήσης (EFH) και  των "E" στις 32.000.Σήμερα αεροσκάφη του τύπου έχουν πάνω από 10.000  πραγματικές ώρες πτήσης και συνεχίζουν.

 Παράλληλα ετοιμάζεται πρόγραμμα αντικατάστασης του ραντάρ για όλα τα "E" το οποίο θα ξεκινήσει το 2014 και αναμένεται να περατωθεί το 2021.Το APG-63(V)3 θα αντικατασταθεί από το APG-82(V)1 τεχνολογίας AESA,προσφέροντας αξιοπιστία και αποτελεσματικότητα σε σχέση με το προκάτοχο του.

Το CockpitNG της Elbit που επιλέχθηκε από την Boeing
 Για το πιλοτήριο η πρόταση της Boeing , αφορά την αντικατάσταση 23 ενδείκτων,ψηφιακών και αναλογικών από μια μεγάλη επιφάνεια απεικόνισης (LAD) και την προσθήκη HUD χαμηλού προφίλ (LPHUD).Με τις προτεινόμενες αλλαγές πέρα από τη μείωση του κόστους και της συντήρησης η νέα διάταξη θα προσφέρει στο χειριστή αυξημένη επίγνωση κατάστασης.

 Τέλος το υπάρχον σύστημα αυτοπροστασίας θα αντικατασταθεί από το DEWS και η υπολογιστική ιχύς του αεροσκάφους θα αυξηθεί με το πρόγραμμα ADCP II.


Πηγή
Την Πέμπτη, 27 Σεπτεμβρίου 2012 και ώρα 19:52, ελικόπτερο Super Puma της Πολεμικής Αεροπορίας, απογειώθηκε από την 112 Πτέρυγα Μάχης/Αεροπορική Βάση Ελευσίνας, με σκοπό την αεροδιακομιδή δεκαοχτάχρονης Καναδής, με λιποθυμικό επεισόδιο, από το εκπαιδευτικό Νορβηγικό ιστιοφόρο "Soerlandet", που έπλεε 34 ναυτικά μίλια νότια της νήσου Μήλου. Το ελικόπτερο μετέφερε με ασφάλεια την ασθενή, στην 115 Πτέρυγα Μάχης/Αεροπορική Βάση Σούδας την 22:22, από όπου παρελήφθη από ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ. 






Εγκρίθηκε η προμήθεια,12 μαχητικών αεροσκαφών με σκοπό την αντικατάσταση των 48 απαρχαιωμένων Mig-21,από συμβούλιο στο οποίο συμμετείχαν ο Πρόεδρος , ο πρωθυπουργός και ο υπουργός Άμυνας της Ρουμανίας.

Υπενθυμίζεται πως το περασμένο Μάιο κλιμάκιο της Ρουμάνικης ΠΑ είχε επισκεφθεί την Ολλανδία και την Πορτογαλία με σκοπό να εξετάσουν τα προς πώληση μαχητικά.

Η προσφορά της Πορτογαλίας αφορά 12 F-16 με κόστος 125 εκάτ. Ευρω και 450 εκατ. Ευρώ για την παρεχόμενη εκπαίδευση,την υποστήριξη και συναφές υλικό (πιθανότατα όπλα κλπ).Τα F-16 θα φτάσουν στη Ρουμανία το 2016,όταν ολοκληρωθεί η εκπαίδευση των χειριστών.

Πηγή

Welcome to the Viper Club...

 Ο Ρώσος Α/ΓΕΑ,Πτέραρχος Viktor Bondarev τη περασμένη Τετάρτη με εντολή του απαγόρευσε κάθε εκπαιδευτική δραστηριότητα πάνω από αυτοκινητόδρομους.Αφορμή για την απόφαση του στάθηκαν , δύο βίντεο που ανέβηκαν στο youtube , αρχές του μήνα.Στα δύο βίντεο βλέπουμε Su-24 και Mi-8 να ξύνουν τις οροφές αμαξιών στον αυτοκινητόδρομο M21 στη βόρεια Ρωσια και στα Ουραλία αντίστοιχα. 


