Ρεπορτάζ του Tele Time για την 336 ΜΒ







(C) mod.ir

To ομοίωμα του F-313 παρουσιάσθηκε εχθές στη πολιτική και στρατιωτική ηγεσία του Ιράν.Ακολουθεί βίντεο από τη πρώτη του πτήση του RC  (;)



Η USAF προσδοκά να "φορέσει" το λογισμικό SCU-8 (System Capabilities Upgrade-8 ) στα αεροσκάφη των Aggressor. Τα F-16 πλέον δεν μπορούν να ανταποκριθούν στο ρόλο τους λ.χ. δεν μπορούν να εξομοιώσουν τη βολή του Vympel R-73. Τα πάντα εξαρτώνται από το χειριστή, ο οποίος αρκετές φορές χωρίς να έχει κάποιο ηλεκτρονικό βοήθημα σφάλει.



Με την αναβάθμιση λογισμικού τα Block 30/32 των 18 και 64 Aggressor Sqn θα μπορέσουν να φέρουν JHMCS, CAPT 9X και μια κεντρική MFD η οποία θα δίνει "εικόνα" στο χειριστή, για τις περιοχές άφεσης των όπλων που εξομοιώνει.
Πηγή 
10 F-16AM/BM και δύναμη 100 ατόμων διαφόρων ειδικοτήτων της Βασιλικής αεροπορίας της Δανίας μεταστάθμευσαν στην Ιταλία, για συνεκπαιδευτούν με τα Typhoon της 4° Stormo. Τα F-16 θα παραμείνουν στην Ιταλία για τρείς εβδομάδες (01.14 - 08.02).
















(C) Skrydstrup

Επανέρχονται τα σενάρια που θέλουν την Ελλάδα να ψάχνει αγοραστή για τα Block 30, χθεσινό δημοσίευμα της "Romania insider" αναφέρει πως η χώρα βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με την Ελλάδα - και την Πορτογαλία - για μια ενδεχόμενη αγορά αεροσκαφών F-16.

Romania insider via fox2

Η USAF "ελπίζει" να παραδώσει 4 C-130H στην αεροπορία του Αφγανιστάν, δύο ως το τέλος του χρόνου και δύο επιπλέον εντός του 2014. Το Μάρτιο η Alenia θα σταματήσει την -ούτως ή άλλως προβληματική- υποστήριξη των C-27A καθώς η USAF αποφάσισε να μην ανανεώσει τη σύμβαση και να αποσύρει οριστικά τα Spartan.

Το μέλλον των 16 C-27A και του υλικού  υποστήριξης τους παραμένει άγνωστο (C) ISAF

Πηγή
Στρατιωτικό ερευνητικό κέντρο στη Τζαμράγια φαίνεται πως βομβάρδισαν ισραηλινά αεροσκάφη, σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση του συριακού στρατού. Η εφημερίδα "Jerusalem Post" ανέφερε ότι η περιγραφή της εγκατάστασης στην περιοχή Τζαμράγια παραπέμπει στο Κέντρο Επιστημονικών Σπουδών και Ερευνών, το οποίο πιστεύεται ότι είναι ο κρατικός οργανισμός υπεύθυνος για την ανάπτυξη βιολογικών και χημικών όπλων. 

 (C) Edi Israel / Flash 90
Την Τετάρτη "πηγές" έκαναν λόγο για επίθεση εναντίον αυτοκινητοπομπής, κοντά στα σύνορα με τον Λίβανο. Αν και ο στρατός του Λιβάνου δεν έχει επιβεβαίωσει την επίθεση. Το Ισραήλ είχε απειλήσει επανειλημμένα ότι θα επιτεθεί εναντίον αυτοκινητοπομπών που ενδέχεται να μεταφέρουν χημικά όπλα ή άλλου τύπου οπλισμό τον οποίο διαθέτει ο συριακός στρατός προς τον Λίβανο για τη Χεζμπολάχ.





Το πρώτο από τα τρία αεροσκάφη ναυτικής επιτήρησης CN-235, του προγράμματος MELTEM II, παραδόθηκε στην τουρκική ακτοφυλακή (Sahil Güvenlik Komutanlığı). Το αεροσκάφος φορά το AMASCOS (Airborne Maritime Situation & Control System) της Thales που του δίνει τη δυνατότητα να αναλαμβάνει αποστολές επιτήρησης επιφανείας, θαλασσίου ελέγχου, περιβαλλοντικού ελέγχου και έρευνας και διάσωσης.

