Τα 70 χρόνια στην πρώτη γραμμή του αγώνα γιόρτασε η 336 Μοίρα στον Άραξο. Η εκδήλωση, που έγινε στην 116 Π.Μ., περιλάμβανε δοξολογία, προσκλητήριο πεσόντων, περιήγηση στους χώρους και στο μουσείο της Μοίρας, φωτογραφική και στατική έκθεση αεροσκαφών καθώς και διέλευση σχηματισμού αεροσκαφών Α-7. 


Στη δοξολογία χοροστάτησαν ο πρ. Νικόλαος Γουρδούπης, Διευθυντής Στρατιωτικών Ιερέων του ΓΕΕΘΑ, ο πρωτοπρεσβύτερος, Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος, ως εκπρόσωπος του Μητροπολίτη Πατρών,  κ. Χρυσόστομου και ο ιερέας της 116 Π.Μ., π. Παναγιώτης Πλυταριάς Την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία του και ο Αρχηγός ΑΤΑ, αντιπτέραρχος (Ι), Χρ. Βαϊτσης, ενώ παρέστησαν επίσης ο πρώην αρχηγός, Αντ. Τσαντηράκης, η ηγεσία της 116 Π.Μ., απόστρατοι κ.α.



«ΕΞΑΣΦΑΛΙΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ» Ο Επισμηναγός, (Ι) Απόστολος Παπαδόπουλος Διοικητής 336 Μοίρας, τονίζει γι’ αυτά τα 70 χρόνια της  Μοίρας,στον πρόλογο της επετειακής έκδοσης που κυκλοφόρησε: «70 χρόνια συνεχούς και αδιάλειπτης λειτουργίας της 336 Μοίρας.  70 χρόνια προσφοράς στους αγώνες της χώρας για την απόκτηση και διατήρηση της ελευθερίας και της ανεξαρτησίας. 70 χρόνια από την συγκρότησή της, με απόφαση του Υπουργείου Αεροπορίας, κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο στην Almaza της Αιγύπτου. Από τότε μέχρι και σήμερα, η 336 Μ. παραμένει πιστή και προσηλωμένη στις ίδιες αρχές και αξίες, προάγοντας την αεροπορική ιδέα, αλλά κυρίως εξασφαλίζοντας την εθνική κυριαρχία σε όλη την Ελληνική επικράτεια.
70 χρόνια ένδοξης ιστορίας, που γράφτηκε και θα συνεχίσει να γράφεται από το προσωπικό της Μοίρας, το οποίο ορμώμενο από την αγάπη για την πατρίδα και επιδεικνύοντας αυταπάρνηση, ενθουσιασμό και επαγγελματική δεινότητα προσέφερε μέχρι και την ζωή του για να πετύχει η 336 Μ. την αποστολή της, αποδεικνύοντας στην πράξη αυτό που ο πρώτος Διοικητής της Μοίρας, ο αείμνηστος Πτέραρχος (Ι) Σπυρίδων Διαμαντόπουλος, δήλωνε «Καμία θυσία δεν είναι μεγάλη για την 336 Μ.». 70 χρόνια φέροντας τον θυρεό της 336 Μ. στο στήθος. Σε όλους αυτούς είναι αφιερωμένο αυτό το λεύκωμα και είναι βέβαιο ότι με τη δική τους παρακαταθήκη, η πορεία της Μοίρας στο μέλλον θα είναι εξίσου εντυπωσιακή και λαμπρή».



Πηγή
Μεταξύ 15 και 16 Οκτωβρίου, στην περιοχή της Κρήτης θα διεξαχθεί εκπαιδευτική δραστηριότητα, με τη συμμετοχή προσωπικού και μέσων της Αεροπορίας Στρατού και της Ισραηλινής Πολεμικής Αεροπορίας. Στην άσκηση θα συμμετάσχουν 8 μεταφορικά ε/π UH-60 Yanshuf, 4 μεταφορικά ε/π CH-53 Yas'ur, 1 μεταγωγικό αεροσκάφος C-130, 2 αεροσκάφη εναέριου ανεφοδιασμού KC-130 Qarnaf και 1 RC-12 Kookiya ρόλου ISR / ELINT / SIGINΤ. Η Αεροπορία Στρατού θα συμμετάσχει με 3 επιθετικά ε/π AH-64A Apache, 3 επιθετικά ε/π AH-64D Apache Longbow και 1 μεταφορικό ε/π CH-47 Chinook

