Τα δύο μαχητικά βρέθηκαν αντιμέτωπα το 2009 στα ΗΑΕ, στο πλαίσιο της άσκησης ATLC. Τα αεροσκάφη πραγματοποίησαν 6 εμπλοκές WVR, 1 εναντίων 1. Οι Γάλλοι δια στόματος του μοιράρχου της EC 1/7 Fabrice Grandclaudon δεν διεκδίκησαν κάποια εικονική κατάρριψη ενώ υποστήριξαν πως το ένα και μοναδικό kill των 6 εμπλοκών το κατάφερε το Raptor.

Snapshots από το OSF του Rafale τροφοδότησαν συζητήσεις για το "πραγματικό" αποτέλεσμα της DACT

Ακολουθεί το ενδιαφέρον βίντεο που διέρρευσαν οι Γάλλοι μόλις πριν από λίγο...


Όπως ανακοινώθηκε από αξιωματούχους της Αμερικανικής Πολεμικής Αεροπορίας 17 πολεμικές μοίρες  θα καθηλωθούν, αρχίζοντας από τις 9 Απριλίου, λόγω περικοπών του προυπολογισμού, έτσι ώστε άλλες μοίρες να μπορέσουν να διατηρήσουν επαρκεί ετοιμότητα για το υπόλοιπο έτος.


Έχουν περικοπεί 45000 ώρες εκπαιδευτικών πτήσεων από τώρα μέχρι το Σεπτέμβριο. Η απόφαση θα επηρεάσει περίπου το 1/3 των αεροσκαφών σε ΗΠΑ, Ευρώπη και Ειρηνικό.
Ορισμένες μοίρες που έχουν αναπτυχθεί εκτός ΗΠΑ αποτελούμενα, από  A-10 Thunderbolt II, B-1 Lancer, F-16 Fighting Falcon και F-22 Raptor, θα καθηλωθούν μετά την επιστροφή τους στις βάσεις τους. Επίσης θα σταματήσουν να πετούν τα F-16 και Α-10 της Εθνοφρουράς.

Πηγή




H ειδησεογραφία της περασμένης εβδομάδας σε τίτλους :

Το Περού θα προμηθευτεί 24 ελικόπτερα γενικής χρήσης Mi-171Sh. Πηγή

Πύραυλοι Taurus για τα F-15 της Ν. Κορέας; Πηγή

Συντριβή F-16 της USAF στο Αφγανιστάν. Πηγή

Βομβαρδιστικό Tu-95MC καταστράφηκε ολοσχερώς απο πυρκαγιά, το περασμένο Φεβρουάριο. Πηγή

Μερική άρση των περιορισμών στα F-22. Πηγή

Συντριβή A109 του στρατού της Ν. Αφρικής. Πηγή

Το Αμερικανικό πεντάγωνο εξετάζει την αγορά 30 Mi-17 για λογαριασμό των ΑNSF. Πηγή

Το Μάιο θα ένταχθούν επίσημα σε υπηρεσία τα Mig-29K του Ινδικού ναυτικού. Πηγή

Οι ΗΠΑ ανέπτυξαν F-22A στη Ν.Κορέα. Πηγή

Σε αναζήτηση εξομοιωτή για τα Mig-29 η Πολωνία. Πηγή

Ανάπτυξη Mig-31BM στο Novosibirsk στη Σιβηρία. Πηγή

Τα F-15, F-35 και Typhoon, είναι τα τρία υποψήφια αεροσκάφη του διαγωνίσμού F-XIII. Πηγή

Εκπαιδευτικές αποστολές κατά στόχων στον Ειρηνικό πραγματοποίησαν Ρωσικά Tu-22M. Πηγή

20 AIM-9X και 100 ΑΙΜ-120C7 για τη Σιγκαπούρη.

7000 ώρες πτήσης για το "Spirit of Florida". Πηγή

Πρώτη βολή κατευθυνόμενης ρουκέτας APKWS ΙΙ από Α-10. Πηγή

Ολοκληρώθηκε η άσκηση της Γαλλικής αεροπορίας, Recce Meet 2013. Πηγή





 F-22 Raptor υπέστη ζημιές αξίας 1.8 εκατ. $ όταν κατά τη προσγείωση το ουραίο τμήμα του, ακούμπησε στο διάδρομο. Το αεροσκάφος επέστρεφε από εκπαιδευτική πτήση ενώ νωρίτερα είχε συμμετάσχει σε εκδηλώσεις μνήμης της επίθεσης στο Perl Harbor.

