Η Τουρκική εφημερίδα Star Gazette επαναφέρει τηεωρία" της δολοφονίας των χειριστών της 173 Filo των οποίων το RF-4E/TM καταρρίφθη από τη Συριακή αεράμυνα.Η εφημερίδα μεταδίδει πως Σύριος πρόσφυγας , ο Wail Sidale - πρώην - κάτοικος της Λατάκια κατέθεσε στην αστυνομική διεύθυνση της επαρχίας Hatay και στη MIT πως υπήρξε αυτόπτης μάρτυρας της εγκατάληψης του αναγνωριστικού. 

(C)TSK


 Στις 22/06/12 11:45 "Άκουσα δυνατή έκρηξη και βγαίνοντας στο μπαλκόνι , είδα δύο αλεξίπτωτα να ανοίγουν σε απόσταση περίπου 20 μιλίων (Τουρκική εκδοχή κατάρριψης , σε διεθνή ύδατα).Πέντε λεπτά πριν το συμβάν είχαν αγκυροβολήσει δύο σκάφη των Συριακών αρχών στη περιοχή και με την κατάρριψη του αναγνωριστικού έσπευσαν αμέσως προς το σημείο.Την επόμενη μέρα σε συζητήσεις που είχα με γνωστό μου αστυνομικό μου εκμυστηρεύτηκε έχουμε τους χειριστές,μεταφέρθηκαν στη Δαμασκό θα αποτελέσουν αντικείμενο διαπραγμάτευσης."

Πηγή

22 Ιουνίου η Hurriet αναμεταδίδει από το RT Arabic τη μαρτυρία Σύριου σύμφωνα με τον οποίο το αεροσκάφος συνετρίβη σε Συριακό έδαφος , οι χειριστές βρίσκονται στα χέρια των Συριακών αρχών.

29 Σεπτεμβρίου το δίκτυο Al Arabiya επικαλούμενο απόρρητα έγγραφα των Συριακών μυστικών υπηρεσιών , μεταδίδει πως οι Συριακές αρχές , διέσωσαν και στη συνέχεια εκτέλεσαν τους Τούρκους χειριστές του RF-4E/TM.

02 Οκτωβρίου η είδηση διαψεύδεται από τον Υπ.Αμ. της Τουρκίας και αξιωματικούς καθώς η Συρία δεν έχει τη "τεχνολογία" για να τοποθετήσει τις σωρούς σε βάθος 1000-1300 μέτρων , δίπλα στα συντρίμμια του αναγνωριστικού.


Κείμενο Φωτογραφίες ΣΦΠΑ - Ίκαρος



Ολοκληρώθηκε η συνεκπαίδευση μεταξύ Ελληνικής και Ισραηλινής Πολεμικής Αεροπορίας, που διεξήχθη μεταξύ της 21 και 26 Οκτωβρίου 2012 από την 110 Πτέρυγα Μάχης στη Λάρισα. Η εκπαιδευτική άσκηση εκτελέστηκε στα πλαίσια του προγράμματος Στρατιωτικής Συνεργασίας Ελλάδας – Ισραήλ και αποτελεί ανταπόδοση της επισκέψεως αφων F-16 Block 52+ της 337 Μοίρας στο Ισραήλ πέρυσι το Νοέμβριο.



Τα 10 F-16I Sufa προέρχονταν από τις Μοίρες Tayeset 119 Ha' Atalef [#413, #448, #491]  την Tayeset 201 Ahat [#857, #868, #880] και την Tayeset 253 Ha' Negev [#407, #445, #476, #478] " μαζί με μεγάλο αριθμό χειριστών και βοηθητικού προσωπικού.


Καθόλη την διάρκεια της επισκέψεως τα αεροσκάφη έφεραν τις σύμορφες δεξαμενές (CFTs), πτερυγικές δεξαμενές των 600gal, εκπαιδευτικούς AIM-9L καθώς και τα ατρακτίδια Litening II (στόχευσης) και LANTIRN (πλοήγησης) με την βοήθεια των οποίων πραγματοποιούσαν επί καθημερινής βάσης νυχτερινές αποστολές.