Army Aviation AH-64A Apache Demo

Τα σενάρια που θα υλοποιηθούν θα είναι τα ίδια και για τις δύο ημέρες και θα εκτελεστούν από διαφορετικά πληρώματα. Αναλυτικά τα πληρώματα των επιθετικών ε/π θα συνεκπαιδευτούν στα αντικείμενα της πτήσης χαμηλής ναυτιλίας, της συνοδείας, της ασφάλισης περιοχής και της εικονικής προσβολής στόχων εδάφους, με τη συνεργασία αεροσκάφους RC-12 Kookiya για την αναγνώριση στόχων και τη μεταβίβαση πληροφοριών. Τα πληρώματα των μεταφορικών ε/π θα πραγματοποιήσουν πτήσεις και αποπροσγειώσεις σε ορεινό έδαφος, σε μεγάλα ύψη καθώς και υλοποίηση σεναρίου SAR. Πέραν των παραπάνω σχεδιάσθηκε η υλοποίηση σεναρίου αποστολών έρευνας και διάσωσης μάχης (CSAR) με τη συμμετοχή ισραηλινών ελικοπτέρων CH-53 και ελληνικών επιθετικών ελικοπτέρων.






Την 86η επέτειο από την ίδρυση της επέλεξε η Fábrica Argentina de Aviones (FAdeA) για να παρουσιάσει το εκπαιδευτικό αεροσκάφος IA-63 Pampa III. Στη τελετή παρέστη ο υπουργός άμυνας της χώρας, πλήθος κυβερνητικών αξιωματούχων και εργαζόμενοι της FAdeA.

 Το Pampa III αποτελεί εξέλιξη του εκπαιδευτικού Pampa που σχεδιάσθηκε με την βοήθεια της Γερμανικής Dornier Flugzeugwerke (C) aviacionargentina.net
Στο Pampa III ζωή δίνει, ο κινητήρας TFE731-40-2N της Honeywell ενώ με απάρτια έχουν συνδράμει οι εταιρίες IΑΙ, Elta, Rockwell Collins, Liebherr Sagem και Zvezda. Η πρώτη πτήση του αεροσκάφους αναμένεται το προσεχή Δεκέμβρη.

(C) aviacionargentina.net
Αρχικά η FAdeA θα κατασκευάσει 18 εκπαιδευτικά αεροσκάφη για την αεροπορία της Αργεντινής με προοπτική να της ανατεθούν παραγγελίες για επιπλέον 100 προς εξαγωγή, παράλληλα θα αναπτυχθεί μια έκδοση ελαφράς κρούσης (ΙΑ-63GT).

Πηγή
(C) F.A.R.

To 6o C-27J Spartan παρέλαβε τη Πέμπτη 10 Οκτωβρίου η Fortele Aerienne Romane από την κατασκευάστρια εταιρία Alenia, το αεροσκάφος θα ενταχθεί στη δύναμη της Flotilei 90 Transport Aerian.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Π. Κορωναίου για την εφημερίδα Ελευθεροτυπία, επιστρέφουν τα μηχανοκίνητα τμήματα στις παρελάσεις μετά απο εισήγηση του ΓΕΕΘΑ που έγινε δεκτή από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου εθνικής άμυνας. Συγκεκριμένα στη στρατιωτική παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου στη Θεσσαλονίκη θα πετάξουν επιθετικά ελικόπτερα AH-64 Apache, μεταφορικά ελικόπτερα NH90, CH-47 Chinook της Αεροπορίας Στρατού και τέσσερις σχηματισμοί μαχητικών αεροσκαφών της ΠΑ.

