Βίντεο με εντυπωσιακές "προσπάθειες" προσγείωσης με πλευρικό άνεμο στο αεροδρόμιο του Birmingham.

Η άσκηση "Καμπέρος 2014" όπως την παρακολούθησαν οι σύλλογοι : 

Αναχαίτιση

Ίκαρος


Απρίλιος 1998, στις φωτογραφίες του Ray Barber, βλέπουμε δύο T-33 του 366 ΣΕΕ (Σμήνους Επιχειρησιακής Εκπαίδευσης) "Εύριπος". Τα αεροσκάφη του Σμήνους προετοίμαζαν τους υποψήφιους χειριστές αεροσκαφών Mirage F1 για την πρώτη τους solo πτήση...

35125   Lockheed T-33A Shooting Star [580-8464] (Greek Air Force) Tanagra~SX 02/04/1998
(C) Ray Barber

35889  Lockheed T-33A Shooting Star [580-9365] (Greek Air Force) Tanagra~SX 02/04/1998
(C) Ray Barber
(C) ΠΝ

Την  Πέμπτη 3 Ιουλίου 2014, ο Α/ΓΕΝ, Αντιναύαρχος Ευάγγελος Αποστολάκης, επισκέφθηκε την 353 ΜΝΑΣ στην Ελευσίνα, στο πλαίσιο της διαδικασίας συγκρότησης/επανα-πιστοποίησης της Μοίρας και ενεργοποίησης των αεροσκαφών Ρ-3Β. Ο Αρχηγός ΓΕΝ, είχε την ευκαιρία για συνομιλία με το προσωπικό της 353 ΜΝΑΣ και παροχή κατευθύνσεων.

Πηγή
Αμφίβολη είναι η πολυαναμένόμενη συμμετοχή των F-35 στο RIAT 2014 καθώς ο στόλος των αεροσκαφών παραμένει καθηλωμένος στο έδαφος μέχρι να αποσαφηνισθούν τα αίτια που προκάλεσαν την πυρκαγιά στο πρόσφατο περιστατικό "ασφάλειας πτήσεων". 

(C) LM
Οι προετοιμασίες για την αποστολή των αεροσκαφών στην μεγαλύτερη αεροπορική επίδειξη της Ευρώπης συνεχίζονται κανονικά αλλά η τελική απόφαση για την συμμετοχή τους - ή μη - θα παρθεί την επόμενη εβδομάδα. Αναμφίβολα μια ενδεχόμενη ακύρωση της θα πλήξει την εικόνα του αεροσκάφους.

Το patch που φορούσαν οι χειριστές της ΠΑ και της ΑΣ στο μπράτσο τους. Υπενθύμιση της κοινής τους αφετηρίας (C) GEETHA
Ολοκληρώθηκε σήμερα στο Πεδίο Βολής Κρανέας η διακλαδική άσκηση "Καμπέρος 2014". Η άσκηση είχε διεξαχθεί για τελευταία φορά, το 1995 (Καμπέρος 1995), δεκατέσσερα χρόνια αργότερα, η τότε ηγεσία της ΠΑ αισθανόμενη την ανάγκη να προβάλει την αποτρεπτική ισχύ της, το άψυχο υλικό της και την ικανότητα του έμψυχου δυναμικού της, επιχείρησε να επαναλάβει την άσκηση, αυτή τη φορά υπο την ονομασία "Κρανέα". Τελικά η άσκηση δεν έγινε γνωστό αν πραγματοποιήθηκε ή όχι...

για να φτάσουμε στο 2014... στην άσκηση συμμετείχαν 104 αεροσκάση από το σύνολο των Πολεμικών Μοιρών της ΠΑ, τα οποία πραγματοποίησαν αφέσεις και βολές όπλων αέρος-εδάφους, η Αεροπορία Στρατού και αεροσκάφη της 383 ΜΕΕΑ τα οποία είχαν υποστηρικτικό ρόλο στην άσκηση.