(C) TAI

Το πρόγραμμα MELTEM II, του οποίου η Thales είναι κύριος ανάδοχος, προβλέπει την παράδοση 6 CN-235 στο TDK και 3 στo SGK. Στην επόμενη φάση του (MELTEM III) περιλαμβάνει την ολοκλήρωση του εξοπλισμού αποστολής στα νέα αεροσκάφη ναυτικής περιπολίας και ανθυποβρυχιακού πολέμου ATR-72-500 των Τουρκικών Ναυτικών Δυνάμεων.

(C) TAI

Σε όλες τις περιπτώσεις το σύστημα αποστολής αποτελεί έκδοση της αρχιτεκτονικής AMASCOS. Της παράδοσης του πρώτου CN-235 για την ακτοφυλακή είχε προηγηθεί η παράδοση 4 CN-235 της τυπικής αρχικής διαμόρφωσης στo TDK το πρώτο εξάμηνο του 2012.

Πηγή

Σχέδιο του Martien Heijmen για την επερχόμενη απόσυρση των τελευταίων Γερμανικών Phantom... Περισσότερα Patch μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα του.
Το νέο μας quiz. Αν το γνωρίζεται, απαντήστε μέχρι Δεύτερα στο Blog.....






(C) Koninklijke Luchtmacht
Μέρος άρθρου του Α. Κούτρα για τον Ελεύθερο Τύπο, 30.01.13

Χωρίς να έχει εξασφαλισθεί η δαπάνη, πλέον δεν απογειώνεται κανένα μέσο των ε.δ., εξαίρεση αποτελούν οι περιπτώσεις έρευνας και διάσωσης στο Αιγαίο, όπου το ΕΚΣΕΔ έχει στη διάθεση του, πτητικά και πλωτά μέσα για να ανταποκρίνεται άμεσα στο έργο του ενώ σε περιπτώσεις που κινδυνεύουν ανθρώπινες ζωές υπάρχει "ιδιαίτερη ευαισθησία". Όσον αφορά τις "κλήσεις" για την κινητοποίηση μέσων για αποστολές που αφορούν ξένα πλοία ή αλλοδαπούς τα έξοδα καλύπτονται από σχετικές διακρατικές συμφωνίες.

Ο νόμος που προβλέπει αυτή τη διαδικασία άρχισε να εφαρμόζεται τα τελευταία χρόνια διότι υπάρχει μια τεράστια οικονομική οφειλή προς την ΠΑ ενώ με πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση (του Υπουργείου Οικονομικών) οι δημόσιες υπηρεσίες είναι υπεύθυνες για τις δαπάνες τους τις οποίες πρέπει να δικαιολογούν (ακόμη και αυτές των αεροδιακομιδών ή των αποστολών έρευνας και διάσωσης). λ.χ. Για αποστολές (πλην Αιγαίου) υπέρ τρίτων αν το κόστος χρήσης του μέσου δεν καλυφθεί από το φορέα που υπέβαλε το αίτημα τότε υπάρχει εμπλοκή του Eλεγκτικού Συμβουλίου και το κόστος χρεώνεται στη ΠΑ. Παράλληλα με υπουργική απόφαση αυξήθηκε το κόστος χρήσης των εναέριων και πλωτών μέσων των ε.δ εξαιτίας τις αντίστοιχης αύξησης του κόστους των καυσίμων, ενδεικτικά το κόστος ανά ώρα πτήσης υπολογίζεται ότι αγγίζει τα 3500 ευρώ.

Μια ματιά στις πρόσφατες αποστολές της 384 ΜΕΔ


Ένας από τους λόγους που οδήγησαν στην απόφαση για τη μη διάθεση μέσων αν δεν έχει νωρίτερα καλυφθεί η δαπάνη ήταν το ΕΚΑΒ το οποίο οφείλει στη ΠΑ 58 εκατ. ευρώ (περίπου 10 εκατ. ευρω οφείλονται από άλλους δημόσιους φορείς) από αεροδιακομιδές, γεγονός που είχε σαν αποτέλεσμα -σύμφωνα με πληροφορίες- ο κλάδος να αντιμετωπίσει πρόβλημα καυσίμων. 

