DSC02002

Εισακούσθηκαν οι φωνές των "φίλων" που ζητούσαν να μην εκποιηθεί η αεροπορική μας ιστορία... Σύμφωνα με τους τροποποιημένους όρους του ανοιχτού διαγωνισμού για την πώληση Ag-Cat, αποφασίσθηκε να παραμείνουν στη κυριότητα της ΠΑ τα αεροσκάφη με SN 1547 και 1569 καθώς και δύο κινητήρες ώστε να χρησιμοποιηθούν ως Μουσειακά εκθέματα.


Στη Στεφάνη και τα Σκούρτα Βοιωτίας διεξήχθη η πανευρωπαϊκή άσκηση πολιτικής προστασίας "Προμηθέας 2014".


Στην άσκηση συμμετείχαν περίπου 1.000 διασώστες, αξιωματικοί και διαχειριστές κρίσεων, με πεζοπόρες πυροσβεστικές δυνάμεις από τις Λιθουανία, Ιταλία, Κροατία και Κύπρο ενώ στην 112 Πτέρυγα Μάχης μεταστάθμευσαν πυροσβεστικά αεροσκάφη CL-415 από την Κροατία και την Ιταλία (Protezione Civile). 

Σύμφωνα με το σενάριο της άσκησης δασική πυρκαγιά που ξέσπασε στην περιοχή της Βοιωτίας  έκαψε εργοστάσιο χρωμάτων, ταυτόχρονα μια δεύτερη εστία πυρκαγιάς ξεκίνησε ανατολικά από τη Στεφάνη. Για την ενίσχυση των Ελληνικών δυνάμεων ενεργοποιήθηκε ο ευρωπαϊκός μηχανισμός στήριξης.

Η άσκηση ήταν η μεγαλύτερη που έχει χρηματοδοτηθεί από την Ευρωπαϊκή Ενωση στην Ελλάδα, και ίσως η μεγαλύτερη που έχει γίνει στην Ευρώπη. Το σενάριο ήταν ιδιαίτερα πολύπλοκο, όχι μόνο λόγω της δυσκολίας πυρόσβεσης και τους ισχυρούς ανέμους, αλλά και επειδή η αφομίωση και διαπίστευση των ξένων ομάδων είναι σύνθετη.






@ Aviationist

Ένα An-30 της ουκρανικής πολεμικής αεροπορίας κατερρίφθη από φιλορώσους αυτονομιστές κοντά στην πόλη Σλαβιάνσκ. Οι αντάρτες έδωσαν μάλιστα στη δημοσιότητα ένα ερασιτεχνικό βίντεο-ντοκουμέντο, στο οποίο διακρίνεται το αεροσκάφος να εκρήγνυται λίγο πριν πέσει στο έδαφος.









Πηγή
Με αφορμή τα 60 χρόνια λειτουργίας που θα συμπληρώσει η 341 Μ "Βέλος τον Ιούλιο, ένα νέο φωτογραφικό λεύκωμα σύντομα θα είναι διαθέσιμο. Περισσότερα για την έκδοση αναμένονται εδώ.








Το 1994 συμπληρώθηκε μισός αιώνας από την Απόβαση των Συμμαχικών δυνάμεων στη Νορμανδία (D-Day), για το σκοπό αυτό διοργανώθηκε μια σειρά εορταστικών εκδηλώσεων στη Βρετανία και τη Γαλλία, που περιελάμβανε και την αεροπορική παρέλαση 80 αεροσκαφών και ελικοπτέρων από την Βρετανία, τη Γαλλία, τη Σλοβακία τις ΗΠΑ, τη Τσεχία, την Αυστραλία και την Ελλάδα φυσικά...  (αναλυτικά οι συμμετοχές). Τα αεροσκάφη απογειώθηκαν από τον Ναυτικό Αεροσταθμό Yeovilton στη Βρετανία πέταξαν πάνω από το Portsmouth και πέρασαν "απέναντι" στη Γαλλία και τις ακτές της Νορμανδίας (;).

Την ΠΑ, είχε την τιμή να εκπροσωπήσει η 338 ΜΔΒ με τέσσερα F-4E SRA, αυτά ήταν τα 68-0440, 68-0444, 68-0445 και 68-0515.