 Αθήνα, 26 Οκτωβρίου 2012. Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών “Ελευθέριος Βενιζέλος” υποδέχθηκε σήμερα το βραβευμένο A380 της Emirates χάρη σε ένα και μοναδικό δρομολόγιο που εκτέλεσε η αεροπορική εταιρεία με το δημοφιλές αεροσκάφος προς Αθήνα.

(C)11aviation

 Η εορταστική πτήση του A380 εκτελέσθηκε με Έλληνα κυβερνήτη στα χειριστήρια, τον κ. Κωνσταντίνο Πανέρη. Το αεροσκάφος έτυχε της παραδοσιακής υποδοχής στο αεροδρόμιο περνώντας κάτω από μια εντυπωσιακή υδάτινη αψίδα.Το υπόλοιπο κείμενο στο 11aviation.
 Τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα πάγωσαν τις διαπραγματεύσεις για την αγορά 60 αεροσκαφών Rafale σύμφωνα με την Γαλλική εφημερίδα "Le Parisien".Χαρακτηριστική είναι η απάντηση του Γάλλου υπουργού άμυνας Jean Yves Le Drian σε ερώτηση δημοσιογράφου σχετικά με την προώθηση του Rafale στα ΗΑΕ κατά το πρόσφατο ταξίδι του , στη χώρα του κόλπου :
 
 "Δεν έχουμε μιλήσει για το Rafale.Αυτό το κεφάλαιο δηλητηρίασε τις σχέσεις μας για 18 μήνες,το 70% του αμυντικού προϋπολογισμού των ΗΑΕ που προοριζόταν για τη Γαλλία έπεσε στο 10%.Στόχος μου είναι να αποκαταστήσω την εμπιστοσύνη.Δεν πάω στα Εμιράτα για το Rafale,το Rafale μπορεί να περιμένει,η συζήτηση αυτή θα γίνει αργότερα."


 Η "εξομολόγηση" του Υπ.Αμ. έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την είδηση που είχε μεταδώσει το έγκυρο περιοδικό Air&Cosmos το περασμένο Φεβρουάριο σύμφωνα με το οποίο είχαν ολοκληρωθεί οι συνομιλίες και απέμενε η διακρατική συμφωνία.Ανάλογη είδηση είχε βγεί και από την εφημερίδα theNational που φιλοξενούσε δηλώσεις του  πρώην αρχηγού της αεροπορίας των HAE πτέραρχου Khalid Al Buainnain σύμφωνα με τον οποίο η συνομιλίες ποτέ δεν διακόπηκαν αντιθέτως οι τεχνικές και χρηματοπιστωτικές λεπτομέρειες είχαν ξεκαθαριστεί ενώ ταυτόχρονα διαρρέονταν σενάρια πώλησης των μεταχειρισμένων Mirage 2000-9 των ΗΑΕ σε Ελλάδα , Λιβύη(αργότερα υπήρξε διάψευση) και Τυνησία.

 Μια προμήθεια 60 Rafale θα απέφερε στη Γαλλία 12 δισ. $ ενώ η επιλογή των ΗΑΕ θα συμπαρέσυρε το Κουβέιτ και το Κατάρ στην αγορά 18 και 24 αεροσκαφών αντίστοιχα.

Πηγή


 Η εταιρία επιχειρεί να αυξήσει την ταχύτητα στη γραμμή παραγωγής μετακινώντας προσωπικό από αυτήν του Block II στο Block III.Η τελευταία παράδοση Block II αναμένεται το Σεπτέμβριο του 2013 με το πρόγραμμα να τρέχει ως το 2024.

 Η Boeing ως τώρα έχει παραδώσει 24 Block III με ακόμη 24 να ακολουθούν με τον Αμερικάνικου στρατού να επιδιωκει την προμήθεια 690 ελικόπτερων.


