1953-1954 Χειριστής της 338ΜΔΒ μπροστά από F-84G @HAFspokeman

Την τελευταία τους αποστολή πραγματοποίησαν  στις 5 Ιουλίου δύο Mirage 2000D της Αrmee De L'Air αναλαμβάνοντας τη προστασία αυτοκινητοπομπής στα δυτικά της χώρας.
 
Η εμπλοκή των Γαλλικών μαχητικών ξεκινά τον Οκτώβριο του 2001 όταν αυτά πετούσαν σε αποστολές αναγνωρισης - από το διεθνές αεροδρόμιο του Manas στο Κιργιστάν και από μη κατονομαζόμενη χώρα του Κόλπου - .Από το 2006 εγκαθίσταται μόνιμο απόσπασμα στη α/β του Kandahar ,το οποίο αρχικά είχε δύναμη έξι μαχητικών που από το 2011 μειώθηκε στα τρία.Από το Αφγανιστάν πέρασαν Mirage 2000D, Mirage F1 CR , Rafale και Super Etendard του ναυτικού.

Σε αριθμούς έγραψε η Γαλλική παρουσία μεταφράζεται σε 7.200 εξόδους , 26.000 ώρες πτήσης , 12.700 εναέριους ανεφοδιασμός 1700 "παρεμβάσεις" σε 380 από τις οποίες έγινε χρήση πυρών.




(C)ADLA


Πηγή
Στην αγορά οπτικού δορυφόρου από την ΙΑΙ  αξίας 100 εκατ.$ προχώρησε το Ιταλικό υπουργείο άμυνας.Η προμήθεια έγινε στα πλαίσια των αντισταθμιστικών ωφελιμάτων ( αγορά αμυντικού υλικού από το Ισραήλσυνολικής αξίας 1 δίς $ ) της προμήθειας εκπαιδευτικών αεροσκαφών M-346 το περασμένο Φεβρουάριο.






(C)IAI








Αν και ένα μήνα περίπου, ανακοινώθηκε ότι βρέθηκε η αιτία που δημιουργεί τα φαινόμενα υποξίας στους πιλότους, εκδίδοντας τις σχετικές διαταγές, μια εβδομάδα πρίν αυτά ένας ακόμα πιλότος αναγκάστηκε να χρησιμοποιήσει τον έκτακτο μηχανισμό παροχής οξυγόνου…

Ένας από τους χειριστές που δε φορούσε το ειδικό γιλέκο anti-g, καθώς θεωρείται ότι αυτό ασκεί υπερβολική πίεση στους πνεύμονες, απογειώθηκε για μια προγραμματισμένη πτήση, παρουσία δημοσιογράφου. Όμως, αφότου προσγειώθηκε, ενεργοποίησε τον εφεδρικό μηχανισμό παροχής οξυγόνου, καθώς αισθάνθηκε δυσφορία.

Η Αμερικανική Αεροπορία δεν έχει ανακοινώσει κάτι επί του θέματος, ενώ δεν υπήρξε και καμία είδηση στα ΜΜΕ για το συμβάν. Είναι άγνωστο αν οφείλεται στο γνωστό πρόβλημα με την παροχή του οξυγόνου, όπως ήταν οι αρχικές εικασίες ή αν οφείλεται σε άλλες αιτίες.

(C)LM


Πηγή
F-15C της 65 Agrs με παραλλαγή Splinter όμοια με αυτή που φορά η οικογένεια των Sukhoi


Δημοσίευμα της εφημερίδας "Η φωνή της Ρωσίας" έκανε γνωστό πως η Πολεμική Αεροπορία της Ρωσίας προτίθεται να συμμετάσχει στη Red Flag  13-1 ( φθινόπωρο του 2012 ).

Το δημοσίευμα τονίζει το μέγεθος και το ρεαλισμό της Red Flag ενώ κάνει αναφορά στην συμμετοχή της Ινδίας με Su-30ΜΚΙ το 2008 και συνεχίζει αναφέροντας πως η άσκηση θα δώσει τη δυνατότητα στους Ρώσους να αξιολογήσουν τα μέσα τους και τις τακτικές του σε σε ένα τόσο απαιτητικό περιβάλλον.

