Οκτώβριος 1976 : Η No.1 Sqn φτάνει στη Γαλλία φιλοξενούμενη της EC 3/2 "Alsace", στο πλαίσιο προγράμματος ανταλλαγής μοιρών. Η Βρετανική αποστολή αποτελούνταν από τέσσερα Harrier, δύο GR.1, ένα GR.3 και ένα διθέσιο Τ.2 το οποίο κατά την άφιξη του πραγματοποίησε βαριά προσγείωση με αποτέλεσμα να υποστεί ελαφρές ζημιές. Mέχρι να φτάσει το ανταλλακτικό από τη Βρετανία, το αεροσκάφος θα παρέμενε καθηλωμένο στο έδαφος.

 Οι μέρες περνούσαν και τα ανταλλακτικά για το T.2 ακόμη να φτάσουν, παράλληλα οι Βρετανοί πετούσαν κανονικά με τα  ΙΙΙΒ και IIIBE, γνωρίζοντας τα πτητικά χαρακτηριστικά του δελταπτέρυγου. Δυστυχώς για τους Γάλλους τα ανταλλακτικά έφτασαν μια μέρα πριν αναχωρήσει η αποστολή για τη Βρετανία. Μέχρι να ολοκληρωθούν οι εργασίες επιδιόρθωσης και να πραγματοποιηθεί η δοκιμαστική πτήση, είχε περάσει η μέρα... Οι Γάλλοι χειριστές είχαν απογοητευθεί που δεν πέταξαν στη πίσω θέση του Harrier.
Ο καιρός καθ όλη την εβδομάδα ήταν άσχημος. ;Eνα απόγευμα, ζευγάρι Harrier πραγματοποίησε επίδειξη των πτητικών ικανοτήτων του, το θέαμα των δύο Jump Jet αποζημίωσε.(C) Michel Gerard

 Τo τελευταίο βράδυ το προσωπικό της 3/2 "Alsace" διοργάνωσε επίσημη δεξίωση στη λέσχη αξιωματικών για να αποχαιρετήσει τους Βρετανούς συναδέλφους τους. Νωρίτερα τέσσερα Etendard IVM είχαν προσγειωθεί στη Dijon για να ανεφοδιαστούν, ένα από αυτά αντιμετώπισε τεχνικό πρόβλημα και παρέμεινε στην αεροπορική βάση, μαζί του παρέμεινε και ο αρχηγός της πτήσης ενώ το άλλο ζευγάρι συνέχισε προς τη Βορεια Γαλλία. Κατά σύμπτωση το αεροσκαφος πετούσε Βρετανός από πρόγραμμα ανταλλαγής χειριστών του ναυτικού, ο οποίος στη Λέσχη αξιωματικών συνάντησε εκπαιδευτή του από την Νο.1 Sqn. Αυτό που ξεκίνησε σαν επίσημη δεξίωση κατέληξε σε "πάρτυ" με τον Βρετανό λιώμα να πίνει μπύρα χρησιμοποιώντας σαν ποτήρι τo άρβυλo του.

(C) Michel Gerard

 Τις προηγούμενες μέρες, στο πλαίσιο παράδοσης που θέλει το προσωπικό εδάφους να ζωγραφίζει πάνω στα αεροσκάφη, τεχνικός της Βρετανικής αποστολής "διακοσμήσε" το κάθετο σταθερό Mirage III, με φιγούρα Harrier που ερωτοτροπούσε με το μοιρόσημο της 1/2... Οι Γάλλοι θα ανταπέδιδαν και είχαν επιλέξει το θύμα τους, αυτό θα ήταν το διθέσιο Harrier. Υπο τη κάλυψη της δεξίωσης, οι τεχνικοί κατευθύνθηκαν στο υπόστεγο. Αρχικά σκόπευαν να καλύψουν μόνο τα διακριτικά, εν τέλει πέρασαν "ένα χέρι" όλο το Harrier, με πλαστική μπογιά και ρολό σε αποχρώσεις του ροζ!

