Για την SNMCMG2 ήταν η πρώτη φορά από την αρχή του πλού της που συνεργάστηκε με εναέρια μέσα...(C) NATO

Ολοκληρώθηκε η πολυεθνική άσκηση Ναρκοπολέμου "ΑΡΙΑΔΝΗ 2013", που διεξήχθη στην ευρύτερη περιοχή του Ιονίου και Πατραϊκού από 04 έως 13 Νοεμβρίου. Στην άσκηση συμμετείχαν η Φρεγάτα Αδριάς με οργανικό ε/π Aegean Hawk (ΠΝ 59) της 2ης Μοίρας Ελικοπτέρων Ναυτικού, το Ναρκοθηρευτικό Ευρώπη, η Κανονιοφόρος Μαχητής, άνδρες της ΔΥΚ, η Ναυτική Διοικήση Ιονίου, εναέρια μέσα της ΠΑ καθώς και η μόνιμη αντιναρκική δύναμη του ΝΑΤΟ SNMCMG-2 που αποτελείται από τα Γερμανικά πλοία FGS Mosel και FGS Rottweil, το Τουρκικό TGC Erdemli και το Βρετανικό HMS Penzance.

Το Aegean Hawk της 2ης ΜΕΝ πραγματοποίησε απο-προσνηώσεις στο πλοίο FGS Mosel (C) NATO

Όπως ο ανέφερε ο διοικητή της SNMCMG-2 Matthias Seipel, η άσκηση ήταν καλά οργανωμένη με ρεαλιστικά σενάρια όπως η αναχαίτιση ασύμμετρων απειλών από ταχέα σκάφη και ελικόπτερα καθώς και η αντιμετώπιση αεροπορικής προσβολής από αεροσκαφη που πετούν σε χαμηλό ύψος.




(C) Vladimir Padrino
Διπλωματικό επεισόδιο έχει προκαλέσει η τρίτη κατάρριψη ιδιωτικού αεροσκάφους από τη Βενεζουέλα στις αρχές του μήνα. Το Hawker 25 εισήλθε παράνομα στον εναέριο χώρο της Bενεζουέλας και κατερρίφθη από F-16 της AMBV (Aviación Militar Bolivariana Venezolana). Το αεροσκάφος κατά τους Βενεζoυελάνους αξιωματούχους μετέφερε φορτίο κοκαίνης. To Μεξικό ζητήσει εξηγήσεις για την ενέργεια καθώς όπως υποστηρίζει το αεροσκάφος μετέφερε πέντε επιβάτες και δύο χειριστές.


Eνεργοποίηση υπότιτλων και μετάφραση τους.



Πηγή
Το "25155" που χάθηκε στη φωτογραφία.(C) Dimitrije Ostojic
Η Σερβική αεροπορία απώλεσε ένα J-22 κατά την διάρκεια εκπαιδευτικής πτήσης. Ο πιλότος εγκατέλειψε επιτυχώς, χωρίς να τραυματιστεί. Είναι το τρίτο Orao που χάνει η Αεροπορία της Σερβίας τα πέντε τελευταία χρόνια.

Πηγή

Τα F-2000 στη Cruzex VI, ένα μήνα πριν αποσυρθούν και παραδώσουν τη θέση τους στα ικανότερα F-5EM...

 










 
Η 31η Πτέρυγα είχε φιλοξενήσει το περασμένο Ιούνιο το 1ο σχολείο Τακτικών Μεταφορών (C) EJE

Χειριστές αεροσκαφών C-130 της FAM (Fuerza Aérea Argentina) εκπαιδεύτηκαν για τέσσερις ημέρες στην Ισπανία στην 31η Πτέρυγα. Η εκπαίδευση περιελάμβανε 12 ώρες πτήσης σε εξομοιωτή 
με αντικείμενα όπως ρίψη φορτίων και αλεξιπτωτιστών, αντιμετώπιση εναέριων και επίγειων απειλών και assault landings. Στη παραπάνω φωτογραφία διακρίνεται το ενδιαφέρον patch που κοσμεί το μπράτσο των χειριστών, για να μην ξεχνούν...