68-0515
(C) I8RMT
68-0445
(C) Ian Grinter
68-0444
(C) Ian Grinter
68-0440
(C) Ian Grinter


05.06.1994 : Η δραστηριότητα των αεροσκαφών στο Ναυτικό Αεροσταθμό Yeovilton

19:10 Απογείωση
34:00 Προσγείωση



06:46 Απογείωση



Yeovilton
(C) Ian Grinter
68-0445 McDonnell Douglas F-4E Phantom II, Hellenic Air Force, RNAS Yeovilton, 4 June 1994
(C) Kev Slave

(C) Nick Weight


(C) LM
Με μια τελετή στις εγκαταστάσεις της Lockheed Martin στο FortWorth, το Ιράκ παρέλαβε το πρώτο από τα 36 F-16IQ που έχει παραγγείλει... ταυτόχρονα έγινε και επίσημα ο 28ος χρήστης του τύπου. Λίγο πριν το τέλος του 2014, 3-4 αεροσκάφη θα πετάξουν με προορισμό το Ιράκ.

(C) LM


Την 115 Πτέρυγα Μάχης επισκέφθηκε η κάμερα των ειδήσεων του Alpha και συνομίλησε με τους χειριστές επιδείξεων της ομάδας ''ZEYΣ'' Σωτήριο Στράλη της 340Μ "Αλεπού" και Γιώργο Ανδρουλάκη της 343Μ "Αστέρι".

Με αφορμή το "νέο" διακριτικό στα κάθετα σταθερά της 337, μια μικρή αναδρομή στην ιστορία της ίδιας και του μοιρόσημου  της από τον Manoli :



Η 337, τρίτη αρχαιότερη μοίρα της Αεροπορίας μας (μετά την 335 και 336), συγκροτήθηκε στις αρχές του 1945 και εφοδιάστηκε με αεροσκάφη Spitfire Mk Vb/Vc που προέρχοταν από τη RAF.

Το 1946 η 337 Μοίρα Διώξεως μεταστάθμευσε στην Αεροπορική Βάση Θριάσιου (Ελευσίνας) και το 1947 ενισχυθηκε με (πάντα) μεταχειρισμένα αεροσκάφη Spitfire Mk. IX, ενώ το 1949 παρέλαβε Spitfire Mk XVI.

Το 1952, είναι το επόμενο έτος σταθμός στην Ιστορία της 337 Μοίρας, καθώς εισέρχεται πρώτη στην εποχή της αεριώθησης, παραλαμβάνοντας αρχικά λιγοστές "δασκάλες" Τ-33Α και μερικούς μήνες αργότερα, τα πρώτα ελληνικά πολεμικά τζέτ F-84G Thunderjet. Τότε άλλαξε και η ονομασία της σε 337 ΜΔ/Β (Μοίρα Διώξεως / Βομβαρδισμού). Λίγο μετά τον Δεκέμβριο του 1952, αφού η Μοίρα εγκαθίσταται στην αεροπορική βάση της Λάρισας, καθιερώνεται το χαρακτηριστικό κλήσεως της 337 Μοίρας ως “Ιπτάμενο Φάντασμα". Το μοιρόσημο, είναι φυσικά ένα ιπτάμενο Φάντασμα - Σκελετός που κρατά στα δύο χέρια του 2 βόμβες χρώματος πορτοκαλί:

Ο πρωτος Μοίραρχος της 337 ΜΔΒ οταν αυτη εφοδιάσθηκε με τα νέα τζετ μαχητικά F-84G,  Σμηναγός Κωνσταντίνος Κόκκας. Το φαντασμα της 337 ειναι εμφανες. Μία επίδειξη που έγινε το 1952 στην Ελευσίνα από τους skyblazers, το ακροβατικό σμήνος της USAFE, θα του δημιουργήσει την  έμμονη ιδέα να αποκτήσει και η Ελλάδα ακροβατικό σμήνος. Θα παρακάμψει, τρόπον τινά, ακόμα και την ιεραρχία για να  το καταφέρει!

