Σύμφωνα με "ειδοποίηση προς αεροναυτιλομένους" από τη Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου έως τη Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου αεροσκάφη της ΗΗΑ (Heyl Ha Avir) θα πραγματοποιούν δοκιμαστικές πτήσεις στο FIR Αθηνών, στο νοητό τρίγωνο που σχηματίζουν το Καστελόριζο, η Κύπρος και η Κρήτη.


(C) RIA Novosti

Mig-31 της Ρωσικής αεροπορία συνετρίβη λίγο μετά την απογείωση του από την αεροπορική βάση  Tsentralnaya Uglovaya, το πλήρωμα του αεροσκάφους το εγκατέλειψε επιτυχώς και είναι καλά στην υγεία του. Σύμφωνα με πληροφορίες του RIA Novosti το αεροσκάφος ήταν πρόσφατα εκσυγχρονισμένο.

(C) Geetha.gr
Αν οι Αεροπόροι της 11ης Μοίρας Κατευθυνομένων Βλημάτων πίστευαν ότι μετά τη βολή θα…ησύχαζαν, μάλλον υπολόγιζαν χωρίς τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ Στρατηγό Μιχαήλ Κωσταράκο.Και αυτό γιατί ο Αρχηγός, και Πυροβολητής και παλαιός διοικητής της 181 Μοίρας Κατευθυνομένων Βλημάτων HAWK του Πυροβολικού μας, μετά τα χαμόγελα και τα συγχαρητήρια, τους το είπε ευθέως:

Παιδιά, μην νομίζετε ότι τώρα ξενοιάσατε. Τώρα που μπήκατε πλήρως επιχειρησιακά στην ελληνική αεράμυνα, ετοιμαστείτε για τη δεύτερη βολή σας το 2014.

Πηγή
Φωτογραφία από την παρουσία ΥΕΘΑ Δημήτρη Αβραμόπουλου στην Άσκηση «Λευκός Αετός 2013» στην Κρήτη
(C) mod.mil.gr

ATHENS, December 14 – Greek armed forces test-fired a Russian-made S-300 air defense system on Friday, for the first time since it was bought 14 years ago.

Greece is the only NATO member that operates an S-300PMU-1. The system was initially purchased by Cyprus in the mid-1990s, and was later transferred to the Greek island of Crete following objections from Turkey.

Φωτογραφία από την παρουσία ΥΕΘΑ Δημήτρη Αβραμόπουλου στην Άσκηση «Λευκός Αετός 2013» στην Κρήτη
(C) mod.mil.gr

The launch was carried out as part of the White Eagle 2013 military exercise at NATO Missile Firing Installation in Crete and was described as “successful.” since the target was hit with a single shot.

“It may sound paradoxical, but this successful S-300 launch is a message of peace and stability in Southeastern Europe and the eastern Mediterranean,” Greek Defense Minister Dimitris Avramopoulos said in a statement.



“The S-300, one of the most modern defense systems that ensure the efficiency of our country’s air defense, was test-fired after 14 years in service,” he said. “The launch saw immense success.”

(C) AFP

Μαχητικό της Κινεζικής αεροπορίας κατέπεσε στην ανατολική Κίνα κατά τη διάρκεια νυκτερινής πτήσης. Ο χειριστής δεν κατάφερε να εγκαταλείψει το αεροσκάφος.

Επιτυχής ήταν, παρά τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες, η πρώτη δοκιμαστική βολή του αντιαεροπορικού πυραυλικού συστήματος S-300 που έγινε την Παρασκευή στην Κρήτη. Στις 11.58 εβλήθη με επιτυχία ο στόχος, σε απόσταση 30 χιλιόμετρων.

Τη βολή παρακολούθησε ο υπουργός Άμυνας Δημήτρης Αβραμόπουλος, ο κύπριος ομόλογός του, Φώτης Φωτίου, σύσσωμη η ηγεσία των ενόπλων δυνάμεων, αντιπροσωπείες ξένων αποστολών που βρίσκονται στην Ελλάδα.



Την ικανοποίησή του για την επιτυχία της βολής εξέφρασε ο κ. Αβραμόπουλος: «Παρακολουθώντας την άσκηση, νοιώθω τη σιγουριά ότι η φύλαξη των συνόρων μας και της αξιοπρέπειας της πατρίδας μας είναι σε ικανότητα χέρια», τόνισε.

