Με ένα COMAO (Composite Air Operation) ολοκληρώθηκε η άσκηση EATT 14 την Παρασκευή 27 Ιουνίου. Στο πακέτο συμμετείχαν εννέα μεταγωγικά αεροσκάφη (5 C-130, 2 CN-295 και 2 C-27J) δυο F-16 της ΠΑ και ένα ΑΣΕΠΕ ενώ την εχθρική απειλή εξομοίωναν αεροσκάφη MiG-29 της BBC (Βοеннοвъздушни сили) καθώς και αντιαεροπορικά συστήματα SA-6 ''Gainful'' και SA-8 ''OSA''.


Αποστολή του "πακέτου" η μαζική ρίψη προσωπικού και φορτίων σε δύο σημεία. Με την επίτευξη αεροπορικής κυριαρχίας από τα Ελληνικά F-16, τα μεταγωγικά που μέχρι τη στιγμή εκείνη βρίσκονταν σε περιοχή αναμονής, πέταξαν προς τις ζώνες ρίψης. Νοτιότερα και από απόσταση 200 χλμ., το Erieye της 380Μ ΑΣΕΠΕ συντόνιζε τη φίλια αεροπορική δύναμη δίνοντας συνεχώς πληροφορίες για τις κινήσεις των MiG-29.

@ Metemarine
Επετειακό διάκοσμο απέκτησε ένα SEM (Super Etendart Modernise) στο πλαίσιο των εορτασμών για τα σαράντα χρόνια από την πρώτη πτήση του τύπου.

Τα εναέρια μέσα που επιχείρησαν από το Α/Απ. Χρυσούπολης.



Στο Ακρωτήρι της Κύπρου βρέθηκε ο Katsuhiko Tokunaga, ο αεροπορικός φωτογράφος κατέγραψε με τον φακό του την προετοιμασία των Red Arrows.Ακολουθούν οι περίπου 300 φωτογραφίες ...




(C) Katsuhiko TOKUNAGA/DACT,INC
(C) P&W


Η Τουρκία ζήτησε προσφορές από τους κατασκευαστές κινητήρων P&W, GE και Rolls-Royce για το σύστημα πρόωσης για το εγχώριας κατασκευής Τουρκικό Μαχητικό TF-X.

Σύμφωνα με δήλωση συνεργάτη του Τούρκου Πρωθυπουργού, πρώτα πρέπει να επιλεγεί ο κινητήρας του αεροσκάφους και μετά η γίνει η ανάπτυξη  του αεροσκάφους με βάση τον κινητήρα. Ευσεβής πόθος των Τούρκων είναι να δούν το αεροσκάφος στον αέρα το 2023 στα 100 χρόνια της Τουρκικής Δημοκρατίας .

Πηγή
Ag-Cat, 9 από τα 11.

.1606

1604

1570

1279

1547

1569

1265

1260

1221





H συμμετοχή της 354 MTM στην άσκηση EATT14 με παρατηρητή.





Μια ματιά στους Τίγρεις που φέτος συγκεντρωθηκαν στη Γερμανία.


Το νέο μας Quiz για την τρέχουσα εβδομάδα. Αν μπορείτε να αναγνωρίσετε το αεροσκάφος της φωτογραφίας απαντήστε μέχρι την Κυριακή το βράδυ στα σχόλια του Blog...

Σε εξέλιξη βρίσκεται στο Plovdiv της Βουλγαρίας η άσκηση "European Air Transport Training 2014". Στο 3ο "σχολείο" τακτικών μεταφορών, συμμετέχουν 460 ατόμα, 19 πληρώματα, 10 μεταγωγικά αεροσκάφη (πέντε τύποι) καθώς και μαχητικά αεροσκάφη F-16 και ΑΣΕΠΕ της ΠΑ.

Οι πρώτες φωτογραφίες και βίντεο που αποδέσμευσε η διοργάνωση : 












French Mirage F1 flying through the Mach Loop in Wales
(C) Craig Norwood

Σύμφωνα με την εφημερίδα Le Parisien, αεροσκάφος Mirage F1 κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικής εξόδου και ενώ πετούσε σε ύψους 150 μέτρων (όπως αναφέρει το δημοσίευμα) προσέκρουσε σε καλώδια ηλεκτροδότησης με αποτέλεσμα να κόψει δύο από αυτά. Ο χειριστής κατάφερε να προσγειώσει το αεροσκάφος με ασφάλεια... 

Στη λίμνη Monteynard όπου έλαβε χώρα το περιστατικό έσπευσαν άνδρες της Πυροσβεστικής για να "ασφαλίσουν" τα καλώδια υψηλής τάσης.