(C) Ilias Diakoumakos
Με την κίνηση αυτή η πολιτική και στρατιωτική ηγεσία επιχειρεί να εκπέμψει μήνυμα εντός και εκτός συνόρων για το αξιόμαχο των Ένοπλων Δυνάμεων και παράλληλα να τονώσει το φρόνημα και το ηθικό των στελεχών που υπηρετούν σε αυτές.
(c) Agusta-Westland
H Augusta-Westland ανακοίνωσε την πρώτη πτήση του AW-189 παραγωγής, στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στη Ιταλία. Το 8 τόνων δικινητήριο  ελικόπτερο πρόκειται να χρησιμοποιηθεί τόσο σε ρόλους SAR αλλά και για την μεταφορά επιβατών στην Βόρεια Θάλασσα. 



Την τελευταία εβδομάδα, αεροσκάφη της Heyl Ha'avir από διάφορες μοίρες πραγματοποίησαν εκπαιδευτικές εξόδους μεγάλων αποστάσεων - μακράς διάρκειας. Τα πληρώματα είχαν την ευκαιρία να πετάξουν σε απαιτητικές αποστολές, σε άγνωστο περιβάλλον αντιμετωπίζοντας τις "απειλές" που εμφανίζονταν κατά την διάρκεια της πτήσης. Μέρος της άσκησης μπορούμε να παρακολουθήσουμε στο παρακάτω βίντεο που πρόσφατα "ανέβηκε", τα αεροσκάφη της HHA πραγματοποιούν εναέριο ανεφοδιασμό, πιθανότατα ΝΑ της Κρήτης.



Πηγή
Από την Δευτέρα 7 Οκτωβρίου έως και την Παρασκευή 11 Οκτωβρίου θα βρίσκεται σε εξέλιξη στον Ελληνικό και  τον Βουλγαρικό εναέριο χώρο η ΝΑΤΟική άσκηση ηλεκτρονικού πολέμου με την ονομασία Rammstein Guard. Ανάλογη εκπαιδευτική δραστηριότητα είχε πραγματοποιηθεί και το 2012 με τη συμμετοχή Ελληνικών εναέριων μέσων (Iron Guard-5). Η εκπαίδευση των χειριστών, των ελεγκτών αεράμυνας και συνολικά των σταθμών εδάφους και ελέγχου στον Η/Π πραγματοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος NEWFIP (ΝΑΤΟ Electronic Warfare Force Integration Program) με απώτερο σκοπό, να καταστήσει ικανά τα πληρώματα και το προσωπικό εδάφους ώστε να επιχειρούν σε περιβάλλον ηλεκτρονικών παρεμβολών. 
 
Στην άσκηση θα συμμετάσχει και αεροσκάφος Η/Π Falcon 20 της Βασιλικής Αεροπορίας της Νορβηγίας. Την τελευταία ημέρα της άσκησης το Falcon θα επιχειρήσει από Ελληνική α/β.

Το υπηρεσιακό περιοδικό της ΠΑ για την ασφάλεια πτήσεων και εδάφους.

τ.206

τ.207


(C) Rahmat Gul
Την Τετάρτη έφθασαν τα πρώτα 2 C-130Η στο Αφγανιστάν, τα μεταγωγικά αεροσκάφη παραδόθηκαν στη κυβέρνηση της χώρας μετά από τελετή που έλαβε χώρα στο αεροδρόμιο της Kabul. Τα C-130H θα σηκώσουν το βάρος των αερομεταφορών μετά και την οριστική απόσυρση των C-27A.

Πηγή









(C) Antofagasta TV
F-16A Βlock 20 της Fuerza Aérea de Chile (FACh) πραγματοποίησε βαριά προσγείωση στο διεθνές αεροδρόμιο Cerro Moreno. Κατά την απογείωση, ένα από τα ελαστικά του αεροσκάφους έσκασε και ο χειριστής αποφάσισε να προχωρήσει σε αναγκαστική προσγείωση.



