Τρία CV-22 της USAF δέχθηκαν πυρά ελαφρών όπλων κατα τη διάρκεια επιχείρησης απεγκλωβισμού Αμερικανων πολιτών από τη πόλη Bor στο Νότιο Σουδάν. Σύμφωνα με την επίσημη ανακοινωση της AFRICOM τέσσερις στρατιώτες τραυματίστηκαν και τα τρία αεροσκάφη υπέστησαν ζημίες.

Τα 3 CV-22 σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες ανήκαν στην AFSOC (C) USAF
Τα CV-22 πέταξαν προς την Ουγκάντα, στο Έντεπε μεταγωγικό αεροσκάφος C-17 παρέλαβε τους τραυματίες και τους μετέφερε στη Κένυα όπου και νοσηλεύονται σε σταθερή κατάσταση.

 Ελικόπτερο της ειρηνευτικής δύναμης του ΟΗΕ, που πραγματοποιούσε πτήση ανγνώρισης στην επαρχία Τζόνγκλεϊ του Νοτίου Σουδάν, κατερρίφθη από το στρατό του Νοτίου Σουδάν με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους και τα τέσσερα μέλη του πληρώματος. Το Mi-8 ανήκε στην εταιρεία Nizhnevartovskavia και πραγματοποιούσε αποστολές βάσει συμβολαίου με τον ΟΗΕ.

(C) Sudan Envoy

Πηγή
 Σύμφωνα με τη Βρετανική  εφημερίδα Times 12 εναέρια μέσα της Heyl Ha'Avir χρησιμοποιήθηκαν για την αεροπορική επιδρομή τη περασμένη εβδομάδα στο Σουδάν.

 8 F-15I Ra'am σήκωσαν το κύριο βάρος της αποστολής , τέσσερα από αυτά  έπληξαν το συγκρότημα κατασκευής πυραύλων στο Yarmouk ενώ τα υπόλοιπα τέσσερα παρείχαν αεροπορική κάλυψη σε ενδεχόμενο scramble των Σουδανικών Mig-29.Ταυτόχρονα στην Ερυθρά πετούσε ζεύγος ελικοπτέρων CΗ-53 Yas'ur , έτοιμα να αναλάβουν CSAR σε περίπτωση που κάποιο από τα πληρώματα των Ra'am αναγκαζόταν να εγκαταλείψει.

(C) the sunday times
 Υποστηρικτικό ρόλο έπαιξε Boeing 707 εναέριου ανεφοδιασμού , που πιθανολογείτε πως σε κάποιο σημείο στην ερυθρά θάλασσα ανεφοδίασε με καύσιμο τα F-15I καθώς κατά την τετράωρη αποστολή τα Ra'am διήνυσαν απόσταση 2400 μιλίων.Τέλος G550 SEMA (Special Electronic Missions Aircraft) προσέφερε κάλυψη στο "πακέτο" από τα Αιγυπτιακά ραντάρ στο Σινά και την Σουδανική αεράμυνα που ήταν ανεπτυγμένη γύρω από το Χαρτούμ.

Πηγή


Δορυφορικές φωτογραφίες των εγκαταστάσεων που "χτυπήθηκαν" μπορείτε να δείτε εδώ.
 Η ισραηλινή Αεροπορία κατηγορείται από το Σουδάν ότι έπληξε μέσω επιδρομής τεσσάρων μαχητικών αεροσκαφών, εργοστάσιο παραγωγής όπλων στη χώρα, στο στρατο-βιομηχανικό σύμπλεγμα «Γιαρμούκ» στα νότια της πρωτεύουσας Χαρτούμ.

Πιθανή διαδρομή που ακολούθησαν τα Ισραηλινά μαχητικά


 Την καταγγελία έκανε ο Σουδανός υπουργός Πληροφοριών και πλέον αποτελεί πρώτο θέμα στον ισραηλινό Τύπο και άλλα μέσα ενημέρωσης εντός και εκτός της χώρας. Τα μαχητικά φέρονται να προσέγγισαν στον στόχο τους από ανατολάς… 




 Ισραηλινοί επίσημοι έχουν αρνηθεί μέχρι στιγμής είτε να αποδεχτούν είτε να απορρίψουν την εμπλοκή της χώρας τους στην επίθεση, αρνούμενοι ακόμα και να σχολιάσουν. Πρόκειται για μια στάση η οποία συνήθως σημαίνει ότι όντως υπήρχε εμπλοκή, αφού θυμίζει τη στάση που τηρήθηκε επί πολλούς μήνες στην καταστροφή του πυρηνικού αντιδραστήρα της Συρίας…

F-15I Ra'am της 69ης μοίρας που πιθανότατα συμμετείχε στην αποστολή (C) USAF

 Στο συγκεκριμένο στρατο-βιομηχανικό σύμπλεγμα, οι Σουδανοί φέρονται να κατασκεύαζαν βαλλιστικούς πυραύλους Sehab που ανέπτυξε και κατασκευάζει η ιρανική αμυντική βιομηχανία.
Σκοπός των Ιρανών ήταν να δημιουργήσουν μια στρατηγική εφεδρεία των συγκεκριμένων πυραύλων σε περίπτωση που το Ισραήλ ή οι ΗΠΑ κατόρθωναν να τους εξουδετερώσουν με κάποιο αιφνιδιαστικό πλήγμα. Οι Σουδανοί, ως αντάλλαγμα, θα κρατούσαν έναν αριθμό πυραύλων για το οπλοστάσιό τους. 



 



 Αναλυτές του ιστοχώρου, μελετώντας τα βίντεο που έχουν κυκλοφορήσει στο διαδίκτυο, διαπίστωσαν μεγάλο όγκο από φλόγες που προέρχονται από καύση φωσφόρου, δίνοντας την εντύπωση ότι καταστράφηκε μεγάλος αριθμός πυραύλων, μαζί με τον εξοπλισμό που χρησιμοποιούνταν για τη συναρμολόγησή τους. Κατά πάσα πιθανότητα, όλη η εγκατάσταση όπου συναρμολογούνταν οι πύραυλοι πρέπει να ισοπεδώθηκε, αρχικά από τον βομβαρδισμό, για να αποτελειώσει το έργο η πυρκαγιά.


Πηγή