Παράλληλα, απευθυνόμενος προς το προσωπικό των ενόπλων δυνάμεων επισήμανε: «Η άρτια εκπαίδευσή σας και η ικανότητα συντονισμένης δράσης δείχνει ξεκάθαρα ότι, παρά τους δύσκολους και πιεστικούς δημοσιονομικούς καιρούς, το στρατιωτικό προσωπικό γνωρίζει πώς θα φέρει σε πέρας την αποστολή του για την άμυνα της χώρας».

(C) AFP
Ο Αρχηγός ΓΕΑ με αφορμή τη βολή απηύθυνε το ακόλουθο μήνυμα στο προσωπικό της 11ης ΜΚΒ: Σήμερα, μετά από 15 χρόνια, εκτελέσατε την πρώτη - πειραματική βολή του Οπλικού Συστήματος S-300 με τα βλέμματα του κόσμου στραμμένα επάνω σας, δηλαδή υπό συνθήκες αξιολόγησης.  Το αποτέλεσμα ήταν εξαιρετικό. Σας συγχαίρω για τον επαγγελματισμό και την αφοσίωσή σας.  Μας κάνετε όλους υπερήφανους."



Σε χαιρετισμό του, ο υπουργός Άμυνας της Κύπρου αναφέρθηκε στις δυνατότητες του συστήματος S-300, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά: «Αποτελεί, πλέον και το είδαμε σήμερα, ένα ισχυρό χαρτί στην επιτήρηση και προστασία του εθνικού εναέριου χώρου Ελλάδας και Κύπρου».

Όπως πρόσθεσε, το μήνυμα είναι σαφές ότι παρά την οικονομική κρίση που περνούν η Ελλάδα και η Κύπρος, «με ορθή στρατηγική, με αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων πόρων και μέσων, μπορούμε να προστατεύσουμε και να εγγυηθούμε τα κυριαρχικά μας δικαιώματα και συμφέροντα».

Πηγή

Λεπτομέρειες για την άσκηση διαβάζουμε στο Defencepoint :

...η μέγιστη ταχύτητα κίνησης του στόχου είχε οριστεί στα 420 χιλιόμετρα ανά ώρα, το ύψος πτήσης μεταξύ 3000 και έξι 6000 ποδών, ενώ η μέγιστη απόσταση κίνησης του (σε σχέση με το ΠΒΚ προσδιορίστηκε στα 70 χιλιόμετρα. Η προσβολή του στόχου έγινε σε high aspect μεταξύ 30 και 20 χιλιομέτρων.



Συγκεκριμένα, ο στόχος κινείται από τα 70 χιλιόμετρα με πορεία inbound (εισερχόμενη) προς το πεδίο βολής. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, και για λόγους ασφαλείας, μετά την εντολή για εκτόξευση θα δίνονταν τέσσερα ως πέντε δευτερόλεπτα για να αποκτηθεί σταθερή διασύνδεση (μέσω ζεύξης δεδομένων) μεταξύ βλήματος και ραντάρ IGR (Illumination and Guidance Radar). Εάν αυτό δεν ήταν δυνατό να επιτευχθεί τότε, για λόγους ασφαλείας, στα 11,5 δευτερόλεπτα από την εκτόξευση θα δινόταν εντολή για την αυτοκαταστροφή του βλήματος. Σε αυτή την περίπτωση θα δινόταν εντολή εκτόξευσης και δεύτερου βλήματος το οποίο βρισκόταν σε δεύτερο εκτοξευτή σε κατάσταση αναμονής (stand-by) για την κατάρριψη του στόχου.

Η ίδια αλληλουχία ενεργειών επρόκειτο να πραγματοποιηθεί και από έναν εκτοξευτή του σύστημα εγγύς αντιαεροπορικής άμυνας (SHORADS) TOR-M1 εάν και τα δύο βλήματα του S300 αποτύγχαναν να καταρρίψουν το στόχο. Φυσικά τίποτα από τα παραπάνω δεν χρειάστηκε, καθώς το πρώτο βλήμα κατέστρεψε τον στόχο σημειώνοντας απόλυτη επιτυχία!



Κάπου στο Oregon ένας ελικοπτεράς "φόρεσε" ένα Bell 206 και πήγε για δουλειά...





