117 CW
Στη φωλιά των τελευταίων Phantom της Ευρώπης... Περισσότερες φωτογραφίες από την 117 Πτέρυγα Μάχης, μπορείτε να δείτε εδώ.
(C) gopimaniar

Ένα MIG-29 της Ινδικής Αεροπορίας έπεσε στην διάρκεια εκπαιδευτικής πτήσης. Ο πιλότος εγκατέλειψε επιτυχώς. Είναι η δεύτερη απώλεια του ιδίου τύπου φέτος.  

Πηγή
















Φωτογραφίες από την επίδειξη του "Δαίδαλος" Demo Team μπορείτε να δείτε εδώ.
Εορτασμός του προστάτη της ΠΑ στην 115 Πτέρυγα Μάχης


Για πρώτη φορά βρέθηκα στην 113 Πτέρυγα Μάχης μιας και επαγγελματικοί λόγοι με βρίσκουν στην Θεσσαλονίκη.  Η στατική έκθεση περιλαμβάνει το Θρυλικό C-47 Dakota, 2 CL-415 Canadair, ένα NF-5, ένα F-4E SRA,  καθώς και Patriot. Σε ρόλο gateguard ένα F-5B.








Κεραυνοί στην 120 ΠΕΑ

Το χειροκρότημα δεκάδων μαθητών και παρευρισκομένων απέσπασε η ομάδα επιδείξεων με το display που πραγματοποίησε στην 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος. Η συνέχεια στο ρεπορτάζ του τηλεοπτικού σταθμού Best που ακολουθεί :



(C) mod.gr

Η ραγδαία μείωση (κατά 51,5%) των καμένων εκτάσεων και η κατακόρυφη αύξηση (της τάξης του 108%) των συλλήψεων για εμπρησμό εντός των ορίων του αυτόφωρου ήταν τα κύρια χαρακτηριστικά της φετινής αντιπυρικής περιόδου, παρότι ο αριθμός των δασικών πυρκαγιών παρέμεινε στα ίδια με τα περσινά επίπεδα. 



Με βάση στοιχεία που παρουσιάστηκαν στη χθεσινή τελετή λήξης της πυροσβεστικής περιόδου, τα ιπτάμενα μέσα της Πολεμικής Αεροπορίας πραγματοποίησαν 1.620 εξόδους, συμπληρώνοντας 2.935 ώρες πτήσης σε επιχειρήσεις αεροπυρόσβεσης, δασοπροστασίας ή υποστήριξης των συναρμοδίων φορέων. Ο υπουργός Δημόσιας Τάξης Νίκος Δένδιας απέδωσε τα αποτελέσματα στους εξής παράγοντες:



 Ο πρώτος είναι η χρήση των ελικοπτέρων του Πυροσβεστικού Σώματος (τρία ενάεριας επιτήρησης BΚ-117 και δύο μεταφοράς προσωπικού Super Puma) μετά από τριετή ακινησία. «Αυτό βοήθησε στο να υπάρχει δυνατότητα ελέγχου της πυρκαγιάς από τον συντονιστή από ψηλά και επίσης βοήθησε να μεταφέρεται προσωπικό με τα Super Puma άμεσα,  μέσα σε 10 ή σε 20 λεπτά  από το χρόνο εκδήλωσης της πυρκαγιάς». Ο δεύτερος παράγοντας που συνέβαλε στη μείωση κατά πάνω από 50% των καταστροφών και συγκριτικά με το μέσο όρο της τελευταίας δεκαπενταετίας, ήταν η αξιοποίηση 110 μοτοσικλετών «ώστε να υπάρχει εποπτεία των δασών αλλά και για να μην δυσκολεύονται να βρουν τη βέλτιστη πρόσβαση τα πυροσβεστικά οχήματα,  τα οποία πήγαιναν να επιχειρήσουν για δασοπυρόσβεση». Τρίτος παράγοντας ήταν η σύνδεση με την ηλεκτρονική βάση των επιδοτήσεων του ΟΠΕΚΕΠΕ, «ώστε να μπορεί κανείς να έχει στοιχεία για τους ιδιοκτήτες των ακινήτων της ευρύτερης περιοχής της πυρκαγιάς. Και έτσι να καταλήγει σε γρήγορα συμπεράσματα για το ποιος πιθανότατα θα ήταν ο εμπρηστής».



Εξίσου σημαντικός παράγοντας ήταν η υποδειγματική συνεργασία της Πολεμικής Αεροπορίας με το Πυροσβεστικό Σώμα και τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, «μια στενότατη συνεργασία η οποία επέτρεψε εποπτεία όλων των επικίνδυνων περιοχών της χώρας, έγκαιρη ειδοποίηση και κατά συνέπεια έγκαιρη επέμβαση».



