21.06.14 Zeus Demo Team Flight Display @ Gilze Rijen



Τρία λεπτά με στιγμιότυπα από την πρώτη μέρα της πτητικής επίδειξης.

(C) Stamatis ALS / Plane Pics

Την Παρασκευή 20 Ιουνίου 2014, στην 111 Πτέρυγα Μάχης πραγματοποιήθηκε τελετή εορτασμού της επετείου της συμπλήρωσης 60 χρόνων από την ίδρυση της 341 Μοίρας.

Aνάγνωση Ημερήσιας Διαταγής από τον Διοικητή της Μοίρας, Αντισμήναρχο (Ι) Δημήτριο Νικολαϊδη

Το πρόγραμμα της εκδήλωσης περιελάμβανε κατάθεση στεφάνου, επιμνημόσυνη δέηση, προσκλητήριο πεσόντων και στατική έκθεση, καθώς και πτήση/διέλευση του επετειακού αεροσκάφους σε σχηματισμό "Βέλους" 3άδας αεροσκαφών της Μοίρας.

076, το τρίτο αεροσκάφος της 341 Μ που αποκτά επετειακό διάκοσμο... μετά τα 060 και 062.

Φωτογραφίες από το ''χτήσιμο'' του διάκοσμου μπορείτε να δείτε εδώ.






Η συμμετοχή των Κουρσάρων στο Kavala Air Sea Show...Βίντεο θα ανέβουν σύντομα


Με απόλυτη επιτυχία ολοκληρώθηκε πριν από λίγο η πρώτη επίδειξη της ομάδας ZEYΣ στην Ολλανδία, o Σμηναγός (Ι) Σ. Στράλης απογειώθηκε από την α/β Gilze-Rijen λίγο μετά τις 16:00...


η συνέχεια στο βίντεο που ακολουθεί. 


 H εικονική (virtual) αεροπορική διοίκηση 16th Ark Angels (www.16tharkangels.org) δραστηριοποιείται στον εξομοιωτή πτήσης ΒΜS για F-16. Πρόκειται για τον πλέον ρεαλιστικό εξομοιωτή πτήσης μαχητικού α/φους και συγκεκριμένα για F-16, που διανέμεται δωρεάν από τον ιστότοπο www.benchmarksims.org.


 H 16thArkAngels αποτελείται από hardcoresimmers, από χειριστές αεροσκαφών F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας και ανθρώπους των Ενόπλων Δυνάμεων, οι οποίοι εξομοιώνουν την πραγματικότητα ''as real as it gets''.  





Στην παρούσα φάση η ομάδα αναζητά έναν έως δύο ενδιαφερόμενους για να ενσωματωθούν στο εικονικό ΣΜΕΤ και κατόπιν επιτυχούς αποφοίτησης στην εικονική Μοίρα 393SQ. 

Οι υποψήφιοι θα πρέπει να ικανοποιούν τις κάτωθι προϋποθέσεις : 

1) Nα έχουν μεράκι για την αεροπορία και δη για την ΠΑ.

2) Ευκταία αλλά όχι αναγκαία συνθήκη είναι η πρώτερη γνώση πάνω στο αεροπορικό αντικείμενο (π.χ. κατοχή PPL, χειριστές αφών, κ.λπ.).

3) Όρεξη και χρόνο για διάβασμα και για εικονικές πτήσεις.
 
4) Να διακατέχονται από πνεύμα ομαδικότητας και σοβαρότητας.

Αιτήσεις και περαιτέρω διευκρινίσεις στο mystic16th@gmail.com

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Φίλων Αεροπορίας ''Απογείωση'' βρέθηκε στο στούντιο της εκπομπής Live U και συνομίλησε με την Πόπη Τσαπανίδου για τις δραστηριότητες του συλλόγου και την αγάπη προς το αεροπορικό μέσο.

H άφιξη των Block 52+ στην α/β Gilze-Rijen. Φωτογραφίες Twan van Dommelen.