Ειδικότερα η άσκηση περιλάμβανε την εκτέλεση όλων των αεροπορικών αποστολών από το σύνολο των Πολεμικών Μοιρών της Πολεμικής Αεροπορίας, όπως:
  • Αναγνώρισης πεδίου μάχης με χρήση του Μη Επανδρωμένου Αεροσκάφους "ΠΗΓΑΣΟΣ"
  • Προστασίας και προσβολής στόχου υψηλής αξίας (HVAA Protect/Attack) και εικονική εμπλοκή μαχητικών αεροσκαφών
  • Εικονικών προσβολών στόχων από σχηματισμούς μαχητικών αεροσκαφών
  • Εικονικής εγκατάλειψης Ιπτάμενου με ακόλουθη διάσωση του διαφεύγοντα από ελικόπτερο Super Puma της Πολεμικής Αεροπορίας, με τη συμμετοχή δυνάμεων της 31η Μοίρας Επιχειρήσεων Έρευνας Διάσωσης και επιθετικών ελικοπτέρων APACHE-64D του Στρατού Ξηράς (ΣΞ)
  • Επιθετικής αναγνώρισης ακολουθούμενη από προσβολές πυροβόλων
  • Προσβολής στόχων με άφεση πραγματικών, κατευθυνομένων και μη όπλων, από σχηματισμούς αεροσκαφών και επιθετικών ελικοπτέρων APACHE-64D, με άφεση πυραύλων αέρος - εδάφους "Hellfire"
  • Εικονικών εμπλοκών αεροσκαφών από το αντιαεροπορικό σύστημα "Βέλος".

Αν και ο τύπος έστρεψε την προσοχή  του στις αντιδράσεις - μικρής μερίδας - των κατοίκων της περιοχής, υπήρξαν και εκείνοι που επέλεξαν να απολαύσουν το θέαμα όπως κάνουν εδώ και τριάντα χρόνια. Αυτούς τους κατοίκους θέλουμε να ευχαριστήσουμε για την φιλοξενία.



Φωτογραφικά στιγμιότυπα από την σελίδα της ΠΑ και του ΥΠΕΘΑ :





Ρεπορτάζ από το Πεδίο Βολής, φιλοξενεί το DefenceLine

Αρνητική εντύπωση προκαλεί η κάλυψη της άσκησης από το ΓΕΕΘΑ που για άλλη μια φορά διακρίνεται για την προχειρότητα της. Οι 21 χειραψίες που απαθανάτισε ο φακός του φωτογράφου του ΓΕΕΘΑ από ένα σύνολο 29 φωτογραφιών, δεν ενδιαφέρουν κανέναν ούτε συμβάλουν με κάποιο τρόπο στην εμπέδωση του αισθήματος ασφάλειας στο κοινωνικό σύνολο.



O GVLA απουσιάζει σήμερα... το quiz της εβδομάδας από τον Tsimuha. Οι απαντήσεις να δωθούν στο blog .







Ολοκληρώθηκε και τυπικά η υποστολή της Σημαίας και του λαβάρου του Αεροπορικού Αποσπάσματος Αγρινίου, στην τελετή που έγινε το πρωί της Δευτέρας 30 Ιουνίου 2014. Η μονάδα της Αεροπορίας στο Αγρίνιο έφτασε στο τέλος της, καθώς υποβαθμίστηκε από Απόσπασμα σε Φυλάκιο.

(C) Chris Lofting

Αρκετός κόσμος και επίσημοι εκπρόσωποι διαφόρων Αρχών παρέστησαν στην εκδήλωση, η οποία έγινε σε ιδιαίτερα φορτισμένο κλίμα. Το φυλάκιο – πλέον – υπάγεται στην 131 Σμηναρχία Μάχης του Ακτίου, όπου θα μετατεθεί και το προσωπικό από το Αγρίνιο. Στο φυλάκιο θα παραμείνουν ελάχιστοι υπαξιωματικοί, κυρίως για την φύλαξη των εγκαταστάσεων.


