Quiz No.96

gvla | 6/19/2014 10:15:00 π.μ. | 14 σχόλια

Από την ακριτική Αλεξανδρούπολη το σημερινό μας Quiz. Αν μπορείτε να αναγνωρίσετε το αεροσκάφος  της φωτογραφίας απαντήστε μέχρι Κυριακή βράδυ στο Blog...

Category:

14 σχόλια

  1. Γιαννη έκανα βλακεία αν θές ασε ξανά το σχόλιο.

  2. Ανώνυμος says:

    Douglas D-558-2 #145 with external stores (1949) project για το Αμερικανικο Ναυτικο & την NASA (τοτε NACA) , κατασκευαστικαν 3 το 145 ηταν το 3ο.
    The D-558-2 was first flown on Feb. 4, 1948, by John Martin, a Douglas test pilot. A NACA pilot, Scott Crossfield, became the first person to fly faster than twice the speed of sound when he piloted the D-558-II to its maximum speed of 1,291 miles per hour on Nov. 20, 1953. Its peak altitude, 83,235 feet, a record in its day, was reached with USMC Lt. Col. Marion Carl behind the controls. (απο site).
    Tα υπολοιπα S/N 143 & 144 ( (Bureau No. 37973--NACA 143, Bureau No. 37974--NACA 144, Bureau No. 37975--NACA 145)
    Douglas D-558-2 Skyrocket
    c/n 6567/6569
    37973 initially delivered with jet engine only for conventional takeoff mode, rocket engine added later. To NACA as 143. Later modified to air launched configuration with rocket engine only. Officially retired Mar 1957. Now at Planes of Fame, Chino, CA.

    37974 initially delivered with jet engine only for conventional takeoff mode. To NACA as 144. Modified to air-launched rocket-powered configuration, with turbojet removed and intakes faired over. Reached altitude of 83,235 feet Aug 21, 1953 flown by LtCol Marion Carl. Reached speed of Mach 2.005 on Nov 20, 1953 flown by A. Scott Crossfield. Donated to NASM

    37975 fitted from beginning with both jet and rocket engine. Later modified to air-launched configuration. To NACA as 145. Now on pedestal at Antelope Valley College, Lancaster, CA
    http://www.joebaugher.com/navy_serials/thirdseries4.html

    Χρηστος

  3. Ανώνυμος says:


    "Douglas D-558-2 Skyrocket D-558-2 with external stores (1949)"

  4. Ανώνυμος says:

    http://i1172.photobucket.com/albums/r572/AHZ6647/image002_zps9b2dc9c6.gif

    http://i1172.photobucket.com/albums/r572/AHZ6647/image002_zps1d7b65e6.gif

    http://i1172.photobucket.com/albums/r572/AHZ6647/image002_zpse61c428a.gif

    http://i1172.photobucket.com/albums/r572/AHZ6647/image002_zpsd6ab5199.gif

    http://i1172.photobucket.com/albums/r572/AHZ6647/image002_zps5ded0dec.gif

  5. Manolis says:

    To 'καψε παλι και δεν το προλαβα?

  6. Manolis says:

    Ειναι βεβαια ενα απο τα τρια πειραματικα πυραυλοωθουμενα D-558-2 . Αν κρινουμε ομως απο τις μικρες πλευρικες εισαγωγες αερα, ειναι συγκεκριμενα το τριτο αεροσκαφος (NACA-145 , sn 37975) που εφερε επιπλεον του πυραυλοκινητηρα LR-8 και εναν turbojet Westinghouse J-34-40.

  7. Douglas D-558-2 Skyrocket

    http://www.cirrusimage.com/air_skyrocket.htm

  8. Ανώνυμος says:

    Douglas D-558-2 Skyrocket

    Γιώργος

  9. Philip says:

    Μου θυμίζει το Bell X1 αλλά ψάχνοντας βρήκα το Douglas Skyrocket D-558-2 με το οποίο έχει περισσότερα κοινά.

  10. nt.george says:

    Douglas Skyrocket
    Το πρωτο αεροσκαφος που εσπασε το φραγμα των 2max

  11. Ανώνυμος says:

    Douglas D-558-2 Skyrocket (ΗΠΑ 1948)
    Κώστας KGP

  12. Ανώνυμος says:

    Mανωλη, ηταν να μη μου βγει το ονομα.(Συνηθης υποπτος)Casablanca.

  13. Manolis says:

    Burn it again Sam (tsimuha) χαχα:)

  14. gvla says:

    Μπράβο σε όλους για το Douglas D-558-2 Skyrocket...Την Πέμπτη και πάλι το νέο μας Quiz...