Για να ξεχωρίζουν από τα Delta Block II , τα Block III θα μετονομάζονται σε AH-64E Apache.
 Τα Block III παρουσιάζουν βελτιωμένες επιδόσεις σε σχέση με τα Block II σε όλους τους τομείς,είναι ταχύτερα,έχουν ανώτερα ηλεκτρονικά,το ραντάρ τους ενσωματώνει σειρά βελτιώσεων ενώ το πλήρωμα έχει τη δυνατότητα να χειριστεί μη επανδρωμένο όχημα αυξάνοντας κατακόρυφα τις δυνατότητες του ελικοπτέρου.Τέλος σταδιακά αναμένεται όλα τα E να αποκτήσουν Link 16.


Πηγή
Απαντήσεις μόνο στο blog.Τη Τρίτη θα "ανοίξουν" τα σχόλια.


 Η κυριαρχία του σχεδιαστικού γραφείου Sukhoi είναι αδιαμφισβήτητη, κάτι που έχει προκαλέσει σημαντικά προβλήματα στη MiG (Mikoyan-Gurevich).


 Η εταιρία έχει μπει στο στόχαστρο της κοινοβουλευτικής επιτροπής άμυνας, με τον επικεφαλής, Βλαντιμίρ Κομογιέντοβ να δηλώνει ότι έχει καταστεί σε εταιρία παραγωγής… οικονομικών απωλειών. Το υπουργείο Άμυνας της Ρωσικής Ομοσπονδίας μειώνει συνεχώς το ποσοστό των αεροσκαφών της εταιρίας στο οπλοστάσιο της ρωσικής Αεροπορίας, παρότι τα μαχητικά αεροσκάφη MiG κάποτε αποτελούσαν τη ραχοκοκαλιά του σοβιετικού αεροπορικού στόλου.

 Η αναφορά βέβαια προκαλεί και κάποιον προβληματισμό εάν κανείς αναλογιστεί ότι η εταιρία έχει κατάλογο παραγγελιών που αντιστοιχεί σε περισσότερα από 100 συμβόλαια με 20 χώρες, αξίας μεγαλύτερης των έξι δισεκατομμυρίων δολαρίων. 

 Μια σειρά νέων φωτογραφιών έρχεται να δώσει τέλος στα σενάρια (ή να μπερδέψει ακόμη περισσότερο) περί ύπαρξης τρίτου πρωτοτύπου.Tο "2002 τελικά είναι το αεροσκάφος που εμφανιζόταν εδώ και εδώ (;) με νέο διηλεκτρικό κώνο ραντάρ οι αρχικές δοκιμές του AESA.Με τις υπάρχουσες πληροφορίες δεν μπορούν να βγουν ασφαλή συμπεράσματα.



 Η Boeing ανακοίνωσε ότι στις 16 Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκε στο πεδίο βολής της Utah η πρώτη δοκιμή του πρωτοποριακού βλήματος μικροκυματικής ακτινοβολίας στο πλαίσιο του προγράμματος Counter-electronics High-powered Microwave Advanced Missile (CHAM Project).


 Το βλήμα εκτοξεύθηκε από βομβαρδιστικό Β-52 της Αμερικανικής Πολεμικής Αεροπορίας και εξέπεμψε δέσμη μικροκυμάτων υψηλής ισχύος σε διώροφο κτίριο εντός του πεδίου βολής, το οποίο περιείχε ηλεκτρονικούς υπολογιστές και άλλες συσκευές σε πλήρη λειτουργία. Το αποτέλεσμα ήταν η πλήρης αδρανοποίηση των συσκευών καθώς το σύνολο του ηλεκτρονικού εξοπλισμού, ακόμα και οι κάμερες που είχαν στηθεί για την παρακολούθηση της δοκιμής, τέθηκε εκτός λειτουργίας. Το βλήμα CHAMP εκτέλεσε προεπιλεγμένο σχέδιο πτήσης διάρκειας 60 λεπτών, καταστρέφοντας όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα μέσα στα κτίρια-σημεία προσβολής.