Συμβαίνουν και εις Παρισίους...

Την Κυριακή 22 Ιουνίου στο κάστρο της Καβάλας, η διοργάνωση του Kavala AirSea Show 2014 διοργάνωσε την τελετή λήξης του αεροπορικού δρώμενου και αποχαιρέτησε τα πληρώματα που συμμετείχαν στην αεροπορική επίδειξη.


Ο Αρχηγός των Saudi Hawk Αντισμήναρχος Alshahrani Alhumaidi Yahayas, προσφέρει αναμνηστική φωτογραφία στο χειριστή επιδείξεων της ομάδας ΖΕΥΣ, Σμηναγό Γ. Ανδρουλάκη..


...και αντίστοιχα λαμβάνει αναμνηστική φωτογραφία από τον χειριστή επιδείξεων Επιθετικού Ελικοπτέρου AH-64A Apache, Ανθυπολοχαγό Ν. Βορνίτη.


Η καθιερωμένη αναμνηστική






Με έναν ελιγμό την τελευταία στιγμή, μια τετράδα μαχητικών F-16 της ΠΑ, απέφυγε να διεμβολίσει ομάδα πέντε Ούγγρων που πετούσαν στο ίδιο ύψος με αλεξίπτωτα πλαγιάς, αγνοώντας τους κανονισμούς ασφάλειας πτήσεων.

Fox Sqn


Το περιστατικό, που λίγο έλειψε να οδηγήσει σε τραγωδία με απρόβλεπτο αριθμό θυμάτων, εκτυλίχτηκε πριν από λίγες μέρες στον εναέριο χώρο 25 μίλια ΒορειοΔυτικά της Λάρισας, με ευθύνη των αιωροπτεριστών, οι οποίοι πλέον οφείλουν τη ζωή τους στην ψυχραιμία που επέδειξαν οι πιλότοι των μαχητικών.

Η περιοχή όπου συνέβη το περιστατικό είχε δεσμευτεί για άσκηση από το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, κάτι που όμως αγνοούσαν οι πέντε Ούγγροι «παραπεντάδες», οι οποίοι λειτούργησαν αυθαίρετα και επιχείρησαν πτήση χωρίς να φροντίσουν ως όφειλαν να πληροφορηθούν για τους κανονισμούς που ισχύουν στην περιοχή.

«Η τετράδα των F-16 πετούσε σε πραγματικό ύψος 2.000 ποδιών, όταν οι χειριστές είδαν ένα άτομο με αλεξίπτωτο πλαγιάς στα 2 ναυτικά μίλια μπροστά τους, στο ίδιο ύψος. Ο αρχηγός της τετράδας έκανε έναν ελιγμό αποφυγής και τελικά τα μαχητικά πέρασαν πάνω από τους αιωροπτεριστές σε απόσταση 500 ποδιών (περίπου 170 μέτρων) απ΄αυτούς», είπε στο «Έθνος» ανώτερη πηγή του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας.

Το ΓΕΑ είχε εκδώσει ΝΟΤΑΜ, με την οποία ενημέρωνε τις δύο αερολέσχες της Θεσσαλίας –Λάρισας και Πύλης Τρικάλων- ότι στο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, στην Τερματική Περιοχή του στρατιωτικού αεροδρομίου Λάρισας, με κέντρο το Πεδίο Βολής Κρανέας και περιοχή ακτίνας 30 ναυτικών μιλίων, θα υπάρχει έντονη πτητική δραστηριότητα στρατιωτικών αεροσκαφών, σε ακανόνιστες ώρες και ίχνη πτήσεων, στο πλαίσιο της αεροπορικής άσκησης «Καμπέρος 2014».
Οι δύο Αερολέσχες ενημέρωσαν τα μέλη τους και ανέβασαν στο διαδίκτυο εικόνα του χάρτη με τη μαρκαρισμένη περιοχή.

«Είναι μια συνήθης πρακτική. Η ΝΟΤΑΜ δεν σημαίνει απαγόρευση, αλλά πως πρέπει να πάρουμε έγκριση του διαχειριστή της εναέριας περιοχής για οποιαδήποτε πτητική δραστηριότητα, κάτι που κάνουμε πάντα», είπε στο «Έθνος» ο πρόεδρος της Αερολέσχης Πύλης, Ηλίας Ντούβλης, ο οποίος δεν έκρυψε τη δυσφορία του για τους «ανένταχτους» αεραθλητές που αγνοούν τους προβλεπόμενους κανόνες, εκθέτοντας τα οργανωμένα σωματεία και την αεροπορική κοινότητα.
Το ΓΕΑ επανήλθε μετά το περιστατικό και με νέα ανακοίνωση απηύθυνε συστάσεις σε αυστηρό ύφος για την πιστή εφαρμογή του ΦΕΚ που καθορίζει το πλαίσιο της πτητικής δραστηριότητας σε περιοχής που γειτνιάζουν σε αεροδρόμια.