Πηγή


Η 361 Μοίρα Εκπαίδευσης Αέρος (361ΜΕΑ) συμπληρώνει 50 χρόνια συνεχούς λειτουργίας και διοργανώνει επετειακή εκδήλωση, την Παρασκευή 18 Οκτωβρίου 2013 και ώρα 10:15, στην 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος, στην Αεροπορική Βάση Καλαμάτας.


Με αφορμή την αποθήκευση των C-27J Spartan στην αερoπορική βάση Davis-Monthan η σελίδα Defence update γράφει :


(C) 179 AW
The C-27J is manufactured by Alenia North America — a part of the Italian firm Finmeccanica Inc. — and prime contractor L-3 Communications. Finmeccanica and L-3 Communications both have multi-million dollar lobbying efforts and the two companies and their PACs spent more than $1 million on campaign contributions during last year’s election cycle, according to the nonprofit Center for Responsive Politics.

Πηγή
Το νέο μας Quiz για την εβδομάδα που διανύουμε. Αν γνωρίζεις το αεροσκάφος της φωτογραφίας απάντησε μέχρι την Κυριακή το βράδυ στο Blog....Παρακαλούμε όπως οι απαντήσεις να είναι για την στρατιωτική έκδοση του αεροσκάφους..... 
Η διασφάλιση της καλύτερης συντήρησης και τη μέγιστης αποτελεσματικότητας των οπλικών συστημάτων και η αποφυγή απόκτησης νέου εξοπλισμού, αποτελούν τους βασικούς άξονες της στρατηγικής που έχει χαράξει το υπουργείο Εθνικής Άμυνας. Τα παραπάνω κατέστησε σαφή ο Δημήτρης Αβραμόπουλος, ο οποίος ενημέρωσε για τις προτεραιότητες της κυβέρνησης στον ευαίσθητο τομέα της Άμυνας και των Ενόπλων Δυνάμεων, τα μέλη της Ειδικής Διαρκούς Επιτροπής Εξοπλιστικών Προγραμμάτων και Συμβάσεων της Βουλής, που συνεδρίασε σήμερα.

H Επιτροπή γνωμοδότησε για  κάποια υποπρογράμματα των Γενικών Επιτελείων. Στην ψηφοφορία που διενεργήθηκε,  εγκρίθηκαν για  κάποια υποπρογράμματα των Γενικών Επιτελείων χωρίς κανένας βουλευτής να τα καταψηφίσει. Συγκεκριμένα, υπερψήφισαν οι εκπρόσωποι Ν.Δ. και ΠΑΣΟΚ, οι ανεξάρτητοι βουλευτές Οδυσσέας Βουδούρης και Μάρκος Μπόλαρης και ο εκπρόσωπος της Χρυσής Αυγής. Επιφυλάξεις διατύπωσαν οι Ανεξάρτητοι Έλληνες, ενώ «παρών» ψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ και ΚΚΕ. Τα υποπρογράμματα αναλυτικά:

Army Aviation CH-47D Demo


1. Υποστήριξη τροχοφόρων οχημάτων Στρατού Ξηράς για τα έτη 2014-14

2.Υποστήριξη οπλικών συστημάτων Στρατού Ξηράς μέσω FMS (Foreing Military Sales) για τα έτη 2013-15

3.Υποστήριξη FOS αντιαεροπορικών οπλικών συστημάτων Στρατού ξηράς για τα έτη 2013-15

4.Προμήθεια συσσωρευτών μάχης τορπιλών SUT/SST

5.Προμήθεια κινητήρων & παρελκομένων κατευθυνομένων βλημάτων Exocet MM-40

6.Συντήρηση κατευθυνομένων βλημάτων Exocet Block 3

7.Προμήθεια πυροτεχνικών υποσυγκροτημάτων πυραύλων AM39 Exocet Block II της ΠΑ

8.Υποστήριξη αεροσκαφών F-16.

9.Εργασίες υποδομών στους Ναυσταύθμους Σαλαμίνας και Αμφιάλης, πρόμηθεια κλιματιστικών μονάδων Στρατού Ξηράς

10. Μεμονωμένα υποπρογράμματα (13) υποστήριξης οπλικών συστημάτων

11.Προμήθεια ξηρών στοιχείων ναρκών

12.Υποστήριξη αεροσκαφών F-4 AUP & RF-4E συμμετοχή σε προγράμμα τεχνικής υποστήριξης TCG (Technical Coordination Group) και σε προγράμμα δομικής ακεραιότητας ASIP (Aircraft Structural Integrity Program).