 Η επίδειξη της συγκεκριμένης τεχνολογίας χαρακτηρίστηκε από τη Boeing ως «ιστορική» και όπως σημειώνει ο υπεύθυνος του προγράμματος, Keith Coleman, «η επιστημονική φαντασία έγινε επιστημονικό γεγονός». Κατά τον James Dodd, αντιπρόεδρο της Advanced Boeing Military Aircraft, απώτερος στόχος είναι η ανάπτυξη ενός όπλου που θα επιτρέπει την προσβολή στόχων χωρίς να βλάπτει ανθρώπους και υποδομές. Επί της παρούσης, αναλύονται τα δεδομένα τηλεμετρίας από τη δοκιμή, για την οποία αρκετοί στρατιωτικοί αναλυτές θεωρούν πως εγκαινίασε μία νέα εποχή στο σύγχρονο πεδίο της μάχης.

(C)Boeing

 Το CHAMP είναι προιόν συνεργασίας της Boeing Phantom Works team, στελεχών του Εργαστηρίου Αεροπορικών Ερευνών (Air Force Research Laboratory: AFRL) της USAF, και συγκεκριμένα του Directed Energy Directorate, καθώς και προσωπικού της Raytheon Ktech, που παρείχε τη γεννήτρια μικροκυμάτων υψηλής ισχύος.

strategyreports


 Για καλύτερες λήψεις θα πρέπει να περιμένουμε...




Τα συγχαρητήρια του αρχηγού ΓΕΕΘΑ προς το Σμηναγό Καραχάλιο
 Η FAB με τα Hermes 450 της Elbit πραγματοποίησε αποστολές επιτήρησης των συνόρων με τη Βολιβία , δύο από τα νέα UAV δοκιμάστηκαν επιχειρησιακά κατά την επιχείρηση Agata 6 .Τα Hermes επιχειρούν από την μοίρα Horus και έχουν γράψει πάνω από 600 ώρες πτήσης.



(C)Elbit

 Στα πλαίσια των προετοιμασιών του παγκόσμιου κυπέλλου ποδοσφαίρου το 2014 και των Ολυμπιακών αγώνων του 2016 οι αρχές της χώρες μετέφεραν στα σύνορα με την Βολιβία και το Περού 7500 στρατεύματα για να καταστείλουν το διασυνοριακό έγκλημα.

Πηγή

@


 Ένας χειριστής της TDPF (Tanzania People’s Defence Force)  έχασε τη ζωή του και άλλος ένα τραυματίστηκε ελαφρά όταν στο  K-8 Karakorum στο οποίο επέβαιναν χάθηκε ο έλεγχος κατά την απογείωση.Οι δύο χειριστές έκαναν χρήση των εκτινασόμμενων καθισμάτων τους , όμως το αλεξίπτωτο του άτυχου χειριστή δεν άνοιξε με αποτέλεσμα το θάνατο του.



Πηγή
 Ο υπουργός άμυνας Andrew Robathan στις 22 Οκτωβρίου απαντώντας σε ερώτηση στο κοινοβούλιο δήλωσε πως οι ένοπλες δυνάμεις  έκαναν χρήση 80 συνολικά πυράυλων μακρού πλήγματος Storm Shadow και Tomahawk εκτοξευόμενους από αεροσκάφη και υποβρύχια αντίστοιχα.

(C)Crown

 Τα Tornado GR4 230 έκαναν εκτεταμένη (230) χρήση πυραύλων Brimstone καθώς μειωνόταν ο κίνδυνος παράπλευρων απωλειών σε κατοικημένες περιοχές.



Πηγή

Περισσότερα για την Unified Protector μπορείτε να διαβάσετε από τους παρακάτω συνδέσμους


Η Ευρώπαική Συμμετοχή Στην Unified Protector

Η Ιταλική Συμμετοχή Στην Unified Protector Σε Αριθμούς

Τα Βρετανικά Typhoon Στην Unified Protector

48 ώρες στη βάση της Σούδας 

e-Λεύκωμα για την επιχείρηση Harmattan

 

 










 Τη πρώτη τους εμφάνιση με IRST έκαναν τα Ιαπωνικά F-15J σε αεροπορική επίδειξη της αεροπορικής βάσης Gifu.Με το Infra-Red Search and Track τα F-15J της JASFD θα βελτιώσουν τις ικανότητες τους στην εναέρια μάχη , αποκτούν την ικανότητα να εντοπίζουν στόχους κάτω από περιβάλλον έντονου ηλεκτρονικού πολέμου αλλά και στόχους που εμφανίζουν μικρή τιμή RCS.