Στις αρχές του 1953 έχει ολοκληρωθεί η εγκατάσταση της μοίρας στην Ελευσίνα και εκεί γεννιέται μέσα από τους κόλπους της 337 ΜΔ/Β, το περίφημο πρώτο Ελληνικό Ακροβατικό Σμήνος. Τον Σεπτέμβριο του 1954, τα πληρώματα της 337 κατακτούν μια σαρωτική πρωτιά στους διεθνείς αγώνες βολής εδάφους των αεροποριών της Νότιας Πτέρυγας του ΝΑΤΟ, που διεξήχθησαν στην Ιταλία. Τον Νοέμβριο του 1956, η 337 ΜΔ/Β επιστρέφει στην Α.Β. Λάρισας, όπου θα παραμείνει (με ένα διάλειμμα) μέχρι το 1966.Τον Ιανουάριο του 1960, η Μοίρα μετονομάζεται σε 337 ΜΠΚ (Μοίρα Παντός Καιρού) διότι μέσα στην χρονιά αυτή αρχίζει η αντικατάσταση των F-84G από τα F- 86 D, μία ακόμη πρωτιά της 337 μοίρας :

Το North American Aviation F-86D Sabre Dog ήταν (θεωρητικά) το πρώτο αναχαιτιστικό παντός καιρού της Ε.Β.Α., αφού έφερε ΣΕΠ με ραντάρ και κατευθυνόμενα βλήματα και το πρώτο που μπορούσε να συνεργαστεί με επίγειους σταθμούς έγκαιρης προειδοποίησης για την εκτέλεση αυτόματης αναχαίτισης GCI ημέρα και νύκτα (Ground Control Interception : Κατεύθυνση απο σταθμό Εδάφους προς Αναχαίτιση στόχων αέρος - αρχικά βομβαρδιστικών). 

Τα ελληνικά F-86D ηταν τα πρώτα ελληνικά μαχητικά (ΣΗΜ.1) που τροποποιήθηκαν για να μεταφέρουν κάτω από τις πτέρυγες 2 φορείς για 2 κατευθυνόμενους Α/Α πυραύλους υπέρυθρης καθοδήγησης ΑΙΜ-9B Sidewinder, γνωστούς τότε με την αρχική υπηρεσιακή ονομασία της USAF, GAR-8 (προφέροταν Γκαρέητ ακόμα και μέχρι πριν λίγα χρόνια απο τους παλαιότερους στην Π.Α.!). Ο λόγος ήταν ότι το αεροσκάφος στερούταν πυροβόλου. Ο βασικός οπλισμός του αεροσκάφους, αποτελούνταν από 24 μη κατευθυνόμενες ρουκέτες Mighty Mouse Folding-Fin Aerial Rocket (FFAR) των 2,75'', σε κοιλιακό ανασυρόμενο φορέα, κατάλληλες μόνο για αναχαίτιση βαρέων βομβαρδιστικών.


@ Helmo
(C) HAF.gr

Tότε, άλλαξε και το μοιρόσημο, σε κάτι πιο οικείο σήμερα σε εμάς. Ιπτάμενο Φάντασμα (ο σκελετός δεν φαίνεται πια) που κρατά 2 πρωτόλειους πύραυλους ΑΙΜ-9B εν μέσω
νύκτας
:


Το 1966 η 337 μεταφέρεται στην Νέα Αγχίαλο (111 Π.Μ ) και υποβαθμίζεται μετονομαζόμενη ταυτόχρονα σε 337 Μ.Α.Η (Μοίρα Αναχαιτίσεως Ημέρας), αν και αποκτα το τελευταίο απόκτημα της ΕΒΑ εκείνη την εποχή, το F-5A Freedom Fighter. Όμως το θρυλικό Πεντάρι, δεν έχει ραντάρ ή άλλους αισθητήρες και δεν ειναι τίποτε περισσότερο απο ένα ευέλικτο μαχητικό ημέρας, με σχετικά περιορισμένη εμβέλεια. Το υπερσύγχρονο για την εποχή F-104G Starfighter, o ουσιαστικός αντικαταστάτης του F-84D στην ΕΒΑ, δεν θα διασταυρώσει πορεία με την 337. Το μοιρόσημο της 337 ΜΑΗ, απεικονίζει και την αλλαγή ικανοτήτων της μοιρας. Οι 2 ΑΙΜ-9 / GAR-8 παραμένουν, αργοτερα αναβαθμισμενοι στην εκδοση -J ή -Ρ (-Πάπα).