Πηγή
Σημαντικά βελτιωτικά έργα αναμένεται να γίνουν τον επόμενο χρόνο στην αεροπορική βάση "Ανδρέας Παπανδρέου" όπως ανέφερε ο Υπουργός Άμυνας Φώτης Φωτίου, ο οποίος παρέστη  στην εκδήλωση στην αεροπορική βάση  για  τον εορτασμό του Αρχαγγέλου Μιχαήλ, Προστάτη της Πολεμικής Αεροπορίας. 

(C) mod.gov.cy

Το  2014, είπε χαρακτηριστικά, «προγραμματίζονται σημαντικά βελτιωτικά έργα εδώ στην αεροπορική βάση Ανδρέας Παπανδρέου για να μπορέσει να ανταποκριθεί  καλύτερα σε αυτό το σημαντικό της ρόλο, όσον αφορά τις διευκολύνσεις σε φιλικές χώρες αλλά και σε διεθνείς οργανισμούς».  Ο Υπουργός Άμυνας επανέλαβε τον σημαντικό ρόλο της υποδομής που διαθέτει η Κύπρος σημειώνοντας ότι η βάση προσθέτει στο να ενισχυθεί η γεωπολιτική και γεωστρατηγική θέση αλλά και ο ρόλος της Κύπρου στην περιοχή.

Πηγή
Αντιμέτωπος με βαριές κατηγορίες βρίσκεται στρατιώτης που υπηρετούσε στην αεροπορική βάση Ramat David που φιλοξενεί 3 μοίρες αεροσκαφών F-16 Block 30 & 40. Σύμφωνα με το κατηγορητήριο στις 27 Οκτωβρίου κατά τη διάρκεια επιθεώρησης μια μεταλλική ράβδος έπεσε από τα χέρια του στρατιώτη με αποτέλεσμα να στραβώσει τμήμα του μηχανισμού ασφάλισης του σκέλους. Ο στρατιώτης όταν αντιλήφθηκε ότι δεν μπορεί να επιδιορθώσει τη βλάβη που προξένησε, χωρίς να ενημερώσει τους ανωτέρους του αφαίρεσε το απάρτιο, ομοίως συνέχισε και σε δεύτερο F-16. Όταν το συμβάν έγινε αντιληπτό ο στόλος των αεροσκαφών καθηλώθηκε για να επιθεωρηθεί.


Σύμφωνα με την εφημερίδα Times Of Israel κατά τη διάρκεια της ανάκρισης, ο στρατιώτης ομολόγησε με την πράξη του ήθελε να εκδικηθεί το διοικητή του για τον υπερβολικό φόρτο εργασίας... Ο συνήγορος του δήλωσε πως πρόκειται για μια κλασσική περίπτωση στρατιώτη, που "έσπασε" από τη πίεση των ανωτέρων του και ενήργησε χωρίς να έχει επίγνωση των πράξεων του.


Finn AF Hawk Mk 51 4 Sep 13 (1 of 1)

Δύο εκπαιδευτικά αεροσκάφη Hawk συγκρούστηκαν στον αέρα κατα τη διάρκεια εκπαιδευτικής πτήσης. Τα αεροσκάφη συγκρούστηκαν ενώ αναχαίτιζαν τρίτο Hawk που συμμετείχε στην άσκηση. Από τη σύγκρουση ένας χειριστής έχασε τη ζωή του ενώ ο χειριστής του δεύτερου αεροσκαφους έκανε χρήση του εκτινασσόμενου καθίσματος και νοσηλεύεται εκτός κινδυνου.

Πηγή

(c) GVLA

Το νέο μας Quiz για την τρέχουσα εβδομάδα. Η επιλογή έχει να κάνει με την γιορτή της ΠΑ και την επίσκεψη μας σε διάφορα αεροδρόμια. Να ευχαριστήσουμε όλους αυτούς που μας υποδέχθηκαν, μας ξενάγησαν και μας ανέχθηκαν το προηγούμενο Σ/Κ και μόχθησαν για την γιορτή της ΠΑ. Αν μπορείς να αναγνωρίσεις από την φωτογραφία το αεροπλάνο απάντησε μέχρι την Κυριακή στο Blog.....

