Άγνωστες λεπτομέρειες για το θάνατο του Γιούρι Γκαγκάριν αποκάλυψε στο τηλεοπτικό δίκτυο RT ο συνάδελφός του Αλεξέι Λεόνοφ. Πέρασαν σαράντα πέντε και πλέον χρόνια από την 27η Μαρτίου του 1968, όταν ο πρώτος άνθρωπος που βρέθηκε στο Διάστημα σκοτώθηκε μαζί με τον συγκυβερνήτη του, όταν το Mig-15 στο οποίο επέβαιναν, συνετρίβη λίγα χιλιόμετρα έξω από τη Μόσχα. Σύμφωνα με τον Λεόνοφ, ο οποίος ήταν μέλος της επιτροπής εμπειρογνωμόνων που κλήθηκαν να διαλευκάνουν τα αίτια της συντριβής, ένα Su-15 κατά παράβαση των κανονισμών πέρασε πολύ κοντά από το αεροσκάφος του Ρώσου κοσμοναύτη, με αποτέλεσμα να προκαλέσει περιδίνηση στο Mig. 



"Κωδικός 645, αποστολή εξετελέσθη, αρχίζουμε τη διαδικασία προσγείωσης". Αυτά ήταν τα τελευταία λόγια του Γκαγκάριν, 55 δευτερόλεπτα πριν ακουστούν δύο εκρήξεις. Ακόμα και στην επίσημη αναφορά γράφτηκε ότι οι εκρήξεις ήταν με διαφορά 15-20 δευτερολέπτων η μια από την άλλη, η αλήθεια όμως είναι ότι ο χρόνος ήταν πολύ λιγότερος. Πιο πιθανή εξήγηση είναι ότι η πρώτη έκρηξη ακούστηκε όταν το Su-15 έσπασε το φράγμα του ήχου και η δεύτερη προκλήθηκε όταν το Mig-15 προσέκρουσε με ταχύτητα 750 χιλιομέτρων στο έδαφος.

Σύμφωνα με το πόρισμα της επίσημης έρευνας, η συντριβή του Γκαγκάριν οφειλόταν στην προσπάθειά του να αποφύγει ένα "ξένο αντικείμενο", όπως ένα σμήνος πτηνών, ή ένα αερόστατο. Ο Λεόνοφ χαρακτήρισε "ελάχιστα πειστική" την επίσημη αιτιολογία και συμπλήρωσε ότι μπορεί να γινόταν πιστευτή από κάποιον που δε γνωρίζει πολλά για τα πολεμικά αεροσκάφη, όχι όμως και στον κύκλο των χειριστών και των κοσμοναυτών.

Ο Λεόνοφ θεωρεί ότι, παρά τις θεωρίες που είδαν το φως της δημοσιότητας όλα αυτά τα χρόνια, από… κυνήγι ελαφιών, μέχρι τη μέθη του Γκαγκάριν και από απώλεια των αισθήσεων λόγω υποξίας, μέχρι σαμποτάζ από την ηγεσία της Σοβιετικής Ένωσης επειδή ο Γκαγκάριν επισκίαζε σε δημοφιλία τα στελέχη του κομμουνιστικού καθεστώτος, η πραγματικότητα είναι πολύ πιο πεζή. Το μόνο που δεν αποκάλυψε είναι το όνομα του πιλότου του Sukhoi: "Σήμερα είναι 80 ετών και είναι ακόμα ζωντανός, αν και η υγεία του έχει επιδεινωθεί τελευταία. Μετά από τόσα χρόνια, δε νομίζω ότι χρησιμεύει σε κάτι να πούμε το όνομά του".

Από το blog του Pierre Kosmidi

 Πριν από λίγο, από το διαστημικό κέντρο Τζιουγκουάν της Κίνας εκτοξεύθηκε ο Τουρκικός δορυφόρος "παρατήρησης" Gokturk II. Τα πρώτα σήματα αναμένονται στις 21:25 ενώ  τις πρώτες εικόνες θα αποστείλει σε σταθμό εδάφους στην Άγκυρα μεταξύ 25 και 30 Δεκεμβρίου.