Πηγή
 Με άρθρο του στο περιοδικό Air & Space Power Journal ο πρώην δοκιμαστής-χειριστής F-22 και μετέπειτα διοικητής μοίρας α/φων Raptor  Σμήναρχος Christopher Niemi, κατακρίνει τις αποφάσεις της USAF όσoν αφορά τη δημιουργία αεροπορικού στόλου που θα αποτελείται αποκλειστικά από αεροσκάφη stealth.
 
 O Niemi τονίζει πως η "φιλοσοφία" σχεδίασης stealth, δεν απέδωσε στο θέατρο του Ιράκ και του Αφγανιστάν ενώ σε κάποια μελλοντική εκστρατεία με ομότιμο αντίπαλο δεν εγγυάται ότι θα δώσει το πλεονέκτημα, αντιθέτως με τα αεροσκάφη stealth θυσιάζεται η ακτίνα δράσης, το μεταφερόμενο οπλικό φορτίο, ο αριθμός εξόδων και η ικανότητα προσαρμογής στο θέατρο επιχειρήσεων.
(C) USAF
 Το υψηλό κόστος των Raptor και Lightning II θα συρρικνώσει το μέγεθος του στόλου επικίνδυνα με αποτέλεσμα τα F-15, F-16 και Α-10 να παραμείνουν περισσότερο καιρό σε υπηρεσία και να αντικατασταθούν από λιγότερα αεροσκάφη. Το κενό θα μπορούσε να καλυφθεί με την αγορά αεροσκαφών 4ης γενεάς, αλλά μια μια ενδεχόμενη προμήθεια θα συνιστούσε απειλή για τα προγράμματα 5ης.

 Στο ίδιο μήκος κύματος με τις απόψεις του Σμηνάρχου κινείται και το Aviation Week, περιοδικό με επιρροή το οποίο μέχρι πρόσφατα ήταν υπέρμαχο μιας αεροπορίας που θα έχει στη πρώτη γραμμή αποκλειστικά αεροσκάφη stealth. Χαρακτηριστικό είναι πρόσφατο άρθρο του περιοδικού με τίτλο "Το πεντάγωνο πρέπει να αναζητήσει λύσεις πέρα από το F-35" και προτείνει να συνεχιστεί η παραγωγή των F-18 για το ναυτικό, τα F-16 της αεροπορίας να εκσυγχρονιστούν ενώ για να συνεχιστεί η εξέλιξη των F-15 και F-16 να προωθηθούν στις διεθνείς αγορές ώστε να υπάρχουν περιθώρια επιλογών σε περίπτωση "πισωγυρίσματος".

Ολόκληρο το άρθρο του Σμήναρχου Christopher Niemi μπορείτε να το διαβάσετε εδώ.

Πηγή
 Αεροσκάφος F-22 συνετρίβη εχθές κατά την επιστροφή του στην α/β Tyndall, ο χειριστής έκανε επιτυχή χρήση του εκτινασσόμενου καθίσματος και προληπτικά μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο.Τα αίτια είναι υπό διερεύνηση αν και η απώλεια του αεροσκάφους μάλλον δεν συνδέεται με την εμφάνιση περιστατικού υποξίας.
LISA NORMAN / Tyndall Air Force Base
 Μετά τη προσθήκη οξύμετρου στη κάσκα και σειρά βελτιώσεων στο σύστημα παραγωγής οξυγόνου OBOGS και τη στολή anti-g τα F-22 έγραψαν 21.000 εξόδους χωρίς περιστατικό, γι' αυτό και η USAF μόλις πριν από λίγες ημέρες, ήρε τους επιχειρησιακούς  περιορισμούς (πλην μέγιστου ύψους πτήσης 35,000 πόδια).



 Μιλώντας στο διεθνές συνέδριο μαχητικών αεροσκαφών, ο υποπτέραρχος  Larry Wells δήλωσε πως η USAF επιδιώκει την "εμπλοκή" συμμαχικών δυνάμεων, σε ασκήσεις με το Raptor.