Σύμφωνα με έμπειρους χειριστές πολεμικών αεροσκαφών, στην περιοχή όπου καταγράφηκε το περιστατικό τα F-16 πετούν με μειωμένη ταχύτητα (400-500 χλμ/ώρα) καθώς βρίσκονται σε διαδικασία προσέγγισης προς το αεροδρόμιο. Το γεγονός αυτό επέτρεψε στους χειριστές να δουν τους αεραθλητές και να πραγματοποιήσουν τον ελιγμό αποφυγής αποτρέποντας την τραγωδία.
Οι Ούγγροι «παραπεντάδες» εντοπίστηκαν και συνελήφθησαν από την αστυνομία, η οποία ενημερώθηκε για το συμβάν από τους επιτελείς της αεροπορίας, και κινήθηκε σε βάρος τους η νόμιμη διαδικασία. Σύμφωνα με πληροφορίες, εμφανίστηκαν σοκαρισμένοι, δηλώνοντας πως αγνοούσαν ακόμα και την ύπαρξη αεροδρομίου στην περιοχή.

Οι πτήσεις των F-35A έχουν προσωρινά ανασταλλεί μετά από περιστατικό ασφάλειας πτήσεων που έλαβε χώρα εχθές στην α/β Eglin. Σύμφωνα με ανακοίνωση του Πενταγώνου, εχθές στην 33th FW, αεροσκάφος F-35A ενώ ετοιμαζόταν να απογειωθεί για να πραγματοποιήσει εκπαιδευτική έξοδο, ο χειριστής του διαπίστωσε εστία φωτιάς στο πίσω μέρος του αεροσκάφους. 

O χειριστής ματαίωσε την προσγείωση και εγκατέλειψε το αεροσκάφος με ασφάλεια και ακολούθως  προσωπικό της βάσης κατάφερε να αντιμετωπίσει την φωτιά

Φωτογραφία αρχείου @

O Ιούνιος θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί ώς ο μήνας των εκτινασσόμενων καθισμάτων Zvesda...



Mig-29 - 8/6/1989:


Στις αρχές της δεκαετίας του '80, στην τότε ΕΣΣΔ, τέθηκαν οι βάσεις τυποποίησης όλων των εκτινασσόμενων καθισμάτων με την διακοπή της παραγωγής τους από διάφορους οίκους σχεδίασης αεροσκαφών και όλα τα σοβιετικά αεροσκάφη υιοθέτησαν το περίφημο κάθισμα Κ-36, που αναπτύχθηκε από το -εξειδικευμένο πλέον- γραφείο σχεδίασης Zvezda. Αυτό είναι και το πρώτο Σοβιετικό κάθισμα zero-zero (μηδενικού υψους - ταχύτητας). Ο φάκελος λειτουργίας του έχει πιστοποίηση για εκτίναξη από μηδενικό ύψος και μηδενική ταχύτητα, μέγιστο ύψος εκτόξευσης 82,000ft (25,000m) και μεγιστης ταχύτητας 700kts (1296km/h). Στις 8 Ιουνίου 1989 ο δοκιμαστής χειριστής του Γραφείου Mikoyan Anatoliy Kvochur εκτελώντας πτήση επίδειξης στο Le Bourget με ένα μονοθέσιο MiG-29, το '303' Blue, τραβάει το διακόπτη εγκατάλειψης του αεροπλάνου του, έπειτα από απώλεια ισχύος στον ένα κινητήρα λόγω εισρόφησης πουλιών. Η εκτίναξη έγινε σε οριακούς χρόνους χρησιμοποιώντας το κάθισμα Κ-36 της Zvezda.  Ο φάκελος που ο Kvochur εγκατέλειψε και διασώθηκε ήταν πρωτόγνωρος: 300 πόδια ύψος (100 μέτρα), με το αεροσκάφος σε βύθιση από ανεστραμμένη θέση, γωνία 80º και ταχύτητα κατά την εκτίναξη περίπου 100 Kts. Αν και το αλεξίπτωτο αναπτύχθηκε σε ύψος 6-7 μέτρα από το έδαφος (!!!) ο Kvochur επέζησε με λίγους μώλωπες στην πλάτη και την κοιλία και ένα μικροτραύμα στο δεξιό βλέφαρό. Η δυτική αεροπορική βιομηχανία εντυπωσιάστηκε. Προτάσεις για απευθείας και άμεση υιοθετηση του σοβιετικου καθισματος σε  ΝΑΤΟικα μαχητικά, δεν εγιναν δεκτές.