13.Υποστήριξη και επαναπιστοποίηση βλημάτων S-300

14."Αγορά" υπηρεσιών στόχων για την πραγματοποίηση βολών S-300.

15.Προμήθεια υλικών λήξης ορίου λειτουργίας - λήξης ορίου ζωής και ανταλλακτικών γενικών επισκευών ορίου επισκευών ανασχετήρων.

16.Υποστήριξη οπλικών συστημάτων Στρατού Ξηράς μέσω BAAINBW για τα έτη 2013-14

17.Τροποποίηση σύμβασης προμήθειας μεταφορικών αεροσκαφών C-27J (περικοπή από 12 σε 8).

18.Ενεργοποίηση υποπρογράμματος υποστήριξης οπλικών συστημάτων Στρατού Ξηράς μέσω NSPA (πρών NAMSA) για τα έτη 2013-13 του ΓΕΣ

19.Προμήθεια 10 μεταχειρισμένων ελικοπτέρων CH-47D από τα αποθέματα του USARMY

20.Γνωμοδότητηση κατακύρωσης προμήθειας έξι συστοιχιών συσσωρευτών Υ/Β 209

Στον εκσυγχρονισμό των ''Peten'' προχώρησε η Ισραηλινή αεροπορία, στα εναπομειντα ΑΗ-64Α (οσα δεν εκσυγχρονισθηκαν με ηλεκτρονικα της εκδοσης D) προβλέπεται η αντικατάσταση μέρους της παλαιάς καλωδίωσης και η προσθήκη νέων υπολογιστών  - δεν διευκρινίζεται -. Λόγω του περιορισμένου εσωτερικού χώρου, μέρος των νέων ηλεκτρονικών θα τοποθετηθεί εξωτερικά σε ατρακτίδιο/διαμέρισμα πίσω από το πυροβόλο.

Λύση στο πρόβλημα του περιορισμένου εσωτερικού χώρου, δόθηκε από την Unit 22 που είναι υπεύθυνη για την συντήρηση και τον εκσυγχρονισμό των Apache (C) Arie Egozi
Η απόφαση της ΗΗΑ να εκσυγχρονίσει με ίδια μέσα τα "Peten" παρουσιάζει έντονο Ελληνικό ενδιαφέρον, καθώς διαφαίνεται στον ορίζοντα μια λύση για τα 19 ΑΗ-64Α  της Αεροπορίας Στρατού τα οποία δεν υποστηρίζονται πλέον από τον κατασκευαστή.

Πηγή
(C) Geetha
H εικόνα του στελέχους στο ''Παρμενίωνα'' με το mini uav ανα χείρας ξένισε...  από τα σχόλια στο "εν κρυπτώ" διαβάζουμε πως πρόκειται για τροποποιημένο Bixler 2 της Hobbyking. Και εδώ αρχίζει το quiz, τι τροποποιήσεις έχουν γίνει στο mini uav τι εξοπλισμό "φορά"; Η απάντηση βρίσκεται εδώ.

υγ.1 ζητάμε το φώτα σας και σε αυτό το quiz.
υγ.2 τι πατσάκι φορά ο ΥΠΕΘΑ εδώ; Τελικά το patch αγοράσθηκε μαζί με το μπουφάν (δες εδώ). Ευχαριστούμε την σελίδα airforce.gr για την βοήθεια.



Ορισμένα ενδιαφέροντα στοιχεία αποδέσμευσε η FAP (Força Aérea Portuguesa), στα 36 χρόνια που βρίσκονται σε υπηρεσία τα C-130H της  Esquadra 501 - "Bisontes", έχουν πραγματοποιήσει τη μεταφορά 1.000.000 επιβατών, 88.000 τόνων φορτίου και έχουν γράψει 71.000 ώρες στον αέρα.