(C) Michel Gerard

 Την επόμενη ημέρα, μετά το πρωινό έγινε η αποκάλυψη, οι Βρετανοί κοιτούσαν αποχαυνωμένοι το Τ.2... Δεν είχαν χρόνο για να το επαναφέρουν και έπρεπε να αναχωρήσουν, αποχαιρέτησαν τους Γάλλους με μια χαμηλή διέλευση με το ροζ Harrier να ηγείται του σχηματισμού. Το χαρακτηριστικό κλήσης της πτήσης... "Pink".


 Στην Βρετανία το Τ.2 πέρασε από το χρωστήριο... (C) Michel Gerard
 Σύντομα έφτασε στη Dijon ευχαριστήριο γράμμα από την Νο.1 Sqn, οι Βρετανοί σημείωναν πως σε καμία άλλη μοίρα δεν είχαν τύχει τόσο θερμής υποδοχής και φιλοξενίας αλλά προειδοποίησαν πως αν ποτέ προσγειωνόταν Mirage στη α/β Wittering ο χειριστής θα γυρνούσε στη Γαλλία με τα πόδια...

Ιανουάριος 79 :Οι Βρετανοί Chris Dennis και Denis Marshall-Hasdell λίγο μετά την άφιξη τους στη Dijon...(C) Michel Gerard
 Μερικά χρόνια αργότερα όταν η Νο.92 Sqn της RAF συμμετείχε σε ανταλλαγή μοίρας με του Γάλλους, το προσωπικό φρουρούσε ημέρα και νύχτα τα αεροσκάφη...


 1975 : Τρία F-4D της 48 FW με έδρα την α/β Lakenheath εκτελούν εκπαιδευτική πτήση στη Βόρεια θάλασσα, ενώ η τριάδα βρίσκεται στα 80 μίλια από τις Βρετανικές ακτές, το πλήρωμα ενος εκ των τριών Phantom αναγκάζεται να εγκαταλείψει. 30 χρόνια μετά ο γιός του κυβερνήτη ανέβασε στο youtube τις συγκλονιστικές συνομιλίες εκείνης της ημέρας.





@Aviationinst
(C) emfa.pt
 Ολοκληρώθηκαν οι παραδόσεις των εκσυγχρονισμένων Orion της Πορτογαλίας, η Forca Aerea Portuguesa παρέλαβε το πέμπτο P-3 CUP+ στις εγκαταστάσεις της Esq601. Τα πρώην Ολλανδικά P-3 αφού αποκτήθηκαν από την Πορτογαλία, υποβλήθηκαν σε πρόγραμμα εκσυγχρονισμού που περιελάμβανε τη προσθήκη του ραντάρ EL/M-2022 της IAI-Elta και του συστήματος EO-IR MX-15HDi.

 Πηγή


 Σε οριστικό ναυάγιο δείχνει να καταλήγει το πρόγραμμα προμήθειας ισραηλινών ατρακτιδίων αναγνώρισης Condor II LOROP για την ΤΗΚ. Σύμφωνα με τουρκικά ΜΜΕ, η  defacto ακύρωση του προγράμματος ώθησε την τουρκική Υποδιεύθυνση Αμυντικών Βιομηχανιών (SSM) να προχωρήσει σε συμφωνία ύψους 80 εκατομμυρίων δολαρίων με την Goodrich, για την προμήθεια "ατρακτιδίων αναγνώρισης", φωτογραφίζοντας το σύστημα DB-110 το οποίο βρίσκεται σε υπηρεσία και με την ΠΑ.

