![]() |
15 Μαρτίου 1990, με μια μικτή αποστολή αεροσκαφών αποτελούμενη από αεροσκάφη Mirage F1 CR και Jaguar, η ADLA συμμετείχε στην άσκηση Red Flag. Σε μια από τις εξόδους ο Σμηναγός André Lanata - σήμερα Πτέραρχος - κατάφερε δύο εικονικές καταρρίψεις αεροσκαφών F-15A πιθανότατα της 33th FW. Στη φωτογραφία ο Γάλλος Σμηναγός ποζάρει υπερήφανα δίπλα στα Killmark.
Από το περιοδικό AirFan
Συμμετείχε η ΠΑ στην άσκηση Red Flag τη δεκαετία του 80; Το απόσπασμα προέρχεται από το υπηρεσιακό περιοδικό της ΠΑ, Πτήση τ.195.
Οι υπερβάσεις στον οικονομικό προϋπολογισμό, ανάγκασαν την αεροπορία των ΗΠΑ να ακυρώσει την δεύτερη εκπαιδευτική σειρά της άσκησης Red Flag Alaska. Η άσκηση είχε προγραμματισθεί για τον Απρίλιο με τη συμμετοχή αεροσκαφών από τη Βρετανία και τον Καναδά, η USAF θα προσφέρει τις εγκαταστάσεις και το πεδίο ασκήσεων σε περίπτωση που οι δύο χώρες επιθυμούν να "πετάξουν".
![]() |
| Είχε προηγηθεί η απόφαση της USAF που έβαζε "τέλος" στις πτήσεις επίδειξης για το 2013 |
Όπως φαίνεται η USAF στη πρόσφατη άσκηση Red Flag 13-3, εισήγαγε τακτικές αποφυγής παθητικού εντοπισμού. Στη φωτογραφία αεροσκάφος της 64ης μοίρας Aggressor, με
ατρακτίδιο παράγωγο του AN/AAS-42 IRST ( infra-red search and track ) που αναπτύχθηκε για τα F-14D Tomcat. Με το IRST το αεροσκάφος φορέας μπορεί να εντοπίζει στόχους χαμηλού RCS σε περιβάλλον έντονων ηλεκτρονικών παρεμβολών χωρίς να εκπέμπει.
![]() |
| Άραγε η εξέλιξη των συστημάτων παθητικού εντοπισμού θα είναι η απάντηση των "φτωχών" απέναντι στα Stealth αεροσκάφη; |
Πηγή
Με 6 αεροσκάφη Mirage 2000-9 συμμετέχουν τα HAE στη Red Flag 13-2 (μια από τις πλέον ενδιαφέρουσες "σειρές" λόγω συμμετοχών). Την αποστολή υποστηρίζουν 120 άτομα.
(C) USAF
Κουκλιά τα Δέλτα!
Δείτε επίσης : Τα Ολλανδικά φτερά στη Red Flag , Άφιξη των Gripen στην α/β Nellis
Για δυο μήνες θα μετασταθμεύσουν στις ΗΠΑ τα Typhoon της RAF. Τα αεροσκάφη θα λάβουν μέρος στην ασκήση "Western Zephyr", (διάρκειας δύο εβδομάδων) σκοπός της άσκηση να εκπαιδευτούν τα πληρώματά ώστε να επιχειρούν από κοινού με F-22 Raptor. Θα ακολουθήσει η Red Flag (διάρκειας τριών εβδομάδων) στην αεροπορική βάση Nellis.
Πηγή
Με τεράστιο ενδιαφέρον αναμένονται τα αποτελέσματα-συμπεράσματα από τη συμμετοχή του Gripen στη Red Flag.
Με οκτώ Gripen από την πτέρυγα F 17 θα συμμετάσχει η Σουηδική αεροπορία στην Red Flag, τα αεροσκάφη ξεκίνησαν τo ταξίδι τους στις 11 Ιανουαρίου, συνοδευόμενα από δυο αεροσκάφη εναέριου ανεφοδιασμού KC-10 της USAF, με τελικό προορισμό την αεροπορική βάση Nellis.
![]() |
| Η προετοιμασία των πληρωμάτων διήρκεσε μήνες πρόκειται για τη τρίτη συμμετοχή των Gripen στη Red Flag, είχαν προηγηθεί, 2006 Alaska, 2008 Nevada (C) forsvarsmakten |
Στο ταξίδι τους για τις ΗΠΑ, υπήρξε ''συμβάν'', κατα τη διάρκεια του εναέριου ανεφοδιασμού, αεροσκάφος Gripen υπέστη ζημιές όταν έσπασε το "καλάθι" του probe. Τα αεροσκάφη προσγειώθηκαν στην Αγγλία αντί για τις Αζόρες και το Gripen αντικαταστάθηκε.
Πηγή
Σε αποστολή αεράμυνας οι φίλιες δυνάμεις πέτυχαν αναλογία καταρρίψεων: απωλειών 38:1 ( αποτελεί ρεκόρ για την άσκηση ) από τις οποίες οι 16 πιστώθηκαν σε μια τετράδα Γερμανικών Typhoon τα οποία είχαν πραγματοποιήσει 18 εικονικές βολές,στο ίδιο "πακέτο" συμμετείχαν επίσης και F-22.
