Μπορείτε να το διαβάσετε από το παρακάτω σύνδεσμο.






All photos by gvla.
 17 Τούρκοι, το τετραμελές πληρώμα και δεκατρείς άντρες των ειδικών δυνάμεων της Jandarma (όλοι τους βαθμοφόροι), έχασαν τη ζωή τους όταν ελικόπτερο Blackhawk που τους μετέφερε προσέκρουσε σε βράχο (;) στην επαρχία Siirt.

 Οι χειριστές της "στρατοχωροφυλακής" πετούσαν το Blackhawk, υπό δυσμενείς καιρικές συνθηκες μεσά σε ομίχλη. Αποστολή τους, η μεταφορά προσωπικού των ειδικών δυνάμεων για να συνδράμουν στις συντονισμένες επιχειρήσεις που διεξάγονται τις τρείς τελευταίες μέρες εναντίων ανταρτών του PKK.

 Το TSK θεωρεί τις κλιματολογικές συνθήκες υπεύθυνες για το ατύχημα,ενω αποκλείει το ενδεχόμενο μηχανικής βλάβης, από τα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα το Blackhawk κατασκευάσθηκε το 2000 και είχε 1,845 ώρες πτήσης. 









Τα στοιχεία των νεκρών :

*Yüzbaşı Anıl Barış Çetin (31) / Manisa'nın Turgutlu İlçesi


*Pilot Üsteğmen Yakup Çınar (Kars)


*Üsteğmen Ersan Yenice / Kırklareli'nin Babaeski İlçesi 


*Astsubay Kıdemli Üstçavuş Hakan Gemici (24) / Giresun


*Astsubay Kıdemli Çavuş Erkan Yalçın (25) / Bartın'ın Ulus İlçesi


*Uzman Çavuş Yusuf Tüfekçi (22) / Gümüşhane’nin Kürtün İlçesi 


*Uzman Çavuş Dinçer Ersoy / Tekirdağ'ın Çerkezköy İlçesi


*Uzman Çavuş Kürşat Güneş (23) / Erzurum


*Uzman Çavuş Erdal Tekin (26) / Adana'nın Feke İlçesi


*Uzman Çavuş Ömer Büyükköse / Kahramanmaraş


*Uzman Çavuş Halil İbrahim Çelik (25) / Kayseri'nin Sarız İlçesi


*Uzman Çavuş Onur Karasungur / Kayseri


*Uzman Çavuş Mesut Şeker (32) / Konya'nın Akşehir İlçesi


*Uzman Çavuş Serkan Perişan (24) / Gaziantep


*Uzman Çavuş Eren Kızılgedik / Mersin


*Uzman Çavuş Murat Yıldızhan / Diyarbakır


*Uzman Hava Teknisyen Vedat Avcı (Afyonkarahisar)





 Πρόκειται για το τέταρτο ελικόπτερο που χάνεται από τις αρχές του έτους:

22.07.12 Χάκαρι

 Μεταγωγικό αεροσκάφος C-295 της αεροπορίας της Αλγερίας συνετρίβη τη Παρασκευή στη Νότια Γαλλία. Το αεροσκάφος που μετέφερε υλικό για την τράπεζα της Αλγερίας είχε απογειωθεί από το Παρίσι και επέστρεφε στην Αλγερία. Κανείς από τους πέντε επιβαίνοντες  δεν επέζησε της πτώσης.

(C)Eva Koord,AP

Πηγή
Η διαρροή στα μέσα μαζικής ενημέρωσης μίας διαβαθμισμένης έκθεσης της δανέζικης Αεροπορίας με την αξιολόγηση των πρόσφατων επιχειρήσεων του ΝΑΤΟ στη Λιβύη, έφερε σε δύσκολη θέση τόσο την κυβέρνηση της χώρας όσο και τη Συμμαχία.

Η διαβαθμισμένη ως απόρρητη έκθεση με τίτλο «Libya Mission» («Αποστολή στη Λιβύη») συντάχθηκε από την Τακτική Αεροπορική Διοίκηση (FTK) της δανέζικης Αεροπορίας και λόγω λάθους απεστάλη ως ηλεκτρονικό αρχείο στον όμιλο «Politiken», έναν από τα πιο σημαντικούς στο χώρο των μέσων μαζικής ενημέρωσης στη χώρα. Η αποστολή έγινε σε ανταπόκριση σχετικού αιτήματος για αποδέσμευση πληροφοριών για τις δανικές επιχειρήσεις στη Λιβύη από τον «Politiken», οπότε προφανώς εκ παραδρομής συμπεριέλαβε το διαβαθμισμένο υλικό.