Κλείνοντας αναφέρει πως η παρουσία τύπων όπως Su-27SΜ , Su-30Μ2  και MiG-29SΜ παραείναι ελκυστική για να απορριφθεί το αίτημα συμμετοχής.


Πηγή


Διαψεύσθηκε το δημοσίευμα...
Την Παρασκευή, 6 Ιουλίου 2012, ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας (ΓΕΑ), Αντιπτέραρχος (Ι) Αντώνιος Τσαντηράκης, παραβρέθηκε στις εκδηλώσεις για τον εορτασμό των 60 χρόνων από την ίδρυση της 339 Μοίρας στην 117 Πτέρυγα Μάχης (ΠΜ) στην Αεροπορική Βάση Ανδραβίδας.

Στην τελετή παρέστησαν, οι Διοικητές της 117 ΠΜ, του Κέντρου Αεροπορικής Τακτικής και της 116 ΠΜ, παλαιοί Διοικητές, Αξιωματικοί, Υπαξιωματικοί και πολιτικό προσωπικό που υπηρετούν ή υπηρέτησαν στη Μοίρα καθώς και αντιπροσωπείες από το ΓΕΑ και το ΑρχηγείοΤακτικής Αεροπορίας.

(C)HAF

(C)HAF

(C)HAF

(C)HAF
 Πηγή





Πλήρης φωτογραφική κάλυψη από τον ΣΦΠΑ Ίκαρος.
Το επίσημο περιοδικό της FAB (δυστηχώς είναι γραμμένο στην Πορτογαλική)


Αμφίβολο θεωρείται πλέον, το μέλλον του αεροσκάφους κρούσης F-35 στην Ολλανδία. Η πλειοψηφία των βουλευτών τάσσονται κατά της συμφωνίας προμήθειάς του. Ειδικότερα, μετά την ένταξη των Εργατικών, στην ομάδα που είναι κατά της αγοράς του αεροσκάφους, η πλειοψηφία της τελευταίας είναι δεδομένη.
Οι Σοσιαλιστές, οι ακροδεξιοί φιλελεύθεροι, οι Πράσινοι και το PVV, είναι όλοι κατά της προμήθειάς του!


(C)LM


Αιτία του «κινήματος» αυτού, είναι οι ολοένα και αυξανόμενες τιμές του. Κι όλα αυτά, την στιγμή που το πρώτο JSF εκτελεί δοκιμές του συστήματος καυσίμου κι ένα δεύτερο είναι στη φάση κατασκευής, κι ενώ το όλο πρόγραμμα έχει κοστίσει μέχρι σήμερα ένα δισεκατομμύριο ευρώ!


(C)AA

 Σύμφωνα με ανακοίνωση του γενικού επιτελείου των Τουρκικών ενόπλων δυνάμεων βρέθηκαν τα συντρίμμια του αναγνωριστικού Phantom από το Ωκεανογραφικό Ναυτίλος σε βάθος 1260 μέτρων και οι σοροί των δύο χειριστών ανασύρθηκαν από το βυθό .

 Τη σορό του Η.Η. Aksoy αναγνώρισε ο πατέρας του : After talks with military officials where family members said “we do not believe that it is his body,” only Aksoy’s father was allowed to view the body, despite insistence from the late pilot’s aunt. The pilot’s father Osman Aksoy said that he had seen with his own eyes “the body belonged to his son.”




(C)TSK

Παράλληλα το TSK έδωσε στη δημοσιότητα φωτογραφίες (μπορείτε να τις δείτε εδώ ) αλλά και το γεωγραφικό στίγμα όπου βρίσκονται τα συντρίμμια (σύμφωνα με τη Τουρκική εκδοχή). 

(C)TSK
Ανανέωση  Από τα ευρήματα της νεκροψίας προκύπτει πως οι χειριστές επέζησαν του χτυπήματος από τη Συριακή αεράμυνα ( Τουρκική εκδοχή ) ως αιτία θανάτου προσδιορίζεται η πρόσκρουση του RF-4E με το νερό.


06.07.12 Κηδεύτηκαν οι χειριστές.Η τελετή έγινε στην αεροπορική βάση Erhak της Μαλάτιας.





