Η ΠΑ επιδεικνύει την αποτρεπτική της Ισχύ.

Η άσκηση "Καμπέρος 2014" όπως την παρακολούθησαν οι σύλλογοι : 

Αναχαίτιση

Ίκαρος


Το patch που φορούσαν οι χειριστές της ΠΑ και της ΑΣ στο μπράτσο τους. Υπενθύμιση της κοινής τους αφετηρίας (C) GEETHA
Ολοκληρώθηκε σήμερα στο Πεδίο Βολής Κρανέας η διακλαδική άσκηση "Καμπέρος 2014". Η άσκηση είχε διεξαχθεί για τελευταία φορά, το 1995 (Καμπέρος 1995), δεκατέσσερα χρόνια αργότερα, η τότε ηγεσία της ΠΑ αισθανόμενη την ανάγκη να προβάλει την αποτρεπτική ισχύ της, το άψυχο υλικό της και την ικανότητα του έμψυχου δυναμικού της, επιχείρησε να επαναλάβει την άσκηση, αυτή τη φορά υπο την ονομασία "Κρανέα". Τελικά η άσκηση δεν έγινε γνωστό αν πραγματοποιήθηκε ή όχι...

για να φτάσουμε στο 2014... στην άσκηση συμμετείχαν 104 αεροσκάση από το σύνολο των Πολεμικών Μοιρών της ΠΑ, τα οποία πραγματοποίησαν αφέσεις και βολές όπλων αέρος-εδάφους, η Αεροπορία Στρατού και αεροσκάφη της 383 ΜΕΕΑ τα οποία είχαν υποστηρικτικό ρόλο στην άσκηση.



Ειδικότερα η άσκηση περιλάμβανε την εκτέλεση όλων των αεροπορικών αποστολών από το σύνολο των Πολεμικών Μοιρών της Πολεμικής Αεροπορίας, όπως:
  • Αναγνώρισης πεδίου μάχης με χρήση του Μη Επανδρωμένου Αεροσκάφους "ΠΗΓΑΣΟΣ"
  • Προστασίας και προσβολής στόχου υψηλής αξίας (HVAA Protect/Attack) και εικονική εμπλοκή μαχητικών αεροσκαφών
  • Εικονικών προσβολών στόχων από σχηματισμούς μαχητικών αεροσκαφών
  • Εικονικής εγκατάλειψης Ιπτάμενου με ακόλουθη διάσωση του διαφεύγοντα από ελικόπτερο Super Puma της Πολεμικής Αεροπορίας, με τη συμμετοχή δυνάμεων της 31η Μοίρας Επιχειρήσεων Έρευνας Διάσωσης και επιθετικών ελικοπτέρων APACHE-64D του Στρατού Ξηράς (ΣΞ)
  • Επιθετικής αναγνώρισης ακολουθούμενη από προσβολές πυροβόλων
  • Προσβολής στόχων με άφεση πραγματικών, κατευθυνομένων και μη όπλων, από σχηματισμούς αεροσκαφών και επιθετικών ελικοπτέρων APACHE-64D, με άφεση πυραύλων αέρος - εδάφους "Hellfire"
  • Εικονικών εμπλοκών αεροσκαφών από το αντιαεροπορικό σύστημα "Βέλος".

Αν και ο τύπος έστρεψε την προσοχή  του στις αντιδράσεις - μικρής μερίδας - των κατοίκων της περιοχής, υπήρξαν και εκείνοι που επέλεξαν να απολαύσουν το θέαμα όπως κάνουν εδώ και τριάντα χρόνια. Αυτούς τους κατοίκους θέλουμε να ευχαριστήσουμε για την φιλοξενία.



Φωτογραφικά στιγμιότυπα από την σελίδα της ΠΑ και του ΥΠΕΘΑ :





Ρεπορτάζ από το Πεδίο Βολής, φιλοξενεί το DefenceLine

Αρνητική εντύπωση προκαλεί η κάλυψη της άσκησης από το ΓΕΕΘΑ που για άλλη μια φορά διακρίνεται για την προχειρότητα της. Οι 21 χειραψίες που απαθανάτισε ο φακός του φωτογράφου του ΓΕΕΘΑ από ένα σύνολο 29 φωτογραφιών, δεν ενδιαφέρουν κανέναν ούτε συμβάλουν με κάποιο τρόπο στην εμπέδωση του αισθήματος ασφάλειας στο κοινωνικό σύνολο.