Σε εθνικό επίπεδο η δημοσιοποίηση της έκθεσης προκάλεσε σάλο αφού αποκαλύφθηκε ότι η δανέζικη Αεροπορία «ξεμένοντας» από όπλα ακριβείας αέρος – εδάφους, κατά τη διάρκεια των επιχειρήσεων, προμηθεύτηκε κατευθυνόμενες βόμβες από το Ισραήλ, αφού όλες οι προσπάθειες προμήθειας όπλων από τα αποθέματα των συμμαχικών χωρών δεν είχαν αποτέλεσμα.
Το καταπληκτικό στην υπόθεση είναι η πρώην υπουργός Άμυνας ενώ παραδέχθηκε ότι η εξάντληση των αποθεμάτων όπλων ήταν εν γνώσει της, εν τούτοις δήλωσε ότι έδωσε το πράσινο φως για την προμήθεια τους από την Ολλανδία και την Πολωνία, χωρίς να θυμάται οποιαδήποτε εμπλοκή του Ισραήλ.


Σε συμμαχικό επίπεδο η δανέζικη Αεροπορία ασκεί δριμεία κριτική στο ΝΑΤΟ και τις επιχειρησιακές του δομές για έλλειψη ικανότητας διεξαγωγής και συντονισμού των επιχειρήσεων με ιδιαίτερη έμφαση στη στοχοποίηση. Το ΝΑΤΟ, κατά τους Δανούς, αποδείχθηκε ανίκανο όχι μόνο να συντονίσει τις αεροπορικές επιχειρήσεις αλλά και να παρέχει στα μαχητικά αξιόπιστες πληροφορίες για στόχους που επρόκειτο να εμπλέξουν. Το ίδιο ανεπαρκής ήταν και η αξιολόγηση των αποτελεσμάτων των αεροπορικών προσβολών και ειδικότερα των παράπλευρων απωλειών στον πληθυσμό και τις μη στρατιωτικές υποδομές, που είχε ως αποτέλεσμα να περιοριστεί τόσο ο αριθμός όσο και η έκταση των προσβολών. 

Στην έκθεση μάλιστα σημειώνεται ότι η μεταβίβαση της ευθύνης της διεξαγωγής των αεροπορικών επιχειρήσεων από τις ΗΠΑ στο ΝΑΤΟ, συνοδεύτηκε από σημαντική υποβάθμιση της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας τους. Ως ένας από τους κύριους παράγοντες για αυτό σημειώνεται η περιορισμένη δυνατότητα των συμμαχικών δυνάμεων συλλογής τακτικών πληροφοριών.

Στην κριτική των Δανών το ΝΑΤΟ αντέδρασε με τον πολιτικά ορθό τρόπο. «Τα προβλήματα που εντοπίσθηκαν στη δανέζικη έκθεση θα αντιμετωπισθούν στο πλαίσιο του σχεδίου ‘Smart Defence’ και της νέας δομής διοίκησης»…

 Υπεγράφη συμφωνία μεταξύ Δανίας, Νορβηγίας, Φινλανδίας, Σουηδίας και Ισλανδίας για τη δημιουργία κοινού στόλου μεταγωγικών αεροσκαφών, με τα έξοδα υποστήριξης του να μοιράζονται αναλογικά.
Νορβηγία και Δανία επιχειρούν με τέσσερα C-130, η Σουηδία με οχτώ, η Φινλανδία με τρία C-295 ενώ η Ισλανδία θα δευσμεύεσει πόρους για την αγορά αεροσκάφους.(C)RNoAF
 Η ανάγκη για τη δημιουργία κοινού στόλου προέκυψε από τις αυξημένες ανάγκες των Σκανδιναβικών χωρών σε μεταγωγικά αεροσκάφη, σε συνδυασμό με τις οικονομικές περικοπές στις αμυντικές δαπανες.