Μέχρι το 2020, στο πλαίσιο μεγαλόπνοου διαστημικού προγράμματος, οι Τούρκοι θα θέσουν σε τροχιά 17 δορυφόρους (C) SABAH
 Το κόστος του δορυφόρου άγγιξε τα 70 εκατ. ευρώ, ενώ σε ποσοστό 80% είναι εγχώριας ανάπτυξης και κατασκευής. Για τον Gokturk II εργάστηκαν η TΑΙ, η Αselsan και το ίδρυμα επιστημονικών και τεχνολογικών ερευνών TUBITAK. Η λύση του ηλεκτροοπτικού αισθητήρα αναζητήθηκε στη Ν. Κορέα και πιθανότατα προέρχεται απο τον Ariang-3.





Πηγή






 Όλο και πιο κοντά σε νέα επανδρωμένη αποστολή στο φεγγάρι φένεται να είναι η NASA καθώς εδώ και καιρό διαρρέεται ότι θέλει να εξερευνήσει τη σκοτεινή πλευρά της Σελήνης και να κατασκευάσει επανδρωμένο "φυλάκιο".

 Το 2010, ο πρόεδρος Ομπάμα φέρεται να είχε δώσει έγκριση στην NASA, ώστε να εργαστεί για μια επανδρωμένη αποστολή σε αστεροειδή το 2025, και μια επανδρωμένη αποστολή στον Άρη μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 2030.

@ wiki
 Στη Κούρσα του διαστήματος έρχεται να προστεθεί ένας ακόμη παίκτης, η φιλόδοξη Κίνα με το διαστημικό πρόγραμμα της να αποτελεί σύμβολο του ανερχόμενου ηγετικού προφίλ της σε παγκόσμιο επίπεδο, και απόδειξη τεχνολογικής της υπεροχής.

Οι προθέσεις της για μια επανδρωμένη αποστολή στη Σελήνη έως το 2025, έγιναν γνωστές σε "white paper" που εξέδωσε  η κυβέρνηση αλλά και στο συνέδριο του Κομμουνιστικού Κόμματος που ξεκίνησε την προηγούμενη εβδομάδα στο Πεκίνο.

 Στο δεύτερο μισό του 2013 η Κίνα θα εκτοξεύσει και θα προσεληνώσει το πρώτο της ρομποτικό και πυρηνοκίνητο όχημα στο φεγγάρι με την αποστολή Chang'e 3. Οι προηγούμενες αποστολές Chang'e 1 και 2 το 2007 και το 2010 βρέθηκαν σε τροχιά γύρω από τη Σελήνη αλλά δεν προσελήνωθηκαν.





 Επανέρχονται τα δημοσιεύματα που θελουν τον Hellas Sat να πωλείται.Σύμφωνα με το σημερινό φύλλο της εφημερίδας το Κέρδος, η διοίκηση του OTE δρομολογεί τη πώληση του ώστε  να εισπράξει 170 εκατ. Ευρώ και να προλάβει τυχόν προβλήματα αναχρηματοδότησης των δανειακών υποχρεώσεων του.Ο ΟΤΕ "τρέχει" τις απαραίτητες διαδικασίες σε αντίθεση με το Ελληνικό δημόσιο,που δεν κινείται σε αντίστοιχους ρυθμούς.

@ΚΧ
 Το συγκεκριμένο πρόγραμμα για την Ελλάδα έχει εθνική, στρατηγική, πολιτική, τεχνολογική και οικονομική σημασία καθώς με του δίαυλους επικοινωνίας του Ηellas Sat 2 το ελληνικό υπ.Εξωτερικών έρχεται σε άμεση επαφή (με κρυπτοεπικοινωνιακό σύστημα) με όλες τις Ελληνικές πρεσβείες, ενώ το υπ. Εθνικής άμυνας διαβιβάζει απόρρητες εντολές σε Ελληνικές στρατιωτικές δυνάμεις, που ενδεχομένως βρίσκονται στο εξωτερικό μετέχοντας σε ειρηνευτικά σώματα.