Gilze Rijen, "ZEYS'' Take Off

Από την ακριτική Αλεξανδρούπολη το σημερινό μας Quiz. Αν μπορείτε να αναγνωρίσετε το αεροσκάφος  της φωτογραφίας απαντήστε μέχρι Κυριακή βράδυ στο Blog...
...Βρετανικά Typhoon της 3 Sqn. κλήθηκαν την Τρίτη 17 Ιουνίου να αναγνωρίσουν ένα Tu-22 "Backfire", τέσσερα Su-27 ''Flanker'', ένα A-50 AEW ''Mainstay'' και ένα An-26 ''Curl'. Στην "αναχαίτιση" συμμετείχε και ο Marc-Antoine Gérard ο πρώτος Γάλλος χειριστής που πέταξε με Εurofighter στο πλαίσιο διακρατικού προγράμματος ανταλλαγής χειριστών.




Επαγγελματικοί λόγοι με οδήγησαν στην Αλεξανδρούπολη. Σε επίσκεψη σε ακριτική μονάδα που υπηρέτησε συνάδελφος με πληροφορησε ότι στο Διδυμότειχο βρίσκεται σε κεντρικό δρόμο ενά F-5A της ΠΑ. Το αεροσκάφος δεν βρίσκεται στη καλύτερη δυνατή κατάσταση, παρόλα αυτά έχει υποστεί μονάχα τις φθορές του χρόνου δίχως να έχει υποστεί βανδαλισμούς...



Την Τετάρτη 18 Ιουνίου 2014, σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε, από το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας (ΓΕΑ), Άσκηση Μείζονος Ατυχήματος, η οποία διεξήχθη στην 112 Πτέρυγα Μάχης (112ΠΜ), στην Αεροπορική Βάση Ελευσίνας, με προσομοίωση καταστάσεων έκτακτης ανάγκης.


Το σύνθετο σενάριο της άσκησης περιλάμβανε τα παρακάτω επεισόδια:
  • Κατάρρευση τμήματος του Διοικητηρίου της 112ΠΜ με εγκλωβισμό ατόμων, λόγω μεγάλης έντασης σεισμού
  • Μεγάλη πυρκαγιά στο πρατήριο καυσίμων και σε ένα (1) βυτιοφόρο της Μονάδας, λόγω βραχυκυκλώματος που προκλήθηκε από τον σεισμό
  • Διαρροή τοξικών υλικών στον εμπορευματικό σταθμό της 112ΠΜ
  • Πυρκαγιά σε κινητήρα και σύστημα πέδησης αεροσκάφους C-130 κατά την προσγείωση
Στην άσκηση συμμετείχαν τα Κέντρα Επιχειρήσεων του ΓΕΑ, της Διοίκησης Αεροπορικής Υποστήριξης, της 112ΠΜ, το Γενικό Επιτελείο Εθνικής Άμυνας με τον Ειδικό Διακλαδικό Λόχο Πυρηνικής Βιολογικής Χημικής Άμυνας, η Κινητή Ομάδα Αντιμετώπισης Καταστροφών (ΚΟΜΑΚ) της Πολεμικής Αεροπορίας, το Κέντρο Επιχειρήσεων της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, το Αρχηγείο του Πυροσβεστικού Σώματος (ΠΣ), η Ειδική Ομάδα Αντιμετώπισης Καταστροφών (ΕΜΑΚ) του ΠΣ, η Πυροσβεστική Υπηρεσία Ελευσίνας, η Υποδιεύθυνση Κρατικής Ασφάλειας, η Τροχαία Ελευσίνας, το Εθνικό Κέντρο Επιχειρήσεων Υγείας, το Εθνικό Κέντρο Άμεσης Βοήθειας, η Αυτοτελής Διεύθυνση Πολιτικής Προστασίας Δυτικής Αττικής καθώς και η Περιφερειακή Ενότητα Δυτικής Αττικής.

Φωτογραφίες - Πηγή

Ένα ζεύγος αεροσκαφών F-16C Block 52+ της 340Μ "Αλεπού", προσγειώθηκε σήμερα το μεσημέρι - περίπου στη 13:20 - , στην αεροπορική βάση της RNLAF, Gilze Rijen.