Παρ'όλη την (τεχνολογική) υποβάθμιση της, η 337 εξακολουθεί να ειναι στην πρώτη γραμμή των επάλξεων: Στις 22 Ιουλίου 1974 και ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη η τουρκική εισβολή στην Κύπρο, 2 F-5A της 337 ΜΑΗ εμπλέκονται σε αερομαχία με ζεύγος τουρκικών F-102, μεταξύ Λήμνου και Αγ. Ευστρατίου. Η αερομαχία θα καταλήξει στην πρώτη (και τελευταία εως σήμερα) επιβεβαιωμένη κατάρριψη του ενός τουρκικού α/φους με βολή ΑΙΜ-9, από τον υποσμηναγό Ιωάννη Δινόπουλο. 
@ Discount Hobby Zone
Λίγο αργότερα θα συντριβεί σε τουρκικό εδαφος και το δεύτερο τουρκικό α/φος όταν εξαντλήθηκαν τα καύσιμα του λόγω "απώλειας προσανατολισμού" του χειριστή του. Το παράδοξο είναι ότι και οι τούρκοι διεκδικήσαν κατάρριψη του ενός F-5A εκείνη τη μέρα! Όπως ο ίδιος ο κ. Δινόπουλος έχει διηγηθεί, ο τούρκος που το διηγούταν μπροστά του (!) αρκετά χρόνια μετά σε Νατοϊκό στρατηγείο,
άσπρισε ολόκληρος σαν να είδε ...φάντασμα όταν κατάλαβε σε ποιον μιλούσε - και μαλλον έχει το ...μοναδικό προνόμιο οτι είδε ολοζώντανο το μοιρόσημο της 337 Μοίρας - το φάντασμα με τους 2 sidewinder- να τον κυνηγά!



Στις 11 Σεπτεμβρίου του 1978, η 337 επιστρέφει στην Λάρισα και ονομάζεται πάλι 337 Μ.Π.Κ. διότι παραλαμβάνει τα νέα της μαχητικά, τα θρυλικά μαχητικά πολλαπλών ρόλων F-4E Phantom, με τα οποία θα επιχειρεί από την Λάρισα μέχρι την αναστολή λειτουργίας της στις 16 Δεκεμβρίου 2005. Στο μοιροσημο υπήρξε η προσθήκη δύο επαφών ραντάρ (κίτρινες παράλληλες γραμμές) ενώ παρέμεινε πρακτικά το ίδιο ως προς τα όπλα, αν και τα F-4E / SRA είχαν στη φαρέτρα τους και τους ΑΙΜ-7E/F Sparrow, με τους οποίους είχαν εκτελέσει τουλάχιστον μια πραγματική βολή στο ΠΒΚ.


Αν και η 337 ΜΠK ήταν Μοίρα διπλού ρόλου, η πρωτεύουσα αποστολή της ήταν η αναχαίτιση. Είναι γεγονός ότι τουλάχιστον μέχρι την είσοδο σε υπηρεσία των μαχητικών τρίτης γενιάς, η 337 αποτέλεσε έναν από τους ακρογωνιαίους λίθους της Ελληνικής αναχαίτισης. Τα Phantom της εξορμούσαν αδιάκοπα, ημέρα και νύχτα, 365 μέρες τον χρόνο, πότε από την Λάρισα και πότε από τις προκεχωρημένες βάσεις στο Αιγαίο ( Λήμνο, Σκύρο, Σαντορίνη ), επιβάλλοντας την κυριαρχία της ΠΑ στο Αιγαίο.


Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμα και αρχές του 1996 στα Ίμια, τα Phantom ηταν τα μαχητικά επιλογής περιπολίας νύκτας/παντός καιρού. Η 337 Μ.Π.Κ. αφού αντικατέστησε τα αρχικά (εφτάρια) Φάντομ της με τα SRA, συνέχισε κανονικά να σηκώνει τα αεροσκάφη της για αναχαιτίσεις μέχρι και το τελευταίο Scramble της 18/4/05 με κωδικό κλήσης GHOST 732.