 "Λαμβάνουμε μέτρα για να προλάβουμε παρόμοια συμβάντα στο μέλλον,αλλάξαμε τις διαδρομές και τις διαδικασίες όταν πραγματοποιούνται πτήσεις πάνω από αυτοκινητόδρομους.Φυσικά το ίδιο δεν ισχύει και για το ύψος που πραγματοποιείτε η πτήση , θέλουμε ικανούς χειριστές οι οποίοι να πετούν κάτω από όλες τις συνθήκες."

Πηγή

Η υπηρεσία DSCA ενημέρωσε το Κογκρέσο για πιθανή πώληση επιθετικών ελικοπτέρων AH-1Z Cobra, καθώς και συναφούς εξοπλισμού, εκπαίδευσης και υλικών υποστήριξης. Το πακέτο αφορά 36 ελικόπτερα, έναντι 2,6 δισ. δολαρίων. Επιπλέον, θα περιλαμβάνονται 288 πύραυλοι AGM-114K3 Hellfire καθώς και 72 πύραυλοι αέρος – αέρος AIM-9M-8 Sidewinder.

@wiki



Πηγή

Στα πρόθυρα κατακόρυφης αναβάθμισης των επιχειρησιακών της δυνατοτήτων βρίσκεται η ΤΚΚ καθώς μετά την παράδοση 3 επιθετικών ελικοπτέρων ΑΗ-1W Super Cobra από τα αμερικανικά αποθέματα για την αναπλήρωση απωλειών, βαίνει προς ολοκλήρωση το πρόγραμμα κατασκευής των 9 επιθετικών ελικόπτερων Τ129Α βασικής διαμόρφωσης που συναρμολογήθηκαν από την Τουρκική Αεροδιαστημική Βιομηχανία (ΤΑΙ). 

Η παραλαβή του συνόλου των 9 ελικοπτέρων Τ-129Α από τον Τουρκικό Στρατό αναμένεται μέχρι τα μέσα του 2013 ενώ από εκείνη τη χρονική περίοδο αναμένεται η έναρξη παραδόσεων των 51 ελικοπτέρων Τ-129Β εγχώριας συμπαραγωγής στο πλαίσιο του προγράμματος Τακτικού Ελικοπτέρου Μάχης και Αναγνώρισης (ΑΤΑΚ). Ειδικότερα, η παράδοση του πρώτου Τ-129Β παραγωγής από τα 51 του προγράμματος τοποθετείται τον Ιούνιο του 2013, ενώ τα επόμενα 7 θα ακολουθήσουν ανά δίμηνο μέχρι τον Αύγουστο του 2014. Καθένα από τα υπόλοιπα ελικόπτερα θα παραδοθεί ανά μήνα, με το τελευταίο το Δεκέμβριο του 2017.

(C)TAI


Σημειώνεται ότι ο στόλος των 51 ελικοπτέρων T-129Β θα διαφοροποιείται ως προς τον εξοπλισμό του: Η αρχική παρτίδα 30 ελικοπτέρων (TUC-1) θα ενσωματώνει αντιαρματικά βλήματα από το εξωτερικό με επικρατέστερο το ΑGM-114 Hellfire και σκοπευτικό σύστημα κάσκας TopOwl της Thales ενώ τα υπόλοιπα (TUC-2) θα φέρουν κατευθυνόμενα αντιαρματικά βλήματα μακράς ακτίνας UMTAS, εγχώριας σχεδίασης και ανάπτυξης από τη Roketsan, και κάσκα Aselsan AVCI.