Η Αερολέσχη Σερρών, κατόπιν ενεργειών της προς το ΓΕΑ, επέτυχε την παραχώρηση σε αυτή ενός παροπλισμένου εκπαιδευτικού αεροσκάφους Lockheed T-33A (s/n 29881, TR-881), το οποίο είναι το πρώτο που παραχωρήθηκε από την Π.Α. μετά την απόσυρση του τύπου στις 19/1/2000. Το αεροσκάφος μεταφέρθηκε στις 14/5/2000 αποσυναρμολογημένο από την 110 Π.Μ. στην Λάρισα οδικώς και συναρμολογήθηκε από κλιμάκιο τεχνικών της Π.Α. στο Αεραθλητικό Κέντρο όπου βρίσκεται μόνιμα σε στατική έκθεση. Εκτοτε αποτελεί το καμάρι της Αερολέσχης και πόλο έλξης πολλών επισκεπτών.

Το συγκεκριμένο αεροσκάφος (TR-881/29881) έχει αριθμό κατασκευής 7777 και s/n 52-9881και κατασκευάστηκε από την Lockheedτο 1952. Στις 1/4/1954 το α/φος πέταξε από το Prestwick της Αγγλίας στην Ολλανδία με αριθμό TR-881 και παραδόθηκε στην Βασιλική Ολλανδική Πολεμική Αεροπορία. Υπηρέτησε αρχικά με την 306 Μοίρα αναγνώρισης στο Volkel με αριθμό TR-26. Εν συνεχεία, υπηρέτησε στις αεροπορικές βάσεις Eindhoven, Ypenburg, Leeuwarden, Twente και Soesterberg, γράφοντας συνολικά 4.443 ώρες πτήσηςμε την Ολλανδική Αεροπορία. Τελικά παραδόθηκε από τους Ολλανδούς στην Ελληνική Πολεμική Αεροπορία στις 12/10/1971με αριθμό TR-881/29881. Μεταξύ άλλων υπηρέτησε στην 370 ΜΕΕ στην Λάρισα και την 222 ΜΕΕ στην Σούδα.

Το αεροσκάφος που έχει παραχωρηθεί στην Αερολέσχη Σερρών συγκεντρώνει το ενδιαφέρον ιστορικών και φίλων της Αεροπορίας. Το Νοέμβριο του 2007 ομάδα Ολλανδών spotter επισκέφθηκε το Αεραθλητικό Κέντρο για να δει από κοντά και να φωτογραφήσει το Τ-33.





DSC05106

Με αρκετή καθυστέρηση... σε αυτό το ενδιάμεσο quiz ο καθένας μπορεί να προσθέσει "σταθμούς" από την 40ετη προσφορά του Corsair στην ΠΑ.

  • 06.05.75 : Πρώτη πτήση A-7H με χειριστή τον Jim Read
  • 04.03.ΧΧ : Πρώτη πτήση TA-7H (Bu/No 161218) με χειριστες εμπρος τον Jim Read εμπρος και Bob Dewey πισω.
  • 28.11.75 : Τελετή ένταξης σε υπηρεσία 
  • XX.XX.80 : Συμμετοχή στην άσκηση ''Κρανέα 80''
  • 29.05.83 : Συμμετοχή σε αεροπορική επίδειξη (;) στην α/β RAF Mildenhall
  • XX.XX.84 : Συμμετοχή σε αεροπορική επίδειξη (;) στην α/β RAF Coltishall (Bu/No 159938 & 161222) 
  • XX.XX.XX : Sqn Exchange, 5 Jaguar της 17 Sqn συνεκπαιδεύτηκαν με A-7H Corsair της 347ΜΒ
  • 09.10.94 : 4 A-7H της 345 ΜΒ υπό την συνοδεία 2 F-16C Block 30 της 330 Μ απογειώνονται απο την 115 ΠΜ και συμμετέχουν στην άσκηση Νικηφόρος 94. Τα ελληνικά μαχητικά μετά απο πτήση 23΄ φτάνουν στην Κύπρο και παραμένουν για 1 ώρα. Είναι η πρώτη φορά μετά απο 30 χρόνια που συμβαίνει αυτό.
  • 24.09.07 – 01.10.07 : Η 335 ΜΒ συμμετέχει στην άσκηση “Arctic Tiger 07” που διεξάγεται στην αεροπορική βάση Orland με 3 A-7E (S/N 158825 «Τίγρης», 159645, 160728) και 1 TA-7C (S/N 156787). 