Τα υποσυστήματα του Irst.Aνάλογο πρόγραμμα τρέχει και για τα F-2





 Η ισραηλινή Αεροπορία κατηγορείται από το Σουδάν ότι έπληξε μέσω επιδρομής τεσσάρων μαχητικών αεροσκαφών, εργοστάσιο παραγωγής όπλων στη χώρα, στο στρατο-βιομηχανικό σύμπλεγμα «Γιαρμούκ» στα νότια της πρωτεύουσας Χαρτούμ.

Πιθανή διαδρομή που ακολούθησαν τα Ισραηλινά μαχητικά


 Την καταγγελία έκανε ο Σουδανός υπουργός Πληροφοριών και πλέον αποτελεί πρώτο θέμα στον ισραηλινό Τύπο και άλλα μέσα ενημέρωσης εντός και εκτός της χώρας. Τα μαχητικά φέρονται να προσέγγισαν στον στόχο τους από ανατολάς… 




 Ισραηλινοί επίσημοι έχουν αρνηθεί μέχρι στιγμής είτε να αποδεχτούν είτε να απορρίψουν την εμπλοκή της χώρας τους στην επίθεση, αρνούμενοι ακόμα και να σχολιάσουν. Πρόκειται για μια στάση η οποία συνήθως σημαίνει ότι όντως υπήρχε εμπλοκή, αφού θυμίζει τη στάση που τηρήθηκε επί πολλούς μήνες στην καταστροφή του πυρηνικού αντιδραστήρα της Συρίας…

F-15I Ra'am της 69ης μοίρας που πιθανότατα συμμετείχε στην αποστολή (C) USAF

 Στο συγκεκριμένο στρατο-βιομηχανικό σύμπλεγμα, οι Σουδανοί φέρονται να κατασκεύαζαν βαλλιστικούς πυραύλους Sehab που ανέπτυξε και κατασκευάζει η ιρανική αμυντική βιομηχανία.
Σκοπός των Ιρανών ήταν να δημιουργήσουν μια στρατηγική εφεδρεία των συγκεκριμένων πυραύλων σε περίπτωση που το Ισραήλ ή οι ΗΠΑ κατόρθωναν να τους εξουδετερώσουν με κάποιο αιφνιδιαστικό πλήγμα. Οι Σουδανοί, ως αντάλλαγμα, θα κρατούσαν έναν αριθμό πυραύλων για το οπλοστάσιό τους. 



 



 Αναλυτές του ιστοχώρου, μελετώντας τα βίντεο που έχουν κυκλοφορήσει στο διαδίκτυο, διαπίστωσαν μεγάλο όγκο από φλόγες που προέρχονται από καύση φωσφόρου, δίνοντας την εντύπωση ότι καταστράφηκε μεγάλος αριθμός πυραύλων, μαζί με τον εξοπλισμό που χρησιμοποιούνταν για τη συναρμολόγησή τους. Κατά πάσα πιθανότητα, όλη η εγκατάσταση όπου συναρμολογούνταν οι πύραυλοι πρέπει να ισοπεδώθηκε, αρχικά από τον βομβαρδισμό, για να αποτελειώσει το έργο η πυρκαγιά.


Πηγή 
(C) K.A.





  • 25 Οκτωβρίου 2012 και ώρα 12:00, θα πραγματοποιηθεί δοκιμαστική επίδειξη από την Ομάδα Αεροπορικών Επιδείξεων Μεμονωμένου Αεροσκάφους F-16 "Ζευς". 

