Το σχολείο σχεδιάστηκε από την 31 ΜΕΕΔ και διεξήχθη στην 112 ΠΜ

30 Μαρτίου 2012 : 1ο Σχολείο Διαφυγής Ιπταμένων, του Κώστα Λακαφώση για το ΒΗΜΑΜΕΝ.









Ζεύγος Gazelle και στο βάθος Cougar της 4 RHFS (C) Armee De Terre
 Στο πλαίσιο της επιχείρησης ''Serval'', ζεύγος ελικοπτέρων της 4e RHFS (4e Régiment d'Hélicoptères des Forces Spéciales / 4ο Σύνταγμα Ε/Π των ειδικών δυνάμεων) κλήθηκε να προσβάλλει  φάλαγγα οχημάτων, που κατευθυνόταν προς τη πόλη Mopti. Κατά τη διάρκεια της μάχης το ένα από τα δύο Gazelle δέχθηκε πυρά ελαφρών όπλων, με αποτέλεσμα να τραυματισθεί ο χειριστής του. Ο Υπολοχαγός Damien Boiteux μεταφέρθηκε σε νοσοκομείο στο Μάλι όπου και υπέκυψε στα τραύματα του.

(C) Armee De Terre
 Ο 41ετών, Υπολοχαγός Damien Boiteux ήταν αρκετά έμπειρος και οι επιδόσεις του ήταν τέτοιες που του επέτρεπαν να υπηρετεί στο 4ο RHFS (Σύνταγμα ελικοπτέρων με αποστολή την υποστήριξη επιχειρήσεων των Γαλλικών ειδικών δυνάμεων). Κατά τη σταδιοδρομία του στην ALAT (Aviation Légère de l’Armée de Terre) είχε λάβει μέρος σε αποστολές στο Djibouti το 1993, στη πρώην Γιουγκοσλαβία το 1998, στην Ακτή Ελεφαντοστού το 2005, το 2007 και το 2009, στο Djibouti το 2008 και το 2009, στη Μαυριτανία το 2010 και στη Μπουρκίνα Φάσο το 2010, το 2011 και το 2012.










(C) Aviation PhotoCrew
 Περισσότερες φωτογραφίες υπάρχουν εδώ.

 "Guardian"... έτσι θα αποκαλείται το AH-64 E , η νέα ονομασία του επιθετικού ελικοπτέρου προέκυψε μετά από διαγωνισμό όπου συμμετείχαν εργαζόμενοι από τη Boeing, τη Lockheed Marting και τη Northrop Grumman.

  H Tουρκική υποδιεύθυνση αμυντικών βιομηχανιών (SSM) ανέστειλε τη προμήθεια των δύο πρώτων F-35 καθώς το πρόγραμμα έχει μείνει πίσω, το κόστος έχει εκτοξευτεί ενώ παράλληλα το αεροσκάφος δεν πληροί τις προδιαγραφές που έχουν θέσει οι ΗΠΑ και οι χώρες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα ανάπτυξης του. Η τελική απόφαση της Τουρκίας θα παρθεί το επόμενο έτος.

(C) LM
 
Πηγή
 Α-37Β της Fuerza Aérea Salvadoreña (FAS) πραγματοποίησε αναγκαστική προσγείωση σε παραλία μετά από βλάβη, το πλήρωμα - που δεν εγκατέλειψε το αεροσκάφος - είναι καλά στην υγεία του.

@lapagina

@lapagina

@lapagina

@lapagina

@lapagina



Πηγή

Η τρίτη σειρά ιστορικών βίντεο ( 12 ) που αποδεσμεύει η ΠΑ.






To πρώτο μου για το 2013. Απαντήσεις μέχρι τη Δευτέρα στο Blog.

 Σύμφωνα με το ειδησιογραφικό πρακτορείο Reuters, η Dassault τις προσεχείς ημέρες θα ενημερώσει τη Καναδική κυβέρνηση κατόπιν αιτήματος της, για τις δυνατότητες του Rafale και τη πιθανή βιομηχανική συνεργασία. Ο νέος CEO της Dassult, Eric Trappier, βλέπει προοπτικές πώλησης του αεροσκάφους, ενώ θεωρεί ότι F-35 και Rafale θα αναμετρηθούν στο Καναδά.


 Μόλις πρόσφατα ήλθαν στη δημοσιότητα σενάρια αποχώρησης του Καναδά από το πολύπαθο πρόγραμμα του F-35, την ίδια στιγμή συνεχίζονται με δυστοκία οι διαπραγματεύσεις για το MMRCA, ο διαγωνισμός FX-2 ανεστάλει και οι συνομιλίες με τα ΗΑΕ έχουν παγώσει. Γάλλοι...