 

Δύο βίντεο τραβηγμένα από την πισω θέση... τα F-16A/Β ADF της Aeronautica Militare Italiana, από την περίοδο που επιχειρούσε με αυτά.




Το υπουργείο άμυνας της Ολλανδίας ανέστειλε τη παραλαβή  των εναπομεινάντων 7 ελικοπτέρων NH90. Αιτία για την απόφαση της υπουργού στάθηκε η εκτεταμένη διάβρωση που παρουσίασαν δύο ελικόπτερα της έκδοσης NHF (NATO Frigate Helicopter).

(C) defensie.nl

Ειδικότερα, τα εν λόγω ελικόπτερα συμπλήρωσαν 246 ώρες πτήσης και 299 ώρες πτήσεις επιχειρώντας σε θαλάσσιο περιβάλλον, στη Θάλασσα της Καραϊβικής (11.08.13 - 13.12.13) και στις Ακτές τις Σομαλίας (20.01.13 - 08.06.13) αντίστοιχα. Με την ολοκλήρωση των επιχειρήσεων τα NH90 πέρασαν από την προγραμματισμένη περιοδική συντήρηση όπου και διαπιστώθηκε το μέγεθος της διάβρωσης.

Σε αναφορά 138 σελίδων που συνέταξε το NLR  αναφέρεται πως στα δύο ελικόπτερα εντοπίστηκε διάβρωση σε 92 σημεία. Σε 52 περιπτώσεις αυτή οφειλόταν σε μη επαρκή αντι-διαβρωτική προστασία, σε 20 περιπτώσει σε σχεδιαστικό σφάλμα σε 20 περιπτώσει στην ανεπάρκεια των υλικών και σε 14 περιπτώσει σε κατασκευή που δεν ήταν σύμφωνη με τις προδιαγραφές.

Τα ελικόπτερα θα παραληφθούν όταν ο κατασκευαστής ανταποκριθεί στις συμβατικές του υποχρεώσεις, δηλαδή να αναλάβει το κόστος για την αποκατάσταση των "ζημιών" και να βρεί λύσεις... Μέχρι τότε το κενό των NH90 θα καλύψουν τα Cougar της RNLAF τα οποία έλαβαν παράταση ώς προς την ημερομηνία απόσυρσης τους που θα έρθει το 2018.







Στέλεχος του Λιμενικού Σώματος, που αντιμετώπισε πρόβλημα υγείας και βρισκόταν σε πλωτό σκάφος της Ελληνικής Ακτοφυλακής, στη θαλάσσια περιοχή της Κασσάνδρας, παρέλαβε, το πρωί του Σαββάτου, ελικόπτερο Σούπερ Πούμα της ΠΑ.
Το Σούπερ Πούμα προσγειώθηκε στην 113 Πτέρυγα Μάχης ,απ' όπου ασθενοφόρο παρέλαβε τον ασθενή και τον μετέφερε σε νοσοκομείο της πόλης.



Αεροδιακομιδή από πλωτό μέσο του Λ.Σ/ΕΛ.ΑΚΤ, Χαλκιδική, 28 Ιουνίου 2014 from Hellenic Air Force on Vimeo.

