![]() |
| (C) mod.mil.gr |
ATHENS, December 14 – Greek armed forces test-fired a Russian-made S-300 air defense system on Friday, for the first time since it was bought 14 years ago.
Greece is the only NATO member that operates an S-300PMU-1. The system was initially purchased by Cyprus in the mid-1990s, and was later transferred to the Greek island of Crete following objections from Turkey.
The launch was carried out as part of the White Eagle 2013 military exercise at NATO Missile Firing Installation in Crete and was described as “successful.” since the target was hit with a single shot.
“It may sound paradoxical, but this successful S-300 launch is a message of peace and stability in Southeastern Europe and the eastern Mediterranean,” Greek Defense Minister Dimitris Avramopoulos said in a statement.
“The S-300, one of the most modern defense systems that ensure the efficiency of our country’s air defense, was test-fired after 14 years in service,” he said. “The launch saw immense success.”
Επιτυχής ήταν, παρά τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες, η πρώτη δοκιμαστική βολή του αντιαεροπορικού πυραυλικού συστήματος S-300 που έγινε την Παρασκευή στην Κρήτη. Στις 11.58 εβλήθη με επιτυχία ο στόχος, σε απόσταση 30 χιλιόμετρων.
Τη βολή παρακολούθησε ο υπουργός Άμυνας Δημήτρης Αβραμόπουλος, ο κύπριος ομόλογός του, Φώτης Φωτίου, σύσσωμη η ηγεσία των ενόπλων δυνάμεων, αντιπροσωπείες ξένων αποστολών που βρίσκονται στην Ελλάδα.
Την ικανοποίησή του για την επιτυχία της βολής εξέφρασε ο κ. Αβραμόπουλος: «Παρακολουθώντας την άσκηση, νοιώθω τη σιγουριά ότι η φύλαξη των συνόρων μας και της αξιοπρέπειας της πατρίδας μας είναι σε ικανότητα χέρια», τόνισε.
Παράλληλα, απευθυνόμενος προς το
προσωπικό των ενόπλων δυνάμεων επισήμανε: «Η άρτια εκπαίδευσή σας και η
ικανότητα συντονισμένης δράσης δείχνει ξεκάθαρα ότι, παρά τους
δύσκολους και πιεστικούς δημοσιονομικούς καιρούς, το στρατιωτικό
προσωπικό γνωρίζει πώς θα φέρει σε πέρας την αποστολή του για την άμυνα
της χώρας».
![]() |
| (C) AFP |
Ο Αρχηγός ΓΕΑ με αφορμή τη βολή απηύθυνε το ακόλουθο μήνυμα στο προσωπικό της 11ης ΜΚΒ: Σήμερα, μετά από 15 χρόνια, εκτελέσατε την πρώτη - πειραματική βολή του Οπλικού Συστήματος S-300 με τα βλέμματα του κόσμου στραμμένα επάνω σας, δηλαδή υπό συνθήκες αξιολόγησης. Το αποτέλεσμα ήταν εξαιρετικό. Σας συγχαίρω για τον επαγγελματισμό και την αφοσίωσή σας. Μας κάνετε όλους υπερήφανους."
Σε χαιρετισμό του, ο υπουργός Άμυνας της Κύπρου αναφέρθηκε στις δυνατότητες του συστήματος S-300, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά: «Αποτελεί, πλέον και το είδαμε σήμερα, ένα ισχυρό χαρτί στην επιτήρηση και προστασία του εθνικού εναέριου χώρου Ελλάδας και Κύπρου».
Όπως πρόσθεσε, το μήνυμα είναι σαφές ότι παρά την οικονομική κρίση που περνούν η Ελλάδα και η Κύπρος, «με ορθή στρατηγική, με αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων πόρων και μέσων, μπορούμε να προστατεύσουμε και να εγγυηθούμε τα κυριαρχικά μας δικαιώματα και συμφέροντα».