  • 25 Οκτωβρίου 2012 και ώρα 20:30, η Φιλαρμονική της ΠΑ θα συμμετάσχει σε συναυλία των Φιλαρμονικών των Κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων (ΕΔ), στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης. 
  •  26 Οκτωβρίου 2012 και ώρα 11:30, η Φιλαρμονική της ΠΑ με τη Διμοιρία Επιδείξεων της Σχολής Τεχνικών Υπαξιωματικών Αεροπορίας (ΣΤΥΑ), θα παρουσιάσουν στην Πλατεία Αριστοτέλους, μουσικό πρόγραμμα, που θα περιλαμβάνει στρατιωτικά εμβατήρια και αντιπροσωπευτικά κομμάτια από τον παγκόσμιο κινηματογράφο (το πρόγραμμα έχει παρουσιαστεί στο Διεθνές Φεστιβάλ Στρατιωτικών Μουσικών "Spasskaya Tower 2012", στη Μόσχα). 
  • 27 Οκτωβρίου 2012 και ώρα 09:00, η Σχολή Ικάρων (ΣΙ) και η Φιλαρμονική της ΠΑ, θα συμμετάσχουν στην εορταστική εκδήλωση αναπαράστασης εισόδου του ελληνικού στρατού στην πόλη, το 1912.
  •  28 Οκτωβρίου 2012 και ώρα 11:00, η Σχολή Ικάρων, η Σχολή Τεχνικών Υπαξιωματικών Αεροπορίας, η Σχολή Υπαξιωματικών Διοικητικών και η 31η Μοίρα Επιχειρήσεων Έρευνας Διάσωσης, θα συμμετάσχουν στην Παρέλαση. 
  • 28 Οκτωβρίου 2012, μετά το πέρας της στρατιωτικής παρέλασης θα πραγμοτοποιηθεί επίδειξη από την Ομάδα Αεροπορικών Επιδείξεων Μεμονωμένου Αεροσκάφους F-16 "Ζευς". 
Πηγή
 Από Δευτέρα 15 έως Πέμπτη 18 Οκτωβρίου 2012 και στα πλαίσια των τακτικών αξιολογήσεων που εκτελούνται στο ΠΒΚ υπό την αιγίδα του SHAPE πραγματοποιηθήκαν τακτικές βολές με  PATRIOT και STINGER από Γερμανικές Μονάδες Αεραμύνας. 

(C)ΠΒΚ

 Οι Μονάδες αξιολογήθηκαν σε όλες τις φάσεις (ανάπτυξη-εκτέλεση της αποστολής-αναδιάταξη) ενός σύγχρονου περιβάλλοντος επιχειρήσεων αντιμετωπίζοντας ταυτόχρονα μέχρι και 6 ιπτάμενους στόχους υψηλών δυνατοτήτων οι οποίοι χρησιμοποιούσαν όλες τις τεχνικές προσβολής ενός σχηματισμού COMAO κορεσμός αεράμυνας, ηλεκτρονικά αντίμετρα, προσβολές από διαφορετικά ύψη με χρήση ελιγμών, χρήση κατευθευνομένων βλημάτων Αnti Radiation .

(C)ΠΒΚ
 Εκτοξεύτηκαν με επιτυχία συνολικά 18 βλήματα PATRIOT και  10 βλήματα STINGER εναντίον των ιπτάμενων στόχων. Τις βολές πλέον των Γερμανών αξιωματούχων  παρακολούθησαν επίσης και Σουηδοί παρατηρητές στα πλαίσια της συνεργασίας του ΝΑΤΟ και των Κρατών μελών του με τις Χώρες του PfP.

Πηγή ΠΒΚ


Εντυπωσιακή ήταν η επίδοση των μη επανδρωμένων αεροσκαφών (UAV) τύπου Heron της ισραηλινής εταιρία IAI (Israel Aerospace Industries) σε επίδειξη – δοκιμή που έγινε για λογαριασμό μη κατονομαζόμενου πελάτη στην περιοχή της Λατινικής Αμερικής.
Τα UAV πέταξαν την ημέρα και τη νύχτα πάνω από την οροσειρά των Άνδεων εξοπλισμένο με το ραντάρ συνθετικής απεικόνισης (SAR: Synthetic Aperture Radar) και προηγμένο ηλεκτρο-οπτικό εξοπλισμό, αποδεικνύοντας – σύμφωνα με τους κατασκευαστές – την επιχειρησιακή του καταλληλότητα και για το συγκεκριμένο επιχειρησιακό περιβάλλον. Κινήθηκε σε ύψος μεγαλύτερο των 25.000 ποδών καλύπτοντας αποστάσεις μεγαλύτερες των 500 χιλιομέτρων.