Πηγή

 5 χρόνια μετά την απώλεια αεροσκάφους F-15 Εθνοφρουράς του Missouri, Boeing και πεντάγωνο ήλθαν σε οικονομικό συμβιβασμό, η εταιρία θα καταβάλει 1 εκατ. $ για την αντικατάσταση απαρτιων στο σύνολο του στόλου των αεροσκαφών.




 Το Νοέμβριο του 2007, F-15 κατέπεσε όταν το εμπρόσθιο τμήμα του αεροσκάφους αποχωρίστηκε από την άτρακτο. Η πάνω δεξιά δοκίδα (longeron) που υποστήριζε τη δομή του αεροσκάφους έσπασε, με αποτέλεσμα το F-15 να "ανοίξει" ενώ βρισκόταν στον αέρα.

@flightglobal
Η επιτροπή διερεύνησης του ατυχήματος είχε καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η Boeing είχε εφοδιάσει τα F-15 με υλικά κατώτερα των προδιαγραφών. 441 αεροσκάφη καθηλώθηκαν και από αυτά, 182 βρέθηκαν με απάρτια στην άτρακτο, που δεν πληρούσαν τις προδιαγραφές του κατασκευαστή. Συγκεκριμένα ενώ η σύμβαση προέβλεπε τα αεροσκάφη να εφοδιαστούν με δοκίδες πάχους 0.10 ιντσών στα αεροσκάφη βρέθηκαν δοκίδες πάχους από 0.039 εώς 0.073 ιντσών.

Πηγή

Για την ιστορία... ο χειριστής επέζησε και μύνησε την  Boeing.

Δείτε επίσης :  Επέκταση Ζωής Και Δυνατοτήτων Για Το F-15 Σχεδιάζει Η USAF


 
 
Το επίσημο περιοδικό της Γαλλικής αεροπορίας, μπορείτε να το διαβάσετε από το παρακάτω σύνδεσμο.


 Σύμφωνα με δημοσιεύματα του ασιατικού Τύπου, μεγάλος αριθμός αεροσκαφών J-6 (η κινεζική έκδοση του σοβιετικού MiG-19 « Farmer») έχουν μετατραπεί σε μη επανδρωμένα αεροσκάφη και έχουν τοποθετηθεί στην αεροπορική βάση Λιαντσένγκ, απέναντι από την Ταΐβάν. Η "κίνηση" αποκαλύφθηκε στις 31 Ιουλίου 2011 όταν δορυφορικές φωτογραφίες αποκάλυψαν ότι στη βάση υπήρχαν τουλάχιστον 55 αεροσκάφη του τύπου.

Σπάνια φωτογραφία μη επανδρωμένου J-6(C) άγνωστο
 Το J-6 αποτελούσε τη ραχοκοκαλιά της PLAAF κατά τις δεκαετίες του 1960 και του 1970, ενώ η αξιοποίησή τους αποδεικνύει την έμφαση των Κινέζων στα μη επανδρωμένα αεροσκάφη.

 Εκπαιδευτικό αεροσκάφος Tucano Mk.1 της RAF υπέστη σοβαρές ζημιές. Tα σκέλη του αεροσκάφους δεν άνοιξαν και το πλήρωμα προσγείωσε το αεροσκάφος με την κοιλιά. Ο εκπαιδευτής και ο εκπαιδευόμενος απομακρύνθηκαν από το Tucano χωρίς να έχουν τραυματισθεί. Για τα αίτια του περιστατικού διενεργείτε έρευνα.

@ The Press




Πηγή



Η CIA αποδέσμευσε αντίγραφο του εγχειρίδιου πτήσης των U-2, έκδοσης του 1959.


Utility Flight Hb 1 Mar 1959


Πηγή



Αεροπορική βάση Ταφτανάζ : ένοπλοι του FSA βάλλουν με ZU-23 κατά Mi-8, στο 0:18 τα ελικόπτερο φαίνεται να δέχεται πλήγμα.




Από της πρόσφατη συνεκπαίδευση Ελλήνων και Πολωνών στον Άραξο.

 2012 αρχές Δεκεμβρίου : 4 F-16C/D Block 52+ από τις 340 Μ και 343 Μ, συναντήθηκαν νοτίως της Κρήτης με 8 F-16I Sufa και 4 F-15I Ra'am. Αποστολή των Ελληνικών Block 52+ ήταν να παρέχουν προστασία στα αεροσκάφη κρούσης (Sufa, Ra'am) από εναέριες απειλές. Το πακέτο συνόδευε KC-707 Saknai το οποίο όταν ολοκλήρωσε τον ανεφοδιασμό των αεροσκαφών (και των Ελληνικών) αποχώρησε. Τα αεροσκάφη έβαλαν πορεία προς τα Κύθηρα και από εκεί τα μαχητικά διείσδυσαν στη Πελοπόννησο όπου πραγματοποίησαν εικονικές προσβολές από μεγάλα και χαμηλά ύψη.