Το 521 λίγο πριν προσγειωθεί στην Ολλανδία... την φωτογραφία μας στέλνει ο Οlaf Κerkhof
Πίσω από το Hawker που τροχοδρομεί, τα αεροσκάφη της Ελληνικής αποστολής. Από το βίντεο του 1962JvG

Νωρίτερα τα αεροσκάφη είχαν πραγματοποιήσει στάση στην αεροπορική βάση του Aviano στην Ιταλία. Οι φωτογραφίες είναι του Marko Papa

Το 521 στην α/β Aviano (C) Marko Papa

Το 521 στην α/β Aviano (C) Marko Papa

Σύμφωνα με το πρόγραμμα που διένειμε η ''διοργάνωση'', η ομάδα επιδείξεων ZEΥΣ θα πραγματοποιήσει πτητική επίδειξη στις 20 Ιουνίου λίγο πριν τις 16:00 και στις 21 Ιουνίου λίγο μετά τις 16:00.

Περισσότερες φωτογραφίες από την Ολλανδία θα ανέβουν αύριο που έχει και Spotters Day

H συνάντηση του πλέον προηγμένου δυτικού βομβαρδιστικού, με τη "φύση". Από την πρόσφατη μεταστάθμευση των Β-2 Spirit στη Βρετανία.
 




(C) Aeroview

 (C) KASS 14

Υλικό από την άφιξη των Saudi Hawks στο LGKV.


Μετά από μακρά παραμονή στο έδαφος το εικονιζόμενο Super Galeb απέκτησε νέο διάκοσμο και νέο ρόλο. H πορτοκαλί χρώση του G-4 που θα επιχειρεί με την 252 Μοίρα, θα το κάνει ευδιάκριτο ώστε να ρυμουλκεί ιπτάμενους στόχους.






Φωτογραφίες - Πηγή

Μια σειρά από ενδιαφέρουσες φωτογραφίες δημοσίευσε η PoLAF από προσφατη πτήση "συντήρησης" χειριστών... μια όχι και τόσο γνωστή έκδοση του ε/π Mil Mi-2 εφοδιασμένη με κατάλληλο εξοπλισμό για την δημιουργία προπετάσματος καπνού.







Φωτογραφίες PoLAF & Bartosz Bera RBSphotos

Και αυτή τη Κυριακή η εκπομπή "Πρωινή Ενημέρωση" αφιέρωσε τηλεοπτικό χρόνο στη ΠΑ. Στο στούντιο του Alpha βρέθηκαν οι Σμηναγοί Κώστας Βόμπρας της 330Μ "Κεραυνός" και ο  Παναγιώτης Αποστολάκης της 332ΜΠΚ "Γεράκι".

Daedalus Demo Team

Την Πέμπτη 12 Ιουνίου 2014, πραγματοποιήθηκε, στο ΓΕΑ, συνάντηση των εκπροσώπων της εταιρείας Beechcraft Defence, και της  EFA SA  με αρμόδιους επιτελείς της Αεροπορίας.

Σκοπός της συνάντησης ήταν η συζήτηση επί θεμάτων που αφορούν στις διεθνείς δραστηριότητες της εταιρείας «BDC», στην εξέλιξη της υπάρχουσας διαμόρφωσης των αεροσκαφών Τ-6, στην εν συνεχεία υποστήριξής τους (FOS/Follow On Support) και σε διαθέσιμες αναβαθμίσεις των εν λόγω αεροσκαφών.


Το Υπουργείο Άμυνας του Ιράκ έδωσε στη δημοσιότητα βίντεο από τις επιχειρήσεις επιθετικών ε/π Mi-35 κατά των Ισλαμιστών της ISIL.



Στο 06:00 τα πλάνα από τις επιχειρήσεις κατά των Ισλαμιστών.