  Η αρχική σύμβαση του 1999 μεταξύ ΙΑΙ και τουρκικής κυβέρνησης προέβλεπε την παράδοση τουλάχιστον τεσσάρων ατρακτιδίων αναγνώρισης Condor LOROP, για χρήση από τα RF-4E. Τα ατρακτίδια δεν ικανοποίησαν τις τουρκικές απαιτήσεις λόγω τεχνικών δυσλειτουργιών που παρουσίασαν, κυρίως στην μετάδοση των φωτωγραφιών στον κλωβό εδάφους μέσω ραδιοξεύξης. Οι προσπάθειες αντιμετώπισης του προβλήματος από την ισραηλινή εταιρία δεν καρποφόρησαν και έτσι τα ατρακτίδια (τουλάχιστον κάποια από αυτά) επεστράφησαν το 2006. Μετά από συνεχείς διαπραγματεύσεις, το 2008, οι δύο πλευρές κατέληξαν σε νέα συμφωνία ύψους 165 εκατομμυρίων δολαρίων για την προμήθεια τεσσάρων ατρακτιδίων Condor ΙΙ  και δυο ατρακτιδίων EL/M-2060P με ραντάρ συνθετικής απεικόνισης (SAR). 

Το καταρριφθέν "77-0314" από τη Συριακή αεράμυνα, ήταν ένα από τα RF-4E/TM που ενσωμάτωνε τις απαραίτητες τροποποιήσεις ώστε να φέρει το ατρακτίδιο LorOp ωστόσο δεν έχει γίνει γνωστό αν στη μοιραία πτήση το "φορούσε".

 Η επιδείνωση των τουρκο-ισραηλινών σχέσεων που ακολούθησε το περιστατικό του Μαβί Μαρμαρά, έβαλε ταφόπλακα και σε αυτό το πρόγραμμα. Στις αρχές Νοεμβρίου 2012 η Elbit κατέθεσε μήνυση εναντίον της Ισραηλινής κυβέρνησης λόγω της ανάκλησης εξαγωγικής άδειας για τα εν λόγω ατρακτίδια, ζητώντας αποζημίωση 74 εκατομμυρίων δολαρίων.

  Το σύστημα LOROP ήρθε στο προσκήνιο το 2006, όταν ανοιχτά της Καρπάθου ο Κώστας Ηλιάκης και ο Νο2 του Υποσμηναγός Π.Κολτσίκογλου κλήθηκαν να αναγνωρίσουν σχηματισμό τουρκικών αεροσκαφών σε αποστολή αεροφωτογράφησης αντιαεροπορικών συστημάτων S-300 στην Κρήτη. Ο σχηματισμός αποτελείτο από ένα RF-4 της 113 Filo εφοδιασμένο με σύστημα LOROP και 2 συνοδευτικά F-16 (192 Filo). Aνά τακτά χρονικά διαστήματα οι Τούρκοι προσπαθούν να εντοπίσουν πιθανές μετασταθμεύσεις των συστοιχιών S-300, κάνωντας χρήση των ισραηλινών ατρακτιδίων.

Πηγή 
 Στον Τόπο Θυσίας 600 και πλέον συνανθρώπων μας κάθε χρόνο τελείται εκδήλωση με επιμνημόσυνη δέηση ως ελάχιστος φόρος τιμής στους εκτελεσθέντες Καλαβρυτινούς από τα Γερμανικά στρατεύματα κατοχής. Η ΠΑ απέδωσε τιμές με διελεύσεις ζεύγους μαχητικών αεροσκαφών  Α-7Ε / ΤΑ-7C Corsair II καθώς και με άγημα προερχόμενο από την 116ΠΜ.


 Αντιδράσεις έχει προκαλέσει η είδηση που μετέδωσε η ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας Taraf, ο Τούρκος πτέραρχος Μεχμέτ Ερτέν παρασημοφορήθηκε πριν δύο εβδομάδες με μετάλλιο τιμής, σαν αναγνώριση για τον ένα χρόνο υπηρεσίας του, με το αξίωμα του αρχηγού. Με τον Ερτέν στην ηγεσία της THK τα βλέμματα της παγκόσμιας κοινότητας στράφηκαν στη Τουρκία δύο φορές, πριν ένα χρόνο όταν 34 Τούρκοι πολίτες χτυπήθηκαν από τετράδα F-16 (σφαγή Uludere) και το περασμένο καλοκαίρι όταν Συρία και Τουρκία παρ ολίγο να οδηγηθούν σε ένοπλη σύγκρουση όταν η Συριακή αεράμυνα κατέρριψε Τουρκικό RF-4E/TM.