Το πτητικό μέρος του Kavala Air Sea Show'14


















(C) MFA.gr
14 Ιουνίου,το C-130H της 356ΜΤΜ αναχώρησε από την Ελευσίνα με προορισμό τους διεθνείς αερολιμένες του Σεράγεβο (Βοσνία-Ερζεγοβίνη) και του Βελιγραδίου (Σερβία).

(C) MFA.gr
Το αεροσκάφος της 356ΜΤΜ μετέφερε ανθρωπιστική βοήθεια (τρόφιμα, ρούχα, είδη πρώτης ανάγκης, είδη καθαριότητας κ.α.) που συγκεντρώθηκε για την ανακούφιση των πλημμυροπαθών της Σερβίας.

(C) MFA.gr
Την αποστολή υποδέχθηκε ο Πρέσβης της Ελλάδας στη Σερβία κ. Κώστας Οικονομίδης και ο Πρόεδρος του "Ερυθρού Σταυρού" Σερβίας.


Δύο βίντεο απο την εκπομπή "Με Αρετή και Τόλμη" για την 380Μ ΑΣΕΠΕ "Ουρανός" που πρόσφατα συμπλήρωσε 13 χρόνια από την ίδρυση της.


2009, ένταξη σε υπηρεσία



2011, συμμετοχή στην επιχείρηση "Unified Protector"




H ALAT (Aviation Légère de l'Armée de Terre) ή αλλιώς η Αερροπορία του Γαλλικού Στρατού γιορτάζει τα 60 χρόνια από τη συγκρότητηση της. Την αεροπορική επίδειξη που θα ακολουθήσει μπορείτε να την παρακολουθήσετε ζωντανά.



Τη πρώτη παρτίδα μεταχειρισμένων αεροσκαφών παρελαβε το Σάββατο 28 Ιουνίου το Ιράκ. Τα πέντε Su-25 (δέκα Su-24 κατ'άλλες πηγές) που θα συνδράμουν τις κυβερνητικές δυναμεις στον αγώνα κατά των ισλαμιστών προέρχονται από την Λευκορωσία και τη Ρωσία.

Mirage F1EQ με τα διακριτικά της IrIAF

Ταυτόχρονα, σύμφωνα με δημοσιεύματα, η κυβέρνηση του Ιράκ πραγματοποιεί ενέργειες για την επιστροφή των αεροσκαφων που είχαν διαφύγει στο Ιραν το 1991 στο Πρώτο Πόλεμου του Κόλπου.
(C) USAF

21 C-130J της 317th Airlift Group βρέθηκαν ταυτόχρονα στο τροχόδρομο της α/β Dyess, τα αεροσκάφη απογειώθηκαν μαζικά στο πλαίσιο κοινής άσκησης με το Σχολείο Όπλων και την 82η Αερομεταφερόμενη Μεραρχία του Αμερικανικού Στρατού.


15 Μαρτίου 1990, με μια μικτή αποστολή αεροσκαφών αποτελούμενη από αεροσκάφη Mirage F1 CR και Jaguar, η ADLA συμμετείχε στην άσκηση Red Flag. Σε μια από τις εξόδους ο Σμηναγός André Lanata - σήμερα Πτέραρχος -  κατάφερε δύο εικονικές καταρρίψεις αεροσκαφών F-15A πιθανότατα της 33th FW. Στη φωτογραφία ο Γάλλος Σμηναγός ποζάρει υπερήφανα δίπλα στα Killmark.

Από το περιοδικό AirFan





24 ώρες στην 21 Baza Lotnictwa Taktycznego πέρασε ο ιστότοπος FoxTWO.pl καταγράφοντας τη δραστηριότητα της και συνομίλησε με τους χειριστές που πετούν με ένα από τα τελευταία πραγματικά αεροσκάφη... το Su-22. Η συνέχεια στο βίντεο  που ακολουθεί.

υγ.να τους φέρουμε και στην 336ΜΒ