(C) AP Photo/Evgeniy Maloletka
Σαράντα εννέα ουκρανοί στρατιώτες σκοτώθηκαν όταν φιλορώσοι αυτονομιστές αντάρτες κατέρριψαν ένα μεταγωγικό αεροσκάφος πάνω από το αεροδρόμιο του Λουχάνσκ στην ανατολική Ουκρανία, δήλωσε ο εκπρόσωπος του στρατού Βλάντισλαβ Σελεζνόφ.Λίγο νωρίτερα το ουκρανικό υπουργείο Άμυνας είχε ανακοινώσει ότι ένα ουκρανικό μεταγωγικό αεροσκάφος IL-76 καταρρίφθηκε από τους αυτονομιστές αντάρτες στο Λουχάνσκ.




Aπό τον Aviationist το παρακάτω βίντεο : στο 00:05 η βολή του MANPAD και στο 00:50 η λάμψη από το πλήγμα.




«Οι τρομοκράτες έβαλαν κυνικά και ηθελημένα με αντιαεροπορικά πυρά και αυτόματα όπλα μεγάλου βεληνεκούς και έπληξαν το IL-76 της ουκρανικής Πολεμικής Αεροπορίας, το οποίο μετέφερε στρατεύματα και ετοιμαζόταν να προσγειωθεί στο αεροδρόμιο του Λουχάνσκ», αναφέρει το υπουργείο σε ανακοίνωσή του. «στρατιώτες, όπλα, εξοπλισμός και εφόδια» βρίσκονταν στο αεροσκάφος.




4 λεπτά με τα CL-215 και τα πληρώματα της 355 ΜΤΜ, που αυτή τη περίοδο δίνουν τη δική τους μάχη.

Mirage F1 ... farewell ...
(C) Phillipe Amiel
Την Παρασκευή 13 Ιουνίου, με μια τελετή που έλαβε χώρα στην 118 Βase Αerienne, η Armee De L'Air και οι περίπου 250 "φίλοι" που παραβρέθηκαν στο Mont de Marsan, αποχαιρέτησαν τα Mirage F1. Ο τύπος μετά από 40 χρόνια αδιάκοπης υπηρεσίας, αποσύρθηκε και η τελευταία μοίρα στην Ευρώπη που επιχειρούσε με τα F1 η 2/33 ΕR, διαλύθηκε.

Dassault Mirage F1CR Armée de l'Air 118-CY cn 660
To βίντεο της εκδήλωσης μπορείτε να το δείτε εδώ. (C) Guillaume Besnard

Ο "λαός" θα έχει την ευκαιρία να δεί για τελευταία φορά τα F1 στον αέρα στις 14 Ιουλίου, στους επίσημους εορτασμούς της "Ημέρας της Βαστίλης". Τα πέντε Mirage F1 που θα συμμετάσχουν στην αεροπορική παρέλαση στα Ηλύσια Πεδία, τιμητικά θα βρεθούν πίσω από το ακροβατικό σμήνος Patrouille de France.


Το οριστικό τέλος του τύπου αργεί... τα F1 θα συνεχίσουν να πετούν στους ουρανούς του Ιράν, του Μαρόκου της Λιβύης και της Γκαμπόν.





Το ρολόι «δείχνει» λίγα λεπτά πριν από τις τέσσερις τα ξημερώματα Κυριακής. Το τηλέφωνο στο συντονιστικό κέντρο αεροδιακομιδών του ΕΚΑΒ στην Ελευσίνα (έδρα της 112 Πτέρυγας Μάχης) χτυπάει και από την άλλη άκρη της γραμμής αναφέρεται επείγον περιστατικό που χρήζει άμεσης μεταφοράς ασθενούς από ακριτικό νησί σε νοσοκομείο της Αθήνας.

Μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα κινητοποιείται ολόκληρη η ομάδα, ιπτάμενοι γιατροί και διασώστες του ΕΚΑΒ, προσωπικό εδάφους και πιλότοι της Πολεμικής Αεροπορίας, και μόλις δοθεί «οριστική ανάθεση», δηλαδή το «ok» για την επιχείρηση αερομεταφοράς, σε δεκαπέντε λεπτά το ελικόπτερο ή το αεροσκάφος βρίσκεται στον αέρα.