Η Τουρκία στις 23/09 στην αεροπορική βάση Akıncı της Άγκυρας τρία μεταχειρισμένα επιθετικά ελικόπτερα AH-1W Super Cobra από το Σώμα Πεζοναυτών των ΗΠΑ που προορίζονται να καλύψουν τις κατεπείγουσες ανάγκες στις επιχειρήσεις κατά των Κούρδων ανταρτών, ενισχύοντας τα 6 διαθέσιμα AH-1W του Τουρκικού Στρατού. Με την εξέλιξη αυτή διαψεύδεται δημοσίευμα τουρκικής εφημερίδας που υποστήριζε ότι η καθυστέρηση στην παράδοση των ελικοπτέρων οφείλεται στην αναβάθμισή τους στο επίπεδο των AH-1Z Κing Cobra. Στο αρχικό αίτημα της Τουρκίας για την απόκτηση 12 μεταχειρισμένων Super Cobra προ τετραετίας, η DSCA των ΗΠΑ ειδοποίησε στις 28 Οκτωβρίου 2011 το Κογκρέσο για πιθανή Στρατιωτική Πώληση Εξωτερικού (FMS) στην Τουρκία τριών AH-1W και συναφών υλικών και υπηρεσιών, με εκτιμώμενο κόστος $111 εκατ. Η ειδοποίηση περιλάμβανε 7 κινητήρες Τ700-GE-401, 6 εγκατεστημένους και έναν εφεδρικό καθώς και λοιπά συναφή στοιχεία εφοδιαστικής υποστήριξης.

Strategy Report
Το Ιράν ανακοίνωσε τη δημιουργία ενός νέου εγχώριας σχεδίασης και κατασκευής  UAV.Όπως μεταδίδουν κρατικά μέσα το Shahed 129 έχει εμβέλεια 2.000 χλμ ενώ έχει τη δυνατότητα να φέρει οπλικό φορτίο.


 Στιγμιότυπα από τη μοίρα των"πελαργών".
(C)Manuel Estoppey
Συνταξιδεύοντας με την μασκότ της μοίρας(C)Manuel Estoppey
Συνοδεύοντας Tu-95 πάνω από την Ισλανδία

(C)A. Jeuland/SIRPA Air


(C)Patrick Genoud



@Aviationist
Ό,τι απέμεινε από AV-8B Harrier του USMC,μετά από καταδρομική ενέργεια που πραγματοποίησαν Ταλιμπάν στην αεροπορική βάση Bastion του Αφγανιστάν.
©P.Stepienik\Armée de l'air
©P.Stepienik\Armée de l'air


©P.Stepienik\Armée de l'air

©P.Stepienik\Armée de l'air

 test pilot - Goran Savic

Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου άμυνας της Σερβίας,εκπαιδευτικό αεροσκάφος LASTA 95 συνετρίβη στη  κοινότητα Nova Pazova.Το αεροσκάφος το οποίο είχε μόλις 39 ώρες πτήσης.διενεργούσε δοκιμαστική πτήση.

 To εκπαιδευτικό Lasta 95 αποτελεί προιόν Σέρβικης σχεδίασης.Συνολικά μετρα συνολικά 35 παραγγελίες 20 για την αεροπορία του  Ιράκ και 15 για την Σέρβικη.(C)Igor Salinger

 Ο δοκιμαστής-χειριστής Tomislav Becagovic εγκατέλειψε (δεν έχει εκτινασσόμενα καθίσματα) έγκαιρα το αεροσκάφος,με τον παραδοσιακό τρόπο,ενώ ο Goran Savic παρέμεινε μέσα στο εκπαιδευτικό λίγο παραπάνω,προσπαθώντας να το εκτρέψει από την πορεία του για να μη καταπέσει στα σπίτια της κοινότητας.




 Οι δύο πιλότοι μεταφέρθηκαν με ελικόπτερο (in and out casevac 90 δευτερόλεπτα) στο πλησιέστερο νοσοκομείο.Ο Goran Savic βαριά τραυματισμένος εξαιτίας της "αργοπορημένης" εγκατάλειψης,υπέκυψε λίγη ώρα αργότερα.



Πηγή 
 Σήμερα στις 09:00 ελικόπτερο της αεροπορίας στρατού πραγματοποίησε αναγκαστική προσγείωση στη κοίτη του ποταμού Ευεργέτουλα καθώς παρουσίασε διαρροή καυσίμου.


 Το UH-1 με το ζευγάρι του πετούσαν πάνω από την κοινότητα των Κεραμειών,όταν οι χειριστές του διαπίστωσαν βλάβη.Το πλήρωμα αμέσως πραγματοποίησε τις απαραίτητες ενέργειες για την αναγκαστική προσγείωση.