(C)AA

(C)AA

(C)AA

(C)AA



60 χρόνια παρουσίας στους Ελληνικούς ουρανούς συμπληρώνει φέτος η 339 Μοίρα Αναχαίτισης Παντός Καιρού.Την Παρασκευή 6 Ιουνίου , στις εκδηλώσεις στην 117 πτέρυγα μάχης θα παραστεί ο Α/ΓΕΑ Αντιπτέραρχος (Ι) Αντώνιος Τσαντηράκης.




Τα patch είναι από τη σελίδα airforce.gr
Κοντά στην επικύρωση συμφωνίας για τη προμήθεια 12 Typhoon βρίσκεται η BAE  στο Ομάν σύμφωνα με το ειδησιογραφικό πρακτορείο Reuters.Το συνολικό κόστος  αναμένεται να αγγίξει τα 2 δίς $ 

Επόμενος στόχος της κοινοπραξίας :

ο διαγωνισμός των ΗΑΕ για την προμήθεια 60 μαχητικών αεροσκαφών προϋπολογισμού 10 δίς $.Αν και δημοσιεύματα ήθελαν τη Dassault να βρίσκεται ένα βήμα πριν τις τελικές υπογραφές , οι συνομιλίες φαίνεται να έχουν παγώσει.
 
και ο Ινδικός διαγωνισμός όπου υπάρχει έτοιμη πρόταση από BAE Alenia και EADS σε περίπτωση που η προσφορά της Dassault καταρρεύσει.







Πηγή
Μετά την Ισπανία - η οποία μείωσε κατά 7  τα υπό παραλαβή ΝΗ90 -  σειρά της Πορτογαλίας.Η δύσκολη οικονομική κατάσταση της χώρας ανάγκασε τους Πορτογάλους να αναβάλουν επ' αόριστον τη προμήθεια 10 μεταφορικών ε/π NH90.Από την ακύρωση αναμένεται να εξοικονομηθούν 532 εκατ. $ τα οποία θα επενδυθούν σε άλλα προγράμματα.


Πηγή

@abc.es
1 Ιουλίου , C-130 (MAFFS) συνετρίβη στις 6:30 το απόγευμα ενώ συμμετείχε σε αποστολή αεροπυρόσβεσης στη πολιτεία της Νότιας Ντακότα.Από το πλήρωμα δύο νοσηλεύονται σε κρίσιμη κατάσταση ενώ νεκροί ανασύρθηκαν από τα συντρίμμια ο κυβερνήτης , ο συγκυβερνήτης , ο ιπτάμενος μηχανικός και πλοηγός.Τα αίτια της συντριβής διερευνώνται.



Πηγή 



(C)USAF

(C)USAF
(C)ΓΕΕΘΑ




Σήμερα το πρωί ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Στρατηγός Μιχάλης Κωσταράκος δεν διέταξε καμία νέα αιφνιδιαστική άσκηση, ούτε και έδωσε κανένα νέο συναγερμό στο σύστημα αεράμυνας ή στη διακλαδική "Δύναμη Δ". Σήμερα αυτοί που αιφνιδιάστηκαν ήταν οι...Τούρκοι, οι οποίοι ενημερώθηκαν από την πρωινή του ανάρτηση στο twitter του, περίπου στις 08.00, ότι ο Αρχηγός προτίθεται να πετάξει μετά από λίγη ώρα με ένα υπερσύγχρονο μαχητικό Mirage 2000-5 της 331 Μοίρας Παντός Καιρού (331 ΜΠΚ) "Θησέας" από την 114 Πτέρυγα Μάχης στην αεροπορική βάση της Τανάγρας. "Με το F-16 είχαμε πετάξει μέχρι βόρεια σύνορα και Έβρο.Σήμερα θα καλύψουμε ανατολικά σύνορα και το Αιγαίο" είχε δηλώσει στο twitter του ο Αρχηγός, για να προσθέσει λίγο αργότερα: "Μεγάλη μέρα για μένα σήμερα. Θα πετάξω με Mirage 2000-5 πάνω απο τα νησιά του Ανατ. Αιγαίου μέχρι το Καστελόριζο. Ανυπομονώ".