Με δεδομένα τα παραπάνω ο φορέας που θα υποβάλει αίτημα χρήσης μέσου των ε.δ. θα πρέπει ταυτόχρονα να προσδιορίζει το κωδικό απ' όπου θα καλυφθεί η δαπάνη. Πλεόν με το ΕΚΑΒ λόγω τον τακτικών αεροδιακομιδών δεν έχει ανακύψει πρόβλημα επι της διαδικασίας λ.χ. με έξοδα που επιβαρύνουν το ΕΚΑΒ, Embraer της ΠΑ παρέλαβε από τη Λάρισα ασθενή και εν συνεχεία πέταξε με προορισμό τη Ρώμη ώστε να υποβληθεί σε εγχείρηση στο πνεύμονα.(εφ. Μακεδονία 30.01). Για την τοπική αυτοδιοίκηση και τις περιφέρειες της χώρας διατίθενται κονδύλια από τη πολιτική προστασία...

Αναφορικά με το πρόσφατο συμβάν στο Πάπιγκο και τα "δημοσιεύματα", η ΠΑ έλαβε το αίτημα στις 9:47 και στις 10:27 το ελικόπτερο βρισκόταν στον αέρα (χρόνος που απαιτούνταν για τη προετοιμασία του μέσου)... και πραγματοποίησε δύο αποστολές συνολικής διάρκειας 7,3 ωρών
Σε εξέλιξη βρίσκεται έρευνα στην Αδριατική Θάλασσα για τον εντοπισμό F-16C της 31 FW που "εικάζεται" ότι κατέπεσε το βράδυ της Δευτέρας κατά τη διάρκεια άσκησης. Το αεροσκάφος είχε απογειωθεί από την αμερικανική βάση  του Αβιάνο στην Βόρεια Ιταλία. Άγνωστη παραμένει η τύχη του πιλότου του, ενώ το απόγευμα της Τρίτης εντοπίστηκαν συντρίμμια στην περιοχή δέκα μίλια μακριά από την Τσέρμπια.

(C) USAFE


Βρέθηκε η σoρός του χειριστή σύμφωνα με το ANSA.



Πηγή
Με τα χρώματα των Spitfire που έδρασαν στην Ανατολική Μεσόγειο και τη Β. Αφρική κατά τον 2ο Π.Π. θα "ντυθεί" το Tucano της Βρετανικής ομάδας επιδείξεων.


 Πηγή


Σε επανεξέταση του προγράμματος απόκτησης ΝΜΑ φαίνεται πως προχωρούν οι Καναδοί, χωρίς να εγκαταλείπουν την υποψηφιότητα της LM με το F-35 Lightning II, καθώς σύμφωνα με δημοσιεύματα στο "παιχνίδι" βάζουν τέσσερις κατασκευαστές, την Boeing (F-18 Super Hornet), την EADS (EF-2000), τη Dassault (Rafale) και τη Saab (JAS-39 Gripen).

(C)LM

Το 2010 οι Καναδοί είχαν ανακοινώσει ότι θα συνεργαστούν με την LM για την προμήθεια 65 μαχητικών F-35 Lightning II έναντι ενός ποσού 8,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Ωστόσο, η αύξηση του κόστους του μαχητικού και τα προβλήματα που έχουν παρουσιαστεί οδήγησαν τους Καναδούς να αναθεωρήσουν την απόφασή του και να αναζητήσουν εναλλακτικές λύσεις, παρότι δεν αποκλείεται η εκ νέου συμφωνία με την αρχική τους επιλογή, τη Lockheed Martin.

Πηγή 

AMI KC-767 (C) Tono Fernandez

Χαιρετισμός προς τους spotter (C) Tono Fernandez

BAC F-16AM (C) Tono Fernandez

HAF F-16D (C) Tono Fernandez

"Περσέας" (C) Tono Fernandez

Επιβλητικό Tornado (C) Tono Fernandez

USAFE F-15C (C) Tono Fernandez

"053" Νέα άφιξη στο TLP (C) Tono Fernandez
Περισσότερες φωτογραφίες - και απο παλαιότερες εκπαιδευτικές σειρές - μπορείτε να δείτε στο λογαριασμό που διατηρεί o Ισπανός spotter, στο Flickr.