Η 337 M Στο Ισραήλ (C) HAF
 Έπειτα πέρασαν στη Στερεά όπου πραγματοποίησαν αντίστοιχες προσβολές, στα όρια Στερεάς - Θεσσαλίας έστρεψαν ανατολικά, στο ύψος της Σκύρου. Στο Αιγαίο, στο πεδίο βολής Άνδρου, υπήρξε εμπλοκή με τετράδα Block 50 των 341 Μ και 347 Μ που εξομοίωναν εχθρικά αεροσκάφη. Τελικά η δύναμη κρούσης συνέχισε νότια, τα Block 52+ προσγειώθηκαν στη Κρήτη και τα 12 Sufa και Ra'am συνέχισαν για το Ισραήλ. Η όλη συνεκπαίδευση είχε διάρκεια λίγο μεγαλύτερη των 6 ωρών.

Οι ΝΟΤΑΜ 04.12.12
Για την τελευταία συνεκπαίδευση Ελλήνων και Ισραηλινών γράφει ο  Η.Νταλούμης στο περιοδικό Άμυνα & Διπλωματία 01/13 (αποδελτίωση τύπου 07.01.13)
(C) HAF

 Την Πέμπτη 20 Δεκεμβρίου 2012 προσφέρθηκε το ποσό των 1155,94 Ευρώ από τα μέλη του F-16 DEMO TEAM ZEUS στα γραφεία του "Χαμόγελου του Παιδιού" στη Θεσσαλονίκη. Τα χρήματα συγκεντρώθηκαν από το προσωπικό και τους επισκέπτες της 110 Πτέρυγας Μάχης/Αεροπορική Βάση Λάρισας, το Σάββατο 10 Νοεμβρίου 2012. 

(C) Cyrille Cosmao / Patch: Nuno Martins

 Ένα αγοράκι γεννήθηκε στον αέρα στις 5 Δεκεμβρίου. Την ετοιμόγεννη μητέρα, μετέφερε ΕΗ-101 Merlin της Esquadra 751 στη νήσο Terceira στις Αζόρες. Το πρώτο κλάμα του Simon ακούστηκε κατα τη διάρκεια της αεροδιακομιδής...



Τον μικρό επισκέφθηκε στο νοσοκομείο το πλήρωμα του ελικοπτέρου.

Πηγή

Μια ανάλογη εμπειρία έζησε και το πλήρωμα Ελληνικού Super Puma. Την ιστορία του Θεοφύλακτου - Ερμή μπορείτε να διαβάσετε εδώ.
 Η σύμβαση υποστήριξης των Αφγανικών C-27A δεν θα ανανεωθεί μετά από απόφαση Αμερικάνων αξιωματούχων. Η απόφαση ήλθε μετά από τις πολλές αποτυχημένες προσπάθειες της Alenia να διατηρήσει αριθμό μέσων - που προβλέπεται από τη σύμβαση - σε πτητική κατάσταση.

 Το 2008 οι ΗΠΑ υπέγραψαν συμβόλαιο ύψους 314 εκατ.$ για την απόκτηση 20 μεταχειρισμένων G.222 (C-27A), τα οποία πέρασαν στη "νέα" Αφγανική αεροπορία. Στη σύντομη υπηρεσία τους με τα Αφγανικά εθνόσημα ο στόλος καθηλώθηκε δύο φορές (12/11 και 03/12 λόγω προβλημάτων λειτουργικότητας και αξιοπλοΐας) ενώ παραδόθηκαν 16 από τα 20 αεροσκάφη με τα υπόλοιπα 4 να παραμένουν στην Ιταλία.

Συνολικά για τα C-27A έχουν δαπανηθεί 600 εκάτ. $ (C) ISAF
 Στελέχη της Alenia δεν αρνούνται τα προβλήματα παρόλα αυτά τονίζουν πως σήμερα πετούν 10-12 αεροσκάφη (αριθμός διπλάσιος από την απαίτηση της αεροπορίας) ενώ τονίζουν πως η εταιρία δαπάνησε 20 εκατ. $ από τους πόρους της, για ανταλλακτικά, υπηρεσίες συντήρησης και μετάφρασης των manual. 

 Τις επόμενες εβδομάδες η "εκπαιδευτική αποστολή" του ΝΑΤΟ (που περιλαμβάνει και Έλληνες εκπαιδευτές) και η αεροπορία θα αναστείλουν τις πτήσεις των C-27A. Η τύχη των αεροσκαφών, του υλικού υποστήριξης τους και των ανταλλακτικών δεν έχει ακόμη αποφασιστεί.