 




Καλό διάβασμα , καλό Σ/Κ.


 Από τις πρώτες κιόλας μέρες η πτήση απαιτούσε να ξεπερασθούν τα όρια της τεχνολογίας και της ανθρώπινης αντοχής.Το ανθρώπινο σώμα μπορεί να λειτουργήσει σαν περιοριστικός παράγοντας στη σχεδίαση αεροσκαφών και διαστημόπλοιων.Το παρόν βιβλίο καταγράφει την εξέλιξη και την επιχειρισιακή χρήση των στολών προστασίας. 
  
Για ανάγνωση από το Google docs κλικ στην εικόνα για να κατεβάσετε το βιβλίο επισκεφθείτε το παρακάτω σύνδεσμο.
Boeing 747 Space Carrier Aircraft συνοδευόμενο από δύο F-18 της NASA @aviationist

Με επιτυχία προσεδαφίστηκε στον πλανήτη Αρη το ρομποτικό όχημα Curiosity το οποίο εκτοξεύτηκε από το ακρωτήριο Κανάβεραλ στις 26 Νοεμβρίου 2011.Η διάρκειας επτά λεπτών διαδικασία, αποτελεί την δυσκολότερη προσεδάφιση μη επανδρωμένου διαστημικού οχήματος στον Κόκκινο Πλανήτη.
Το ρομποτικό όχημα Curiosity έστελε το πρώτο του σήμα όταν εισήλθε στην ατμόσφαιρα του Άρη.





(C)NASA


O Αυστριακός B.A.S.E jumper, Felix Baumgartner, πραγματοποίησε επιτυχώς το δεύτερο δοκιμαστικό άλμα από τα 29.455 μέτρα, την Τετάρτη, στο Roswell του Νέου Μεξικού! 





(C)Red Bull

Στην αγορά οπτικού δορυφόρου από την ΙΑΙ  αξίας 100 εκατ.$ προχώρησε το Ιταλικό υπουργείο άμυνας.Η προμήθεια έγινε στα πλαίσια των αντισταθμιστικών ωφελιμάτων ( αγορά αμυντικού υλικού από το Ισραήλσυνολικής αξίας 1 δίς $ ) της προμήθειας εκπαιδευτικών αεροσκαφών M-346 το περασμένο Φεβρουάριο.






(C)IAI








@


Το μη επανδρωμένο διαστημικό αεροσκάφος X-37Β επέστρεψε στη Γη, στην αεροπορική βάση Βάντενμπεργκ της Καλιφόρνιας, μετά από 469 ημέρες στο διάστημα.


Όσο βρισκόταν σε τροχιά γύρω από τη Γη, το Χ-37Β έκανε πειράματα, ανέφερε σε ανακοίνωσή της η διαστημική υπηρεσία της πολεμικής αεροπορίας.


Αρκετές φήμες και εικασίες είχαν διατυπωθεί για την απόρρητη φύση του προγράμματος αυτού. Ορισμένοι υποστήριζαν ότι το διαστημικό αεροσκάφος διενεργεί υποκλοπές ενώ η Ρωσία κατηγόρησε τις ΗΠΑ ότι επιδιώκουν την «στρατιωτικοποίηση» του διαστήματος.


Το Χ-37Β θυμίζει μικρό διαστημικό λεωφορείο, έχει μήκος 8,9 μέτρα, άνοιγμα φτερών 4,5 μέτρα και ζυγίζει περίπου πέντε τόνους. Κατασκευάζεται από το τμήμα Phantom Works της εταιρείας Boeing και λειτουργεί με μπαταρίες και φωτοβολταϊκά στοιχεία.

Πηγή
  Επιστρέφει στη Γη μέχρι τα τέλη Ιουνίου, μετά από παραμονή σε τροχιά για περισσότερο από ένα χρόνο, το X-37B της πολεμικής αεροπορίας των ΗΠΑ.