Περίπου 80 εκπρόσωποι των ΜΜΕ (δημοσιογράφοι, εικονολήπτες, freelance φωτογράφοι, blogger) από όλο το κόσμο βρέθηκαν στην αεροπορική βάση Natal στη Βραζιλία, για να καλύψουν μέρος της άσκησης CRUZEX VI... 40 από αυτούς είχαν την ευκαιρία να πετάξουν με C-130 και να φωτογραφίσουν από τη ράμπα του, αεροσκάφη των χωρών που συμμετέχουν στην άσκηση.

CRUZEX 2013 - Media Flight

CRUZEX 2013 - Media Flight

F-16AM e F-2000

Media Flight - CRUZEX 2013

CRUZEX 2013

Brazil e Venezuela

CRUZEX 2013 - Media Flight

Media Flight - CRUZEX 2013

CRUZEX 2013 - Media Flight

Fotógrafos e tripulação do C-130 no Media flight

Από την ηλιόλουστη Θεσσαλονίκη το σημερινό μας Quiz. Αν από την φωτογραφία αναγνωρίζεις το αεροπλάνο, παρακαλούμε δώσε την απάντηση σου μέχρι την Κυριακή το βράδυ στο Blog...


Ρωσικά ''Blackjack'' που απογειώθηκαν από τη Βενεζουέλα με προορισμό τη Νικαράγουα παραβίασαν δύο φορές τον εναέριο χώρο της Κολομβίας. Η FAC (Fuerza Aerea Colombiana) έδωσε scramble και σύντομα ένα ζευγάρι αεροσκαφών KFIR τα προσέγγισε... Μέρος από την αναγνώριση, μπορούνε να παρακολουθήσουμε στο βίντεο που αποδέσμευσε η FAC.



Πηγή
Με τη συμμετοχή μονάδων ειδικών επιχειρήσεων από όλους τους Κλάδους των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων, μαχητικών αεροσκαφών της Πολεμικής Αεροπορίας και επιθετικών ελικοπτέρων της Αεροπορίας Στρατού διεξήχθη το μεταξύ 5 και 6 Νοεμβρίου στο πεδίο βολής «Κρανέας», στη Θεσσαλία, η διακλαδική τακτική άσκηση μετά στρατευμάτων (ΤΑΜΣ) "Γυπαετός 2013". 

@ HAF.gr
Η άσκηση περιελάμβανε βολές όπλων αέρος-εδάφους από τα μαχητικά αεροσκάφη της ΠΑ σε συνεργασία με καταδείκτες λέιζερ από το έδαφος και τον αέρα. Στην άσκηση συμμετείχαν τέσσερα επιθετικά ελικόπτερα AH-64 Apache (δύο AH-64A από το 1ο ΤΕΕΠ και δύο AH-64DHA από το 2ο ΤΕΕΠ, ομάδες δυνάμεων ειδικών επιχειρήσεων και μαχητικά αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας (6 F-16 Block 50, Block 52+ και 52+ Advanced, 2 F-4E PΙ 2000 και 2 A-7E Corsair II).  Σύμφωνα με πληροφορίες οι βολές των LGB έγιναν την Τετάρτη 6 Νοεμβρίου με την κατάδειξη των στόχων να εκτελείται από χερσαίες δυνάμεις ή άλλα μαχητικά αεροσκάφη ή τα επιθετικά ελικόπτερα.   

Η πρώτη ημέρα της άσκησης (Τρίτη 5 Νοεμβρίου) καταναλώθηκε σε πολλαπλές δοκιμές ετεροκατάδειξης και ανταλλαγής δεδομένων μεταξύ των χερσαίων ομάδων, των μαχητικών και των επιθετικών ελικοπτέρων, στην αξιολόγηση υφιστάμενων τακτικών αλλά και τη δοκιμή νέων. Η ΤΑΜΣ "Γυπαετός 2013" που οργανώθηκε από το ΓΕΕΘΑ εντάσσεται στο γενικότερο πλαίσιο της διαδικασίας δημιουργίας και επιχειρησιακής δοκιμής αλυσίδων εντοπισμού και προσβολής στόχων που αφενός ελαχιστοποιούν τον χρόνο που μεσολαβεί μεταξύ του εντοπισμού και αναγνώρισης του στόχου και της προσβολής αυτού (κατά συνέπεια επιτρέπει την προσβολή κρίσιμων χρονικά στόχων) και αφετέρου στη συνδυαστική επιχειρησιακή αξιοποίηση στον μέγιστο δυνατό βαθμό των επιχειρησιακών δυνατοτήτων όπλων και μέσων που σήμερα επιχειρούν οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις.    