Ας σημειωθεί ότι αυτή είναι η δεύτερη πτήση του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ με μαχητικά της ΠΑ, καθώς είχε προηγηθεί πριν λίγο καιρό μία αντίστοιχη πτήση από τη Λάρισα με ένα μαχητικό F-16D Block.52+ της ιστορικής 337 Μοίρας της ΠΑ. Έτσι, μετά και από τη σημερινή του πτήση και με το Mirage 2000, "έκλεισε" ο κύκλος των δύο ανταγωνιστικών μεταξύ τους ομάδων της ΠΑ, των "F16άρηδων" και των "Μιραζάκηδων", οπότε σημειώσατε "Χι" και στο πεδίο των εντυπώσεων.

Πάντως, σοβαρολογώντας, η πτήση αυτή του Αρχηγού δίνει και αυτή το δικό της μήνυμα προς τον οποιονδήποτε, αν και τώρα όλοι οι ένστολοι αναμένουν ως "αντίδωρον" των πτήσεων αυτών από πλευράς Αρχηγού κάτι στα μισθολογικά. Αλλά φευ...
Πέταξα σήμερα με μια τριάδα Mirage 2000-5 στο Αιγαίο μέχρι Καστελόριζο.Μοναδική εμπειρία. Ιπτάμενη περίπολος στο απέραντο ελληνικό γαλάζιο.Ευχαριστώ τον Δκτή και τους δυο Σμηναγούς της 331 ΜΠΚ που μου έκαναν τη τιμή να πετάξω μαζί τους.Άριστοι κ γεμάτοι σιγουριά. @twitter
(C)ΓΕΕΘΑ

(C)ΓΕΕΘΑ

(C)ΓΕΕΘΑ

(C)ΓΕΕΘΑ

(C)ΓΕΕΘΑ





Από το Strategy Report διαβάζουμε :  
Το μήνυμα από την πτήση του Α/ΓΕΕΘΑ στο Ανατολικό Αιγαίο παρελήφθη επιτυχώς... Sabah 
 
 
08.07.12 Τα τουρκικά αφή κατα την πτήση μου στο ΚΑΣΤΕΛΟΡΙΖΟ ουδέποτε βγήκαν απο τον τουρκικό εναέριο χώρο ούτε μας πλησίασαν εγγυτερα απο 15-18 μίλια.twitter




Έκθεση φωτογραφίας της Armee De L'Air με θέμα "Ο ουρανός,οι χειριστές,η αποστολή" τις 26 φωτογραφίες μπορείτε να δείτε εδώ.


(C)IAF
Το 2005  κατά τη διάρκεια της προσγείωσης στην αεροπορική βάση Ramad David το εικονιζόμενο F-16 έχασε το δεξί τροχό με αποτέλεσμα να ανατραπεί και να υποστεί υλικές ζημιές , το πλήρωμα ευτυχώς  πρόλαβε και εγκατέλειψε εγκαίρως. 

(C)IAF

Όταν έφτασε δεν πιστεύαμε πως θα το επαναφέρουμε σε πτητική κατάσταση,το εμπρόσθιο τμήμα είχε καταστραφεί,το ουραίο είχε σπάσει,οι πτέρυγες είχαν τσακίσει και ο κινητήρας ήταν γεμάτος με λάσπη  ενώ Αμερικανοί που το εξέτασαν είπαν πως δεν αξίζει να ασχοληθείς με αεροσκάφος σε τέτοια κατάσταση , είναι χάσιμο χρόνου.
(C)IAF
Διαβάσαμε όλη τη βιβλιογραφία που αφορά τη συντήρηση και χρησιμοποιήσαμε κάθε διαθέσιμο μέσο.Πήραμε ανταλλακτικά από τις αποθήκες και δώσαμε ''ζωή'' σε υλικά από παροπλισμένα αεροσκάφη.Στο πρόγραμμα υπήρξαν σημαντικές καθυστερήσεις και δύσκολες στιγμές όπου έπρεπε να αυτοσχεδιάσουμε και να βρούμε λύσεις για προβλήματα που δεν είχε προβλέψει ο κατασκευαστής.

