''Ενδιάμεσο'' Quiz 21

aviationlive | 1/28/2014 12:06:00 μ.μ. | 21 σχόλια


A) Με ποιά βόμβα είναι φορτωμένος o "Αστρομαχητής";
Β) Με ποιό τρόπο γινόταν η κατάδειξη πριν αποκτηθούν τα ατρακτίδια Lantirn;

Category: , ,

21 σχόλια

  1. Ανώνυμος says:

    Μια ερώτηση... ΤΙ κερδίζεις στο να ρίχνεις βόμβες λέιζερ με τις απλές ελεύθερης πτώσης;
    ~SuperViper

  2. Ανώνυμος says:

    τα κομμαντα δεν ειχαν αυτον το ρολο;
    Χρηστος

  3. Ανώνυμος says:

    http://www.aviationlive.org/2012/06/lgb.html
    καποια τετοια απαντηση πρεπει να θες
    Χρ.

  4. Α) Χρήστο ναι, αν κάποιος μπορεί να μας πεί με σιγουριά αν είναι η βόμβα που ανέπτυξε το ΚΕΤΑ;
    Β) Για το Β γνωρίζω ότι Έλληνες είχαν πετάξει ως backseater σε εκπαιδευτικές αποστολές laser designator στις ΗΠΑ.

  5. Ανώνυμος says:

    υπαρχει και φωτο με LASER στην 115 επι Α-7 μαυροασπρη και εαν κρινω απο το προσωπικο πρεπει να ειναι το '80
    Χρ.

  6. Thanasis says:

    ήταν αυτή που ανέπτυξε το ΚΕΤΑ εάν σκεφτούμε λογικά λόγο του κόκκινου χρώματος (δοκιμαστικά) ; Άραγε τι να έχει απογίνει σήμερα;

  7. Unknown says:

    Μάλλον είναι η ελληνική βόμβα που είχε αναπτυξει η ομάδα του χατζηαναστασίου το 1982 και η κατάδειξη γινόταν απο το έδαφος. Η δοκιμή είχε γίνει στο πεδίο βολής της κρανέας

  8. Γ.Μ. says:

    A) Η βόμβα καθοδήγησης λέιζερ που είχε αναπτύξει το ΚΕΤΑ στις αρχές της δεκαετίας του '80; Από την φωτογραφία προκύπτει ότι ως κορμός χρησιμοποιούνταν βόμβα των 1.000 λιβρών και πως η συλλογή καθοδήγησης βασιζόταν στην αμερικανική Paveway IΙ και όχι στην Paveway I όπως αναφέρεται συχνά.

    Β) Καταδείκτες AN/AVQ-9 Pave Light (σε συνδυασμό με το σύστημα AN/ASX-1 TISEO στα F-4E); Τότε φυσικά δεν υπήρχαν επίγειοι καταδείκτες για τις Ειδικές Δυνάμεις....

  9. Manolis says:

    Γ.Μ., το F-104 δεν μπορουσε να φορτωσει βομβες λειζερ των 1000 λιβρων στα φτερα , διοτι θα εβρισκαν στα πτερυγια καμπυλότητας (μαρτυρια Ταξ/χου Μανουσακη) . Επισης θα δημιουργοταν προβληματα ευσταθειας στο ουτως ή αλλως οριακης αντωσης F-104, γιατι σιγουρα ΔΕΝ μπορουσε να φορτωθει συμμετρικα δευτερη χιλιαρα στο αλλο φτερο λογω βαρους . Δεν τα σηκωνε το Σταρφαιτερ! Πεντακοσιες λιβρες ειναι η εικονιζομενη. Γενικως, χιλιαρα βομβα τοποθετουνταν μονο στον κεντρικο κοιλιακο φορεα του F-104 , ενω βαζανε μια ακομη πεντακοσαρα στο φτερο, μετα την αφαιρεση μιας πτερυγικης δεξαμενης. 1500 λιβρες συνολο (ελληνικη πατεντα, δεν προβλεποταν στα εγχειριδια της Λοκχιντ) . Η καταδειξη (μιλαμε παντα για F-104 , αρα '80ς) "γινοταν απο αλλο α/φος ή επιγειο καταδεικτη" - παντα συμφωνα με τον Ταξ/χο Μανουσακη.Γιατι αποκλειεις να ειχε απο τοτε επιγειο καταδεικτη το ΕΤΑ πχ.?
    Φωτογραφια ή αναφορα χρησης του πρωτογονου καταδεικτη AN/AVQ-9 Pave Light στην ΠΑ , δεν υπαρχει ουτε για δειγμα (το ψαχνω καιρο) , λες και ειναι απορρητο πυρηνικο οπλο.

  10. Βρήκα την φωτογραφία σε λεύκωμα με λεζάντα Άραξος 1984 : Α/Φ F-104G εξοπλισμένο για πρώτη φορά με βόμβα 500 λιβρών Laser κατά την επιθεώρηση και τροχοδρόμηση.

  11. Manolis says:

    To μονο σιγουρο ειναι οτι τουλαχιστον απο το 1984 , υπηρχε καταδεικτης λειζερ , εναεριος , επιγειος ή και οι δυο.

