Μια σειρά τεχνικών ζητημάτων και λογιστικής υποστήριξης του κινητήρα Turbomeca RTM322 έχουν οδηγήσει το στόλο των ε/π AW101 Merlin της FAP (Força Aérea Portuguesa) σε μειωμένη διαθεσιμότητα . Από τα 12 AW101 της 751 Μοίρας Έρευνας και Διάσωσης διαθέσιμα είναι τα 7. Για τα ελικόπτερα που παρελήφθησαν τη περίοδο 2004 - 2006 υπεγράφη σύμβαση υποστήριξης το 2008 από την οποία εξαιρέθηκαν οι κινητήρες.

Η μοίρα βρίσκεται αντιμέτωπη και με τις οικονομικές περικοπές, ετησίως οι ώρες πτήσης από τις 2.250 μειώθηκαν στις 1.750, μισές από τις οποίες αναλώνονται για την εκπαίδευτική δραστηριότητα της 751(C) Cyrille Cosmao / Patch: Nuno Martins

Πηγή
P1020170


Από το forum του modelclub!
(C) USAFE

Την τρίτη κατα σειρά, μεγάλης κλίμακας άσκηση θα φιλοξενήσει η αεροπορική βάση  Ørland (Tiger Meet 13, Brilliant Arrow 13) στη Νορβηγία. Στην Artic Challange 2013 θα λάβουν μέρος πάνω από 60 αεροσκάφη από την Φινλανδία/10 F-18, Σουηδία/22 Gripen & Erieye, Νορβηγία/F-16, Βρετανία/6 Eurofighter, ΗΠΑ/30 F-15E,C & 2 KC-135R, NATO/2 E-3A θα ενώ θα συμμετάσχουν περίπου 2000 άτομα.

Περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε εδώ και εδώ.
Τα Spartan της FAM (Fuerza Aerea Mexicana) συμμετείχαν στην αεροπορική παρέλαση για εορτασμό της εθνικής ανεξαρτησίας της χώρας...




(C) Xinhua/David de la Paz


Βίντεο από βολές και αφέσεις συντήρησης ανέβασε η Βασιλική αεροπορία της Δανίας στο youtube.





Το σημερινό μας Quiz. Αναμένω τις απαντήσεις σας μέχρι την Κυριακή το βράδυ στο Blog μόνο. Νομίζω ότι αυτή την φορά είναι εύκολο.....
Του Δ. Βάλλα για την εφημερίδα Ελευθερία Λάρισας
                                (C) Saab
Και η Ελβετική Βουλή ψήφισε σήμερα υπέρ του Gripen με 27-17 για την απόκτηση 22 αεροσκαφών, πρόκειται για τη δεύτερη "νίκη" του Γρύπα σε Ελβετικό έδαφος μετά και την θετική ψήφο που έλαβε από την επιτροπή ασφαλείας του Εθνικού Συμβουλίου της Ελβετίας.





(C) IAF

Δύο μήνες μετά την συντριβή αεροσκάφους F-16I στην Μεσόγειο που οδήγησε στην καθήλωση του στόλου, οι μοίρες που επιχειρούν με SUFA σταδιακά επιστρέφουν στην εκπαιδευτική τους δραστηριότητα. Την προηγούμενη εβδομάδα στην αεροπορική βάση Ramon πραγματοποιηθήκε η πρώτη εκπαιδευτική πτήση.

Πηγή
(C) Lockheed Martin

Η Ολλανδία θα αγοράσει τελικά 37 F-35 όπως ανακοίνωσε ο υπουργός άμυνας της χώρας, δίνοντας τέλος στην μακροχρόνια πολιτική αντιπαράθεση για το κόστος και τις καθυστερήσεις. Η αγορά περιορίστηκε σε 37 απο τα αρχικά 85 και το τελικό κόστος θα αγγίξει τα 4,5 δισ ευρώ.