Su-30MKI -12/6/1999:

Ακριβώς δέκα χρόνια αργότερα στις 12 Ιουνίου 1999 πάλι στο Le Bourget, το Su-30MKI "01" Blue (πάλι!) με χειριστή τον Vyacheslav Averyanov και WSO τον Vladimir Shendrik, εκτελώντας απίστευτους γιά το μέγεθός του ελιγμούς (κόμπρες κλπ οφιοειδή) μακράν του φακέλου κάθε άλλου αεροπλάνου  , από ένα σφάλμα (όπως ειπώθηκε αργότερα) ρύθμισης του υψομετρικού ενδείκτη (altimeter) προσέκρουσε με την ουρά στο διάδρομο. Από την πρόσκρουση προφανώς έσπασαν σωληνώσεις υδραυλικού ελαίου, που λειτουργούν το μεταβλητής γεωμετρίας (variable nozzle) και κατευθυνόμενης ώσης (vectoring thrust) ακροφύσιο και προκλήθηκε πυρκαγιά. Το ακροφύσιο του αριστερού κινητήρα κόλλησε σε κατευθυνόμενη ώση ανύψωσης κεφαλής (nose up) με αποτέλεσμα την μη ελεγχόμενη απότομη άνοδο (pitch up). Και οι δύο χειριστές εγκατέλειψαν χρησιμοποιώντας πάλι το κάθισμα Zvezda Κ-36 από απίστευτη στάση του αεροπλάνου, σχεδόν 90º ανύψωση κεφαλής. Αν και ο φάκελος που εγκατέλειψαν αυτή τη φορά δεν ήταν τόσο οριακός για το Κ-36, εντούτοις οι επιδόσεις των καθισμάτων και κυρίως η διπλή ταυτόχρονη εγκατάλειψη ήταν εντυπωσιακές .






Αυτή ήταν η τρίτη φορα που καταστράφηκε ρωσικό αεροπλάνο στο Le Bourget Ιούνιο μήνα (!) : Να μην ξεχνάμε και την κυριολεκτικά διάλυση στον αέρα και συντριβή στο ίδιο αεροδρόμιο του Tu-144 στις 3 Ιουνίου 1973, του υπερηχητικού επιβατικού των Ρώσων του επονομαζόμενου και ...“Concordski” λόγω της τεράστιας ομοιότητας με το Ευρωπαϊκό υπερηχητικό Concorde. Φυσικά το υπερηχητικό επιβατικό δεν έφερε εκτινασσόμενα καθίσματα.

Tu-144 στις 3/6/1973:



ΠΗΓΗ: http://www.360aviationworld.com/ejection.html  (με διορθώσεις από τον Manoli).
@ Πρωτο Θέμα
Ένα Typhoon της Luftwaffe συγκρούστηκε στον άερα με ένα Learjet 35A της GFD. Το Typhoon που ανήκει στην  Jagdbombergeschwader 31, κατάφερε να επιστρέψει στη βάση του με ασφάλεια, δυστυχώς όμως το Learjet καταπέσε σε μη κατοικημένη περιοχή και το πλήρωμα του αγνοείται.

H GFD διαθέτει ένα στόλο αποτελούμενο από 11 Leajet τα οποία είναι κατάλληλα τροποποιημένα για τη ρυμούλκηση εναέριων στόχων (C) GFD

Η απογείωση του #519... ίσως το θεαματικότερο στοιχείο στην επίδειξη της ομάδας ΖΕΥΣ. Περισσότερα στις φωτογραφίες και το βίντεο που ακολουθούν

Lockheed Martin F16C Block 52+
(C) Reinier Bergsma

Hellenic Air force F-16
(C) Mike Kruiper

Hellenic Air Force F-16
(C) Mike Kruiper


(C) HAF

(C) HAF

(C) HAF


(C) K. Alkousis

(C) K. Alkousis

(C) Stamatis ALS / Plane Pics
(C) Stamatis ALS / Plane Pics


Ένα αφιέρωμα για τα εναέρια μέσα μεταφοράς VIP, τις μοίρες που κατά καιρούς χρησιμοποιήθηκαν σε αυτό το ρόλο και την 352 ΜΜΥΠ, φιλοξενεί το Air Forces Montly Ιουλίου. Η είδηση που βγαίνει από το άρθρο του Κ. Παλουλιάν, αφορά την επανενεργοποίηση 2 ΑΦΝΣ P-3B και τον πιθανό εκσυγχρονισμό τους στο πρότυπο P-3B+