  12. Ανώνυμος says:

    Mανωλη,στο θεμα βαρους,δεν νομιζω να ειναι ετσι,ο ΓΜ μιλαει για βομβες 1000 λιβρων,(δηλαδη 450 κιλα) και εσυ λες οτι δεν μπορει να την σηκωσει το Φ104(την δευτερη στο αλλο φτερο).Αυτο δεν ισχυει,μην ξεχνας οτι τα Δυτικογερμανικα (του ναυτικου )εφεραν απο εναν Κορμοραν σε καθε φτερο(600 κιλα ο καθενας,δηλαδη περιπου 1400 λιβρες),πολυ πιο επανω απο τις 1000.Το οπλικο φορτιο ηταν 4000 λιβρες ,1800 κιλα δηλαδη,οποτε μπορουσε να φερει ανετα δυο βομβες των 2χ1000 λιβρων,δηλαδη 900 κιλα.Το αν εβρισκε η βομβα στα πτερυγια ειναι αλλη ιστορια.Εξαλλου και οι εσωτερικες δεξαμενες που εφερε το 104,νομιζω οτι ηταν γυρω στα 650 λιτρα,οποτε 650χ0.8=520 κιλα σε καθε φτερο,αρα δεν υπηρχε προβλημα βαρους.

  13. Γ.Μ. says:

    @aviationlive & Manolis

    Αγαπητοί φίλοι επιτρέψτε μου να επιμείνω στο ότι η εικονιζόμενη είναι βόμβα των 1.000 και όχι των 500 λιβρών. Δείτε εδώ http://valparaiso.indymedia.org/uploads/2008/04/gbu-12-paveway_ii.jpg και συγκρίνεται τον όγκο του κορμού της εικονιζόμενης και το μέγεθος των εμπρόσθιων πτερυγίων της συλλογής καθοδήγησης, με τις GBU-12 και GBU-16 του link.

    Μανώλη, για το ότι η κετευθυνόμενες βόμβες έβρισκαν στα πτερύγια των F-104, ο κ. Μανουσάκης πιθανότατα είχε υπ 'όψιν του μόνο τις Paveway I με τα μεγάλα πίσω πτερύγια (βλ. εδώ: https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRTKgmKQV8H5AdSNXJMzlhJkOikFcK3y3rGUYgGQLjGMCdKB5LI) και όχι τις νεώτερες Paveway II (βλ. πρώτο link) με τα συμπτυσσόμενα πτερύγια που μείωναν κατά πολύ των όγκο. Εάν κάτι έβρισκε στο F-104 αυτό θα ήταν τα πτερύγια αυτά. Όπως βλέπετε εδώ δεν τίθεται κάποιο τέτοιο θέμα. Κατά τ' άλλα συμφωνώ με το TSIMUHA.

    Για τους επίγειους καταδείκτες δεν μπορώ να είμαι 100% βέβαιος για το ΕΤΑ, αλλά μου φαίνεται λίγο δύσκολο να υπήρχαν τέτοιοι στην Ελλάδα το πρώτο μισό της δεκαετίας του '80. Εξάλλου, όταν παρελήφθησαν οι πρώτοι GLTD-2 το 2000 τα ίδια τα στελέχη έλεγαν ότι είναι η πρώτη φορά που αποκτάται σύστημα αυτής της κατηγορίας. Αντιθέτως για τους εναέριους καταδείκτες υπάρχουν αναφορές για χρήση τους από τα Phantom ήδη από εκείνη την περίοδο. Και επειδή υποθέτω ότι εάν επρόκειτο για ατρακτίδιο κάπου θα το είχαμε δει τόσα χρόνια, κλίνω προς το ότι επρόκειτο είτε για το AVQ-9 Pave Light (εδώ: http://farm3.static.flickr.com/2495/3933444846_b9ce1660f4_o.jpg), είτε για το ελαφρώς μεταγενέστερο AVQ-27 (εδώ: http://www.talkingproud.us/Military/OldHercLGB/OldHercLGBPioneer/files/avq27.jpg), αμφότερα εγκαθιστάμενα εντός του πιλοτηρίου χωρίς κάποια ιδιαίτερη τροποποίηση.