Πηγή

 Ελικόπτερο EC225 Super Puma που μετέφερε εργαζομένους σε πετρελαϊκή πλατφόρμα κοντά στα Shetland Isles της Σκωτίας, πραγματοποίησε ελεγχόμενη προσθαλάσσωση καθώς αντιμετώπισε προβλήματα, στο δεύτερο περιστατικό του είδους σε ένα εξάμηνο.

 Όλοι οι 19 επιβαίνοντες (2 τα μέλη του πληρώματος) διασώθηκαν από σωστικές δυνάμεις που έσπευσαν στην περιοχή και τους μετέφεραν στην ξηρά. Συγκεκριμένα, το τάνκερ «Nord Nightingale» έστειλε αμέσως λέμβο και τους περισυνέλεξε, ενώ λίγο αργότερα στην περιοχή έφτασαν ελικόπτερα που τους παρέλαβε. 

@


 Το ελικόπτερο επιχειρούσε για λογαριασμό της HCH Helicopters και μετέφερε τους εργαζόμενους σε πλατφόρμα άντλησης πετρελαίου της γαλλικής εταιρίας Total, από τη σκοτσέζικη πόλη Αμπερντίν. Άλλοι 14 επιβαίνοντες σε ελικόπτερο του τύπου είχαν διασωθεί τον περασμένο Μάιο σε παρόμοιο περιστατικό, ενώ 16 άτομα έχασαν τη ζωή τους τον Απρίλιο του 2009, όταν Super Puma τους μετέφερε από πλατφόρμα της εταιρίας BP Miller στο Αμπερντίν.


Η TUSAS ( TAI ) σε έκθεση της που επικαλείται η εφημερίδα Zaman , θεωρεί πως η συντριβή του πρωτότυπου μη επανδρωμένου αεροσκάφους ANKA το περασμένο μήνα , οφείλεται σε σχεδιαστικό σφάλμα και συγκεκριμένα σε δικλίδα ασφαλείας που σκοπό είχε να προστατεύσει την τεχνολογία του UAV ώστε να μην πέσει σε εχθρικά χέρια.
(C) TAI


Σύμφωνα με ανώνυμες πηγές που επικαλείται η ZAMAN , χάθηκε η ζεύξη μεταξύ σταθμού εδάφους και UAV για πάνω από 20 δευτερόλεπτα με αποτέλεσμα να ενεργοποιηθεί η δικλίδα ασφαλείας και το ΑΝΚΑ να πραγματοποιήσει βουτιά προς το έδαφος για να καταστραφεί , όπως ακριβώς είχε σχεδιασθεί από τους μηχανικούς του προγράμματος.

Σημειώνεται πως οι δοκιμές αποδοχής είχαν ξεκινήσει στις 24 Σεπτεμβρίου παρουσία ανώτατων αξιωματικών του Τουρκικού επιτελείου ενόπλων δυνάμεων και τρεις ημέρες αργότερα το πρωτότυπο συνετρίβη. Σε περίπτωση που όλα έβαιναν καλώς, οι δοκιμές θα συνεχίζονταν βορειοανατολικά της επαρχίας Batman με το ANKA να διαδραματίζει ενεργό ρόλο εναντίων των Κούρδων αυτονομιστών συλλέγοντας πληροφορίες.

Στο μεταξύ στη τελευταία συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής Αμυντικής Βιομηχανίας  SSİK παρουσία του πρωθυπουργού Ταγίπ Ερντογάν και του αρχηγού των ενόπλων δυνάμεων στρατηγού Necdet Özel , οι "αρχές" ομόφωνα συμφώνησαν στη περαιτέρω βελτίωση του ΑΝΚΑ με επανασχεδίασή του UAV και τη τοποθέτηση ισχυρότερου κινητήρα.Η βελτιωμένη έκδοση του , θα επιτυγχάνει ζεύξη με το σταθμό εδάφους μέσω δορυφόρου ενώ θα έχει τη δυνατότητα να φέρει οπλισμό.