 Το F-22 σπάνια εμφανιζόταν σε ασκήσεις με συμμαχικές δυνάμεις, στις ελάχιστες συνεκπαιδεύσεις πετούσε με "περιορισμούς" ώστε να μην αποκαλύπτονται όλες του οι δυνατότητες, εις βάρος της ουσιώδους εκπαίδευσης. Δεδομένου ότι, μελλοντικά ο στόλος της αεροπορίας θα συρρικνωθεί, η USAF χάνει την ικανότητα να φέρνει εις πέρας εκστρατείες μόνη της. Η ηγεσία βλέποντας το κενό και προβλέποντας ότι στο μέλλον θα αναγκαστεί να επιχειρήσει με συμμαχικά αεροσκάφη, πλέον επιδιώκει της κοινές ασκήσεις με αεροπορίες άλλων χωρών.


 Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Red Flag Alaska 12-2, όπου τo F-22 πέταξε με Ε-7 της RAAF, Eurofighter της Luftwaffe, Block 52+ της Πολωνίας και F-15J της JASFD.Ανάμεσα στα αντικείμενα των διοργανωτών άσκησης ήταν να "μάθουν" στις φίλιες δυνάμεις πως να μάχονται στο πλάι του Raptor.

Πηγή


(C)U.S. Air Force photo/Master Sgt. Jeremy T. Lock

(C)U.S. Air Force photo/Master Sgt. Jeremy T. Lock

(C)U.S. Air Force photo/Master Sgt. Jeremy T. Lock

(C)U.S. Air Force photo/Master Sgt. Jeremy T. Lock

(C)U.S. Air Force photo/Master Sgt. Jeremy T. Lock

(C)U.S. Air Force photo/Master Sgt. Jeremy T. Lock

(C)U.S. Air Force photo/Master Sgt. Jeremy T. Lock

Για τη πρόσφατη πτήση των δύο μαχητικών μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

Από την επίσημη σελίδα της αεροπορικής βάσης Eglin διαβάζουμε για την πρώτη ιστορική πτήση των δύο μαχητικών 5ης γενιάς που έλαβε χώρα στις 19 Σεπτεβρίου 2012.Οι εκπρόσωποι τύπου μάλλον δεν είχαν πληροφορηθεί ότι από τις 29 Απριλίου 2011 είχε "διαρρεύσει" στο Υoutube βίντεο - πνευματικών δικαιωμάτων L.M. - με την ένδειξη "Pending Public release"  όπου τα F-35 και F-22 πετούν μαζί,πλησίον του ορούς Whitney στη Καλιφόρνια.

Pending Public Release



H σχετική "καρτέλα" σε βίντεο που έχει αποδευσμευτεί προς δημοσιοποίηση


Παράλληλα δημοσιεύθηκαν φωτογραφίες από την L.M. με έντονο συμβολισμό :

Tο θρυλικό Spitfire στο πλάι του F-35...(C)

Το F-35 "παρατηρεί" το διαστημικό λεωφορείο(C)LM


 Η επιθετική "καμπάνια" σε συνδυασμό με τη χρονική στιγμή βάζει σε σκέψεις,καθώς η πραγματική είδηση των ημερών δεν είναι αν το F-35 "γράφει" στο φακό,αλλά οι δηλώσεις του Υποπτεράρχου Christopher Bogdan , του αναπληρωτή του JPO (εποπτικού όργανου του προγράμματος) σύμφωνα με τον οποίο :

  • "Αλλος χρόνος και χρήμα για το πρόγραμμα δεν υπάρχουν."
  • "Οι σχέσεις μεταξύ L.M. , JPO και των εμπλεκομένων μερών βρίσκονται στο ναδίρ."



Φωτογραφίες από τη πρόσφατη πτήση,σε υψηλή ανάλυση,μπορείτε να δείτε εδώ.

Παρά τις ομοιότητες με το F-22 , το J-31 δεν είναι παρά η απάντηση στο F-35. Οι δύο RD-93 προτιμήθηκαν για να "πιάσει" τις επιθυμητές αποδόσεις καθώς η Κίνα,τεχνολογικά βρίσκεται πίσω στο συγκεκριμένο τομέα , εμφανής είναι επίσης η ικανότητα Κινέζων μηχανικών να "δανείζονται" και να ενσωματώνουν καινοτομίες άλλων σχεδιάσεων , όπως οι DSI κλπ.