Η 337, επανήλθε σε ενέργεια (και σε τεχνολογική πρωτοπορία) την 20η Οκτωβρίου 2006, με την επίσημη επανέναρξη λειτουργίας της και αξιοποίησης των υπερσύγχρονων F-16 Block 52+. Τα υπόλοιπα είναι πρόσφατη ιστορία. To μοιρόσημο άλλαξε ελάχιστα, για να απεικονίσει την αλλαγή σε πυραύλους ΑΙΜ-120 ΑΜRAAM. Τα tailarts που μας έδωσαν την αφορμή συγγραφής του παρόντος, διαφέρουν μόνο στο ότι απεικονίζουν και τον νέο πύραυλο AIM 2000 / IRIS-T. Επίσης, εδω και χρόνια οι μοίρες της ΠΑ δεν έχουν επεξήγηση ρόλου (ΜΑΗ, ΜΔΒ, ΜΠΚ) στον τίτλο τους :



Ευχόμαστε στην 337 πάντα πρωτοπορεία και καλές προσγειώσεις!


ΣΗΜ.1: Λέγεται ότι και κάποια από τα απλά F-86E Sabre (Ξίφος) μπορούσαν να φέρουν 2
GAR-8, αλλά αυτό χρειάζεται επιβεβαίωση.


 Πηγές :
  
-Ιστορικα patces και αλλα στοιχεια στο Discount Hobby Zone





(C) Alex Perez

'Ενα Harrier AV-8B συνετρίβη σε σπίτια στην πόλη Imperial κοντά στο Σαν Ντιέγκο στην Καλιφόρνια. Τρία σπίτια καταστράφηκαν από τη φωτιά, χωρίς να τραυματιστεί κανείς πολίτης.
Ο πιλότος κατάφερε να "γλυτώσει" αν και τραυματισμένος και να μεταφερθεί στο νοσοκομείο. Έρευνα θα διεξαχθεί για το ατύχημα όπως δήλωσαν αξιωματούχοι. Είναι το δεύτερο ατύχημα σε ένα μήνα.  

Η καθιερωμένη βόλτα στο κανάλι του CCPSlava1 :















Από την ηλιόλουστη Θεσσαλονίκη το σημερινό μας Quiz. Για όσους μπορούν να αναγνωρίσουν το αεροπλάνο της φωτογραφίας, μπορείτε να απαντήσετε στα σχόλια του Blog μέχρι το βράδυ της Κυριακής.....

16 Μαρτίου 2013, τα Mirage F1 της ADLA μετά από 30 χρόνια παρουσίας, πραγματοποίησαν την τελευταία τους πτήση στην Αφρικανική Ήπειρο ( party @ 1:56)



Εκτός από το επίσημο βίντεο, στη "Μαύρη Ήπειρο" τα πληρώματα γύρισαν και τα γνωστά βίντεο "Wild Fly",  που ανέβηκαν πριν από περίπου μια δεκαετία και λειτούργησαν... σαν βίντεο "στρατολόγησης".




16 ημέρες απέμειναν για την πρώτη διεθνή επίδειξη τους έτους, για την ομάδα ''ΖΕΥΣ''...

O Πλωτάρχης Χ.Α.της 353 ΜΝΑΣ , επιβαίνει σε P-3 του USN (United States Navy) στο πλαίσιο της άσκησης Phoenix Express 2014 (C) USN


Mirage της PAF (Pakistan Air Force) συνετρίβη με αποτέλεσμα την απώλεια των 2 πιλότων καθώς και ενός πολίτη στο έδαφος κοντά στο Καράτσι. Το αεροσκάφος όπως ανέφεραν μάρτυρες έχασε τον έλεγχο λίγο πριν την προσγείωση και έπεσε σε τερματικό σταθμό λεωφορείων.




Πηγή



Ελικόπτερο Super Puma της ΠΑ κατόπιν αιτήματος του ΕΚΑΒ μετέφερε στη Ρόδο 67χρονη Ισραηλινή με πνευμονικό οίδημα. Το ελικόπτερο της 384 ΜΕΔ παρέλαβε την ασθενή από το κρουαζιερόπλοιο "Golden Iris" σημαίας Παναμά ενώ αυτό έπλεε με προορισμό τη Κύπρο, 130 ναυτικά μίλια ΝΑ της Ρόδου.  Το ελικόπτερο προσγειώθηκε στο αεροδρόμιο της Ρόδου στις 14:15 απ' όπου ασθενοφόρο μετέφερε την 67χρονη στο νοσοκομείο.

