Red Flag Alaska 2012 -Υπό Το Πρίσμα Των Eurofighter της Luftwaffe

aviationlive | 7/04/2012 12:41:00 π.μ. | 3 σχόλια

Με 8 Typhoon συμμετείχε η JG74 της Luftwaffe στην Red Flag που διεξήχθη τον Ιούνιο στην α/β Eielson στην Αλάσκα. Σκοπός της συμμετοχής των Γερμανών να προετοιμάσει το προσωπικό της πτέρυγας για την επερχόμενη Νατοϊκή αξιολόγηση το Μάρτιο του 2013 αλλά και για να αποδείξει ότι το Ευρωμαχητικό μπορεί να αντεπεξέλθει στις "απαιτήσεις" της συμμαχίας.

Για την άσκηση συγκεντρώθηκαν πάνω από 100 αεροσκάφη και συμμετείχαν 2500 άτομα,στα higlights το Αυστραλιανό ΑΣΕΠΕ E-7A , τα Ιαπωνικά F-15J , τα Πολωνικά F-16C/D Block 52 αλλά και το F-22 της USAF - ένας από τους στόχους των διοργανωτών της R.F. 12-2 ήταν να "μάθουν" στις φίλιες δυνάμεις πως να μάχονται στο πλάι του Raptor. -


(C)Luftwaffe
Το ρόλο των "κόκκινων" ανέλαβε η 18η μοίρα Aggressor οι χειριστές της οποίας πετώντας με F-16 Block 30 εξομοίωσαν απειλές όπως τα Ρώσικα Su-27/30 και το Κινέζικο J-10 ενώ χρησιμοποιήθηκαν και σαν φορείς ατρακτίδιων ηλεκτρονικού πολέμου.Η 18η "κέρδισε" τους Γερμανούς , μπορεί να μην έχουν τελευταία γενιάς αεροσκάφη παρόλα αυτά ο τρόπος που εξομοίωναν την εχθρική απειλή είναι μοναδικός . Σταδιακά αύξαναν το βαθμό δυσκολίας με σκοπό των να διδάξουν και όχι να καταρρίψουν.

Στη Red Flag οι Γερμανοί βρήκαν τις ιδανικές συνθήκες για να δοκιμάσουν τις δυνατότητες του Typhoon σαν όπλο αλλά και να δουν στη πράξη πως αποδίδουν ορισμένες αλλαγές που είχαν γίνει στο software του αεροσκάφους.Το σκεπτικό ήταν να φέρουν το EF-2000 στο επίπεδο των Βρετανικών και να εκμεταλλευτούν στο έπακρο τις δυνατότητες του όπως έκανε η RAF στις πρόσφατες επιχειρήσεις στη Λιβύη.

(C)Luftwaffe

Το Γερμανικό κλιμάκιο έφτασε στις ΗΠΑ πριν ξεκινήσει η Red Flag για να πάρει μέρος στην άσκηση Distant Frontier,όπου πέταξαν απέναντι στους Agressors δοκιμάζοντας νέα συστήματα του αεροσκάφους που δεν είχαν χρησιμοποιηθεί στο παρελθόν.

Οι αλλαγές αφορούν κυρίως το λογισμικό για τον αισθητήρα του ραντάρ Captor - επέδειξε τεράστια βελτίωση στην απόδοση του - και του συστήματος  αντιμέτρων , η μεγαλύτερη αλλαγή όμως έγινε στο τρόπο που "αντιμετωπίζει" η Luftwaffe το Eurofighter και αυτό φάνηκε στα τέλη του 2011 όπου η υπηρεσία προετοίμαζε το κλιμάκιο σαν να επρόκειτο να συμμετάσχει σε πραγματική επιχείρηση.

(C)Luftwaffe

Στη Distant Frontier , F-22 της 525FS πέταξαν απέναντι από τα Eurofighter σε σενάρια BFM , WVR , για να αντεπεξέλθουν τα Typhoon πέταξαν γυμνά από εξωτερικά φορτία και δεξαμενές καυσίμου.Από τη πλευρά των Γερμανών αφήνεται να εννοηθεί πως  επικράτησαν στη πλειονότητα των αναμετρήσεων κάτι που οι χειριστές της 525 αρνούνται λέγοντας  "μάλλον έχουμε διαφορετικές αναμνήσεις από τα BFM..."

Tο Typhoon έχει υψηλό στιγμιαίο ρυθμό στροφής και καλή διαχείριση ενέργειας αλλά δεν μπορεί να σταθεί απέναντι στο Raptor , με χρήση των ακροφύσιων κατευθυνόμενης ώσης και με την υψηλή γωνία προσβολής "γράψαμε" αρκετά gun kills.

(C)Luftwaffe
Οι Γερμανοί να συγκρίνοντας τα δύο αεροσκάφη , τονίζουν πως σε μάχη πέρα του οπτικού ορίζοντα το F-22 υπερισχύει αλλά σε κλειστή αερομαχία το Typhon μπορεί και το αντιμετωπίζει σαν ίσο καθώς επιταχύνει καλύτερα ενώ όταν το Raptor χρησιμοποιεί τα ακροφύσια κατευθυνόμενης ώσης χάνει δραματικά ενέργεια.

Πέρα από τη διάσταση απόψεων , ο διοικητής της 525FS Lt Col Paul Moga υπογραμμίζει πως η συνεκπαίδευση σε DACT με την Luftwaffe ήταν σπάνια εμπειρία και τονίζει πως τα αποτελέσματα τα γνωρίζουν μόνο όσοι συμμετείχαν στα set up , το μόνο σίγουρο είναι πως Raptor και Typhoon αποτελούν θανάσιμο συνδυασμό.


(C)Luftwaffe
Πηγή

Category: , , ,

3 σχόλια

  1. Ανώνυμος says:

    http://www.youtube.com/watch?v=RAedQ7FMiKo
    Tracking guns σε Ef-2000.

  2. Ανώνυμος says:

    Για μένα τα Eurofighter δεν αξίζουν για τα λεφτά που κοστίζουν αλλά και η συντήρηση τους είναι πάρα πολύ ακριβή.
    Το 2000 θα προτιμούσα να αγοράζαμε F-15 και όχι F-16 με σύμμορφες δεξαμενές.

  3. Η αλήθεια είναι πως το ef-2000 τα έχει βάλει με όλους Hornet,Rafale,Raptor...Νομίζω ταιρίαζει γάντι στην ανάρτηση : "Every cowboy praises his horse".

    Το υπόλοιπο http://www.aviationlive.org/2012/07/red-flag-alaska-2012-eurofighter.html#ixzz1zgi1Fbaa
    Under Creative Commons License: Attribution


    http://www.aviationlive.org/2011/12/tranche-2-bersama-lima-2011.html

    http://www.aviationlive.org/2012/04/typhoon-vs-rafale.html