Στο DB-110 Στρέφεται Η Τουρκία;
Σε οριστικό ναυάγιο δείχνει να καταλήγει το πρόγραμμα προμήθειας
ισραηλινών ατρακτιδίων αναγνώρισης Condor II LOROP για την ΤΗΚ. Σύμφωνα
με τουρκικά ΜΜΕ, η defacto ακύρωση του προγράμματος ώθησε την τουρκική
Υποδιεύθυνση Αμυντικών Βιομηχανιών (SSM) να προχωρήσει σε συμφωνία
ύψους 80 εκατομμυρίων δολαρίων με την Goodrich, για
την προμήθεια "ατρακτιδίων αναγνώρισης", φωτογραφίζοντας το σύστημα
DB-110 το οποίο βρίσκεται σε υπηρεσία και με την ΠΑ.
Η αρχική σύμβαση του 1999 μεταξύ ΙΑΙ και τουρκικής κυβέρνησης προέβλεπε
την παράδοση τουλάχιστον τεσσάρων ατρακτιδίων αναγνώρισης Condor LOROP,
για χρήση από τα RF-4E. Τα ατρακτίδια δεν ικανοποίησαν τις τουρκικές
απαιτήσεις λόγω τεχνικών δυσλειτουργιών που παρουσίασαν, κυρίως στην
μετάδοση των φωτωγραφιών στον κλωβό εδάφους μέσω ραδιοξεύξης. Οι
προσπάθειες αντιμετώπισης του προβλήματος από την
ισραηλινή εταιρία δεν καρποφόρησαν και έτσι τα ατρακτίδια (τουλάχιστον
κάποια από αυτά) επεστράφησαν το 2006. Μετά από συνεχείς
διαπραγματεύσεις, το 2008, οι δύο πλευρές κατέληξαν σε νέα συμφωνία
ύψους 165 εκατομμυρίων δολαρίων για την προμήθεια τεσσάρων ατρακτιδίων
Condor ΙΙ και δυο ατρακτιδίων EL/M-2060P με ραντάρ συνθετικής
απεικόνισης (SAR).
Το καταρριφθέν "77-0314" από τη Συριακή αεράμυνα,
ήταν ένα από τα RF-4E/TM που ενσωμάτωνε τις απαραίτητες τροποποιήσεις
ώστε να φέρει το ατρακτίδιο LorOp ωστόσο δεν έχει γίνει γνωστό αν στη
μοιραία πτήση το "φορούσε". |
Το σύστημα LOROP ήρθε στο προσκήνιο το 2006, όταν ανοιχτά της Καρπάθου ο
Κώστας Ηλιάκης και ο Νο2 του Υποσμηναγός Π.Κολτσίκογλου κλήθηκαν να
αναγνωρίσουν σχηματισμό τουρκικών αεροσκαφών σε αποστολή
αεροφωτογράφησης αντιαεροπορικών συστημάτων S-300 στην Κρήτη. Ο
σχηματισμός αποτελείτο από ένα RF-4 της 113 Filo
εφοδιασμένο με σύστημα LOROP και 2 συνοδευτικά F-16 (192 Filo). Aνά
τακτά χρονικά διαστήματα οι Τούρκοι προσπαθούν να εντοπίσουν πιθανές
μετασταθμεύσεις των συστοιχιών S-300, κάνωντας χρήση των ισραηλινών
ατρακτιδίων.
Πηγή
0 σχόλια