Σύμφωνα με ανακοίνωση της Textron Airland το Scorpion πραγματοποίησε σήμερα την πρώτη του πτήση. Το αεροσκάφος απογειώθηκε από την αεροπορική βάση McConnell, κατά τη διάρκεια της πτήσης 84 λεπτών, οι δοκιμαστές χειριστές πραγματοποίησαν σειρά δοκιμών.

Σε λιγότερο από 24 μήνες από την εκκίνηση της διαδικασίας ανάπτυξης του, το Scorpion πέταξε! (C)Textron


Το factsheet του Scorpion.


Η KAI (Korea Aerospace Industries) υπέγραψε σήμερα συμβόλαιο με τη κυβέρνηση του Ιράκ για προμήθεια 24 αεροσκαφών προκεχωρημένης εκπαίδευσης / ελαφράς κρούσης, Τ-50 και ολοκληρωμένου συστήματος εκπαίδευσης νέων χειριστών, συνολικού κόστους 1.1 δις. Το προσεχές διάστημα αναμένεται να υπογραφεί και σύμβαση υποστήριξης (FOS/Follow On Support) των αεροσκαφών για δύο δεκαετίες. Το συνολικό κόστος θα αγγίξει τα 2 δισ $. 

Πηγη

Από την γιορτινά στολισμένη Θεσσαλονίκη και πάλι το σημερινό μας Quiz. Αν γνωρίζεις το αεροσκάφος της φωτογραφίας μπορείς να δώσεις την  απάντηση σου μέχρι την Κυριακή το βράδυ στο Blog...


Η ετήσια ειδική έκδοση του Flight Global για την παγκόσμια ισορροπία αεροπορικών δυνάμεων.

Αερογέφυρα ζωής στήθηκε για δύο κατοίκους της Αίγινας τη Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου. Συγκεκριμένα το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού τις πρώτες πρωινές ώρες διέθεσε ελικόπτερο Aegeanhawk που πέταξε στο νησί και παρέλαβε, μία έγκυο και ένα καρδιοπαθή που χρειάζονταν άμεση μεταφορά σε νοσοκομείο της Αθήνας. 



Το ενδιαφέρον του αμερικανικού επενδυτικού σχήματος ONEX για σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού τομέα στον κλάδο της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας, κατέθεσε ο επικεφαλής της εταιρείας Πάνος Ξενοκώστας.

(C)ΕΑΒ

Από την πλευρά της η ONEX δεσμεύεται, όπως ανέφερε ο κ. Ξενοκώστας να υλοποιήσει επενδύσεις που μπορούν να ξεπεράσουν τα 100 εκατ. δολάρια στην πενταετία με κεντρικό πυρήνα την αξιοποίηση της ΕΑΒ. Ωστόσο, όπως διευκρίνισε ο ίδιος, η εταιρεία ως υφίσταται σήμερα με τα βάρη και τις υποχρεώσεις της δεν μπορεί να συνεχίσει την πορεία της, προτείνοντας τη δημιουργία ενός νέου αεροπορικού φορέα, με μηδενικές υποχρεώσεις. Η συμμετοχή θα μπορούσε να είναι 70% επενδυτής – 30% δημόσιο με συμφωνημένες δυνατότητες βέτο σε μια σειρά από αποφάσεις που σχετίζονται με θέματα εθνικής ασφάλειας.


Σύμφωνα με το επενδυτικό πλάνο 5ετίας που παρουσιάστηκε εκτιμάται ότι θα μπορούσαν να προκύψουν:

1. Επενδύσεις της εταιρίας μέσω αυξήσεων μετοχικού κεφαλαίου ή άλλης ΧΡΟ δομής $100εκατ.
2. Πωλήσεις: $1,1δισ.
3. Εξαγωγές επί των συνολικών πωλήσεων: 61%
4. Εξαγωγές επί των συνολικών πωλήσεων: $671εκατ.
5. Θέσεις εργασίας: 1560
6. Έσοδα για το Κράτος μέσω της διανομής μερίσματος: $50εκατ.
7. Αξία κτήσης μετοχών για το Κράτος στο τέλος της πενταετίας: $240εκατ.
8. Έσοδα για την εφορία, ασφαλιστικούς οργανισμούς κτλ: $250εκατ.