Αξιοσημείωτη είναι επίσης η διαθεσιμότητα που επέδειξε το αεροσκάφος καθώς οι Τυφώνες έβαλαν 208 εξόδους από τις 212 που είχαν προγραμματιστεί.
H επόμενη συμμετοχή στη Red Flag για την JG 74 , σύμφωνα Lt Col Marc Grüne αναμένεται να είναι το 2014.
![]() |
| killmarks...Σύμφωνα με τους Γερμανούς το Eurofighter αντιμετώπισε το Raptor σαν ίσο. |
Πηγή
Διαβάστε επίσης : Red Flag Alaska 2012 -Υπό Το Πρίσμα Των Eurofighter της Luftwaffe
1 Ιουλίου : Με συνολική διάρκεια πτήσης 6 1/2 ωρών τα 8 Kfir συνοδευόμενα από Β767 τάνκερ εναέριου ανεφοδιασμού έφτασαν αεροπορική βάση Monthain Davis στην Arizona με ενδιάμεσο σταθμό στο San Antonio του Texas.
4 Ιουλίου : Προσωπικό της FAC και της USAF δουλεύουν μαζί ολοκληρώνοντας τις τελευταίες λεπτομέρειες για την προ άσκησης "εκπαίδευση".
5 Ιουλίου : Οι Κολομβιανοί ξεκίνησαν τις πτήσεις εξοικείωσης για να γνωρίσουν τη τοπογραφία και τις κλιματικές συνθήκες της περιοχής.
![]() |
| 9 Ιουλίου : νυχτερινός ενάεριος ανεφοδιασμός (C)FAC |
Σκοπός της συμμετοχής τους , η τυποποίηση διαδικασιών , η τριβή των χειριστών της FAC τακτικές που χρησιμοποιούνται από χώρες μέλη του NATO και μετάδοση των εμπειριών τους στη
FAC.Χαρακτηριστικό της σημασίας που δόθηκε στην αποστολή είναι πως το κλιμάκιο προετοιμάζεται πάνω από ένα χρόνο.
| (C)FAC |
![]() |
| F-15C της 65 Agrs με παραλλαγή Splinter όμοια με αυτή που φορά η οικογένεια των Sukhoi |
Δημοσίευμα της εφημερίδας "Η φωνή της Ρωσίας" έκανε γνωστό πως η Πολεμική Αεροπορία της Ρωσίας προτίθεται να συμμετάσχει στη Red Flag 13-1 ( φθινόπωρο του 2012 ).
Το δημοσίευμα τονίζει το μέγεθος και το ρεαλισμό της Red Flag ενώ κάνει αναφορά στην συμμετοχή της Ινδίας με Su-30ΜΚΙ το 2008 και συνεχίζει αναφέροντας πως η άσκηση θα δώσει τη δυνατότητα στους Ρώσους να αξιολογήσουν τα μέσα τους και τις τακτικές του σε σε ένα τόσο απαιτητικό περιβάλλον.
Κλείνοντας αναφέρει πως η παρουσία τύπων όπως Su-27SΜ , Su-30Μ2 και MiG-29SΜ παραείναι ελκυστική για να απορριφθεί το αίτημα συμμετοχής.
Πηγή
Διαψεύσθηκε το δημοσίευμα...
Με 8 Typhoon συμμετείχε η JG74 της Luftwaffe στην Red Flag που διεξήχθη τον Ιούνιο στην α/β Eielson στην Αλάσκα. Σκοπός της συμμετοχής των Γερμανών να προετοιμάσει το προσωπικό της πτέρυγας για την επερχόμενη Νατοϊκή αξιολόγηση το Μάρτιο του 2013 αλλά και για να αποδείξει ότι το Ευρωμαχητικό μπορεί να αντεπεξέλθει στις "απαιτήσεις" της συμμαχίας.
Για την άσκηση συγκεντρώθηκαν πάνω από 100 αεροσκάφη και συμμετείχαν 2500 άτομα,στα higlights το Αυστραλιανό ΑΣΕΠΕ E-7A , τα Ιαπωνικά F-15J , τα Πολωνικά F-16C/D Block 52 αλλά και το F-22 της USAF - ένας από τους στόχους των διοργανωτών της R.F. 12-2 ήταν να "μάθουν" στις φίλιες δυνάμεις πως να μάχονται στο πλάι του Raptor. -
![]() |
| (C)Luftwaffe |
Το ρόλο των "κόκκινων" ανέλαβε η 18η μοίρα Aggressor οι χειριστές της οποίας πετώντας με F-16 Block 30 εξομοίωσαν απειλές όπως τα Ρώσικα Su-27/30 και το Κινέζικο J-10 ενώ χρησιμοποιήθηκαν και σαν φορείς ατρακτίδιων ηλεκτρονικού πολέμου.Η 18η "κέρδισε" τους Γερμανούς , μπορεί να μην έχουν τελευταία γενιάς αεροσκάφη παρόλα αυτά ο τρόπος που εξομοίωναν την εχθρική απειλή είναι μοναδικός . Σταδιακά αύξαναν το βαθμό δυσκολίας με σκοπό των να διδάξουν και όχι να καταρρίψουν.