  Το X-37B εκτοξεύεται με τη βοήθεια προωθητικού πυραύλου και προσγειώνεται σαν ένα συμβατικό αεροσκάφος, όπως συνήθιζαν τα μεγαλύτερα... αδέλφια του, τα διαστημικά λεωφορεία της NASA. Με ταχύτητα που φτάνει τα 27.000 χιλιόμετρα της ώρα, το διαστημοπλάνο, σύμφωνα με λιγοστές πληροφορίες που έχουν διαρρεύσει μέχρι στιγμής, έχει ως στόχο τη δοκιμή σε πραγματικές συνθήκες του εξοπλισμού του και την ανταπόκρισή του εξοπλισμού του και την ανταπόκριση του στο απαιτητικό διαστημικό περιβάλλον.

  Αναλυτές πάντως επισημαίνουν ότι αν και τα σενάρια περί κατασκοπείας και δοκιμής απόρρητων οπλικών συστημάτων είναι ελκυστικά και προκαλούν το ενδιαφέρον της κοινής γνώμης, η πραγματικότητα μπορεί να είναι πιο... πεζή. Στόχος των επικεφαλής του προγράμματος είναι να καταδείξουν στο υπουργείο Άμυνας των ΗΠΑ ότι πρόκειται για μια ιδιαίτερα αξιόπιστη λύση στην κούρσα του Διαστήματος, δεδομένου ότι οι ανάγκες σε καύσιμα είναι ελάχιστες, επιτρέποντάς του την παραμονή σε τροχιά για αρκετούς μήνες.

   Δεδομένης της βούλησης της κυβέρνησης του Μπαράκ Ομπάμα να περικόψει τις στρατιωτικές δαπάνες, αναστέλλοντας τη χρηματοδότηση του X-37B, δεν είναι λίγοι εκείνοι που πιστεύουν ότι η παραμονή του σε τροχιά για 15 περίπου μήνες αποδεικνύει τις δυνατότητες του.


@
 


Πηγή
 Την τελευταία του πτήση πάνω σε ειδικά τροποποιημένο αεροσκάφος πραγματοποίησε την Τρίτη το παροπλισμένο πλέον διαστημικό λεωφορείο Discovery προς το Εθνικό Μουσείο Αέρος και Διαστήματος κοντά στην Ουάσινγκτον όπου θα εκτεθεί μόνιμα.Το Discovery είχε κάνει το τελευταίο ταξίδι του τον Φεβρουάριο-Μάρτιο 2011, για μια αποστολή 13 ημερών στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ISS) και ήταν το πρώτο από τα τρία λεωφορεία που τέθηκε μετά από τρεις δεκαετίες εκτός λειτουργίας.

      

      
 Εκτοξεύτηκε για πρώτη φορά στις 30 Αυγούστου του 1984 και έχει πραγματοποιήσει τις περισσότερες ημέρες επανδρωμένων διαστημικών πτήσεων (συνολικά 352), διασχίζοντας 241 εκατομμύρια χιλιόμετρα σε τροχιά γύρω από τη Γη.Μετέφερε επίσης κατά τη διάρκεια 39 αποστολών 246 αστροναύτες, τον μεγαλύτερο αριθμό από τα άλλα λεωφορεία.Τα δύο άλλα λεωφορεία, το Atlantis και το Endeavour, θα μετακινηθούν αντίστοιχα στο Μουσείο του Λος Άντζελες και στο κέντρο επισκεπτών του Διαστημικού Κέντρου Κένεντι στη Φλόριντα.
 
      

 Υπενθυμίζεται ότι το Challenger είχε καταστραφεί λίγο μετά την εκτόξευση του τον Ιανουάριο του 1986 και το Columbia είχε καταστραφεί κατά την επάνοδό του στη Γη τον Φεβρουάριο του 2003. Συνολικά δεκατρείς αστροναύτες έχασαν τη ζωή τους.Το πρόγραμμα των διαστημικών λεωφορείων ολοκληρώθηκε τον Ιούλιο του 2011 με την πτήση του Atlantis.