(C) FAM

Βολές πυραύλων αέρος αέρος Python 3 πραγματοποιήσαν τη περασμένη εβδομάδα μαχητικά αεροσκάφη LanceR της FAM (Forţele Aeriene Române).
Η κάσκα DASH HMD της Elbit χρησιμοποιείται από τους χειριστές της FAM (C) FAM


στο 1:35 οι βολές


Στα πλαίσια επτάμηνης εκπαίδευσης στο Διεθνές Σχολείο Πιλότων Δοκιμών (International Test Pilot School) στον Καναδά, ο Έλληνας αεροναυπηγός μηχανικός και πιλότος Παναγιώτης Βίτσας (Dr Panos Vitsas) πραγματοποίησε πτήση με το Τ-33 577 MAKO SHARK τον περασμένο Δεκέμβριο. To MAKO SHARK είναι ένα από τα πλέον γνωστά Τ-33 στην Β. Αμερική και υπάγεται τα τελευταία 3 χρόνια στο Μουσείο Αεριωθούμενων Αεροσκαφών (Jet Aircraft Museum).


Κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης στο σχολείο πτητικών δοκιμών, δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να πετάξουν και να αξιολογήσουν διάφορους τύπους αεροσκαφών με σκοπό την εκοικείωσή τους με ένα ευρύ φάσμα πτητικών χαρακτηριστικών.


Λόγω της προηγούμενης υπηρεσίας του Τ-33 στην ΠΑ και του μικρού αριθμού αεροσκαφών που παραμένουν ακόμα ενεργά, η τοπική αεροπορική κοινότητα τον χαρακτήρισε ως "The last Greek to fly a T-33".


Ο Παναγιώτης συνεχίζει να συμμετέχει στο International Test Pilot School ως σύμβουλος και εκπαιδευτής. Όποιος επιθυμεί να ξεφύγει για λίγο από την Ελληνική πραγματικότητα μπορεί να κάνει μια επίσκεψη από το blog που διατηρεί (Aeroscience).





Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (ΕΔΑΔ) του Συμβουλίου της Ευρώπης καταδίκασε εχθές με ομόφωνη απόφαση την Τουρκία διότι διέταξε τον από αέρος βομβαρδισμό των κουρδικών χωριών Kuşkonar και Koçağılı το 1994. Η επιδρομή είχε σαν αποτέλεσμα 33 χωρικοί να χάσουν τη ζωή τους  και περίπου 13 να τραυματισθούν, με την Άγκυρα να επιρρίπτει την ευθύνη στο PKK.

19 χρόνια μετά την αεροπορική επιδρομή...(C) Kürşat Bayhan

Tο Δικαστήριο έκρινε πως οι χειριστές των αεροσκαφών ή οι ανώτεροι τους ήταν αποκλειστικά υπεύθυνοι για την επίθεση εναντίον των πολιτών και σημείωσε ότι "ο βομβαρδισμός διατάχθηκε και διεξήχθη χωρίς οι αρχές να δείξουν το παραμικρό ενδιαφέρον για την ανθρώπινη ζωή". Η τουρκική κυβέρνηση προσπάθησε να συγκαλύψει την υπόθεση αρνούμενη να παραδώσει το βιβλίο πτητικής δραστηριότητας (log book) την ημέρα που πραγματοποιήθηκε η επιδρομή. Το log book δόθηκε στο ΕΔΑΔ από του συγγενείς των θυμάτων και η τουρκική κυβέρνηση δεν αμφισβήτησε την αυθεντικότητα του (πιθανότατα πρόκειται για τα έγγραφα που δημοσιοποίησε ο δικηγόρος Tahir Elci).

Οι δικαστές του ΕΔΑΔ επέβαλαν στην Τουρκία να καταβάλει τα δικαστικά έξοδα και αποζημίωση 2,3 εκατομμυρίων ευρώ στους 38 συγγενείς των θυμάτων οι οποίοι είχαν προσφύγει σε αυτό το 2006 με τη συνδρομή του δικηγόρου Tahir Elci.