Αυτή είναι η καθημερινότητα των ανθρώπων που λειτουργούν ως μια ομάδα, ένας οργανισμός, ένα σώμα και μυαλό: των ανθρώπων με τις ιπτάμενες μηχανές τους, που ανά πάσα στιγμή είναι έτοιμοι να πετάξουν σε κάθε γωνιά της Ελλάδας για να σώσουν τη ζωή ενός συνανθρώπου μας.

Μόνο κατά το πρώτο τετράμηνο του 2014 πραγματοποιήθηκαν 271 αποστολές αεροδιακομιδής και μεταφέρθηκαν σε νοσοκομεία 370 συνάνθρωποί μας, ενώ όλο το 2013 ανήλθαν σε 966 και 1.365 αντίστοιχα. Είναι χαρακτηριστικό ότι η Ελλάδα είναι η δεύτερη χώρα παγκοσμίως -μετά τη Νορβηγία- σε αριθμό και δυσκολία των αεροδιακομιδών που πραγματοποιούνται σε ετήσια βάση.

«Είμαστε σε ετοιμότητα κάθε ώρα και στιγμή», αναφέρει χαρακτηριστικά στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής ο διοικητής της 384 ΜΕΔ, που διαθέτει ελικόπτερα Super Puma, αντισμήναρχος (Ι) Πασχάλης Κυριζάκης, και συμπληρώνει: «Είναι κοινό μυστικό ότι η πιο δύσκολη φάση της επιχείρησης είναι η προσέγγιση στα νησιά τη νύχτα, ιδίως όταν επικρατεί έντονη κακοκαιρία. Εμείς απογειωνόμαστε σχεδόν υπό οποιεσδήποτε συνθήκες, αλλά η φάση της προσέγγισης στην περιοχή παραλαβής του ασθενούς είναι και η πιο δύσκολη».

Είναι γεγονός ότι όλα τα πτητικά μέσα έχουν όρια και η έκφραση «παντός καιρού» δεν ανταποκρίνεται πλήρως στην πραγματικότητα. «Οι νησιώτες ξέρουν καλά ότι αν δεν “σηκωθεί” το Super Puma, δεν πετάει τίποτα, αλλά ο καθένας από εμάς κάνει πάντα ό,τι είναι ανθρωπίνως δυνατό για να αντεπεξέλθουμε στην αποστολή μας», αναφέρει ο αντισμήναρχος (Ι) Φώτης Λαχουβάρης.

Ο αξιωματικός επιχειρήσεων της 384 ΜΕΔ εστιάζει στις δυσκολίες και τους κίνδυνους, τονίζοντας: «Αμερικανοί πιλότοι στους οποίους εξηγήσαμε τη φύση των αποστολών μας έμειναν έκπληκτοι και έλεγαν ότι η προσγείωση υπό δυσμενείς καιρικές συνθήκες σε ελικοδρόμιο κάποιου νησιού είναι δυσκολότερη και από την προσνήωση αεροσκάφους σε αεροπλανοφόρο, επειδή δεν υπάρχει ελεγκτής να κατευθύνει τον πιλότο ούτε και οι τεχνικές διευκολύνσεις που κάνουν τη δουλειά του πιλότου πιο απλή».

Στο ίδιο μήκος κύματος ή, καλύτερα, ύψος πτήσης, κινείται και ο σμηναγός (Ι) της 384 ΜΕΔ, Γιάννης Στάθης: «Εμείς είμαστε προετοιμασμένοι να πηγαίνουμε παντού και πάντα. Κάθε λεπτό έχει σημασία σε επείγοντα περιστατικά και, εκτός από τις αποστολές έρευνας και διάσωσης με τις οποίες είναι επιφορτισμένη η Μοίρα μας, οι αεροδιακομιδές ασθενών, από μωρά λίγων ωρών μέχρι υπέργηρους, απαιτεί άριστο συντονισμό, αφοσίωση και υψηλό αίσθημα καθήκοντος».