 Η Διεύθυνση Κατασκευών της 206ης Πτέρυγας Αεροπορικών Υποδομών προκήρυξε ανοιχτό διαγωνισμό για την κατασκευή μεταλλικού υποστέγου αποθήκευσης Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών (UAV) τύπου ''Πήγασος'' στην Α.Β. Ελευσίνας, με προϋπολογισμό 236.582,97 ευρώ. 


 Το πρόγραμμα αυτό πιθανότατα δείχνει ότι έχει αποφασιστεί η μεταστάθμευση της Μοίρας Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών "Αχέρων" από την 131η Σμηναρχία Μάχης (Α.Β. Ακτίου) όπου εδρεύει, στην Ελευσίνα. Η προγραμματισμένη μετεγκατάσταση και του Κρατικού Εργοστασίου Αεροσκαφών (υπενθυμίζεται ότι από αυτό υλοποιήθηκε το πρόγραμμα "Πήγασος ΙΙ") από το Ελληνικό στην Ελευσίνα εκτιμάται ότι θα διευκολύνει ακόμη περισσότερο την υποστήριξη των UAV που πλέον θα μοιράζονται την ίδια έδρα με αυτό. 
 Πλήρως επιχειρησιακό είναι το MEA "Πήγασος ΙΙ" της Πολεμικής Αεροπορίας, το αποτέλεσμα του ομολογουμένως μακρόχρονου ιστορικού δικαιώνει τα μέλη της ομάδας σχεδίασης και ανάπτυξης, αλλά και τις σχετικές επιλογές της ΠΑ.


 Στην άσκηση Ηνίοχος 2008 η εικόνα του "Πήγασος ΙΙ" έφτασε στα κέντρα επιχειρήσεων του ΓΕΕΘΑ και του ΓΕΑ μέσω του δορυφόρου Hellas-Sat. Σε ένα τυπικό σενάριο, αποστολή του Ελληνικού ΜΕΑ θα είναι ο εντοπισμός κινούμενων στόχων με τη θερμική του κάμερα. Το στίγμα τους θα διαβιβαστεί μέσω του Hellas-Sat στο κέντρο επιχειρήσεων και από εκεί τα στοιχεία θα περάσουν στις JDAM ζεύγους F-16 που βρίσκεται σε CAP πάνω από τη Λήμνο.



        Ρεπορτάζ του Π. Πικραμένου για την εκπομπή με Αρετή και Τόλμη 25.10.09

 Το πρώτο πλήρες σύστημα «Πήγασος Ι» παραδόθηκε στην 131 Σμηναρχία Μάχης του Άκτιου Πρέβεζας το 2002, όπου τον Ιανουάριο του 2003 με απόφαση του Ανωτάτου Αεροπορικού Συμβουλίου ιδρύθηκε το Σμήνος Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών. Τον Αύγουστο του 2005 ολοκληρώθηκε η αναβάθμιση του πρώτου «Πήγασος Ι» σε «Πήγασος ΙΙ», ενώ τον Δεκέμβριο του 2008 το ΣΜΕΑ/Φ αναβαθμίσθηκε επίσης σε πολεμική Μοίρα Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών (ΜΜΕΑ/Φ), με χαρακτηριστικό κλήσης «Αχέρων». Από το 2009 βρίσκεται σε εξέλιξη η παραγωγή 12 αεροσκαφών με εμπλοκή του ΓΕΕΘΑ, λόγω της διακλαδικής αξιοποίησης του συστήματος. Για το μέλλον του συστήματος, η εφημερίδα "ΤΑ ΝΕΑ" γράφει : Κατα τη μυθολογία ο Πήγασος, το φτερωτό άλογο μετέφερε τους κεραυνούς του Δία. Για την ΠΑ η χρήση του Πήγασου για τη ρίψη βλημάτων είναι το επόμενο βήμα!

Πηγή επιπλέον πληροφορίες εφ. ΤΑ ΝΕΑ 16.04.08