Oι Ευρωπαίοι δικαστές (ανάμεσα και ο Τούρκος Işıl Karakaş) στην απόφασή τους, η οποία δεν είναι αμετάκλητη - η τουρκική κυβέρνηση έχει δικαίωμα να την εφεσιβάλει για τρεις μήνες από σήμερα - καυτηρίασαν τον "ιδιαίτερα ανεπαρκή χαρακτήρα της έρευνας" η οποία διεξήχθη από τις αρχές και αξίωσαν την έναρξη νέας έρευνας προκειμένου να δοθεί τέλος στην ατιμωρησία των υπεύθυνων για το μαζικό αυτό έγκλημα.

Το ΕΔΑΔ έκανε λόγο στην απόφασή του για μια σωρεία παραβιάσεων των ανθρωπίνων δικαιωμάτων όπως το δικαίωμα στη ζωή, απάνθρωπη μεταχείριση, μη αποτελεσματική έρευνα.



με πληροφορίες από το Capital.gr






Αναλυτικά η απόφαση όπως την εξέδωσε το ΕΔΑΔ :




Τα αεροσκάφη διασπείρονται κάθε πυροσβεστική περίοδο σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια, σε κλιμάκια των 2-3 αεροσκαφών. Τυπικά ο χρόνος ετοιμότητας απογείωσής τους είναι της τάξης των 15 λεπτών, στην πραγματικότητα ο χειριστής ενός PZL θα βρεθεί στον αέρα έτοιμος να επέμβει σε χρόνο μικρότερο των 10 λεπτών, καθώς τα πυροσβεστικά αεροπλάνα έχουν πάντα γεμάτες τις δεξαμενές τους και έχουν ολοκληρώσει από νωρίς το πρωί όλους τους απαιτούμενους προ-πτήσης ελέγχους. πριν πάρουν διαστάσεις φύσης του έργου τους. 

Το βίντεο που ακολουθεί περιέχει πλάνα από την δράση των PZL της 359 ΜΑΕΔΥ και κλείνει με την χαρακτηριστική φράση "Δουλειά Μας Η Φωτιά Να Μην Γίνεται Είδηση".




DSC_2334
Στιγμιότυπο από την επίδειξη της ομάδας ZEYΣ στη Θεσσαλονίκη (C) N.Delhanidis


Βίντεο με υλικό από τη πλούσια δραστηριότητα και προσφορά της 356 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών...

DSC01983
Περισσότερες φωτογραφίες από το Μουσείο της Πολεμικής Αεροπορίας μπορείτε να δείτε εδώ.

DSC01639
 Περισσότερες φωτογραφίες από την 114 Πτέρυγα Μάχης μπορείτε να δείτε εδώ.
DSC01623
Περισσότερες φωτογραφίες από την 112 Πτέρυγα Μάχης μπορείτε να δείτε εδώ.
DSC01136
Στη φωλιά των θρυλικών Κουρσάρων και των υπερσύγχρονων Viper... Περισσότερες φωτογραφίες από την 116 Πτέρυγα Μάχης, μπορείτε να δείτε εδώ.



Την Παρασκευή 8 Νοεμβρίου 2013, ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας (ΓΕΑ), Αντιπτέραρχος (Ι) Ευάγγελος Τουρνάς, υποδέχθηκε στη Σχολή Ικάρων στην Αεροπορική Βάση Δεκέλειας, στο Τατόι, τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας, κ. Δημήτρη Αβραμόπουλο, όπου πραγματοποιήθηκε ο επίσημος εορτασμός του Προστάτη της Πολεμικής Αεροπορίας (ΠΑ) Αρχάγγελου Μιχαήλ.









Ρεπορτάζ, Νέα Τηλεόραση Κρήτης




Ρεπορτάζ, Γ.Λαμπράκης Defenceline




Ρεπορτάζ, Κύδων



Ρεπορτάζ, Χανιώτικα Νέα





DSC01155

DSC01318

DSC01253

dt

DSC01215

DSC01300