Μελλοντικά δεν αποκλείεται να αναπτυχθεί έκδοση του J-31 ώστε να επιχειρεί από αεροπλανοφόρα

Chengdu και Shenyang : Η Κίνα φαίνεται πως βρήκε τη χρυσή τομή με τα J-20 και J-31 τα οποία έχουν διακριτούς ρόλους και αναπτύχθηκαν για να δρουν συμπληρωματικά. To βαρύ J-20 θα δρα σε μεγάλες αποστάσεις ενώ το μικρότερο σε μέγεθος J-31 θα παραχθεί σε αριθμούς αναλαμβάνοντας αποστολές πολλαπλών ρόλων. Σε αντίθεση με το αμφιλεγόμενο F-35 και το F-22  του οποίου η ποσότητα μεταφερόμενου εσωτερικού καυσίμου θυσιάστηκε χάριν της υπερ-ευελιξίας.

Σε λιγότερο από μια δεκαετία η Κίνα πραγματοποίησε άλματα στην αεροναυπηγική τη στιγμή που οι Η.Π.Α. επένδυαν στο αμφιλεγόμενο JSF και τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη...(C)LM

Stealth και AESA : Το Κινέζικο μαχητικό θα προσφέρει ό,τι και το F-35 με μικρότερο κόστος, κάνοντας έτσι προσιτή τη τεχνολογία stealth και το ραντάρ AESA σε κράτη που είτε λόγο χρηματοδότησης είτε άρνησης των ΗΠΑ δεν μπορούσαν να αποκτήσουν. Μια εξαγωγιμή έκδοση του Κινέζικου μαχητικού θα αντιμετωπίζει επί ίσοις όροις αεροσκάφη τέταρτης γενιάς,επί παραδείγματι το J-31 θα αποτελεί την ιδανική επιλογή για την αεροπορία του Πακιστάν για να αντιμετωπίσει το Ινδικό HAL FGFA.
.
To PAK FA από το οποίο θα προκύψει το  HAL FGFA

Διαφαινόμενη απειλή : Με τον ίδιο τρόπο που οι ΗΠΑ "εξοπλίζουν" τους γείτονες της Κίνας για να την "περιορίσουν",η Κίνα θα μπορούσε να εξάγει το J-31 είτε να το παραχωρήσει σε συμβολική τιμή σε κράτη της Νοτίου Αμερικής , Αφρικής και Μέσης Ανατολής προωθώντας τα γεωπολιτικά συμφέροντα της και παράλληλα διασπείροντας μια "απειλή" που όμοια της έχει να διαφανεί από την περίοδο του του ψυχρού πολέμου...


When it comes to China, saying goodbye supremacy and hello to parity is not an option…

Απόδοση μέρους άρθρου από το Aviationintel 
Η USAF εντόπισε την αιτία που προκαλούσε υποξία στους χειριστές των μαχητικών F-22. Έπειτα από ενημέρωση του Υπουργού Άμυνας, Λέον Πανέτα, από τον Αρχηγό της Αεροπορίας, πτέραρχο Νόρτον Σουόρτζ, το Πεντάγωνο προχώρησε Ανακοίνωση Τύπου.

(C)USAF

 Σύμφωνα με αυτήν, η αιτία του προβλήματος είναι η παροχή οξυγόνου και όχι η ποιότητά του. Προκειμένου να επιλυθεί,θα αντικατασταθεί η βαλβίδα που ρυθμίζει τη ροή του αέρα στην στολή συμπίεσης των πιλότων, καθώς δυσκόλευε την αναπνοή σε κάποιους, λόγω υψηλής πίεσης,θα αυξηθεί η ροή οξυγόνου στη μάσκα των πιλότων,αφαιρώντας ένα φίλτρο τέλος θα εγκατασταθεί νέο σύστημα παροχής οξυγόνου για έκτακτες ανάγκες.

Πηγή

Χειριστές και υπολογοι υποστηρίζουν πως η πραγματική αιτία που προκαλεί υποξία δεν έχει βρεθεί ακόμη.
Τρείς ενδιαφέρουσες φωτογραφίες δημοσιεύει σήμερα ο Aviationist στις οποίες παρουσιάζονται Typhoon της Luftwaffe με killmark.Σύμφωνα με δηλώσεις Γερμανών χειριστών,σε DACT στα πλαίσια συνεκπαίδευσης της άσκησης "Distant Frontier" τα Eurofighter επικράτησαν στη πλειονότητα των αναμετρήσεων απέναντι στα F-22 της 525FS...

Περισσότερα για την άσκηση μπορείτε να διαβάσετε εδώ.