Πηγή
 Η Elbit ανακοίνωσε ότι κινείται νομικά κατά της κυβέρνησης του Ισραήλ για να αποκαταστήσει την οικονομική ζημία που προκλήθηκε στην εταιρία μετά από την ανάκληση της άδειας εξαγωγής "υλικού" προς την Τουρκία. Η Elbit και η θυγατρική της Electro-Optics - Elop, διεκδικούν 74 εκατ. $ από το Ισραηλινό δημόσιο μετά από τις άκαρπες συνομιλίες που είχαν, για την εξεύρεση συναινετικής λύσης ή αντισταθμιστικής παραγγελίας.
Το καταρριφθέν "77-0314" από τη Συριακή αεράμυνα, ήταν ένα από τα RF-4E/TM που ενσωμάτωνε τις απαραίτητες τροποποιήσεις ώστε να φέρει το ατρακτίδιο LorOp ωστόσο δεν έχει γίνει γνωστό αν στη μοιραία πτήση το "φορούσε".
 Το Δεκέμβριο του 2011, τις ήδη βεβαρημένες σχέσεις των δύο χωρών ήρθε να σκιάσει επιπλέον, η απόφαση του υπ.αμ του Ισραήλ για την "ακύρωση" σύμβασης των εταιριών Elbit, ΙΑΙ, με την THK που αφορούσε την προμήθεια ατρακτίδιων αναγνώρισης (4 Condor II +2 EL/M-2060P). 


Στον αντίποδα, η Hurriet μεταδίδει πως θετικές εξελίξεις σημειώνονται στο πολύπαθο πρόγραμμα Peace Eagle με την Elta να επανεκκινεί την παραγωγή των EL/M-8300 ES/ELINT, μέρος του ESM Odyssey  (strategy reports)








Και τα 14 μαχητικά αεροσκάφη που διαθέτει η χώρα, στον αέρα @






Το ΜΕΑ κοσμούν 20 killmark πιθανότατα από τις δοκιμές με τον HJ-10...
 Προσωπικό της Chengdu αποκαλύπτει το Pterodactyl Ι,  το ΜΕΑ έφτασε στο Zhuhai για να συμμετάσχει στο AirshowChina.Το ΜΕΑ κατηγορίας MALE (Medium Altitude Long Endurance), μπορεί να παραμείνει στον αέρα για πάνω από 20 ώρες με επιχειρησιακή οροφή τα 5 χλμ και να φέρει δύο πυραύλους HJ-10.

Ο Κινέζικος κλώνος του Predator @
Πηγή

 MEA Predator αναχαιτίστηκε τα ξημερώματα της 1ης Νοεμβρίου  πάνω από τον Περσικό Κόλπο από δύο ιρανικά αεροσκάφη.Το Predator βρισκόταν σε απόσταση περίπου 16 μιλιών από τις ιρανικές ακτές όταν δύο Su-25 των IRGC άνοιξαν πυρ εναντίων του, χωρίς να καταφέρουν να το πλήξουν.Στη συνέχεια το ακολούθησαν πριν το αφήσουν να επιστρέψει με ασφάλεια στη βάση του.


 Όπως επισημάνθηκε, το ΜΕΑ που δεν συνοδευόταν από άλλα αεροσκάφη, πετούσε σε διεθνή εναέριο χώρο και ποτέ δεν μπήκε σε ιρανικό, ο οποίος εκτείνεται στα 12 μίλια.Εκπρόσωπος του Πενταγώνου διευκρίνισε πως οι αποστολές επιτήρησης θα συνεχιστούν και ο στρατός των ΗΠΑ θα προστατεύσει τα μέσα που διαθέτει.

 Όπως αποκάλυψε ο Τούρκος υπουργός βιομηχανίας Nihat Ergun, το TÜBİTAK αναπτύσσει πύραυλο αέρος-αέρος, το πρόγραμμα πιθανότατα αφορά πύραυλο αντίστοιχο του Aim-9, μικρής ακτίνας με κεφαλή υπέρυθρης αναζήτησης

Πρόπλασμα του πυραύλου,σε αεροδυναμική σήραγγα @
 Ενδείξεις για την ύπαρξη του προγράμματος, υπήρχαν από την έκθεση οπλικών συστημάτων IDEF 09, όπου σε φυλλάδιο που διένειμε το TÜBİTAK ,υπήρχε φωτογραφία ομοιώματος του πυραύλου σε αεροδυναμική σήραγγα, να πραγματοποιεί δοκιμές.