Μεταξύ άλλων το επενδυτικό πλάνο 5ετίας προβλέπει επενδύσεις όπως:
- Η δημιουργία του πλέον σύγχρονου διεθνούς κέντρου εκπαίδευσης χειριστών για την περιοχή της Νοτιανατολικής Ευρώπης, Μέσης Ανατολής, Ασίας και Αφρικής στην Πελοπόννησο.
- Η δημιουργία του πρώτου πιστοποιημένου κέντρου εκσυγχρονισμού αεροσκαφών, με συγκριτικό πλεονέκτημα για ανάληψη και συμβολαίων σε γειτονικές χώρες.
- Η δημιουργία κέντρου αριστείας υποστήριξης κινητήρων αεροσκαφών και ελικόπτερων, που αυτή την στιγμή γίνεται στο εξωτερικό.
- Την υιοθέτηση παγκόσμιας πρωτοπορίας στην υποστήριξη όλου του στόλου πτητικών μέσων σε μοντέλο κόστους ανά ώρα πτήσης. Η Κυβέρνηση και τα αρμόδια Υπουργεία θα γνωρίζουν και θα προϋπολογίζουν από την αρχή της χρονιάς το ακριβές κόστος ανάλογα τον χρόνο πτήσης, η ΠΑ και τα Σώματα Ασφάλειας θα έχουν διαθεσιμότητα ανάλογα με τις επιχειρησιακές ανάγκες. Θα μειωθούν οι σπατάλες κατά 10-15% στο συνολικό κόστος λειτουργίας. Επέκταση σε γειτονικές Χώρες.
- Την αυξανόμενη συμμετοχή, σε Διεθνείς Συμπαραγωγές νέων αεροσκαφών.
- Την ανάπτυξη σε 4 Ηπείρους με παρουσία σε Βρυξέλλες, Νέα Υόρκη, Ουάσιγκτον και Χώρες του Κόλπου και Βόρειας Αφρικής

Σπάνιο βίντεο του ακροβατικού σμήνους της RSAF, Saudi Hawks.

30 χρόνια σε υπηρεσία με την FAB (Fuerza Aerea Brasileira) συμπλήρωσε το εκπαιδευτικό αεροσκάφος, Τ-27 Tucano. Στις φωτογραφίες που ακολουθούν Τ-27 της AFA (Academia de Forca Aerea), με επετειακό διάκοσμο στα χρώματα του πτηνού τουκάν.

T-27 da Força Aérea Brasileira


T-27 da Força Aérea Brasileira





Μετά από περίπου έξι δεκαετίες σε υπηρεσία, η FAC (Fuerza Aerea Colombiana) αποχαιρέτησε οριστικά το T-34 Mentor. Τα πρώτα αεροσκάφη του τύπου εντάχθηκαν σε υπηρεσία το 1955 και από τότε 54 σειρές εκπαιδευτηκαν στα χειριστήρια του αεροσκάφους.



Αρχικά αποκτήθηκαν 50 αεροσκάφη, ακολούθησε η προμήθεια 6 και 10 Mentor το 1970 και το 1977 αντίστοιχα. Έως το 1990 πάνω από 30 αεροσκάφη είχαν χαθεί σε ατυχήματα, από τα εναπομείντα η FAC επέλεξε εκείνα που βρίσκονταν στη καλύτερη κατάσταση για να υποβλήθούν σε πρόγραμμα εκσυγχρονισμού (αλλαγή κινητήρα). Από το Μάρτιο του 2013 ξεκίνησε η σταδιακή αντικατασταση του θρυλικού εκπαιδευτικού από το T-90 Calima.
Το επίσημο περιοδικό της Γαλλικής αεροπορίας, μπορείτε να το διαβάσετε εδώ.



Το "λιονταράκι" στον 21ο αιώνα.


Μάρτιoς 2001, μετά από 36 χρόνια συνεχούς υπηρεσίας, η ΠΑ αποχαιρετά για πάντα τα Freedom Fighter και η 343 Μοίρα Αναχαίτισης Ημέρας αναστέλλει προσωρινά τη λειτουργία της. Στο βίντεο που ακολουθεί το επετειακό της 343 ΜΑΗ, ο "Μαχητή Της Ελευθερίας".



Δείτε επίσης : 1998 στη 343 ΜΑΗ

Με αφορμή τα 60 χρόνια λειτουργίας της 340 Μ "Αλεπού", ένα νέο φωτογραφικό λεύκωμα σύντομα θα είναι διαθέσιμο. Περισσότερα για την έκδοση αναμένονται εδώ.