Σύμφωνα με αναφορά που συνέταξε ο επικεφαλής αξιολόγησης οπλικών συστημάτων του Πενταγώνου Michael Gilmore η απόδοση του P-8A Poseidon βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα.
 
(C) MC3 Daniel J. Meshel / USN
Η συμμετοχή του αεροσκάφους σε ασκήσεις τη περίοδο 09/2012 -  03/2013 έδειξε πως το Poseidon προς το παρόν παραμένει αναποτελεσματικό σε αποστολές ISR, ASW, με τις παρατηρήσεις να επικεντρώνονται στα ηλεκτρονικά του αεροσκάφους (ραντάρ, αισθητήρες, αυτοπροστασία, ζεύξη δεδομένων).

Η εκπρόσωπος τύπου του γραφείου αξιολόγησης οπλικών συστημάτων σχολιάζοντας το δημοσίευμα του Bloomberg ανέφερε πως το P-8Α μπορεί να ερευνήσει αποτελεσματικά εκτάσεις ανάλογες του προκατόχου του, P-3C Orion, ενώ το "υλικό" παρουσιάζει αυξημένη αξιοπιστία και διαθεσιμότητα.

Πηγή
Το ημερολόγιο της "χρονιάς του αλόγου" με θέμα το PAK-FA.Περισσότερα μπορείτε να βρείτε εδώ.





Την πρώτη παρτίδα 71 εκσυγχρονισμένων αεροσκαφών IDF Ching-kuo παρέλαβε τον Ιανουάριο η RoCAF. Τα Ching-kuo υποβλήθηκαν σε πρόγραμμα εκσυγχρονισμού μέσης ζωής (MLU) ώστε να καταστούν ικανά να επιχειρούν για τα επόμενα 20 χρόνια.

Σε περίοπτη θέση βρισκόταν IDF φορτωμένο με το πύραυλο μακρού πλήγματος Wan Chien.


Πηγή


Σοβαρή καταγγελία κατά της Σουηδικής εταιρείας Saab πραγματοποίησε ο βουλευτής του ελβετικού Σοσιαδημοκρατικού κόμματος Evi Allemann, σύμφωνα με τις οποίες η εταιρεία προσπαθεί μέσω μίας "σιωπηλής" οικονομικής εκστρατείας να πείσει τον ελβετικό λαό να ψηφίσει υπέρ της αγοράς των μαχητικών JAS-39 Gripen στο επικείμενο δημοψήφισμα.


Αν και η κίνηση αυτή της εταιρείας σύμφωνα με τον Ελβετό βουλευτή δεν είναι παράνομη, αφού δεν υπάρχει κάποιος κανονισμός ή νόμος για το ζήτημα της επιρροής της κοινής γνώμης πριν από ένα δημοψήφισμα η επιλογή της σουηδικής εταιρείας είναι κατακριτέα σύμφωνα με τον Evi Allemann αφού η Saab εμπλέκεται στα εσωτερικά θέματα ενός κυρίαρχου κράτους.  
Η εταιρεία πάντως δεν έχει διαψεύσει ή αρνηθεί την καταγγελία του Ελβετού βουλευτή.

 Το δημοψήφισμα για την αγορά των 22 JAS-39 Gripen θα πραγματοποιηθεί στις 18 Μαίου του 2014. 

Πηγή
(c) Esercito

Ένα ελικόπτερο AB-206 της Ιταλικής Αεροπορίας Στρατού συνετρίβη αφού προσέκρουσε σε καλώδια υψηλής τάσης στην περιοχή Βιτέρμπο κοντά στην Ρώμη. Οι ομάδες διασώσεις βρήκαν νεκρούς και τους δύο πιλότους του ελικοπτέρου. Ο κυβερνήτης ήταν ο διοικητής της Αεροπορίας Στρατού Feltrinelli Caligaris (57) και ο υπολοχαγός Paolo Tolli (25).