Είναι χαρακτηριστικός ο τρόπος που κλείνει η Lale Kemal το άρθρο της στη Zaman :


The THK and its commander hold primary responsibility in both the Uludere incident and the downing of the F-4 jet, regardless of whether or not the commander himself gave the order for the F-16 to strike its own citizens. The day after the air strike, Gen. Erten should have resigned, and if he refused, he should have had been forced to resign.But this did not happen; on the contrary, he received a medal of honor. I am frustrated and angry and will say nothing more than that.
Στους δύο κορυφαίους χειριστές της άσκησης δόθηκε η "χρυσή" κάσκα

 Πάνω από 100 χειριστές από 14 μοίρες της PLAAF συμμετείχαν στη μεγαλύτερη άσκηση των τελευταίων ετών η οποία έλαβε χώρα μεταξύ 19 έως 30 Νοεμβρίου. Την άσκηση "υποστήριξε" εκπαιδευτικό κέντρο που λειτουργεί πιλοτικά σε ερημικό περιβάλλον βορειοδυτικά στη χώρας.





Δεν νοείται άσκηση χωρίς killmarks : )
 Η αεροπορία της Κίνας βρίσκεται σε μεταβατική περίοδο, μια δεκαετία πρίν ήταν υποεξοπλισμένη με αμφιβόλου ποιότητας υλικό και προσωπικό με ελλειπή εκπαίδευση. 

Τα αεροσκάφη πέταξαν σε περιβάλλον έντονων ηλεκτρονικών παρεμβολών. Για την απενημέρωση τους έφεραν συστήματα ACMI(C) PLAAF
Πηγή
 Tο 2007 αποφασίσθηκε η προμήθεια 24 Super Hornet (12 Growler), ώστε να καλύψουν το κενό που θα προέκυπτε από την απόσυρση των F-111 μέχρι την έλευση των F-35. Τα F-18 E/F θα αντιμετωπίζονταν σαν προσωρινή λύση και το 2020 θα πωλούνταν στο Αμερικάνικο ναυτικό
(C) Boeing

 Η RAAF για να αντιμετωπίσει τις συνεχιζόμενες καθυστερήσεις στο πρόγραμμα του F-35 παράτεινε κατά δέκα χρόνια την επιχειρησιακή ζωή των F-18 Α/Β, τα οποία θα αποσυρθούν το 2020 αντί του 2010 όπως αρχικά είχε σχεδιασθεί ενώ πρόσφατα το υπουργείο άμυνας της χώρας απέστειλε LOR για να ενημερωθεί για το κόστος απόκτησης επιπλέον 24 F-18 E/F. 


 Η πρόεδρος της Βραζιλίας  Dilma Rousseff ''πάγωσε'' το διαγωνισμό προμήθειας νέου μαχητικού αεροσκάφους. Αυτή τη περίοδο τα οικονομικά της χώρας δεν επιτρέπουν την αγορά νέων εναέριων μέσων, η ίδια δήλωσε πως η απόφαση θα ληφθεί όταν η οικονομία ανακάμψει.


 Ο διαγωνισμό F-X2 αφορούσε την προμήθεια 36 αεροσκαφών, δημοσιεύματα αναφέρουν πως είχε προτιμηθεί το γαλλικό Rafale (ανάλογες αναφορές υπάρχουν και για το Super Hornet) παρά την ακριβότερη τιμή του σε σχέση με τo Super Hornet και Gripen λόγο της μεταφοράς τεχνογνωσίας που προσέφεραν οι Γάλλοι. 

 Scramble δόθηκε σε οκτώ αεροσκάφη F-15 και ένα E-2 AEW&C της Ιαπωνικής αεροπορίας όταν στις 13 Δεκεμβρίου, Κινέζικο αεροσκάφος ναυτικής επιτήρησης πέταξε πάνω από τα διαφιλονικούμενα νησιά Σενκακου.