Με μια σεμνή τελετή γιορτάσθηκε στο Στεφανοβίκειο Μαγνησίας, η επέτειος από την συγκρότηση του 1ου Τάγματος Επιθετικών Ελικοπτέρων η οποία συμπίπτει με τα 42 χρόνια λειτουργίας και προσφοράς του 1ου ΤΕΑΣ. Για την περίσταση, πραγματοποιήθηκε μια εντυπωσιακή πτητική επίδειξη από 2 ζεύγη ελικοπτέρων UH-1H Huey και AH-64A+ Apache! (Φωτογραφίες)

Θερμές ευχαριστίες στον N.B. για την φωτογραφία





Καλές προσγείωσεις...
Ένα από τα αεροσκάφη της QEAF που έφτασε στη Τανάγρα για την συνεκπαίδευση με την 331 Μ, το Mirage 2000-5 DDA της φωτογραφίας πραγματοποίησε έξι αφέσεις (διακρίνονται ισάριθμα bombmarks) κατά στόχων στη Λιβύη στο πλαίσιο της επιχείρησης Unified Protector @ parapolitika

Από την καθιερωμένη "αναμνηστική", ο αξιωματικός (5ος από αριστερά) πιθανότατα είναι ο Ταξίαρχος Αλ Σαουάνι, χειριστής που συμμετείχε στις επιχειρήσεις κατά του καθεστώτος Καντάφι (πρώτο βίντεο στο 11:50) @ parapolitika

(C) Scorpion Jet 
Ένα νέο αεροσκάφος ελαφράς κρούσης (LAS) / αναγνώρισης (ISR) βρίσκεται στο στάδιο δοκιμών από την εταιρεία Textron-Airland. Η ανάπτυξη του ξεκίνησε το 2012 και η παρθενική πτήση του προγραμματίζεται πριν από το τέλος του χρόνου.  Το Scorpion έχει σχεδιαστεί με βάση την εμπειρία της εταιρείας από τα πολιτικά jet και με φιλοδοξεί να είναι το οικονομικότερο "τακτικό" jet της αγορας.

Ο κατασκευαστής δίνει όριο ζωής 20.000 ωρών (C) Scorpion Jet






Το Factsheet του νέου Τ-37 ! Περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε εδώ.
 Η Διεύθυνση Κατασκευών της 206ης Πτέρυγας Αεροπορικών Υποδομών προκήρυξε ανοιχτό διαγωνισμό για την κατασκευή μεταλλικού υποστέγου αποθήκευσης Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών (UAV) τύπου ''Πήγασος'' στην Α.Β. Ελευσίνας, με προϋπολογισμό 236.582,97 ευρώ. 


 Το πρόγραμμα αυτό πιθανότατα δείχνει ότι έχει αποφασιστεί η μεταστάθμευση της Μοίρας Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών "Αχέρων" από την 131η Σμηναρχία Μάχης (Α.Β. Ακτίου) όπου εδρεύει, στην Ελευσίνα. Η προγραμματισμένη μετεγκατάσταση και του Κρατικού Εργοστασίου Αεροσκαφών (υπενθυμίζεται ότι από αυτό υλοποιήθηκε το πρόγραμμα "Πήγασος ΙΙ") από το Ελληνικό στην Ελευσίνα εκτιμάται ότι θα διευκολύνει ακόμη περισσότερο την υποστήριξη των UAV που πλέον θα μοιράζονται την ίδια έδρα με αυτό. 
Δωρεάν διατίθεται το βιβλίο της Northrop Grumman για το B-2 και τους ανθρώπους που συνέβαλαν στην ανάπτυξη του . Το e-book μπορείτε να το διαβάσετε εδώ.
«Αεροσκάφος της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας κατέρριψε σήμερα στις 14:20 (τοπική ώρα, 1120 GMT) ελικόπτερο τύπου Mi-17 αφού παραβίασε τον τουρκικό εναέριο χώρο στην περιοχή Güveççi της επαρχίας Ηatay», δήλωσε ο αντιπρόεδρος της τουρκικής κυβέρνησης Bülent Arınç. Σύμφωνα με πληροφορίες, το ελικόπτερο του Συριακού Στρατού κατερρίφθη από μαχητικό αεροσκάφος F-16 που απογειώθηκε από την αεροπορική βάση της Μαλάτειας.  Νωρίτερα το Συριακό Παρατηρητήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων ανακοίνωσε ότι ελικόπτερο του Συριακού Στρατού κατέπεσε σήμερα κοντά στην μεθόριο με την Τουρκία και πρόσθεσε ότι υπάρχουν αντιφατικές πληροφορίες όσον αφορά τα αίτια της πτώσης του.