Στο Huey επέβαιναν Ρώσοι επιθεωρητές οι οποίοι πραγματοποιούσαν επαλήθευση στοιχείων - αξιολογήση σε μονάδες του νησιού.Σύμφωνα με το κείμενο της Βιέννης 2011, προβλέπονται επισκέψεις επιθεωρητών, με σκοπό την επαλήθευση των ετησίων στοιχείων τα οποία ανταλλάσσουν οι συμβαλλόμενες χώρες. Οι αξιολογήσεις πραγματοποιούνται σε ενεργές Μονάδες και Σχηματισμούς του ΣΞ και ΠΑ των κρατών-μελών του ΟΑΣΕ. Η  ομάδα αξιολογητών της Ρωσικής Ομοσπονδίας επισκέφθηκε την 98 ΑΔΤΕ (Μυτιλήνη), 88 ΣΔΙ (Λήμνος), ΤΔ/41 ΣΠ (Σαμοθράκη) του ΣΞ και 130 ΣΜ (Λήμνος) της ΠΑ αντίστοιχα.


Πηγή

Δείτε επίσης : Δις Αναγκαστική Προσγείωση UH-1



 Σήμερα το πρωί κατόπιν εντολής του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ δόθηκε εντολή ενεργοποίησης της Δύναμης Ταχείας Αντίδρασης με το εξής σενάριο της άσκησης:
 
 Άμεση αερομεταφορά τμήματος της Δύναμης Δέλτα, υπό τον έλεγχο της Διακλαδικής Διοίκησης Ειδικών Επιχειρήσεων, σε νησί του Βορειοανατολικού Αιγαίου με σκοπό την εξασφάλιση του αεροδρομίου του νησιού. Στη Δύναμη συμμετέχει και η διακλαδική ομάδα φύλαξης Υψηλών Προσώπων, με αποστολή την προστασία του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ, ο οποίος στο πλαίσιο της άσκησης προσγειώθηκε στο αεροδρόμιο. 




 Στη συνέχεια ακολούθησε αερομεταφορά Δύναμης, πέραν της Δύναμης Ταχείας Αντίδρασης, με σκοπό την ενίσχυση των δυνάμεων του νησιού.


Από το twitter του Α/ΓΕΕΘΑ διαβάζουμε:

 Ιδιαίτερα επιτυχής η ασκηση εξασφαλισης αεροδρομίου και αερομεταφορά στο Β.Αιγαίου. Η Δύναμη ´Δ¨ του Βορρά είναι εξαιρετικά αποτελεσματική.





 




 Ισχυρή έκρηξη που σημειώθηκε στις 18:00,σε περιοχή "ελεγχόμενη" από την αεροπορική βάση του Ικονίου,πλησίον του αυτοκινητόδρομου Ικονίου-Αδάνων,συγκλόνισε τη περιοχή.Στο σημείο έσπευσε προσωπικό της αεροπορίας,όπου με τη συνδρομή της αστυνομίας απέκλεισαν τους γύρω επαρχιακούς δρόμους. 

Η περιοχή όπου βρίσκεται η Α/Β και το πεδίο βολής στο Ικόνιο

Στη περιοχή του συμβάντος υπάρχει πεδίο βολής ενώ εδρεύει και η 3rd Main Jet Base (3'üncü Ana Jet Üs) η οποία από τις 24 Σεπτεμβρίου φιλοξενεί την άσκηση Anadolu Kartali 2012-3 (Τουρκική Red Flag).

Το πεδίο βολής πλησίον της 3'üncü Ana Jet Üs
 Επίσημη ανακοίνωση δεν έχει γίνει,παρόλα αυτά τα Τουρκικά μέσα μεταδίδουν τη πληροφορία πως οι στρατιωτικές αρχές προχώρησαν σε ελεγχόμενη έκρηξη παλαιών πυρομαχικών.

Πηγή


Το Σάββατο 29 Σεπτεμβρίου 2012 στις 10:30 το πρωί με την έναρξη του Athens Flying Week στο Τατόι το ελικόπτερο της ΕΛ.ΑΣ. θα παρουσιάσει για πρώτη φορά σε ευρύ κοινό τις δυνατότητες του ελικοπτέρου για την καταστολή εγκλήματος.