(C)Dietmar Fenners@Aviationist

(C)Dietmar Fenners@Aviationist

(C)Dietmar Fenners@Aviationist

 Πηγή


Αν και ένα μήνα περίπου, ανακοινώθηκε ότι βρέθηκε η αιτία που δημιουργεί τα φαινόμενα υποξίας στους πιλότους, εκδίδοντας τις σχετικές διαταγές, μια εβδομάδα πρίν αυτά ένας ακόμα πιλότος αναγκάστηκε να χρησιμοποιήσει τον έκτακτο μηχανισμό παροχής οξυγόνου…

Ένας από τους χειριστές που δε φορούσε το ειδικό γιλέκο anti-g, καθώς θεωρείται ότι αυτό ασκεί υπερβολική πίεση στους πνεύμονες, απογειώθηκε για μια προγραμματισμένη πτήση, παρουσία δημοσιογράφου. Όμως, αφότου προσγειώθηκε, ενεργοποίησε τον εφεδρικό μηχανισμό παροχής οξυγόνου, καθώς αισθάνθηκε δυσφορία.

Η Αμερικανική Αεροπορία δεν έχει ανακοινώσει κάτι επί του θέματος, ενώ δεν υπήρξε και καμία είδηση στα ΜΜΕ για το συμβάν. Είναι άγνωστο αν οφείλεται στο γνωστό πρόβλημα με την παροχή του οξυγόνου, όπως ήταν οι αρχικές εικασίες ή αν οφείλεται σε άλλες αιτίες.

(C)LM


Πηγή
Με 8 Typhoon συμμετείχε η JG74 της Luftwaffe στην Red Flag που διεξήχθη τον Ιούνιο στην α/β Eielson στην Αλάσκα. Σκοπός της συμμετοχής των Γερμανών να προετοιμάσει το προσωπικό της πτέρυγας για την επερχόμενη Νατοϊκή αξιολόγηση το Μάρτιο του 2013 αλλά και για να αποδείξει ότι το Ευρωμαχητικό μπορεί να αντεπεξέλθει στις "απαιτήσεις" της συμμαχίας.

Για την άσκηση συγκεντρώθηκαν πάνω από 100 αεροσκάφη και συμμετείχαν 2500 άτομα,στα higlights το Αυστραλιανό ΑΣΕΠΕ E-7A , τα Ιαπωνικά F-15J , τα Πολωνικά F-16C/D Block 52 αλλά και το F-22 της USAF - ένας από τους στόχους των διοργανωτών της R.F. 12-2 ήταν να "μάθουν" στις φίλιες δυνάμεις πως να μάχονται στο πλάι του Raptor. -


(C)Luftwaffe
Το ρόλο των "κόκκινων" ανέλαβε η 18η μοίρα Aggressor οι χειριστές της οποίας πετώντας με F-16 Block 30 εξομοίωσαν απειλές όπως τα Ρώσικα Su-27/30 και το Κινέζικο J-10 ενώ χρησιμοποιήθηκαν και σαν φορείς ατρακτίδιων ηλεκτρονικού πολέμου.Η 18η "κέρδισε" τους Γερμανούς , μπορεί να μην έχουν τελευταία γενιάς αεροσκάφη παρόλα αυτά ο τρόπος που εξομοίωναν την εχθρική απειλή είναι μοναδικός . Σταδιακά αύξαναν το βαθμό δυσκολίας με σκοπό των να διδάξουν και όχι να καταρρίψουν.

Στη Red Flag οι Γερμανοί βρήκαν τις ιδανικές συνθήκες για να δοκιμάσουν τις δυνατότητες του Typhoon σαν όπλο αλλά και να δουν στη πράξη πως αποδίδουν ορισμένες αλλαγές που είχαν γίνει στο software του αεροσκάφους.Το σκεπτικό ήταν να φέρουν το EF-2000 στο επίπεδο των Βρετανικών και να εκμεταλλευτούν στο έπακρο τις δυνατότητες του όπως έκανε η RAF στις πρόσφατες επιχειρήσεις στη Λιβύη.

(C)Luftwaffe

Το Γερμανικό κλιμάκιο έφτασε στις ΗΠΑ πριν ξεκινήσει η Red Flag για να πάρει μέρος στην άσκηση Distant Frontier,όπου πέταξαν απέναντι στους Agressors δοκιμάζοντας νέα συστήματα του αεροσκάφους που δεν είχαν χρησιμοποιηθεί στο παρελθόν.