 Από τη Δευτέρα, 3 έως και την Παρασκευή, 14 Δεκεμβρίου 2012 και στο πλαίσιο του προγράμματος Στρατιωτικής Συνεργασίας Ελλάδας - Πολωνίας 2012, πραγματοποιήθηκε κοινή εκπαιδευτική άσκηση, στην 116 Πτέρυγα Μάχης. 


(C)HAF

(C)HAF
(C)HAF



 Πηγή  ,   Περισσσότερα για την άσκηση εδώ.
(C)Sukhoi
 Μόσχα, Δεκέμβριος 12 2012, το τέταρτο PAK FA πραγματοποίησε τη παρθενική του πτήση  στις εγκαταστάσεις της Sukhoi στο Komsomolsk, με τον δοκιμαστή χειριστή Sergey Bogdan. Η πτήση, διάρκειας 40 λεπτών, σκοπό είχε την αξιολόγηση της αεροδυναμικής συμπεριφοράς του αεροσκάφους και τον έλεγχο της απόδοσης των κινητήρων.

Αλλαγή των ημερών του Quiz. Αν το έχεις ξαναδεί, απαντήσε μέχρι Δευτέρα στο Blog
 Σε στενότερη στρατιωτική συνεργασία προχωρούν Ελλάδα και Κατάρ, ο Έλληνας Υπ.Αμ. τις προηγούμενες μέρες πραγματοποίησε επίσημη επίσκεψη μετά από πρόσκληση του διαδόχου του θρόνου, Σεΐχη Tamim bin Hamad al-Thani. Τους δύο άνδρες απασχόλησαν θέματα κοινού ενδιαφέροντος αλλά και οι εξελίξεις στη Μ.Ανατολή και τη Ν.Α.Μεσόγειο. Στο πλαίσιο των επαφών που είχε ο Έλληνας Υπ.Αμ. συναντήθηκε και με τον Αρχηγό της Πολεμικής Αεροπορίας του Κατάρ, Ταξίαρχο Mubarak Mohammed Al Kumait Al Khayarin.

(C)HAF
 Μετά το πέρας της επίσκεψης, έγινε γνωστή η απόφαση για την αποστολή Ελλήνων χειριστών για την εκπαίδευση των Καταριανών συναδέλφων τους (πιθανότατα) επι των Mirage 2000-5 DDA/EDA. Παράλληλα σε μια προσπάθεια αναβάθμισης του επιπέδου των Αξιωματικών και των Υπαξιωματικών, στελέχη της QUAF, θα "περάσουν" από τις στρατιωτικές ακαδημίες της  Ελλάδας.


 Η αποστολή των Πολωνών αποτελείται από  6 αεροσκάφη, 4 μονοθέσια και 2 διθέσια F-16 Block 52+, οι 12 χειριστές προέρχονται από τις 31 και 32 BLoT, ενώ το προσωπικό εδάφους από την 31.


 Έλληνες και Πολωνοί συνεκπαιδεύονται σε τακτικές εναέριας μάχης, σενάρια CAS (Close Air Support) και SCAR (Strike Coordination And Reconnaissance), παράλληλα στο έδαφος τα πληρώματα ανταλλάσσουν τις εμπειρίες τους πάνω στη σχεδίαση και εκτέλεση αποστολών και τις εντυπώσεις τους από την αξιοποίηση του ατρακτιδίου τακτικής αναγνώρισης DB-110.



 To αποκορύφωμα της συνεκπαίδευσης θα είναι η συμμετοχή των Πολωνών σε πακέτο COMAO που έχει προγραμματισθεί για τις 13 Δεκεμβρίου, όπου τα F-16 της 31BLoT και της 335 Μ θα πετάξουν απέναντι σε Mirage, Phantom και Corsair.



Πληροφορίες - Φωτογραφίες : Luke Gradzinski / 31 BLoT.