Αντίστοιχο αίτημα άμεσης αεροδιακομιδής από το Golden Iris υπήρξε και τον Οκτώβριο του 2013.


Αεροδιακομιδή από Κρουαζιερόπλοιο "Golden Iris" Νότια Ρόδου 31/5/2014 from Hellenic Air Force on Vimeo.
"Φωτογραφία" από παλαιότερο περισταστικό που ΔΕΝ είχε ανακοινωθεί.
Περιστατικό ασφάλειας πτήσεων σημειώθηκε στην επαρχία Αμάσειας και ειδικότερα στην αεροπορική βάση της Μυρσυφών, έδρα της 5ης Κύριας Βάση Αεριωθουμένων (AJÜ/Ana Jet Üssü Komutanlığı) που φιλοξενεί τις 151 Filo "Tunç" και 152 Filo "Akinci". 

Εχθές στις 2 Ιουνίου χειριστής κατά την προσγείωση έχασε τον έλεγχο του αεροσκάφους και "βγήκε" από το διάδρομο. Ο Υποσμηναγός Muhammed Keskin μεταφέρθηκε τραυματισμένος σε νοσοκομείο της περιοχής, η κατάσταση του αεροσκάφους είναι άγνωστη.



 
(C) HAF
Από τη Δευτέρα 19 έως και την Τετάρτη 28 Μαΐου 2014, κλιμάκιο της 380 Μοίρας Αερομεταφερόμενου Συστήματος Έγκαιρης Προειδοποίησης και Ελέγχου (380Μ ΑΣΕΠΕ), αποτελούμενο από είκοσι πέντε άτομα προσωπικό και ένα αεροσκάφος Erieye EMB-145H, συμμετείχε στη ΝΑΤΟϊκή Δοκιμή (Trial) Επιχειρήσεων Joint Intelligence Surveillance Reconnaissance (JISR), που διεξήχθη στο Orland της Νορβηγίας με την επωνυμία "Unified Vision 2014".

(C) HAF
Η δοκιμή αφορούσε στην αναβάθμιση των διαδικασιών διαλειτουργικότητας, στη συλλογή - διανομή και επεξεργασία πληροφοριών με σκοπό τον εμπλουτισμό της κοινής επιχειρησιακής εικόνας και βελτίωσης τής τακτικής κατάστασης στο θέατρο των επιχειρήσεων, προκειμένου να γίνει η κατάλληλη εκμετάλλευσή τους από τους λήπτες των αποφάσεων σε επιχειρησιακό και στρατηγικό επίπεδο.


Περισσότερες φωτογραφίες και βίντεο μπορείτε να δείτε εδώ.
Στελέχη των Ειδικών Δυνάμεων εκπαιδεύτηκαν στις διαδικασίες ταχείας καταρρίχησης από ελικόπτερο ΝΗ-90 με την μέθοδο του Fast Rope.





Για μικρο χρονικό διάστημα τα NATOικά Ε-3Α Awacs θα επιχειρούν από τις Προκεχωρημένς Βάσεις καθώς στην α/β Geilenkirchen που βρίσκεται στη Γερμανία, εκτελούνται εργασίες στο διάδρομο απο-προσγείωσης. (C) Skywatch


Παραβιάσεις και από την  IRIAF (Islamic Republic of Iran Air Force) "βλέπουν" οι Τούρκοι... σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Zaman Ιρανικό αναγνωριστικό αεροσκάφος, εισήλθε σε Τουρκικό εναέριο χώρο και πέταξε πάνω από την επαρχία Igdir. Για την αναχαίτιση του δόθηκε scramble σε ζεύγος F-16.



2 χειριστές 2 ΧΟΣ και τα Mirage 2000N της EC 2/4 "La Fayette" σε ένα από τα ωραιοτερα "display". Το βίντεο μπορείτε να το δείτε εδώ.
Καλό μήνα και καλό καλοκαίρι (C) USAFE

17.05.14 με προορισμό την MAS Orland (C) Claudio Tramondin

30.05.14 επιστροφή στην 112 ΠΜ (C) Claudio Tramondin