Οι αλλαγές αφορούν κυρίως το λογισμικό για τον αισθητήρα του ραντάρ Captor - επέδειξε τεράστια βελτίωση στην απόδοση του - και του συστήματος  αντιμέτρων , η μεγαλύτερη αλλαγή όμως έγινε στο τρόπο που "αντιμετωπίζει" η Luftwaffe το Eurofighter και αυτό φάνηκε στα τέλη του 2011 όπου η υπηρεσία προετοίμαζε το κλιμάκιο σαν να επρόκειτο να συμμετάσχει σε πραγματική επιχείρηση.

(C)Luftwaffe

Στη Distant Frontier , F-22 της 525FS πέταξαν απέναντι από τα Eurofighter σε σενάρια BFM , WVR , για να αντεπεξέλθουν τα Typhoon πέταξαν γυμνά από εξωτερικά φορτία και δεξαμενές καυσίμου.Από τη πλευρά των Γερμανών αφήνεται να εννοηθεί πως  επικράτησαν στη πλειονότητα των αναμετρήσεων κάτι που οι χειριστές της 525 αρνούνται λέγοντας  "μάλλον έχουμε διαφορετικές αναμνήσεις από τα BFM..."

Tο Typhoon έχει υψηλό στιγμιαίο ρυθμό στροφής και καλή διαχείριση ενέργειας αλλά δεν μπορεί να σταθεί απέναντι στο Raptor , με χρήση των ακροφύσιων κατευθυνόμενης ώσης και με την υψηλή γωνία προσβολής "γράψαμε" αρκετά gun kills.

(C)Luftwaffe
Οι Γερμανοί να συγκρίνοντας τα δύο αεροσκάφη , τονίζουν πως σε μάχη πέρα του οπτικού ορίζοντα το F-22 υπερισχύει αλλά σε κλειστή αερομαχία το Typhon μπορεί και το αντιμετωπίζει σαν ίσο καθώς επιταχύνει καλύτερα ενώ όταν το Raptor χρησιμοποιεί τα ακροφύσια κατευθυνόμενης ώσης χάνει δραματικά ενέργεια.

Πέρα από τη διάσταση απόψεων , ο διοικητής της 525FS Lt Col Paul Moga υπογραμμίζει πως η συνεκπαίδευση σε DACT με την Luftwaffe ήταν σπάνια εμπειρία και τονίζει πως τα αποτελέσματα τα γνωρίζουν μόνο όσοι συμμετείχαν στα set up , το μόνο σίγουρο είναι πως Raptor και Typhoon αποτελούν θανάσιμο συνδυασμό.


(C)Luftwaffe
Πηγή

@

Σύμφωνα με πηγές της Αμερικανικής Αεροπορίας, μάλλον βρέθηκε η αιτία που προκαλεί τα συμπτώματα της υποξίας στους πιλότους.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, η στολή anti-g ασκεί μεγαλύτερη πίεση στις θετικές επιταχύνσεις από ό,τι πρέπει.Υπό αυτές τις συνθήκες, ο πιλότος δεν μπορεί να εκπνεύσει πλήρως, με αποτέλεσμα να κατακρατείται διοξείδιο του άνθρακα στον οργανισμό του.

Το φαινόμενο αυτό ονομάζεται «ατελεκτασία επιτάχυνσης». Ατελεκτασία (ατελής έκταση) είναι το φαινόμενο κατά το οποίο οι πνεύμονες συμπιέζονται, οι κυψελίδες συγκολλούνται, με αποτέλεσμα να δυσχεραίνεται η αναπνοή. Έτσι, οι πνεύμονες δεν φέρνουν οξυγόνο στο αίμα, με αποτέλεσμα οι πνεύμονες να υπόκεινται μέχρι και σε μερική κατάρρευση, αν και δεν είναι γνωστό αν όντως υπήρξε μερική κατάρρευση πνευμόνων στους πιλότους.

Ωστόσο, παρατηρήθηκε στους πιλότους βήχας ή «βήχας Raptor» όπως ονομάστηκε χαρακτηριστικά. Ουσιαστικά αποτελεί αντίδραση του σώματος, στην προσπάθεια να γεμίσει τους πνεύμονες ξανά με αέρα, όταν επανέρχεται σε φυσιολογικές συνθήκες ατμοσφαιρικής πίεσης.