Πηγή
 Οι 31 BLoT. και 32 BLoT., δημοπραττούν διάφορα "αναμνηστικά" όπως κάσκες χειριστών, καπέλα, μπλουζάκια, φωτογραφικά λευκώματα κλπ α έσοδα που προκύψουν θα δοθούν για καλύψουν μέρος από της αγοράς ιατρικού εξοπλισμού που προορίζεται για γυροκομεία και μονάδα νεογνών. 

@

 Ξεχωρίζουν τρεις θέσεις "γνωριμίας" με τη καθημερινότητα των χειριστών των 31 και 32 BLoT. και του ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας. Οι τυχεροι θα ξεναγηθούν στις εγκαταστάσεις της πτέρυγας, θα έχουν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα της μοίρας ξεκινώντας από το πρωινό briefing, έπειτα θα περάσουν στα σωστικά όπου θα φορέσουν anti-g, κάσκα και τέλος θα πετάξουν... με τον εξομοιωτή.









(C)THK

 Προ ημερών έγινε γνωστή η σύλληψη 6 Τούρκων αξιωματικών της THK από τις Συριακές αρχές κάτι που διαψεύσθηκε από τον Τούρκο υπουργό εξωτερικών και το Τουρκικό επιτελείο ενόπλων δυνάμεων. Τα ονόματα που δημοσίευσε ο Τουρκικός τύπος :

  • İskender DURMAZ / Υποσμηναγός / Malatya Erhaç Üssünde görevli
  • Mustafa SEVİMLİ / Υποσμηναγός / Malatya Erhaç Üssünde görevli
  • İlhan TOLUNAY / Υποσμηναγός / Malatya Erhaç Üssünde görevli
  • Durmuş KEVİR / Σμηναγός / 1. Ana Jet Üssü Komutanlığı Eskişehir
  • Murat DOĞAN / Σμηναγός / 1. Ana Jet Üssü Kom. Eskişehir  (συνωνυμία με χειριστή του ακροβατικού σμήνους των Τουρκικών Άστρων)
  • Yılmaz İ. TURAN (τραυματίας) / Σμηναγός / 1. Ana Jet Üssü Kom. Eskişehir
Τα ονόματα των χειριστών προέρχονται από την Radical και το Kanal A.


Σημερινά δημοσιεύματα αναφέρουν πως ο Yılmaz İ. TURAN υπέκυψε στα τραύματα του.









 27.08.11 : Επιβάτης της πτήσης Alaska 821 (Sacramento - Hawai) "τράβηξε" Ρωσικό Tu-22M να πετά - σε διεθνή εναέριο χώρο - κοντά στις ακτές των ΗΠΑ.


Πηγή
Μαχητικά αεροσκάφη της Heyl Ha'Avir συγκεντρώθηκαν στην αεροπορική βάση Ovda για να συμμετάσχουν στη μεγαλύτερη αεροπορική άσκηση που έχει λαβει χώρα στο Ισραήλ. Η άσκηση αποτελεί πρόβα για την επερχόμενη Blue Flag που θα διεξαχθεί το 2013 και θα συμμετάσχουν πάνω από 100 αεροσκάφη.  

Από την αεροπορική βάση Ovda επιχειρεί μοίρα Aggressor, η 115 Tayeset, ενώ πλησίον της αεροπορικής βάσης υπάρχει πεδίο βολής. Στη φωτογραφία Block 30 της Tayeset 117 (C) IAF
 Από το 2011 οι Ισραηλινοί ενισχύσαν τις υποδομές στην αεροπορική βάση Ovda για την υποστήριξη πολυεθνικών ασκήσεων κατά τα πρότυπα της Red Flag. 

Πηγή



 Μεγάλη είναι η επιτυχία της ευρωπαϊκής αμυντικής βιομηχανίας και ειδικότερα της Airbus, αφού κατάφερε να αποσπάσει την προμήθεια για τα έξι αεροσκάφη εναέριου ανεφοδιασμού για την ινδική Αεροπορία. 

@wiki

 Τα αεροσκάφη αυτά θα προστεθούν στον στόλο των ρωσικής κατασκευής Il-78 (επίσης έξι αεροσκάφη) που ενισχύουν σημαντικά την εμβέλεια των μαχητικών της ινδικής Αεροπορίας. Η προσφορά για το A330 MRTT φέρεται να ήταν καλύτερη της αντίστοιχης ρωσικής που πρότεινε το ίδιο αεροσκάφος, με κάποιες βελτιώσεις, οπότε επικράτησε στον διαγωνισμό.