 «Ένα στρατιωτικό ελικόπτερο κατέπεσε την ώρα που έριχνε προσέβαλε θέσεις στην Jabal al-Akrad, προπύργιο των ανταρτών στην επαρχία της Λαττάκειας», ανέφερε το Παρατηρητήριο σε ανακοίνωσή του. «Ορισμένοι αντάρτες δηλώνουν ότι το κατέρριψαν, ενώ άλλοι δηλώνουν ότι επλήγη από ένα τουρκικό αεροσκάφος», προσέθετε το Παρατηρητήριο. Ο διευθυντής της ΜΚΟ διευκρίνισε παράλληλα στο Γαλλικό Πρακτορείο ότι το ελικόπτερο έπεσε σε συριακό έδαφος και πρόσθεσε ότι ο ένας από τους δύο χειριστές του, οι οποίοι κατάφεραν να πέσουν με αλεξίπτωτο, αιχμαλωτίστηκε από τους αντάρτες (18+ σκληρές εικόνες), ενώ η τύχη του άλλου παραμένει άγνωστη. Τουρκικά πρακτορεία ειδήσεων επιβεβαίωσαν ότι το ελικόπτερο έπεσε στην συριακή πλευρά των συνόρων.


Σε ανακοίνωση που εξέδωσε το Γενικό Επιτελείο των Συριακών Ενόπλων Δυνάμεων αναφέρονται τα εξής:

«Τις απογευματινές ώρες της 16/09/2013 σημειώθηκε απώλεια στρατιωτικού ελικοπτέρου κατά τη διάρκεια αναγνωριστικής πτήσης προς αποτροπή εισόδου τρομοκρατών από τα τουρκικά σύνορα, κοντά στο χωριό
Bdama στην μεθοριακή περιοχή Alyonseah της Λαττάκειας. Σύμφωνα με έρευνα, το ελικόπτερο εισήλθε εκ παραδρομής στον τουρκικό εναέριο χώρο για μικρό χρονικό διάστημα και ανέστρεψε την πορεία του άμεσα, μετά τη λήψη προειδοποιήσεων από το κέντρο ελέγχου περιοχής. Κατά τη διάρκεια της επανόδου καταρρίφθηκε από τουρκικό αεροσκάφος εντός Συριακού εδάφους. Η σπασμωδική ενέργεια της τουρκικής πλευράς, δεδομένου ότι το ελικόπτερο ανέστρεψε την πορεία του και δεν είχε αναλάβει οποιαδήποτε πολεμική αποστολή, δεν είναι παρά η απόδειξη για τις πραγματικές προθέσεις της κυβέρνησης Erdogan για όξυνση της έντασης και κλιμάκωση της έντασης μεταξύ των δύο χωρών».

Πηγή

Από τον Ιούλιο του 2012, το Τουρκικό επιτελείο προετοίμαζε το έδαφος για μια ενδεχόμενη ενέργεια κατά των Συριακων ε/π που πετούσαν πλησίον της συνοριογραμμής με συνεχείς ανακοινώσεις (1, 2, 3).







Τρίτη άφιξη αεροσκάφους A380 στην Ελλάδα, το Airbus προσγείωθηκε στο αεροδρόμιο "Ελ. Βενιζέλος" την Κυριακή 15 Σεπτεμβριου.





και μία φωτογραφία bonus λόγω "επικαιρότητας"




(C) Λ. Αγγελής
Η ερώτηση του quiz της εβδομάδας απλή "αποσύρθηκαν τα Allouete;"
@ d.i.d.
Λίγο πριν την συνάντηση του πρωθυπουργού της Ινδίας με τον πρόεδρο Ομπάμα, το υπουργείο άμυνας της Ινδίας ανακοίνωσε την παραγγελία 6 επιπλέον C-130J. H αγορά γίνεται με διακρατική συμφωνία και το κόστος ανέρχεται σε 1 δισ δολάρια. Σύμφωνα με Ινδούς αξιωματούχους εξετάζεται και η αγορά επιπλέον 6 C-17 Globmaster.

 Σεπτέμβριος 2011, το "2509" προσγειώνεται στις εγκαταστάσεις της Eurocopter España στο Αλπαθέτε, για να υποβληθεί στη προβλεπόμενη από το κατασκευαστή 12ετή συντήρηση. Δύο χρόνια αργότερα αποφασίσθηκε η προμήθεια υλικοτεχνικού εξοπλισμού ώστε η συντήρηση να πραγματοποιείται από το ΚΕΑ. Σήμερα το πολύτιμο εναέριο μέσο της 384 ΜΕΔ παραμένει στην Ισπανία ''λυμένο'' με τις σχετικές εργασίες να έχουν σταματήσει καθ' υπόδειξιν της NAMSA...

080911 039r
(C) Rotorpylon
080911 047r
(C) Rotorpylon
080911 062r
(C) Rotorpylon
080911 080r
(C) Rotorpylon

080911 085r
(C) Rotorpylon

Τις φωτογραφίες μας έστειλε ο Pablo Rada