Όπως αναφέρεται από την Αμερικανική Αεροπορία, το σύμπτωμα αυτό δεν μπορούσε να εντοπιστεί, καθώς οι συσκευές μέτρησης του αέρα που εκπνέουν οι πιλότοι, δεν ήταν κατασκευασμένες για να μετρούν την έκταση ή τον προσλαμβανόμενο και εκπνεόμενο όγκο των πνευμόνων.

Το ζήτημα αυτό θέτει τα ερωτήματα για την σχεδίαση της φόρμας συμπίεσης «Combat Edge». Αν και το γεγονός ότι συμπίεζε παραπάνω τους πιλότους ήταν γνωστό από το 2000, εντούτοις δε θεωρήθηκε ότι θα δημιουργούσε ένα τόσο σοβαρό πρόβλημα.


Στα περισσότερα αεροσκάφη, τα οποία πετούν μέχρι τα 30.000 πόδια, η στολή που προσδένεται γύρω από τους κοιλιακούς μυς και τα πόδια, είναι επαρκής. Για το F-22, όμως, που μπορεί να πετάξει μέχρι και τα 60.000 πόδια, ο πιλότος χρειάζεται ένα δεύτερο τμήμα στην στολή anti-g, το οποίο θα συμπιέζει το άνω μέρος του κορμού. Σε διαφορετική περίπτωση, λόγω των πολύ υψηλών επιδόσεων και αν υπήρχε ξαφνική απώλεια πίεσης του πιλοτηρίου ή επιβεβλημένη ανάγκη για εκτόξευση από το αεροσκάφος, θα ήταν τραγικά δύσκολο να επιζήσει.Υπό άλλες συνθήκες, σε ένα μη-μαχητικό αεροσκάφος, ο πιλότος θα φορούσε στολή αντίστοιχη με αυτήν των αστροναυτών, όπως στα U-2. Αλλά για ένα μαχητικό όπως το F-22, αυτή θεωρείται ως ογκώδης, δυσκολεύοντας την πτήση και τη διεξαγωγή αερομαχιών.

Για το λόγο αυτό και προς το παρόν, η μόνη άμεση λύση που πρότεινε η USAF είναι η μη χρήση του άνω τμήματος της στολή anti-g σε εκπαιδευτικές αποστολές, παρά μόνο σε επιχειρησιακές, αν αυτό απαιτηθεί. Η μόνιμη λύση που μπορεί να εξεταστεί άμεσα, είναι η υιοθέτηση της στολή anti-g των πιλότων των F-35, εφόσον περάσει επιτυχώς όλες τις απαιτούμενες δοκιμασίες.
Το σίγουρο έγινε ένα σοβαρό βήμα για την επίλυση του προβλήματος των F-22.

Defence Point


    Σοβαρές βλάβες προκάλεσε χειριστής σε F-22 της 43th FS με το οποίο εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση  τη  Πέμπτη.Το αεροσκάφος κατά τη διάρκεια ''touch n go'' υπέστεί ζημιές που ξεπερνούν τα 2 εκατ.$ ( Class A 1 , 2 ) και αναμένεται να επισκευασθεί και να πετάξει ξανά.Ο χειριστής του αεροσκάφους  μόλις είχε μεταπηδήσει στο τύπο από τα F-16 και είχε βάλει δύο εξόδους με το Raptor. Αν και η έρευνα για τα αίτια μόλις ξεκινήσε,το συμβάν  δεν φαίνεται να σχετίζεται με τα περιστατικά υποξίας.


Πηγή
 Μετά τον αποκλεισμό του σύστηματος παραγωγής οξυγόνου OBOGS ως πιθανή αιτία εμφάνισης των περιστατικών υποξίας - μιας και η χρήση φίλτρων δεν σταμάτησε το φαινόμενο αλλά και επειδή αυτό χρησιμοποιείται και σε άλλα αεροσκάφη χωρίς να έχουν αναφερθεί ανάλογα προβλήματα - οι υποψίες στρέφονται στην επίστρωση μείωσης RCS (radar cross section) του Raptor.