Πηγή
Σύμφωνα με πληροφορίες της εφ. ''Καθημερινή'' στα τέλη Νοεμβρίου ή στις αρχές Δεκεμβρίου θα πραγματοποιηθεί στο Πεδίο Βολής Κρήτης η πρώτη βολή του αντιαεροπορικού S-300PMU. Η ακριβής ημερομηνία θα εξαρτηθεί από την ολοκλήρωση του εν εξελίξει διαγωνισμού για την προμήθεια ιπτάμενου στόχου.


Ο αντίλογος




08.10.13 : 24 F-16I "Sufa" και F-15I "Ra'am"απογειώθηκαν από τις αεροπορικές τους βάσεις στο Ισραήλ. Τα αεροσκάφη πραγματοποίησαν εναέριο ανεφοδιασμό Νοτιοανατολικά της Κρήτης από 6 KC707 Re'em και ακολούθως σχημάτισαν COMAO με Ελληνικά F-16C/D. Σύμφωνα με το σχεδιασμό το δρομολόγιο που ακολούθησε το μικτό COMAO είναι : Κρήτη, Πελοπόννησο, Στερεά Ελλάδα, με κατεύθυνση το Κεντρικό Αιγαίο και εν συνεχεία με πορεία προς το Νότιο Αιγαίο και το στενό της Ανατολικής Κρήτης, μεταξύ Ανατολικής ακτής αυτής και των νήσων Κάσου - Καρπάθου για την έξοδο από το FIR Αθηνών.

Με πληροφορίες του Λ. Μπλαβέρη από την εφημερίδα Παραπολιτικά

12 Ελληνικά F-16C/D από διάφορες Μοίρες συμμετείχαν στην κοινή άσκηση.Τα Ελληνικά αεροσκάφη είχαν την ευκαιρία να πραγματοποιήσουν εναέριο ανεφοδιασμό.Στη φωτογραφία τα α/φη της 337M στο Ισραήλ (C)HAF


Εναέριος ανεφοδιασμό  ΝΑ της Κρήτης.

10.10.13 : Η ΠΑ συμμετείχε με 8 συνολικά F-16C/D, από τα 12 που είχαν υπολογιστεί αρχικώς - η τετράδα ματαίωσε λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν τη συγκεκριμένη ώρα στην ευρύτερη περιοχή του αεροδρομίου της - , το ΠΝ με 2 Φρεγάτες και μία κανονιοφόρο, ενώ από πλευράς ΗΗΑ συμμετείχαν 16 F-16I "Sufa", 8 F-15I "Ra'am", καθώς και 6 αεροσκάφη εναέριου ανεφοδιασμού KC707 Re'em. Η άσκηση προέβλεπε την εικονική προσβολή κατά ναυτικών στόχου και συγκεκριμένα κατά της Φρεγάτας "Ψαρά", ενώ και η ίδια ασκήθηκε στην δική της αντιαεροπορική άμυνα.

Με πληροφορίες του Λ. Μπλαβέρη από την εφημερίδα Παραπολιτικά


21 - 26.10.12 Η 110 ΠΜ είχε φιλοξενήσει 10 αεροσκάφη της Heyl Ha'avir. Στη φωτογραφία τα Sufa με φόντο τις ακτές της Ζακύνθου
Η δεύτερη ημέρα της ασκήσεως "Ανδρομέδα 2013" συνεχίσθηκε την Πέμπτη και όχι την Τετάρτη όπως είχε αρχικά προγραμματισθεί κατόπιν αιτήματος των Ισραηλινών. Καθόλη τη διάρκεια της συνεκπαιδεύσης τα Ισραηλινά αεροσκάφη δεν προσγειώθηκαν σε αεροπορικές βάσεις της ΠΑ ούτε έγινε χρήση πραγματικών πυρών. Ανάλογη άσκηση είχε πραγματοποιηθεί και το Δεκέμβριο του περασμένου έτους.