Το ελικόπτερο θα αναχωρήσει από το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος»  και θα κατευθυνθεί προς το Τατόι εκτελώντας καταδίωξη σε συνεργασία με επίγειες δυνάμεις.
Το ιδιαίτερο που θα παρουσιαστεί θα είναι πως το κοινό στο Athens Flying Week θα μεταδίδει σε γιγαντοοθόνες led όλη την διαδικασία.

 Σε καθημερινή σχεδόν βάση τα τουρκικά F-16 προβαίνουν σε παραβιάσεις του εναέριου χώρου μας, εφαρμόζοντας επιχειρησιακή πολιτική χειρουργικής ακριβείας και τείνουν να αλλάξουν την Ελληνική ταυτότητα τουλάχιστον του μισού Αιγαίου,παραβιάζοντας κατάφωρα τη διεθνή νομιμότητα και τις διεθνείς σχέσεις.
  
 Με την μη κατάθεση σχεδίων πτήσης,εφαρμόζεται η Τουρκική πολιτική σύμφωνα με την οποία ο έλεγχος του μισού Αιγαίου για την εναέρια κυκλοφορία και την έρευνα και διάσωση ανήκει στην Άγκυρα,σύμφωνα με το νόμο 24611/12 Δεκεμβρίου 2001 που ψήφισε η Τουρκική εθνοσυνέλευση για τον οποίο καμία Ελληνική κυβέρνηση δεν έχει αντιδράσει.Αξίζει να σημειωθεί πως την ίδια ακριβώς ημερομηνία (12/12/01) εκδόθηκε η απόφαση 2/73348/0049/23.23.01 με την οποία η Ελληνική κυβέρνηση πωλούσε για 17 χρόνια,τα μελλοντικά έσοδα που θα προέκυπταν από τα τέλη διαδρομής των πολιτικών αεροσκαφών στο FIR Αθηνών.

 Επιπρόσθετα μαχητικά της THK υλοποιούν επιχειρησιακώς την Τουρκική πολιτική διχοτόμησης του Αιγαίου και στον 25ο Μεσημβρινό ως περιοχή ελεγχόμενη από την Άγκυρα.Παράλληλα με τις παραβιάσεις των Ελληνικών νήσων,επισφραγίζουν τη πάγια πολιτική του Τουρκικού υπ.εξ.,σύμφωνα με την οποία ορισμένα νησιά και βραχονησίδες δεν ανήκουν στην Ελληνική κυριαρχία,θέση που εμμέσως πλην σαφώς ενστερνίζεται το ΝΑΤΟ.Η Αθήνα μέσα στη γενικότερη αδυναμία της,προσπαθεί με διάφορα τερτίπια αριθμητικής να υποβαθμίσει το θέμα.

Τα παραδείγματα αρκετά :

  • 19 Σεπτεμβρίου,εισήλθαν στο FIR Αθηνών 4 Τουρκικά F-16 και ένα CN-235,χωρίς να καταθέσουν σχέδιο πτήσης,παραβιάζοντας τον εναέριο χώρο αρκετών νήσων από τους Καλόγηρους και το Αγαθονήσι μέχρι το Φαρμακονήσι κ.α.Η πτήση τους κινήθηκε στα όρια του 25ου Μεσημβρινού,στη μέση του Αιγαίου.

  • 18 Σεπτεμβρίου,4 Τουρκικά αεροσκάφη και ένα CN-235 διαμόρφωσης ηλεκτρονικού πολέμου προέβησαν σε 36 παραβιάσεις του ε.ε.χ. σε 9 Ελληνικά νησιά.Παρά ταύτα ΥΕΘΑ και ΥΠΕΞ καταχώρησαν μόνο 9 παραβιάσεις.

  • 4,10 και 13 Σεπτεμβρίου,εισήλθαν στο FIR Αθηνών 20 Τουρκικά αεροσκάφη χωρίς να καταθέσουν σχέδια πτήσης,προβαίνοντας σε 38 παραβιάσεις του ε.ε.χ. "μαρκάροντας" τον 25ο παράλληλο.Ωστόσο τα αρμόδια υπουργεία καταχώρησαν μόλις 7 παραβιάσεις.