@Βήμα

 Στο εξής, οι Ηνωμένες Πολιτείες θα εξαρτώνται από τα ρωσικά διαστημόπλοιά Soyuz για να στείλουν τους αστροναύτες τους στον ISS μέχρι το 2015 όταν ένα νέο αμερικανικό διαστημόπλοιο θα αναλάβει και πάλι αποστολές.Η NASA υπολογίζει στον ιδιωτικό τομέα και ενθαρρύνει περισσότερες εταιρείες να εισέλθουν στην κούρσα του διαστήματος. Το διαστημόπλοιο SpaceX θα κάνει την πρώτη ιδιωτική πτήση επίδειξης με φορτίο προς τον ISS στις 30 Απριλίου, σύμφωνα με τον προγραμματισμό, ενώ θα μεταφέρει και αστροναύτες στη συνέχεια.

Πηγή 
(C)NASA/Paul E. Alers

       Από τη μεγάλη οθόνη στο διάστημα και από εκεί στο μουσείο.To 2008 o Buzz ταξίδεψε στο διάστημα με το  Discovery STS-124 και επέστρεψε στη γή 15 μήνες αργότερα με το STS-128.Σήμερα η θέση του είναι στο μεγαλύτερο μουσείο του πλανήτη,το Smithsonian ως το παιχνίδι με τη μεγαλύτερη χρονική διάρκεια που παρέμεινε σε τροχιά γύρω από τη γή.

            «Σοβαρή πρόκληση» για τη Σεούλ το σχέδιο της Βόρειας Κορέας να θέσει δορυφόρο σε τροχιά, σύμφωνα με τη νοτιοκορεατική κυβέρνηση. Η κυβέρνηση της Νότιας Κορέας κατηγόρησε σήμερα τη Βόρεια Κορέα ότι επιδιώκει να αναπτύξει έναν πύραυλο ικανό να φέρει πυρηνικές κεφαλές και γι' αυτό ανακοίνωσε την εκτόξευση ενός πολιτικού δορυφόρου για τον Απρίλιο, κάνοντας λόγο περί «σοβαρής πρόκλησης» από μέρους της Πιονγκγιάνγκ.

           «Η κυβέρνησή μας εκλαμβάνει το σχέδιο να τεθεί σε τροχιά ένας υποτιθέμενος πολιτικός δορυφόρος από τη Βόρεια Κορέα ως μια σοβαρή πρόκληση αφού έχει στόχο να αναπτυχθεί ένα πυραυλικό σύστημα μεγάλου βεληνεκούς 
 
           Οι ΗΠΑ, η Νότια Κορέα, η Ιαπωνία και τα Ηνωμένα Έθνη εξέφρασαν την έντονη ανησυχία τους από την Παρασκευή, όταν η Βόρεια Κορέα ανακοίνωσε την πρόθεσή της να θέσει σε τροχιά τον δορυφόρο παρατήρησης στα μέσα Απριλίου.

@
Πηγή 
(C)Red Bull




      Εχθές ο Αυστριακός Felix Baumgartner έκανε δοκιμαστικό άλμα από ύψος 71,580 ποδών.Στόχος του προγράμματος RedBull Stratos να φέρει τον Baumgartner σε ύψος 120.000 ποδών (36 χλμ.) όπου αναμένετε να καταρρίψει το ρεκόρ ελεύθερης πτώσης ενώ παράλληλα θα γίνει ο πρώτος άνθρωπος που θα σπάσει το φράγμα του ήχου χωρίς να επιβαίνει σε αεροσκάφος.
        Ενα ερασιτεχνικό βίντεο απο την εκτόξευση του διαστημικού λεωφορείου και την έκρηξη που ακολούθησε ήρθε στο φως.
Το βίντεο τραβήχτηκε απο τον Jeffrey Ault και δημοσιεύτηκε απο την Huffington Post. Ο Ault βρισκόταν στο πλήθος που παρακολουθούσε την εκτόξευση και κατέγραψε τα πάντα με την κάμερά του ενώ το υλικό βρισκόταν επι 26 χρόνια κλεισμένο σε ένα κουτί στο σπίτι του.Πρόκειται για εικόνες που δεν είχαν μέχρι τώρα μεταδοθεί απο κανένα μέσο ενημέρωσης.