 Ο Pierre Sprey σχεδιαστής με εμπλοκή στην ανάπτυξη του F-16 εξηγεί πως η επίστρωσή περιέχει επιβλαβή υλικά που μπορούν να επηρεάσουν τον χειριστή αν με κάποιο τρόπο τα εισπνεύσει.Η θεωρία του ''RCS'' κυκλοφορεί από στόμα σε στόμα καθώς περιστατικά υποξίας,ιλίγγου και ζάλης έχουν υπάρξει και στο προσωπικό εδάφους που συντηρεί το Raptor.Εξετάζεται η πιθανή ύπαρξη τοξίνης υπεύθυνης για τα συμβάντα.

 Στις περισσότερες των περιπτώσεων όπου εμφανίζονται ''συμπτώματα'' οι χειριστές ενεργοποιούν το εφεδρικό σύστημα οξυγόνου ή προσγειώνονται άμεσα και τους παρέχεται καθαρό οξυγόνο,σπανιότερα και αν τα συμπτώματα επιμένουν γίνεται χρήση θάλαμου αποσυμπίεσης όπως στη περίπτωση του Σμηναγού Josh Wilson ο οποίος μίλησε στην εκπομπή 60 minutes του ABC.


(C)LM
 Το Νοέμβριο του 2010 μαχητικό Raptor είχε συντριβεί στην Αλάσκα με αποτέλεσμα ο χειριστής του Σμηναγός Jeffrey Haney να φονευθεί.Από τα όσα έχουν γίνει γνωστά ο χειριστής εμφάνισε συμπτώματα υποξίας.1 1/2 χρόνο μετά η σύζυγος του κατέθεσε μήνυση στη κατασκευάστρια εταιρία Lockheed Martin και τους υποκατασκευαστές της θεωρώντας τους άμεσα υπεύθυνους για το θάνατο του ενώ το υπουργείο άμυνας ζήτησε επανεξέταση της υπόθεσης και του πορίσματος της αεροπορίας.






Πηγή


Ο αρχηγός σχηματισμού ενημερώνει το πύργο ελέγχου για ''περιστατικό'' και ζητά άδεια να κατέλθει άμεσα στα 18.000 πόδια για να αντιμετωπίσει τη κατάσταση.Το παραπάνω ηχητικό απόσπασμα κατέγραψε spotter με radio scanner.

    Μετά τις πρόσφατες αποκαλύψεις,η αεροπορία εξέδωσε οδηγία σύμφωνα με την οποία οι πτήσεις θα γίνονται κοντά σε αεροδρόμια έτσι ώστε αν κάποιος χειριστής εμφανίσει συμπτώματα υποξίας να έχει τη δυνατότητα να προσγειωθεί άμεσα.Από το περασμένο Σεπτέμβρη έχουν εμφανιστεί 11 περιστατικά υποξίας.





Πηγή


(C)LM
(C)CBS
 Δύο χειριστές F-22 εμφανίστηκαν το βράδυ της Κυριακής στην εκπομπή ''60 minutes''.Οι δύο ιπτάμενοι βρέθηκαν στο πλατό της εκπομπής χωρίς να έχουν πάρει άδεια από την υπηρεσία τους και μίλησαν ανοιχτά για τα προβλήματα υποξίας που παρουσιάζονται κατά τη πτήση με το F-22,την ανησυχία που υπάρχει στις μοίρες αλλά και τη πίεση που δέχονται για να συνεχίσουν να πετούν...





     

       Το Νοέμβριο του 2010 μαχητικό Raptor είχε συντριβεί στην Αλάσκα με αποτέλεσμα ο χειριστής του Cap.Jeffrey Haney να φονευθεί.Από όσα έχουν γίνει γνωστά ο χειριστής εμφάνισε συμπτώματα υποξίας.1 1/2 χρόνο μετά η σύζυγος του κατέθεσε μήνυση στη κατασκευάστρια εταιρία Lockheed Martin και τους υποκατασκευαστές της θεωρώντας τους άμεσα υπεύθυνους για το θάνατο του.
(C)LM
 Το τελευταίο Raptor παραδόθηκε στη USAF στις 2 Μαίου σε τελετή που έλαβε χώρα στις εγκατάστάσεις της LM στη Marietta.Το μαχητικό θα ενταχθεί στη 3η πτέρυγα που εδρεύει στην αεροπορική βάση Elmendorf-Richardson στην Αλάσκα.Μέχρι σήμερα η LM έχει παραδόσει συνολικά 195 F-22 τέσσερα από τα οποία χάθηκαν σε ατυχήματα.



Πηγή