Την τύχη της στη Βουλγαρία δοκιμάζει η ΙAI, η Ισραηλινή εταιρία αεροδιαστημικής προχώρησε σε πρόταση για τον εκσυγχρονισμό και την παράδοση 10 αεροσκαφών Kfir με ηλεκτρονικά της έκδοσης Block 60 (link-16, πιστοποιημένα όπλα : Python 5, Derby, Spice, δυνατότητα προσθήκης ραντάρ τεχνολογίας AESA). Σύμφωνα με τους Ισραηλινούς σε περίπτωση που η Βουλγαρία απαντήσει θετικά, το πρώτο αεροσκάφος θα βρίσκεται σε πτητική κατάσταση σε λιγότερο από 12 μήνες ενώ το συνολικό κόστος απόκτησης 10 μαχητικών θα είναι χαμηλότερο κατά 1/3 του κόστους αγοράς μεταχειρισμένων F-16 (περίπου 130 εκάτ. $). Τα αεροσκάφη βρίσκονται στην έρημο Negev σε κατάσταση αποθήκευσης αναμένοντας την εκποίηση τους.

KFIR @ Red Flag (C) FAC
Πηγή
Σημαντικό ορόσημο στη συνεργασία της ΕΑΒ με τη Lockheed Martin αποτελεί η παράδοση των τελευταίων μειζόνων τμημάτων του αεροσκάφους F-16 με τελικό προορισμό το Ομάν ολοκληρώνοντας έτσι μία σημαντική φάση του υπό εξέλιξη προγράμματος. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα αφορά στη σύμβαση ύψους 114 εκ. δολαρίων εξαετούς διάρκειας (2012–2017) μεταξύ ΕΑΒ και Lockheed Martin για τη συναρμολόγηση υποσυγκροτημάτων του αεροσκάφους F-16 και, συγκεκριμένα, 112 εργοσυνόλων. Στο πλαίσιο αυτής, η ΕΑΒ έχει αναλάβει τη συναρμολόγηση δομικών τμημάτων των αεροσκαφών F-16 για την Αίγυπτο, το Ομάν και το Ιράκ.

H EAB είναι ο μοναδικός υποκατασκευαστής συγκεκριμένων δομικών τμημάτων του F-16 (C) EAB


Πήγασος ΙΙ στην 131 ΣΜ, του Δ. Μανακανάτα από την ΕΑ&Τ 10-2013
...κατά καιρούς υπήρξαν επιχειρήσεις που τα αεροσκάφη έπρεπε να φθάσουν στο στόχο τους. Στο πλαίσιο αυτό η επιστροφή τους είναι η μισή αποστολή αλλά όχι η βασική.


Πριν από λίγες ημέρες η 3/3 Ardennes γιόρτασε τα 70 χρόνια από την ίδρυση της. Με αφορμή την επέτειο, η μοίρα παρουσίασε Mirage 2000D με διάκοσμο εμπνευσμένο από το έμβλημα της.

Η δραστηριότητα στο Ελληνικο FIR/UIR.



Πόλο έλξης αποτελούν οι τελευταίοι εν ενεργεία Κουρσάροι και τα εκσυγχρονισμένα Phantom της Πολεμικής Αεροπορίας. Ο Mike Green, μέλος και συντάκτης της ISAP (International Society of Aviation Photographers) επισκέφθηκε την 336 Μοίρα Βομβαρδισμού στον Άραξο και την 117 Πτέρυγα Μάχης στην Ανδραβίδα. Το φωτογραφικό αφιέρωμα που ετοίμασε για τα Corsair και τα Phantom, μπορείτε να δείτε εδώ και εδώ.

Στις 2 Οκτωβρίου 2013, στις 16:56 προσγειώθηκε στο αεροδρόμιο Μεγάρων το 7ο ΝΗ90 TGRA. Το ΕΣ 840, είναι το τρίτο ελικόπτερο πλήρους επιχειρησιακής ικανότητας (FOC / Final Operational Capability) του τύπου, που παραλαμβάνει το 2ο Τάγμα Ελικοπτέρων Αεροπορίας Στρατού. Περισσότερες φωτογραφίες μπορείτε στο armyaviation από όπου προέρχονται και οι πληροφορίες.