Ο διευθυντής του τμήματος ιατρικών υπηρεσιών του ΕΚΑΒ, Δημήτρης Πύρρος, «κλείνει» φέτος 20 χρόνια πτήσεων. «Το 2014 συμπληρώνονται 20 χρόνια από την πρώτη αεροδιακομιδή με γιατρούς του ΕΚΑΒ. Μέσα σε αυτά τα χρόνια έχουμε πραγματοποιήσει χιλιάδες επιχειρήσεις διακομιδής ασθενών από κάθε γωνιά της πατρίδας μας, είτε με εναέρια είτε με πλωτά μέσα», τονίζει στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής και συνεχίζει: «Η ομαδική δουλειά όλων των ανθρώπων του ΕΚΑΒ, από τον αποθηκάριο, που φροντίζει να είναι όλος ο εξοπλισμός σε ετοιμότητα, μέχρι το συντονιστή των αεροδιακομιδών, τον ιπτάμενο διασώστη και τον ιπτάμενο γιατρό, είναι το “κλειδί” για την επιτυχία της αποστολής μας. Η συνεργασία με τα στελέχη της Πολεμικής Αεροπορίας είναι υποδειγματική. Είμαστε όλοι κρίκοι σε μια αλυσίδα που έχει ως στόχο να σωθεί μια ανθρώπινη ζωή».

Ο Παναγιώτης Νεφρός, έμπειρος ιπτάμενος διασώστης, αναφέρει μια όχι και τόσο ασυνήθιστη ημέρα στη δουλειά: «Μπορεί να απογειωθούμε από την Ελευσίνα με προορισμό τη Ρόδο και κατά τη διάρκεια της πτήσης να λάβουμε σήμα για επιπλέον επείγοντα περιστατικά σε άλλα νησιά. Ετσι, πολλές φορές μια απλή αποστολή μετατρέπεται σε ένα περίπλοκο σχέδιο αεροδιακομιδής ασθενών από τρία ή και περισσότερα νησιά, ωσότου επιστρέψουμε στη βάση μας».

«Επίκεντρό μας είναι ο άνθρωπος και κίνητρο η ψυχή μας, με συναίσθημα και επαγγελματισμό», λέει η γιατρός Αννα Μαριόλα, διευθύντρια αεροδιακομιδών του ΕΚΑΒ, αποδίδοντας με λίγες λέξεις το υψηλό αίσθημα ευθύνης των ανθρώπων του ΕΚΑΒ και της Π.Α. «Λειτουργούμε πάντα προς όφελος του ασθενούς, επειδή ο χρόνος για να βρεθεί κάποιος στο νοσοκομείο είναι καθοριστικής σημασίας. Οταν, για παράδειγμα, απαιτούνται 4 ώρες για να μεταφερθεί κάποιος από τη Νάξο στην Αθήνα, είναι προτιμότερο να τον πάμε με πλωτό μέσο στη Σύρο που οι χρόνοι είναι σαφώς μικρότεροι».

Ο γιατρός του συντονιστικού, Μανώλης Τσανικλίδης, δεν ξέρει, όπως και οι συνάδελφοί του, τι σημαίνουν γιορτές και αργίες: «Πόσα Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιές έχουμε περάσει δίνοντας οδηγίες σε νέους συναδέλφους από το τηλέφωνο και οργανώνοντας παράλληλα τη διακομιδή του ασθενούς», λέει χαρακτηριστικά και συμπληρώνει: «Γι’ αυτό μας αγαπούν και μας εμπιστεύονται οι άνθρωποι, σε όποια γωνιά της Ελλάδας κι αν βρίσκονται».