Αν ισχύουν τα όσα αναφέρει (με απλοικό τρόπο) η Zaman , οι Τούρκοι μηχανικοί θέλησαν να αποφύγουν μια πιθανή αιχμαλωσία του ANKA.Μέχρι τώρα έχουν δεί το φώς της δημοσιότητας δύο περιπτώσεις "απαγωγής" UAV  , η πρώτη αφορά "το τέρας τoυ Κανταχάρ" ενώ η πιο πρόσφατη αφορά το UAV που πέταξε πάνω από το Ισραήλ , όπου σύμφωνα με το DEBKA προτού η αεροπορία προχωρήσει στη κατάρριψη του οι Ισραηλινοί προσπάθησαν να το θέσουν ύπο έλεγχο χωρίς να τα καταφέρουν.Πέρα όμως από τις "θεωρίες συνομοσίας" το ANKA μέχρι το Σεπτέμβριο του 2011 είχε 3 βαριές προσγειώσεις (crash landings) ενώ μόλις πρόσφατα έγινε γνωστό πως λόγω των υπέρβαρων αισθητήρων του δεν μπορούσε να "πιάσει" τις επιθυμητές επιδόσεις.

(C)N.Singier
(C)A.DAVID

(C)P.Le Minoux

(C)P.Le Minoux


(C)P.Le Minoux
(C)P.Le Minoux

(C)P.Le Minoux
(C)P.Le Minoux
(C)P.Le Minoux

(C)N.Singier


(C)N.Singier

Για την απόσυρση του τύπου μπορείτε να διαβάσετε εδώ.
 Το 2010 , το Γενικό Επιτελείο Στρατού  είχε εισηγηθεί την πλήρη αναβάθμιση 13 AH-64A σε ΑΗ-64D Block II καθώς και την υποβολή των υπόλοιπων 6 σε δομικό εκσυγχρονισμό, με δικαίωμα προαίρεσης για την προμήθεια και εγκατάσταση του απαιτούμενου εξοπλισμού Block II καθώς το 2013 θα έληγε η συμβατική υποχρέωση υποστήριξης των ΑΗ-64Α.(ΕΑ&Τ)

"A" Στη στατική για τα 100 χρόνια παρουσίας του αεροπορικού όπλου στην Ελλάδα
 Δύο χρόνια μετά την εισήγηση , σύμβαση αναβάθμισης δεν υπεγράφη με αποτέλεσμα 19 επιθετικά ελικόπτερα "Α" , με τα σημερινά δεδομένα να οδηγούνται σε πλήρη απαξίωση καθώς η γραμμή παραγωγής έκλεισε και δεν μπορούν πλέον να εκσυγχρονιστούν στο επίπεδο AH-64D Longbow Block II.

 Η "είδηση" προέρχεται από την Heyl Ha'Avir η οποία πριν μία εβδομάδα παρέλαβε τρία εκσυγχρονισμένα AH-64D Saraf πρώην AH-64A Peten. 

(C)IAF
 Tα AH-64A "Peten" έφυγαν δύο χρόνια πρίν με προορισμό τις εγκαταστάσεις της Boeing για να αναβαθμιστούν στην έκδοση D Longbow Block II ( D-I Saraf ). 


Με πτήση An-124 της Polet Airlines έφτασαν στην αεροπορική βάση Ramon τα εκσυγχρονισμένα Saraf (C)IAF

 Στην τελετή που διοργανώθηκε για την άφιξη των Apache Ισραηλινός αξιωματικός δήλωσε : "Πρόκειται για τα τελευταία , του τύπου που παράγονται" ( AH-64D Longbow Block II ) ενώ συμπλήρωσε "είχαμε την ευκαιρία να αναβαθμίσουμε τα ελικόπτερα λίγο πριν η γραμμή παραγωγής της Boeing κλείσει οριστικά"...
Το πρώην "Α" με το μοιρόσημο της 113 που πετά αποκλειστικά με "D" (C)IAF