 
@wiki
Πηγή
© Коллаж: «Голос России»
      
        Αποστολή Ρώσων κοσμοναυτών στο Φεγγάρι μπορεί να πραγματοποιηθεί το 2020, όπως δήλωσε ο Βλαντίμιρ Ποπόβκιν, πρόεδρος της Ομοσπονδιακής Διαστημικής Υπηρεσίας.

        Νωρίτερα η Διαστημική Υπηρεσία ανάγγειλε ανοιχτό διαγωνισμό για κοσμοναύτες, και ο οποιοσδήποτε πολίτης της Ρωσίας μπορεί να λάβει μέρος σε αυτόν.Επίσης η Ρωσία συζητά τα σχέδια κατασκευής βάσεων στην Σελήνη και την εκμετάλλευση των πόρων του γήινου δορυφόρου με τους Ευρωπαίους και Αμερικανούς συνεργάτες τους.

Πηγή
 17 δορυφόρους προσδοκά να θέσει σε τροχιά η Τουρκία ώς το 2020.Το 2009 η ΙταλοΓαλλική κοινοπραξία Telespazio (Thales και Finmeccanica) υπέγραψαν σύμβαση 250 εκατ. Ευρώ για τη κατασκευή στρατιωτικού δορυφόρου ενώ εντός των επόμενων πέντε ετών πρόκειται να υπογραφούν συμβόλαια ύψους 2 δισ. $.

 Το 2012  θα τεθεί σε τροχιά ο ηλεκτροπτικής παρατήρησης Göktürk II ενώ το 2013 έχει προγραμματισθεί εκτόξευση των δορυφόρων τηλεπικοινωνιών Göktürk I και Türksat 4A για να ακολουθήσουν οι Türksat 4B,ο Türksat 4R το 2014 και ο Göktürk III το 2015.Το 2016 οι Τούρκοι θα αποκτήσουν δορυφόρο εγκαιρης προειδοποίησης και έναν ακόμη τηλεπικοινωνιών τον Türksat 5A.Το 2017 θα στείλουν στο διάστημα τον Türksat 5B και έναν δεύτερο υπέρυθρης παρατήρησης.Το 2018 θα τεθεί σε τροχιά ο ηλεκτροοπτικός Göktürk IV και δύο ακόμη υπέρυθρης παρατήρησης με άλλους δύο να ακολουθούν το 2019 ενώ το 2020 σχεδιάζεται ο Göktürk V που θα διαθέτει ραντάρ συνθετικής απεικόνισης.  

 Στα άμεσα σχέδια των Τούρκων είναι η συγκρότηση εθνικής υπηρεσία διαστήματος για να αναλάβει την ευθύνη συντονισμού των εμπλεκόμενων - εταιριών,φορέων,πανεπιστήμιων - στο διαστημικό πρόγραμμα.

 Η Tübitak ήδη συνεργάζεται με την Ρωσική Roscosmos τη Γερμανική DLR τη Βρετανική BNSC και την Ολλανδική NSO ομοίως οι μεγαλύτερες αμυντικές βιομηχανίες της Τουρκίας,Aselsan, Roketsan,ΤΑΙ και τρία πανεπιστήμια εμπλέκονται σε διαστημικά προγράμματα.

 Πηγή
       Ένα έγγραφο για τον ιστορικό του μέλλοντος : )
(C)Corbis
 Το μεγαλύτερο μυστικό υπόγειο διαστημικό κέντρο στην Ευρώπη, είχε κατασκευαστεί από τον ισόβιο ηγέτη της Γιουγκοσλαβίας Γιόσιπ Μπροζ Τίτο στη στρατιωτική βάση «Ζέλιαβα», στο Μπίχατς της Βοσνίας- Ερζεγοβίνης και έφερε το συνωμοτικό όνομα «Object 505», υποστηρίζεται στο σλοβενικό ντοκιμαντέρ, με τίτλο «Χιούστον, έχουμε πρόβλημα!».