  14. Manolis says:

    Μαλλον δεν ημουν αρκετα σαφης. Οταν εγραφα "Δεν τα σηκωνε το Σταρφαιτερ" , δεν εννουσα σκετο το καθαρο βαρος των 2Χ1000 λιβρες (με το οποιο προφανως μπορουσε να απογειωθει) , αλλα το "ωφελιμο" βαρος , δηλ. τα μεταφερομενα οπλα σε συνδυασμο με τα απαραιτητα καυσιμα - και μαλιστα συμφωνα με την πρακτικη της ΠΑ. Οταν οι Γερμανοι το φορτωναν 2 Κορμοραν δεν ξερω τι εμβελεια ειχε χωρις τις 2 υποπτερυγιες δεξαμενες, υποθετω πολυ μικρη. Οι δικοι μας ομως επρεπε οχι μονο να διασχισουν το Αιγαιο, αλλα και να διυσδεισουν στην τουρκικη ενδοχωρα για να εχει καποιο αποτελεσμα η κρουση και φυσικα να επιστρεψουν . H Lockheed εδινε ως πιστοποιημενο φορτιο για τακτικες αποστολες 1 βομβα των 1000 λιβρων στην centerline μονο. Η ΠΑ που μετα το 1974 ηθελε μεγαλυτερο οπλικο φορτιο αλλα και εμβελεια, αυξησε το ωφελιμο φορτιο (οπλα) απο τα αρχικα 1000 σε 1500 lbs (1Χ1000 + 1Χ500) καταργωντας μονο τη μια πτερυγικη δεξαμενη , πρακτικη που ακολουθησαν και οι Γερμανοι :
    http://www.916-starfighter.de/Large/2134.htm
    Εαν θυμαμαι καλα, ακομα και το αναβαθμισμενο ιταλικο F104S για να εχει καποια λογικη εμβελεια, μετεφερε φουλ δεξαμενες και μονο εναν Sparrow .
    Στον πυρηνικο / νατοικο τους ρολο , τα ελληνικα F104G (θα) μετεφεραν ως την Κριμαια μια και μοναδικη Β61 (περιπου 700 lbs βαρος) στην κοιλια μαζι με ολες τις δεξαμενες , καυσιμο οριακο για να γυρισουν πισω στην Ελλαδα, ή εναλλακτικα στην Τουρκια - (στοιχεια απο αφιερωμα στην Πτηση Νο 302 - Ιαν. 2011).
    Γ.Μ. ισως εχεις δικιο για τις Paveway II. Μακαρι να ημουν πιλοτος στον "επανδρωμενο πυραυλο" και να εδινα τις απαντησεις!

  15. Ανώνυμος says:

    Για τα Ιταλικα S, ο ενας Aspide μαζι με εναν AIM-9 ηταν μονο για περιπολιες σε καιρο ειρηνης,σε περιπτωση πολεμου εφεραν το κανονικο φορτιο,4 εξωτερικες δεξαμενες ,δυο Aspide και δυο ΑΙΜ-9.

    http://i1172.photobucket.com/albums/r572/AHZ6647/image001_zps31aad3e8.png

  16. Γ.Μ. says:

    Φαντάσου τι μήκος διαδρόμου θα χρειαζόντουσαν τα F-104S για να απογειωθούν με τέτοιο φορτίο....

  17. gvla says:

    Ρωτώντας έναν παλαιό 104ρη λέει ότι είναι 1000 και ότι η κατάδειξη γινόταν από τα F-4. Υπήρχε και επίγεια κατάδειξη αλλά δεν θυμόταν περισσότερα...

  18. Ανώνυμος says:

    Για την πρώτη ερώτηση η βόμβα που είναι φορτωμένο το Α/Φ F-104 είναι μία Dummy Inert των 1000 LBS και το Guidance μία αντιγραφή του MAU-157 A/B από το ΚΕΤΑ-ΕΤΗΜ.
    Για την δεύτερη ερώτηση ο καταδείκτης ήταν ο AN/AVQ-9 Pave Light ο οποίος προσαρμόστηκε σε όχημα του Στρατού Ξηράς και η βολή εκτελέστηκε στο Πεδίο Βολής Κρανέας.
    Υ.Γ. Το AN/AVQ-9 Pave Light το χρησιμοποιούσαν μόνο μερικά Α/Φ της 339 Μοίρας (αν δεν κάνω λάθος δέκα) στα οποία είχε τροποποίηση. Τα Α/Φ F-4 SRA όταν τα παραλάβαμε το 1992 είχαν την υποδομή (καλωδιώσεις, Box, Scope) του συστήματος AN/ASQ-153 αλλά δεν είχαμε το Target Designator Pod ΑΝ/AVQ-23E το οποίο μπορούσε να αναρτηθεί στο Left Forward Missile Well.

  19. Manolis says:

    Aνωνυμε φιλε,
    ευχαριστω που απο οτι φαινεται λυνεις μια χρονια απορια μου για τον πρωτο καταδεικτη λειζερ στην ΠΑ.
    "Το AN/AVQ-9 Pave Light το χρησιμοποιούσαν μόνο μερικά Α/Φ της 339 Μοίρας" - να υποθεσω τα 77αρια που ειχαν το ηλεκτροοπτικο TISEO?
    Ειναι λογικο τα μολις αναβαθμισμενα F-4 SRA με το NWDS (copy-paste απο τα Α-7Ε του USNavy) , να ειχαν και αναβαθμισμενο συστημα καταδειξης. Βεβαια, το ΑΝ/AVQ-23E δεν περισσευε για μας, το δωσανε παραδιπλα οι συμμαχοι μας και το χρησιμοποιουν ακομη τα τουρκικα terminator. Οπως τους δινανε ολη τη δεκαετια του '80 μτχ F-4Ε και σε μας πεταγανε "αποφαγια" (F-4D)...

  20. Manolis says:

    http://www.flickr.com/photos/tchikedou/2573815904/