(C) IAF
Επτά χρόνια μετά το δυστύχημα ο χειριστής και ο πλοηγός που είχαν εμπλακεί στο ατύχημα μετέβησαν στην α/β για να παραλάβουν το 041 και να επιστρέψουν στη μοίρα του την 109 Valley. Κανείς απ' τους δύο μπορούσε να πιστέψει πως το F-16D Barak   επανήλθε σε πτητική κατάσταση.

(C) IAF

(C) IAF
(C) IAF











Q-5 της PLAAF πραγματοποιησε αναγκαστική προσγείωση καθώς δεν λειτούργησε το σύστημα προσγείωσης.


credit Alert5
Με 8 Typhoon συμμετείχε η JG74 της Luftwaffe στην Red Flag που διεξήχθη τον Ιούνιο στην α/β Eielson στην Αλάσκα. Σκοπός της συμμετοχής των Γερμανών να προετοιμάσει το προσωπικό της πτέρυγας για την επερχόμενη Νατοϊκή αξιολόγηση το Μάρτιο του 2013 αλλά και για να αποδείξει ότι το Ευρωμαχητικό μπορεί να αντεπεξέλθει στις "απαιτήσεις" της συμμαχίας.

Για την άσκηση συγκεντρώθηκαν πάνω από 100 αεροσκάφη και συμμετείχαν 2500 άτομα,στα higlights το Αυστραλιανό ΑΣΕΠΕ E-7A , τα Ιαπωνικά F-15J , τα Πολωνικά F-16C/D Block 52 αλλά και το F-22 της USAF - ένας από τους στόχους των διοργανωτών της R.F. 12-2 ήταν να "μάθουν" στις φίλιες δυνάμεις πως να μάχονται στο πλάι του Raptor. -


(C)Luftwaffe
Το ρόλο των "κόκκινων" ανέλαβε η 18η μοίρα Aggressor οι χειριστές της οποίας πετώντας με F-16 Block 30 εξομοίωσαν απειλές όπως τα Ρώσικα Su-27/30 και το Κινέζικο J-10 ενώ χρησιμοποιήθηκαν και σαν φορείς ατρακτίδιων ηλεκτρονικού πολέμου.Η 18η "κέρδισε" τους Γερμανούς , μπορεί να μην έχουν τελευταία γενιάς αεροσκάφη παρόλα αυτά ο τρόπος που εξομοίωναν την εχθρική απειλή είναι μοναδικός . Σταδιακά αύξαναν το βαθμό δυσκολίας με σκοπό των να διδάξουν και όχι να καταρρίψουν.

Στη Red Flag οι Γερμανοί βρήκαν τις ιδανικές συνθήκες για να δοκιμάσουν τις δυνατότητες του Typhoon σαν όπλο αλλά και να δουν στη πράξη πως αποδίδουν ορισμένες αλλαγές που είχαν γίνει στο software του αεροσκάφους.Το σκεπτικό ήταν να φέρουν το EF-2000 στο επίπεδο των Βρετανικών και να εκμεταλλευτούν στο έπακρο τις δυνατότητες του όπως έκανε η RAF στις πρόσφατες επιχειρήσεις στη Λιβύη.

(C)Luftwaffe

Το Γερμανικό κλιμάκιο έφτασε στις ΗΠΑ πριν ξεκινήσει η Red Flag για να πάρει μέρος στην άσκηση Distant Frontier,όπου πέταξαν απέναντι στους Agressors δοκιμάζοντας νέα συστήματα του αεροσκάφους που δεν είχαν χρησιμοποιηθεί στο παρελθόν.

Οι αλλαγές αφορούν κυρίως το λογισμικό για τον αισθητήρα του ραντάρ Captor - επέδειξε τεράστια βελτίωση στην απόδοση του - και του συστήματος  αντιμέτρων , η μεγαλύτερη αλλαγή όμως έγινε στο τρόπο που "αντιμετωπίζει" η Luftwaffe το Eurofighter και αυτό φάνηκε στα τέλη του 2011 όπου η υπηρεσία προετοίμαζε το κλιμάκιο σαν να επρόκειτο να συμμετάσχει σε πραγματική επιχείρηση.