  • 7,27 και 28 Αυγούστου,εισήλθαν στο FIR Αθηνών 16 Τουρκικά αεροσκάφη τα οποία προέβησαν σε 52 παραβιάσεις όπου η Ελληνική πλευρά καταχώρησε μόνο τις 12.

Τα παραπάνω αναδεικνύουν ένα ακόμη μείζον θέμα που έχει σημαδέψει τις σχέσεις των δύο χωρών  από το 1988.Οι δύο χώρες έχουν συνυπογράψει το μνημόνιο Παπούλια Γιλμάζ που ισχύει τους θερινούς μήνες,ενώ από το 2006 με τη συμφωνία Μπακογιάννη-Γκιούλ επεκτάθηκε για ένα ακόμη μήνα έχοντας ισχύ από τις 15 Ιουνίου μέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου.Το μνημόνιο με το πέρασμα του χρόνου έχει καταστεί ετεροβαρές και η μοναδική διάταξη που θα μπορούσε να θεωρηθεί ευνοηκή για την Ελλάδα είναι "ο σεβασμός των κυριαρχικών δικαιωματων των δύο χωρών".Ωστόσο με τις Τουρκικές παραβιάσεις,παραβιάζεται ταυτόχρονα το μνημόνιο Παπούλια Γιλμάζ με το Ελληνικό υπ.εξ. να έχει πάψει να το αναφέρει έστω και τυπικώς.





Μέρος του άρθρου της Κύρας Αδάμ στον "Επενδυτή" 22-23/09/12 με τίτλο "Μνημόνιο αέρος για οικονομία καυσίμων".


 Δύο υψηλόβαθμοι αξιωματικοί της Ισραηλινής ΠΑ παραλίγο να συγκρουστούν στον αέρα κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικής εξόδου.
Συγκεκριμένα οι Ταξίαρχοι Ilan Boger και Ziv Levy έφεραν τα αεροσκάφη τους σε κατά μέτωπο πορεία και έστρεψαν προς αντίθετες κατευθύνσεις σε απόσταση μόλις 100 μέτρων αποφεύγοντας τη σύγκρουση τη τελευταία στιγμή.


 (C)Polish Air Force,32 Sqn
 Η ανώτατη ιεραρχία θορυβημένη από το συμβάν διέταξε πειθαρχική έρευνα για τους δύο αξιωματικούς ενώ προχωρά στην άμεση διοργάνωση σεμιναρίων και διαλέξεων ασφάλειας πτήσεων σε όλες τις μοίρες.




Πηγή


 O Ziv Levy

O Ilan Boger



Η Boeing έλαβε παραγγελία ύψους 1,5 δισεκατομμυρίου ευρώ περίπου, για την κατασκευή 11 επιπλέον αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας P-8Α Poseidon. Είναι η τρίτη παρτίδα χαμηλής παραγωγής που παραγγέλθηκε, ανεβάζοντας τον αριθμό τους σε 24, σε σύνολο 117 που είναι οι ανάγκες του Αμερικανικού Ναυτικού. Ήδη έχουν παραδοθεί τρία αεροσκάφη και άλλα δύο θα παραδοθούν μέχρι το τέλος του έτους.


(C)MC3 Daniel J. Meshel / Navy









 Πρώτη πυροδότηση πυραύλου μέσης ακτίνας,ενεργού τερματικής κατεύθυνσης ραντάρ PL-12 από J-10AH της Κινεζικής ναυτικής αεροποριας (PLANAF).


Πηγή
 Super Puma της 384 ΜΕΔ , απογειώθηκε από την 112 Π.Μ. , με σκοπό τη μεταφορά 60χρονου Ρώσου ναυτικού από το δεξαμενόπλοιο "MAERSK RIESA" , που υπέστη καρδιακό επεισόδιο . Το Super Puma, έφτασε πάνω από το πλοίο στις 22:40, αλλά στις 22:52 αποχώρησε, διότι ο ασθενής απεβίωσε.


 Κατά την επιστροφή του στη βάση,το ελικόπτερο ανέφερε βλάβη με αποτέλεσμα να διαταχθεί να προσγειωθεί για προληπτικούς λόγους.Στις 23:02 το Super Puma έφτασε στην 120 ΠΕΑ.

Πηγή