Η ιπτάμενη γιατρός του ΕΚΑΒ, Χαρούλα Κωτούλα, εκπρόσωπος των γιατρών στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΕΚΑΒ, από την πλευρά της αναφέρεται στην αυταπάρνηση των γιατρών και των διασωστών και αναδεικνύει μια άλλη διάσταση των αεροδιακομιδών: «Απαιτείται η δημιουργία μιας δημόσιας, πολιτικής υπηρεσίας αεροδιακομιδών, τόσο γιατί τα πτητικά μέσα πρέπει να είναι εξαρχής υγειονομικά διαμορφωμένα και πιο οικονομικά, αλλά και για να αντιμετωπίζονται επείγοντα περιστατικά πρωτογενώς, δηλαδή στο σημείο όπου συνέβησαν. Πρέπει να γνωρίζει ο κόσμος ότι η παρουσία των γιατρών και των διασωστών του ΕΚΑΒ είναι εθελοντική, κανείς δεν μας υποχρεώνει να πετάμε, αλλά αναγνωρίζουμε ότι η δουλειά μας είναι εθνικής σημασίας».

Θέλοντας να δώσει ένα παράδειγμα, η Χ. Κωτούλα επισημαίνει ότι μία ώρα πτήσης ενός C-130 που θα χρησιμοποιηθεί για αεροδιακομιδή κοστίζει 7.400 ευρώ και τα ετήσια έξοδα θα αρκούσαν για να στελεχωθούν τα νοσοκομεία τουλάχιστον των μεγάλων ακριτικών νησιών με όλες τις απαραίτητες ιατρικές ειδικότητες.

Ο πρόεδρος του ΕΚΑΒ, Δημήτρης Παπαγιαννίδης, δεν φείδεται επαίνων για το έργο που επιτελείται: «Είμαι υπερήφανος για το έργο όλων όσοι συμμετέχουν στις αεροδιακομιδές. Επιτελούν στο ακέραιο το καθήκον τους και κάνουν και πολλά παραπάνω απ’ αυτό».

Οσο για το μεγαλύτερο «παράσημο» που έχουν λάβει οι πιλότοι της Πολεμικής Αεροπορίας και οι άνθρωποι του ΕΚΑΒ; Ενας τοίχος γεμάτος ευχαριστήριες επιστολές ανθρώπων που σώθηκαν χάρη στις προσπάθειές τους. «Είμαστε πια δικοί τους άνθρωποι», λέει ο αντισμήναρχος (Ι) Ξενοφών Χασούρας, διοικητής της 356 ΜΤΜ.





ΥΠΟΘΕΜΑ ΜΕ ΤΡΙΑ ΚΟΜΜΑΤΙΑ ΜΕ ΤΙΤΛΑΚΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΚΑΤΩ ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΚΑΙ ΙΔΙΟΤΗΤΑ

(ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΜΕ ΛΕΖΑΝΤΟΓΡΑΜΜΑ)


ΤΙΤΛΟΣ

«Αφήνουμε στην άκρη την ασφάλειά μας»


«Θυμάμαι σαν σήμερα την επιχείρηση αεροδιακομιδής ενός πρόωρου νεογνού από την Κέρκυρα στα Γιάννενα. Ο καιρός ήταν κακός, οι αναταράξεις στην πτήση πολλές, αλλά κάναμε όλες τις διαδικασίες ανάνηψης του μωρού, το κρατήσαμε στη ζωή με… νύχια και με δόντια και, όταν αργότερα μάθαμε ότι σώθηκε μια ζωή, χαρήκαμε σαν να ήταν το δικό μας παιδί. Εμείς αφήνουμε στην άκρη την ασφάλειά μας για να είμαστε πάνω από τον ασθενή και ας κουνάει το ελικόπτερο σαν βάρκα στα 10 μποφόρ».

ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΚΑΠΝΟΠΟΥΛΟΣ

Ιπτάμενος διασώστης ΕΚΑΒ


ΤΙΤΛΟΣ

«Κάθε ασθενής είναι δικός μας άνθρωπος»


«Ακριβώς όπως ο γιατρός δίνει το 100% για να σώσει τον ασθενή, έτσι και εμείς, οι ιπτάμενοι και οι τεχνικοί εδάφους με τα C-130, ζούμε την ίδια αγωνία με τους ανθρώπους του ΕΚΑΒ και χαιρόμαστε όταν όλα πάνε καλά. Το ενδιαφέρον μας είναι προσωπικό, αντιμετωπίζουμε τον κάθε ασθενή σαν να είναι δικός μας άνθρωπος. Κάθε γωνιά της χώρας είναι Ελλάδα, όσο μακριά κι αν είναι, και η παρουσία μας δίνει μήνυμα προς όλους -φίλους και μη- ότι είμαστε εδώ, παρόντες και έτοιμοι».