Idef 09 ,  πρόπλασμα (;) του πυραύλου
 


@airforce.gr

 Στο πλαίσιο της επετείου για τα 100 χρόνια αδιάλειπτης παρουσίας και προσφοράς της αεροπορικής βάσης της Λάρισας, οι μοίρες που επιχειρούν από την 110 ΠΜ, η 337 Μ και η 348 ΜΤΑ θα παρουσιάσουν στο ευρύ κοινό από ένα αεροσκάφος αντίστοιχα, με επετειακό διάκοσμο.

Φωτογραφίες από το τελικό στάδιο της δημιουργίας των επετειακών μπορείτε να δείτε εδώ.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του Γενικού Επιτελείου από 4 έως 6 Νοεμβρίου 2012, ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ, Στρατηγός Μιχαήλ Κωσταράκος, συνοδευόμενος από τον Διοικητή Δ.Α.Υ. Αντιπτέραρχο (Ι) Χρήστο Βαΐτση, πραγματοποίησε επίσημη επίσκεψη στο Κατάρ κατόπιν προσκλήσεως του Αρχηγού των Ενόπλων Δυνάμεων του Κατάρ, Υποστρατήγου Hamad bin Ali al-Attiyah. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, "στη συνάντηση συζητήθηκαν θέματα αμοιβαίου ενδιαφέροντος".



Οπωσδήποτε το γεγονός ότι ο Α/ΓΕΕΘΑ συνοδευόταν στη συγκεκριμένη επίσκεψη από τον Διοικητή Αεροπορικής Υποστήριξης δίνει αφορμή για σκέψεις. Υπενθυμίζεται ότι το Κατάρ διαθέτει 12 αεροσκάφη τύπου Mirage 2000-5EDA, που παρουσιάζουν μεγάλο βαθμό ομοιοτυπίας με τα 25 ελληνικά Mirage 2000-5 Mk2...

Βέβαια, δεδομένου ότι το ασφυκτικό οικονομικό πλαίσιο δεν αφήνει περιθώριο αισιοδοξίας έστω και για την εκμετάλλευση "ευκαιριών", τυχόν σκέψεις περί άμεσου ελληνικού ενδιαφέροντος για τα αεροσκάφη αυτά ανήκουν στη σφαίρα της φαντασίας. Πολύ πιθανότερο φαίνεται το ενδεχόμενο, η συμμετοχή του Δ/ΔΑΥ στη συνάντηση των δύο Α/ΓΕΕΘΑ να συνδέεται με την εμπειρία της ΠΑ στην υποστήριξη του Mirage 2000 και τις αντίστοιχες ανάγκες της αεροπορίας του Κατάρ. Άλλωστε κατά τη διάρκεια της επιχείρησης "Odyssey Dawn" το 2011, ένα σμήνος Mirage 2000 του Κατάρ είχε μετασταθμεύσει στην 115 ΠΜ και συμμετείχε από εκεί στις επιχειρήσεις πάνω από τη Λιβύη.

 

Καταριανό Mirage 2000-5 στη Σούδα, στα πλαίσια της συμμετοχής του στην επιχείρηση Harmattan


 Παρ' όλα αυτά, και επειδή κανείς δε γνωρίζει τι φέρνει το μέλλον, θα υπενθυμίσουμε ότι το Κατάρ από ετών συζητά την πώληση των αεροσκαφών αυτών - μεταξύ άλλων έγιναν αποτυχημένες κρούσεις στην Ινδία και την Ινδονησία. Η πρόθεση αυτή πιθανόν να έχει αναζωπυρωθεί, καθώς πρόσφατα δημοσιεύθηκαν πληροφορίες που θέλουν το Κατάρ να επιδιώκει την αντικατάσταση των 12 αυτών Μιράζ με Rafale. Ας σημειωθεί ότι η πρόταση ανταλλαγής παλιότερων Μιράζ με Rafale περιλαμβάνεται σταθερά στην πολιτική της Dassault για την προώθηση του τελευταίου σε παλιούς πελάτες (είχε άλλωστε προταθεί και στην Ελλάδα). 