Πηγή
26.02.13 : Μετά από επικοινωνία που είχαμε με τον Κ. Παλουλιάν για την ακόλουθη ανάρτηση μας επισημάνθηκε πως στη προσπάθεια του Βρετανού διορθωτή να συμπτύξει το κείμενο, το άρθρο που δημοσιεύθηκε έχει λάθη σε επτά σημεία.

Το τεύχος Φεβρουαρίου του περιοδικού Air International φιλοξενεί ένα ενδιαφέρον αφιέρωμα για τα RF-4E της 348 ΜΤΑ που υπογράφει ο Κυριάκος Παλουλιάν. Μεταξύ άλλων διαβάζουμε για τις λύσεις που η ηγεσία της ΠΑ επεξεργάζεται για την "τακτική αναγνώριση".

Μια από αυτές είναι, η επιχειρησιακή αξιοποίηση των ατρακτιδιων DB-110 να περάσει στη 348 ΜΤΑ μαζί με ένα αριθμό F-16M που θα επιχειρούν παράλληλα με τα RF-4E Phantom. H μοίρα είχε και στο παρελθόν δύο τύπους αεροσκαφών όταν μεταξύ 1978 και 1991 επιχειρούσε ταυτόχρονα με RF-4E Phantom και RF-84F Thunderflash.
DSC01384

Στα F-16 Block 52+ Adv. θα ανατεθούν οι αποστολές SIGINT και ELINT ενώ τα RF-4E μέχρι την απόσυρση τους - που αναμένεται μεταξύ 2018 και 2020 - θα πραγματοποιούν αποστολές BDA (Bomb Damage Assessment) και Anti-Surface warfare Tactical Air Control .
Μέχρι τότε... τα Phantom συνεχίζουν στο ίδιο φάσμα αποστολών...

Air International 14-2
Το νέο μας Quiz για την εβδομάδα που διανύουμε. Αν έχεις αναγνωρίσει το αεροπλάνο της φωτογραφίας μπορείς να απαντήσεις μέχρι την Κυριακή το βράδυ στα σχόλια του Blog....

Βίντεο διάρκειας 77 λεπτών με υλικό από την ιστορία της 340 Μοίρας και την εκπαιδευτική δραστηριοτητα της, εντός και εκτός συνόρων...

Στις 29 Ιανουαρίου θα παραδοθεί στη Τουρκική Αεροπορία (ΤΗΚ) το πρώτο ιπτάμενο ραντάρ  Boeing 737 ΑΕW&C. Τα τέσσερα αεροσκάφη του τουρκικού προγράμματος παραγγέλθηκαν το καλοκαίρι του 2002, έναντι 1,52 δισ δολαρίων και η επίσημη παραδοσή τους ξεκινά μετά από 11 και πλέον χρόνια.


Το πρόγραμμα Peace Eagle (Baris Kartalli) αντιμετώπισε πληθώρα προβλημάτων (στην ανάπτυξη των αισθητήρων, στη διασύνδεση του συστήματος ζεύξης δεδομένων με τον υπολογιστή αποστολής του αεροσκάφους) με αποτέλεσμα η παράδοση του πρώτου αεροσκάφους να αναβληθεί για το 2010, από το καλοκαίρι του 2007 που είχε αρχικά ανακοινωθεί.


Σχετικά προβλήματα στο λογισμικό, στην ολοκλήρωση του ραντάρ MESA (Multi-role Electronically Scanned Array) στα συστήματα IFF και ESM και στην ολοκλήρωση του συστήματος αποστολής  αντιμετώπισαν και τα αυστραλιανά Boeing 737 ΑΕW&C. Όπως ήταν αναμενόμενο οι παραδόσεις και των τουρκικών Boeing 737 ΑΕW&C Peace Eagle, επηρεάστηκαν από τα παραπάνω προβλήματα και μετατέθηκαν χρονικά για το 2011.

Τελικά το 2012 μέρος των προβλημάτων των αυστραλιανών E-7A Wedgetail είχε επιλυθεί, η εξέλιξη αυτή βοήθησε και το τουρκικό πρόγραμμα, αφού η πορεία ανάπτυξης των δύο συστημάτων αυστραλιανού και τουρκικού είναι αλληλένδετη. Τελικά και τα τέσσερα αεροσκάφη του προγράμματος παραδόθηκαν στη ΤΑΙ την ανοιξη του 2012 για την παγματοποίηση των απαραίτητων εργασιών εγκατάστασης υποσυστημάτων και ολοκλήρωσης αυτών.