(C)Luftwaffe

Στη Distant Frontier , F-22 της 525FS πέταξαν απέναντι από τα Eurofighter σε σενάρια BFM , WVR , για να αντεπεξέλθουν τα Typhoon πέταξαν γυμνά από εξωτερικά φορτία και δεξαμενές καυσίμου.Από τη πλευρά των Γερμανών αφήνεται να εννοηθεί πως  επικράτησαν στη πλειονότητα των αναμετρήσεων κάτι που οι χειριστές της 525 αρνούνται λέγοντας  "μάλλον έχουμε διαφορετικές αναμνήσεις από τα BFM..."

Tο Typhoon έχει υψηλό στιγμιαίο ρυθμό στροφής και καλή διαχείριση ενέργειας αλλά δεν μπορεί να σταθεί απέναντι στο Raptor , με χρήση των ακροφύσιων κατευθυνόμενης ώσης και με την υψηλή γωνία προσβολής "γράψαμε" αρκετά gun kills.

(C)Luftwaffe
Οι Γερμανοί να συγκρίνοντας τα δύο αεροσκάφη , τονίζουν πως σε μάχη πέρα του οπτικού ορίζοντα το F-22 υπερισχύει αλλά σε κλειστή αερομαχία το Typhon μπορεί και το αντιμετωπίζει σαν ίσο καθώς επιταχύνει καλύτερα ενώ όταν το Raptor χρησιμοποιεί τα ακροφύσια κατευθυνόμενης ώσης χάνει δραματικά ενέργεια.

Πέρα από τη διάσταση απόψεων , ο διοικητής της 525FS Lt Col Paul Moga υπογραμμίζει πως η συνεκπαίδευση σε DACT με την Luftwaffe ήταν σπάνια εμπειρία και τονίζει πως τα αποτελέσματα τα γνωρίζουν μόνο όσοι συμμετείχαν στα set up , το μόνο σίγουρο είναι πως Raptor και Typhoon αποτελούν θανάσιμο συνδυασμό.


(C)Luftwaffe
Πηγή
Δύο Tornado Gr.4 της RAF συγκρούστηκαν στον αέρα με αποτέλεσμα να συντριβούν σε θαλάσσια περιοχή της ανατολικής Σκωτίας.Ελικόπτερο εντόπισε και μετέφερε στο πλησιέστερο νοσοκομείο δύο χειριστές ενώ το πλήρωμα από το δεύτερο Gr.4 αγνοείται.


05.07 Ο ένας εκ των δύο διασωθέντων δε μπόρεσε να κρατηθεί στη ζωή και κατέληξε στο νοσοκομείο. Βρέθηκαν συντρίμμια του δεύτερου Tornado.Oι έρευνες για τους δύο αγνοούμενους σταμάτησαν.


Τα στοιχεία πληρωμάτων μπορείτε να τα διαβάσετε εδώ.


Ο χειριστής Υπγος Hywel Tomos Poole


O χειριστής Υπγος Adam Sanders


Ο Μοίραρχος πλοηγός Samuel Edward Bailey







Πηγή


Για τρίτη ημέρα συνεχίζονται τα Scramble σύμφωνα με ανακοίνωση του TSK , συγκεκριμένα εχθές 2 Ιουλίου , 3 Scramble δόθηκαν σε ισάριθμες περιπτώσεις όπου ελικόπτερα του Συριακού στρατού πετούσαν κοντά στη ΤουρκοΣυριακή μεθόριο :

08:56 ελικόπτερο Mi-17 εντοπίσθηκε να πετά 4.3 μίλια νότια από την επαρχία Hatay , δόθηκε scramble στο Incirlik , απογειώθηκαν 2 F-16.

12:40  ελικόπτερο Mi-8 εντοπίσθηκε να πετά 1.7 μίλια νότια από την επαρχία Hatay , δόθηκε scramble στην α/β Batman , απογειώθηκαν 2 F-16. 

15:28 ελικόπτερο Mi-17 εντοπίσθηκε να πετά 4.5 μίλια νότια από την επαρχία Hatay , δόθηκε scramble στο Incirlik , απογειώθηκαν 2 F-16.