Εμείς θα θυμίσουμε τι γράφαμε το 2010 στην
πρότασή μας για την απόκτηση των αεροσκαφών από την ΠΑ: "θα μπορούσαν να αποκτηθούν τα 12 Mirage 2000-5Mk2 του Κατάρ, σε τιμή πολύ φθηνότερη από τον εκσυγχρονισμό που προτείνει η Dassault για τα ελληνικά, και μαζί με τα υπάρχοντα να εξοπλίσουν (25+12=37 αεροσκάφη) και τις δύο μοίρες της 114 ΠΜ. Από τα μη εκσυγχρονισμένα ελληνικά αεροσκάφη, θα μπορούσαν περίπου τα μισά να διατηρηθούν σε πλόιμη κατάσταση και να συγκροτήσουν ένα σμήνος ΤΑΥΝΕ ανά μοίρα για την εκμετάλλευση των ΑΜ-39 Exocet".(άλλα σχετικά κείμενά μας εδώ και εδώ)

Εννοείται ότι οι προτάσεις μας αυτές είχαν προκαλέσει την αντίδραση διαφόρων εξοπλιστικών κύκλων και ιστοσελίδων που διέβλεψαν "κίνδυνο να μείνει η ΠΑ 20 χρόνια πίσω" κλπ., ενώ άλλοι κατάπιναν την κάμηλο της ομοιοτυπίας σε ραντάρ/κινητήρες και διύλιζαν τον κώνωπα για διαφορές σε υποσυστήματα... Ας μας πουν τώρα τι αεροσκάφος αιχμής αποκτήθηκε αντί για τα "ξεπερασμένα" Μιράζ 2000 και πώς θα καλυφθεί το κενό της απόσυρσης των μαχητικών 2ης γενιάς...


Σε κάθε περίπτωση, καλό είναι να έχουμε κατά νου ότι:

(1) Ο στόλος των Mirage 2000 της 114 ΠΜ έχει στρατηγική αξία δυσανάλογη προς το μικρό ποσοστό του επί της οροφής της ΠΑ, δεδομένου ότι τα αεροσκάφη αποτελούν τους μόνους διαθέσιμους φορείς των πυραύλων AM-39 Exocet και SCALP-EG.
(2) Μετά τη ματαίωση του εκσυγχρονισμού των 19 παλαιότερων αεροσκαφών EGM/BGM, αυτά οδηγούνται στην απαξίωση και απομένουν μόλις 25 εκσυγχρονισμένα αεροσκάφη, αριθμός αντιοικονομικός από άποψη υποστήριξης. Η προσθήκη των αεροσκαφών του Κατάρ θα κάλυπτε ιδανικά το κενό, συμπληρώνοντας ουσιαστικά την προβλεπόμενη δύναμη 2 μοιρών.
(3) Οι οικονομικές συνθήκες ναι μεν δεν είναι ευνοϊκές σήμερα, αλλά και η αντικατάσταση των αεροσκαφών του Κατάρ δεν θα γίνει αύριο, καθώς προαπαιτείται παραγγελία των νέων αεροσκαφών και αναμονή ως την παράδοσή τους, δηλαδή διάστημα τουλάχιστον 2-3 χρόνων. Σε αυτό το διάστημα, πολλά μπορεί να αλλάξουν και για την Ελλάδα. Θα ήταν σκόπιμο λοιπόν η Ελλάδα να δηλώνει παρούσα και ενδιαφερόμενη.

 Από την 117ΠΜ, την πλούσια δραστηριότητα της τρέχουσας εκπαιδευτικής σειράς του ΣΟΤ (Σχολείο Όπλων Τακτικής), μας μεταφέρει για άλλη μια φορά (10.10.12) ο ΣΦΠΑ "Ίκαρος".


-5 της 331 ΜΠΚ με Mica IR
Παρών και η 330 Μ με Block 30

Χειριστής με κάσκα JHMCS

340 M, Block 52+ με Iris-T και AGM-65

Block 50 της 341 M με AGM-88

Το 01510 της 338 ΜΔΒ με τον επετειακό διάκοσμο.

F-16C Block 50 της 347 Μ με ατρακτίδιο ναυτιλίας AN/AAQ-13 , Aim-9M και 2 AGM-65 Maverick
 Πηγή