Πηγή
Λεπτομέρειες για την άσκηση διαβάζουμε στο Defencepoint :
...η μέγιστη ταχύτητα κίνησης του στόχου είχε οριστεί στα 420 χιλιόμετρα ανά ώρα, το ύψος πτήσης μεταξύ 3000 και έξι 6000 ποδών, ενώ η μέγιστη απόσταση κίνησης του (σε σχέση με το ΠΒΚ προσδιορίστηκε στα 70 χιλιόμετρα. Η προσβολή του στόχου έγινε σε high aspect μεταξύ 30 και 20 χιλιομέτρων.
Συγκεκριμένα, ο στόχος κινείται από τα 70 χιλιόμετρα με πορεία inbound (εισερχόμενη) προς το πεδίο βολής. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, και για λόγους ασφαλείας, μετά την εντολή για εκτόξευση θα δίνονταν τέσσερα ως πέντε δευτερόλεπτα για να αποκτηθεί σταθερή διασύνδεση (μέσω ζεύξης δεδομένων) μεταξύ βλήματος και ραντάρ IGR (Illumination and Guidance Radar). Εάν αυτό δεν ήταν δυνατό να επιτευχθεί τότε, για λόγους ασφαλείας, στα 11,5 δευτερόλεπτα από την εκτόξευση θα δινόταν εντολή για την αυτοκαταστροφή του βλήματος. Σε αυτή την περίπτωση θα δινόταν εντολή εκτόξευσης και δεύτερου βλήματος το οποίο βρισκόταν σε δεύτερο εκτοξευτή σε κατάσταση αναμονής (stand-by) για την κατάρριψη του στόχου.
Η ίδια αλληλουχία ενεργειών επρόκειτο να πραγματοποιηθεί και από έναν εκτοξευτή του σύστημα εγγύς αντιαεροπορικής άμυνας (SHORADS) TOR-M1 εάν και τα δύο βλήματα του S300 αποτύγχαναν να καταρρίψουν το στόχο. Φυσικά τίποτα από τα παραπάνω δεν χρειάστηκε, καθώς το πρώτο βλήμα κατέστρεψε τον στόχο σημειώνοντας απόλυτη επιτυχία!
Η εφημερίδα Zaman αναφέρει πως σύντομα το Υφυπουργείο Αμυντικών Βιομηχανιών (SSM) θα προκηρύξει διαγωνισμό για την προμήθεια "ραντάρ" όμοιο με αυτά που χρησιμοποιεί η Συριακή αεράμυνα. Αν και δεν κατονομάζεται ευθέως, το "ραντάρ" που αναφέρει το δημοσίευμα δεν είναι άλλο από το αντιαεροπορικό σύστημα S-300. Το αντιαεροπορικό σύστημα θα ενταχθεί στο Πεδίο Δοκιμών και Εκπαίδευσης Ηλεκτρονικού Πολέμου (EHTES) ενισχύοντας τις δυνατότητες της παρεχόμενης εκπαίδευσης ενώ παράλληλα θα αναβαθμίσει το ρόλο της 3ης Κύριας Αεροπορικής Βάσης (AJÜ) που εδρεύει στο Ικόνιο, και διεξάγεται η άσκηση Anatolian Eagle.
![]() |
| Στρατιωτική πηγή σχολιάζοντας τις "φήμες" για την αποστολή του καταρριφθέντος Phantom : όταν φτάσουν στη Τουρκία τα "ραντάρ", αυτού του είδους οι πτήσεις δεν θα χρειάζονται. |
Σύμφωνα με παλαιότερες δηλώσεις Τούρκων επιτελών, πρόθεση της αεροπορίας ήταν η απόκτηση S-300Ρ και TOR-M1 από την Ουκρανία και την Λευκορωσία ενώ ένα χρόνο πριν και με αφορμή την κατάρριψη του Τουρκικού RF-4, η Hurriyet έγραφε πως η αεροπορία δεν είχε την απαραίτητη εμπειρία - τακτικές για να αντιμετωπίσει τα Ρωσικά συστήματα αεράμυνας.






Πρόσφατα Σχόλια