Το πρώτο τουρκικό ιπτάμενο ραντάρ δοκιμάστηκε στην Τουρκία κατα τη διάρκεια της άσκησης Anatolian Eagle μεταξύ 14-19 Ιουνίου του 2012, ενώ την περίοδο 18-22 Νοεμβρίου του 2013 το αεροσκάφος επιχειρούσε στην περιοχή του Κόλπου της Αττάλειας. Σύμφωνα δε με πληροφορίες το συγκεκριμένο αεροσκάφος χρησιμοποιήθηκε σε αποστολές ακόμη και στα σύνορα με τη Συρία επιβλέποντας τον εναέριο χώρο της Συρίας για τυχόν πτήσεις συριακών μαχητικών τα οποία πλησίαζαν τα τουρκοσυριακά σύνορα 

Πηγή 
Ιδιαίτερη αίσθηση προκάλεσε η αντίδραση της Ινδικής Αεροπορίας που ήταν άκρως επικριτική για το πρόγραμμα του Τ-50 που υλοποιείται σε συνεργασία με την Ρωσία. Βασικό σημείο στο οποίο εστιάζουν οι Ινδοί αξιωματούχοι είναι η κατά πάσα πιθανότητα αδυναμία της Ρωσίας να πετύχει τις τεχνικές προδιαγραφές που διαφημίζει τόσο καιρό, όσο και να υλοποιήσει το πρόγραμμα εντός χρονοδιαγράμματος.


Το θέμα προέκυψε στα τέλη Δεκεμβρίου, όταν σε συνεδρίαση αξιωματούχων της Ινδικής Αεροπορίας και του αρμόδιου αξιωματούχου προμηθειών του Υπουργείου Άμυνας, οι πρώτοι ανέφεραν ότι το Τ-50 έχει κενά όσον αφορά τις επιδόσεις και άλλα τεχνικά χαρακτηριστικά. Ειδικότερα, οι σοβαρές αντιδράσεις της IAF σχετίζονται σε ζητήματα μεταφοράς τεχνολογίας, στην αποδοση των κινητήρων και το κόστος του αεροσκάφους.

Ο επικεφαλής της ομάδας επιδείξεων "Soloturk" για το 2013, αποτελεί παρελθόν για την Τουρκική αεροπορία. Ο επισμηναγός Σεντάτ Γιαλίν Αχμπαμπ (δεξιά) - όπως και δεκάδες συνάδελφοι του - παραιτήθηκε και θα συνεχίσει την καριέρα του σαν πολίτης πλέον, στις Τουρκικές Αερογραμμές (ΤΗΥ).

 Ο επικεφαλής της ομάδας επιδείξεων για το 2011 Μουράτ Κελές (αριστερά), είχε επίσης παραιτήθει από την ΤΗΚ και πλέον πετά με την ΤΑΙ σαν δοκιμαστής χειριστής.

Ο Γιαλίν Αχμπάμπ με πτητική εμπειρία 2000 ωρών σε F-16, αποφοίτησε από την Hava Harp Okulu το 1999, τοποθετήθηκε στις 161 Filo "Yarasa/Kartal", 142 Filo "Ceylan" και 141 Filo "Kurt". Το 2010 ήταν ο ένας από τους τρείς χειριστές που εντάχθηκαν στην ομάδα επιδείξεων "Soloturk", ενώ από το 2013 πετούσε σαν επικεφαλής της ομάδας.







Τη Δευτέρα 20 Ιανουαρίου 2014, ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, Αντιπτέραρχος (Ι) Ευάγγελος Τουρνάς, επισκέφθηκε την 111 Πτέρυγα Μάχης/Αεροπορική Βάση Νέας Αγχιάλου, όπου τον υποδέχθηκαν ο Αρχηγός Τακτικής Αεροπορίας, Αντιπτέραρχος (Ι) Χρήστος Βαΐτσης και ο ο Διοικητής της Πτέρυγας, Σμήναρχος (Ι) Γεώργιος Φασούλας.



Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του, ενημερώθηκε για θέματα της Μονάδας, συνομίλησε με το προσωπικό της και πραγματοποίησε πτήση με αεροσκάφος F-16 Block 50 της 341 Μοίρας.


Πηγή - Φωτογραφίες

Ρεπορτάζ της Bundeswehr για τις εκπαιδευτικές βολές πυραύλων Patriot στο Πεδίο Βολής Κρήτης.

ενεργοποιήστε τους υπότιτλους

(C) FAB

Δύο C-130 Hercules της 1st GTT (Primeiro Grupo de Transporte de Tropa) αναχώρησαν από τη Βραζιλία με προορισμό τη Χιλή προκειμένου να συνδράμουν στη κατάσβεση μεγάλης πυρκαγιάς που έχει ξεσπάσει στη πόλη Valparaíso. Το ένα αεροσκάφος φέρει το σύστημα αεροπυροσβεσης MAFFS ενώ το δεύτερο μεταφέρει προσωπικό και υλικοτεχνικό εξοπλισμό απαραίτητο για την αποστολή.

(C) FAB


Το βίντεο που δημιουργήθηκε από τα στελέχη της 356 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών "Ηρακλής" και προβλήθηκε στην επετειακή εκδήλωση για τα 60 χρόνια από την ίδρυση της.

CV-22B της USAF στην 112 ΠΜ, άσκηση Cascade Gambit (C) Γ.Χ.

(C) Ian Tate
 Αυτή την εβδομάδα ψάχνουμε "σταθμούς" στην ιστορία του 63-8381.
Manolis
(C) LM

20 Ιανουαρίου 1974, μια σειρά δοκιμών τροχοδρόμησης υψηλής ταχύτητας (135 κόμβων) για τη μελέτη της συμπεριφοράς του YF-16 προ της απογείωσης, εξελίχθηκαν στη πρώτη περιπετειώδη πτήση του πρωτότυπου. Ένα τεχνικό πρόβλημα οδήγησε σε ταλαντώσεις και το γεράκι βρέθηκε στον αέρα 2 εβδομάδες νωρίτερα από την προγραμματισμένη πρώτη πτήση. Ο δοκιμαστής χειριστής της General Dynamics, Phil Oestricher, μπροστά στο κίνδυνο να καταστραφεί το πρωτότυπο, έδωσε πλήρη στοιχεία στο κινητήρα του YF-16. Έξι λεπτά αργότερα το γεράκι προσγειώθηκε με ασφάλεια στην α/β Edwards με ζημίες στη δεξιά πτέρυγα.


Η μαρτυρία του Phil Oestricher στο φακό της LM (διακρίνεται στο βάθος φωτογραφία Ελληνικού F-16D Block 52+ (C) Κ. Tokunaga) :

Η στατική έκθεση της 116 Πτέρρυγας Μάχης φωτογραφημένη αναλογικά.






Σύμφωνα με σχετική "ειδοποίηση" εναέρια μέσα του HMS Somerset θα πραγματοποιήσουν πτήσεις στο FIR Αθηνών από 18 έως 21 Ιανουαρίου. Πιθανότατα πρόκειται για UAS Scan Eagle τα οποία θα πραγματοποιήσουν σειρά εκπαιδευτικών πτήσεων.

@ Wired
Στο πλαίσιο αξιολόγησης του συστήματος από το Βασιλικό Βρετανικό Ναυτικό, η Φρεγάτα HMS Somerset και το βοηθητικό / αποβατικό πλοίο Cardigan Bay, έχουν αποπλεύσει με προορισμό τον Αραβικό Κόλπο και τον Ινδικό Ωκεανό όπου θα "πετάξουν" το UAS σε επιχειρησιακό περιβάλλον.



Από τη πρόσφατη συνεκπαιδευση των ειδικών δυνάμεων στο πλαίσιο της άσκησης Cascade Gambit.