Τέλος ας σημειωθεί ότι η ΤΑΜΣ «Γυπαετός 2013», που διεξήχθη υπό ποικιλία καιρικών συνθηκών που ας σημειωθεί ότι δεν επηρέασαν τη λειτουργικότητα των μέσων και την ακρίβεια των πυρών, αποτελεί ίσως την πρώτη φορά που διεξήχθη διακλαδικά, δηλαδή με τη συμμετοχή δυνάμεων από περισσότερους από έναν Κλάδους.

Ακόμα και σήμερα, σχεδόν 15 χρόνια μετά την απόσυρσή του, το Blackbird εξακολουθεί να περιβάλλεται από μία αύρα θρύλου, εξαιτίας των αξιοζήλευτων επιδόσεών του και της χαρακτηριστικής του εμφάνισης. Ωστόσο, φαίνεται ότι ήρθε η ώρα του διαδόχου, καθώς, σύμφωνα η Skunk Works της Lockheed Martin, αποκάλυψε λεπτομέρειες του "τέκνου" του SR-71.

(C) LM
Οι διαστάσεις του SR-72 θα είναι αντίστοιχες του προκατόχου του, ωστόσο θα είναι σε θέση να πετά με mach 6, κάτι που θα το καταστήσει το πρώτο υπερ-υπερηχητικό αεροσκάφος σε υπηρεσία, εάν τελικά αποφασιστεί η μαζική παραγωγή του.



Mirage 2000N, Tornado και Eurofighter σε ένα βίντεο από την άσκηση Joint Warrior 13-2.


(C) ΓΕΕΘΑ

Τις πρωινές ώρες της 5ης Νοεμβρίου 2013, με τηλεφωνική εντολή του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ Στρατηγού Μιχαήλ Κωσταράκου από τη Βοσνία-Ερζεγοβίνη όπου πραγματοποιεί επίσημη επίσκεψη και στο πλαίσιο άσκησης «ΠΥΡΠΟΛΗΤΗΣ 10/2013», ενεργοποιήθηκε τμήμα της Δύναμης Ταχείας Αντίδραση με σκοπό την αερομεταφορά και ανάπτυξη κινητού χειρουργικού τμήματος σε νήσο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου (σύμφωνα με πληροφορίες στη Μεγίστη).

(C) ΓΕΕΘΑ

Το εν λόγω Τμήμα που στελεχώνεται με Υγειονομικό (Χειρουργοί-Αναισθησιολόγοι) και Νοσηλευτικό προσωπικό και εξοπλίζεται με αντίστοιχο χειρουργικό υλικό, έχει δυνατότητα διενέργειας σωστικών επεμβάσεων στο θέατρο επιχειρήσεων. Το προσωπικό επιβιβάστηκε μαζί με τα υλικά του σε ελικόπτερο CH-47SD Chinook του 4ου Τάγματος Ελικοπτέρων Αεροπορίας Στρατού (4ο ΤΕΑΣ) και από την Πάχη Μεγάρων κατευθύνθηκε αρχικά στην Κάρπαθο και μετά στη Μεγίστη, όπου ανέπτυξε ένα μικρό στρατιωτικό χειρουργείο εκστρατείας.

(C) ΓΕΕΘΑ

Σημειώνεται ότι για πρώτη φορά ενεργοποιείται στο πλαίσιο της Δύναμης Ταχείας Αντίδρασης το χειρουργικό τμήμα μικρονησίδος που έχει ως στόχο τον περιορισμό των απωλειών μάχης στο θέατρο επιχειρήσεων.


19 Δεκεμβρίου 2013, η 356 Μοίρα Τακτικών Μεταφορών θα γιορτάσει τα 60 χρόνια από την ίδρυση της. Η είσοδος θα είναι ελεύθερη για το κοινό.


(C) Richard Stewart / USNavy
Δύο χειριστές εγκατέλειψαν επιτυχώς εκπαιδευτικό αεροσκάφος T-45C στο ναυτικό αεροσταθμό Πενσακόλα. Το ατύχημα συνέβη όταν το αεροσκαφός βρισκόταν στη φάση της προσέγγισης.Ο εκπαιδευόμενος ήταν ΧΟΣ της Βασιλικής Αεροπορίας της Σιγκαπούρης.


(C) RAF
Στη Κρήτη προσγειώθηκαν πριν από λίγο τα κόκκινα βέλη, το ακροβατικό σμήνος της Βασιλικής Αεροπορίας θα ανεφοδιαστεί με καύσιμα και θα συνεχίσει το ταξίδι του προς το Ακρωτήρι της Κύπρου με τελικό προορισμό την Ντόχα του Κατάρ. Οι Red Arrows θα πραγματοποιήσουν περιοδεία πέντε εβδομάδων στη Μέση Ανατολή.