ΞΕΝΟΦΩΝΤΑΣ ΧΑΣΟΥΡΑΣ

Αντισμήναρχος (Ι), διοικητής της 356 ΜΤΜ (C-130)


ΤΙΤΛΟΣ

«Εχουμε πτητικά μέσα για κάθε περίπτωση»


«Η 112 Πτέρυγα Μάχης διαθέτει πληθώρα πτητικών μέσων, όπως τα Super Puma, C-130, C-27, VIP αεροσκάφη, A-109, τόσο για τις αεροδιακομιδές και για τη μεταφορά μοσχευμάτων στο εσωτερικό και εκτός συνόρων όσο και για άλλες επιχειρήσεις, με ή χωρίς τη συμμετοχή του ΕΚΑΒ, όπως medevac από πλοία και ορεινές περιοχές, μεταξύ άλλων».

ΛΑΖΑΡΟΣ ΜΑΝΤΟΥΒΑΛΟΣ

Σμήναρχος (Ι), διοικητής της 112 Πτέρυγας Μάχης



ΛΕΖΑΝΤΕΣ – ΣΕΛ. 34-35
1. Καθημερινότητα αποτελεί η αεροδιακομιδή πρόωρων νεογνών από ακριτικές περιοχές, που στερούνται στοιχειωδών υγειονομικών υποδομών σε υπερσύγχρονα μαιευτήρια.
2. Η ομάδα κρούσης της 356 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών σε πλήρη παράταξη λίγο πριν από την επόμενη αποστολή ελπίδας με τo ειδικά διαμορφωμένο C-130.
3. Ενας τοίχος γεμάτος ευχαριστήριες επιστολές ανθρώπων που σώθηκαν χάρη στις προσπάθειές τους αποτελεί το μεγαλύτερο «παράσημο» που έχουν λάβει οι πιλότοι της Πολεμικής Αεροπορίας και οι άνθρωποι του ΕΚΑΒ.
4. Φέτος συμπληρώνονται 20 χρόνια από την πρώτη αεροδιακομιδή με γιατρούς του ΕΚΑΒ. Από τότε έχουν πραγματοποιηθεί χιλιάδες επιχειρήσεις, η συντριπτική πλειονότητα των οποίων ήταν σωτήριες για τους ασθενείς.
5. Οι πιλότοι της 384 Μοίρας Ερευνας-Διάσωσης, που διαθέτει ελικόπτερα Super Puma, είναι προετοιμασμένοι να πηγαίνουν «παντού και πάντα», όπως λένε.
6. Από αριστερά οι διασώστες του ΕΚΑΒ Παναγιώτης Νεφρός και Χαράλαμπος Καπνόπουλος, η διευθύντρια αεροδιακομιδών του ΕΚΑΒ, Αννα Μαριόλα, ο διευθυντής του τμήματος ιατρικών υπηρεσιών του ΕΚΑΒ, Δημήτρης Πύρρος, και ο πιλότος ελικοπτέρων Agusta Α109, επισμηναγός Αναστάσιος Κυριαζίδης, έτοιμοι για την επόμενη αποστολή.
7. Ο γιατρός του ΕΚΑΒ, Μανώλης Τσανικλίδης (σε πρώτο πλάνο), ο οποίος δίνει τη δική του μάχη με το χρόνο στο συντονιστικό κέντρο αεροδιακομιδών του ΕΚΑΒ στην Ελευσίνα, δεν ξέρει, όπως και οι συνάδελφοί του, τι σημαίνουν γιορτές και αργίες.

Από το προσωπικό blog του Πιέρ Κοσμίδη