  Στα τέλη της δεκαετίας του 1960, η CIA, δήθεν, το ανακάλυψε και όλη η τεχνολογία για την πτήση στο διάστημα «παραχωρήθηκε» στις ΗΠΑ έναντι 2,5 δισ. δολαρίων.

  Το χιουμοριστικό  «Χιούστον, έχουμε πρόβλημα!» του Σλοβένου σκηνοθέτη Ζίγκα Βιρτς, που ασχολείται με ένα από τα μεγαλύτερα μυστικά του αγώνα για το διάστημα στη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου - το γιουγκοσλαβικό διαστημικό πρόγραμμα- αποκαλύπτει «απίστευτες» πληροφορίες.




                      



 Οι δημιουργοί της ταινίας, που αναμένεται να προσελκύσει το ενδιαφέρον του κοινού στο χώρο της πρώην Γιουγκοσλαβίας αξιοποίησαν μια πραγματική προσωπικότητα της ιστορίας της αεροναυτικής, τον Χέρμαν Ποτότσνικ, ο οποίος γεννήθηκε στην πρώην Γιουγκοσλαβία και πέθανε στη Βιέννη το 1929.

  Ο Χέρμαν Ποτότσνικ, σλοβενικής εθνικότητας, λοχαγός του αυστρουγγρικού στρατού και ειδικός της μηχανικής επιστήμης, με μελέτες στο σχεδιασμό και τη λειτουργία πυραύλων, το 1928 δημοσίευσε το βιβλίο «Das Problem der Befahrung des Weltraums - der Raketen-motor» (Τα προβλήματα της πτήσης στο διάστημα- πυραυλική μηχανή). Στο βιβλίο του αναπτύσσει διεξοδικά, μεταξύ άλλων, θέματα διαστημικών σταθμών και επικοινωνιακών δορυφόρων.

  Οι Γιουγκοσλάβοι πραγματοποίησαν γρήγορη πρόοδο, βασισμένη στις κρυφές σημειώσεις του πρωτοπόρου στον τομέα Χέρμαν Ποτότσνικ, μετά το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Οι τεχνικές λύσεις που περιγράφονται στα αδημοσίευτα ημερολόγια του Ποτότσνικ ήταν η βάση για το μυστικό διαστημικό πρόγραμμα του 1948, μετά τη σύγκρουση του Τίτο με τον Στάλιν, αναφέρεται στο τρέιλερ της ταινίας, σύμφωνα με το σερβικό κρατικό ραδιοτηλεοπτικό σταθμό RTS.

  Στα τέλη της δεκαετίας του 1960, η CIA, δήθεν, ανακάλυψε ότι η Σοσιαλιστική Ομοσπονδιακή Δημοκρατία της Γιουγκοσλαβίας είχε την τεχνολογία για την πτήση στο διάστημα και το Μάρτιο του 1961, ο Τίτο παραχώρησε όλη την τεχνογνωσία στις ΗΠΑ, που γρήγορα «έφθασαν» τους Σοβιετικούς.

  Ο Τίτο ως αντάλλαγμα πήρε τη στήριξη του Λευκού Οίκου, αλλά και τεράστιο χρηματικό ποσό- στην ταινία αναφέρεται ότι το ποσό ήταν 2,5 δισ. δολάρια.Ήδη, το Μάιο του 1961 ο Αμερικανός πρόεδρος Κένεντι ανακοίνωσε ότι οι ΗΠΑ σχεδιάζουν ταξίδι στο Φεγγάρι.

  Η ταινία «Χιούστον, έχουμε πρόβλημα!» είναι έργο των αδερφών Μπόστιαν και Ζίγκα Βιρτς, σημαντικών εκπροσώπων της σύγχρονης σλοβενικής κινηματογραφίας. Πέρσι, ο Ζίγκα Βιρτς ήταν υποψήφιος για το σπουδαστικό Όσκαρ, για την ταινία του «Η Τεργέστη είναι δική μας».

Το ντοκιμαντέρ αναμένεται να ολοκληρωθεί έως τις αρχές του 2013.


Πηγή