Στη Red Flag οι Γερμανοί βρήκαν τις ιδανικές συνθήκες για να δοκιμάσουν τις δυνατότητες του Typhoon σαν όπλο αλλά και να δουν στη πράξη πως αποδίδουν ορισμένες αλλαγές που είχαν γίνει στο software του αεροσκάφους.Το σκεπτικό ήταν να φέρουν το EF-2000 στο επίπεδο των Βρετανικών και να εκμεταλλευτούν στο έπακρο τις δυνατότητες του όπως έκανε η RAF στις πρόσφατες επιχειρήσεις στη Λιβύη.
![]() |
| (C)Luftwaffe |
Το Γερμανικό κλιμάκιο έφτασε στις ΗΠΑ πριν ξεκινήσει η Red Flag για να πάρει μέρος στην άσκηση Distant Frontier,όπου πέταξαν απέναντι στους Agressors δοκιμάζοντας νέα συστήματα του αεροσκάφους που δεν είχαν χρησιμοποιηθεί στο παρελθόν.
Οι αλλαγές αφορούν κυρίως το λογισμικό για τον αισθητήρα του ραντάρ Captor - επέδειξε τεράστια βελτίωση στην απόδοση του - και του συστήματος αντιμέτρων , η μεγαλύτερη αλλαγή όμως έγινε στο τρόπο που "αντιμετωπίζει" η Luftwaffe το Eurofighter και αυτό φάνηκε στα τέλη του 2011 όπου η υπηρεσία προετοίμαζε το κλιμάκιο σαν να επρόκειτο να συμμετάσχει σε πραγματική επιχείρηση.
![]() |
| (C)Luftwaffe |
Στη Distant Frontier , F-22 της 525FS πέταξαν απέναντι από τα Eurofighter σε σενάρια BFM , WVR , για να αντεπεξέλθουν τα Typhoon πέταξαν γυμνά από εξωτερικά φορτία και δεξαμενές καυσίμου.Από τη πλευρά των Γερμανών αφήνεται να εννοηθεί πως επικράτησαν στη πλειονότητα των αναμετρήσεων κάτι που οι χειριστές της 525 αρνούνται λέγοντας "μάλλον έχουμε διαφορετικές αναμνήσεις από τα BFM..."
Tο Typhoon έχει υψηλό στιγμιαίο ρυθμό στροφής και καλή διαχείριση ενέργειας αλλά δεν μπορεί να σταθεί απέναντι στο Raptor , με χρήση των ακροφύσιων κατευθυνόμενης ώσης και με την υψηλή γωνία προσβολής "γράψαμε" αρκετά gun kills.
![]() |
| (C)Luftwaffe |
Οι Γερμανοί να συγκρίνοντας τα δύο αεροσκάφη , τονίζουν πως σε μάχη πέρα του οπτικού ορίζοντα το F-22 υπερισχύει αλλά σε κλειστή αερομαχία το Typhon μπορεί και το αντιμετωπίζει σαν ίσο καθώς επιταχύνει καλύτερα ενώ όταν το Raptor χρησιμοποιεί τα ακροφύσια κατευθυνόμενης ώσης χάνει δραματικά ενέργεια.
Πέρα από τη διάσταση απόψεων , ο διοικητής της 525FS Lt Col Paul Moga υπογραμμίζει πως η συνεκπαίδευση σε DACT με την Luftwaffe ήταν σπάνια εμπειρία και τονίζει πως τα αποτελέσματα τα γνωρίζουν μόνο όσοι συμμετείχαν στα set up , το μόνο σίγουρο είναι πως Raptor και Typhoon αποτελούν θανάσιμο συνδυασμό.
![]() |
| (C)Luftwaffe |
Ο αρχηγός σχηματισμού ενημερώνει το πύργο ελέγχου για ''περιστατικό'' και ζητά άδεια να κατέλθει άμεσα στα 18.000 πόδια για να αντιμετωπίσει τη κατάσταση.Το παραπάνω ηχητικό απόσπασμα κατέγραψε spotter με radio scanner.
Μετά τις πρόσφατες αποκαλύψεις,η αεροπορία εξέδωσε οδηγία σύμφωνα με την οποία οι πτήσεις θα γίνονται κοντά σε αεροδρόμια έτσι ώστε αν κάποιος χειριστής εμφανίσει συμπτώματα υποξίας να έχει τη δυνατότητα να προσγειωθεί άμεσα.Από το περασμένο Σεπτέμβρη έχουν εμφανιστεί 11 περιστατικά υποξίας.
Πηγή
![]() |
| (C)LM |
Με 8 αεροσκάφη F-18 της Νο 75 Sqn συμμετέχει η Βασιλική Αεροπορία της Αυστραλίας από 21 Φεβρουαρίου ώς 14 Μαρτίου στη Red Flag.






































Πρόσφατα Σχόλια