Πάνω από τη Μεσόγειο με προορισμό τη Κρήτη :


(C) RAF

(C) RAF


Η παραπάνω φωτογραφία του πρωτότυπου UAV διέρρευσε σε Κινέζικους ιστότοπους, το εικονιζόμενο MEA πιθανότατα είναι MALE (Medium Altitude Long Endurance) και προέρχεται από το HALE (High Altitude Long Endurance) UAV  Soar Dragon.




 F-16A της AMBV (Aviación Militar Bolivariana Venezolana) με επετειακό διάκοσμο στην Cruzex VI.

 
Πέντε αλλοδαποί ναυτικοί που επέβαιναν σε σωστική λέμβο, περισυνελέγησαν από ελικόπτερο super puma, στη θαλάσσια περιοχή Αστακίδας, δυτικά της Καρπάθου. Οι ναυτικοί, εγκατέλειψαν το φορτηγό πλοίο Stella το οποίο υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες, βυθίστηκε 20 ναυτικά μίλια δυτικά της Καρπάθου. Κατά την περισυλλογή τους, δήλωσαν ότι ο πλοίαρχος αγνοείται.



Πτήση επίδειξης θα πραγματοποιηθεί στην α/β Δεκελείας, πιθανότατα την Παρασκευή. Δυστυχώς η α/β θα είναι κλειστή για το κοινό.
Άσκηση έρευνας και διάσωσης πραγματοποιήθηκε με απόλυτη επιτυχία τη Τρίτη 29 Οκτωβρίου στα ανοικτά της θαλάσσιας περιοχής Λεμεσού υπό τον επιχειρησιακό έλεγχο του ΚΣΕΔ (Κέντρου Έρευνας και Διάσωσης) της Κυπριακής Δημοκρατίας. Στην άσκηση συμμετείχαν και γερμανικές δυνάμεις.

(C) mod.gov.cy
H άσκηση διεξήχθη με στόχο τον συντονισμό των κυπριακών και γερμανικών δυνάμεων στην αντιμετώπιση περιστατικών αεροναυτικών ατυχημάτων και το σενάριο αφορούσε αεροδιακομιδή τραυματία από πολεμικό πλοίο. Η εν λόγω άσκηση οργανώθηκε με αφορμή πραγματικό περιστατικό που συνέβη στις 2 Αυγούστου, όπου το ΚΣΕΔ, αφού έλαβε επείγουσα κλήση, συντόνισε επιτυχώς επιχείρηση για άμεση μεταφορά, σε νοσοκομείο της Κυπριακής Δημοκρατίας, μέλους του πληρώματος του γερμανικού πολεμικού πλοίου "FGS BRAUNSCHWEIG", το οποίο τραυματίστηκε σοβαρά από πτώση βαρέως αντικειμένου κατά τη διάρκεια άσκησης στο πλοίο.

Στο βίντεο που ακολουθεί, ε/π AW139 επι το έργον




Πηγή via fb (unofficial) group Ελληνική Πολεμική Αεροπορία
Σύμφωνα με τις δορυφορικές εικόνες του Google Earth που ακολουθούν, στην αεροπορική βάση της Πανόρμου/Bandirma, έδρα της 6ης Κύριας Βάση Αεριωθουμένων (AJÜ/Ana Jet Üssü Komutanlığı) που φιλοξενεί τις 161 Filo "Yarasa" και 162 Filo "Zipkin", στις 26 Ιουνίου 2012 σημειώθηκε περιστατικό ασφάλειας πτήσεων. Διακρίνεται αεροσκάφος F-16 που έχει βγει από τον τροχόδρομο, τρία οχήματα που έχουν σπεύσει στο σημείο και προσωπικό της αεροπορικής βάσης (7-10 άτομα). Για το συμβάν, το τουρκικό επιτελείο δεν είχε προχωρήσει σε κάποια ανακοίνωση, δίνοντας βάση στις "υποψίες" ότι η THK ενημερώνει επιλεκτικά και ανακοινώνει όσα περιστατικά δεν μπορεί να αποκρύψει.





Ανάλογο περιστατικό ασφάλειας πτήσεων είχε σημειωθεί τον Ιανουάριο στο Diyarbakır, έδρα της 8ης Κύριας Βάσης Αεριωθουμένων (AJÜ/Ana Jet Üssü Komutanlığı). Δεδομένου ότι η δραστηριότητα της συγκεκριμένης αεροπορικής βάσης μεταδίδεται σε πραγματικό χρόνο από ανοικτές πηγές - όπως το Firat News - η ΤΗΚ γνωστοποίησε άμεσα το περιστατικό, πάντα με την απαραίτητη δόση παραπληροφόρησης.