Περιστατικό Ασφάλειας Πτήσεων Με Mirage 2000EGM
Η ψυχραιμία, η άριστη εκπαίδευση και επαγγελματισμός, σε συνδυασμό με την εμπειρία και ασφαλώς την καλή τύχη, που πάντα χρειάζεται, είχαν ως τελικό αποτέλεσμα την ασφαλή προσγείωση στη βάση του από τον χειριστή του, ενός μαχητικού αεροσκάφους Mirage-2000EGM της 332 Μοίρας Παντός Καιρού της Πολεμικής Αεροπορίας, του οποίου ο κινητήρας είχε «κρατήσει» λίγη ώρα νωρίτερα στα 18.000 πόδια. Για το γεγονός αυτό αμέσως μόλις το πληροφορήθηκε ο Υπουργός Εθνικής Αμύνης Δημήτρης Αβραμόπουλος επικοινώνησε τηλεφωνικώς με τον χειριστή του, νεαρό Υποσμηναγό (Ι) Β.Τ., τον οποίο συνεχάρη και του ζήτησε να μεταφέρει τα συγχαρητήριά του και στους γονείς του.
Το περιστατικό συνέβη στη διάρκεια εκπαιδευτικής ασκήσεως μεταξύ δύο αεροσκαφών της Μοίρας στα 18.000 πόδια πάνω από τη Λάρυμνα, όταν στο ένα από αυτά τα όργανα στο κόκπιτ έδειξαν απότομη πτώση των στροφών του κινητήρος με ταυτόχρονη αύξηση της θερμοκρασίας του. Αμέσως ο νεαρός χειριστής, ο οποίος τέλειωσε τη Σχολή Ικάρων το 2007 και από το 2008 εντάχθηκε στη δύναμη της 114 Πτέρυγος Μάχης στην Αεροπορική Βάση της Τανάγρας, έχοντας ήδη συμπληρωμένες 500 ώρες πτήσεως στον τύπο, ψύχραιμα, εφάρμοσε τας προβλεπόμενα από το εγχειρίδιο του κατασκευαστή για παρόμοιες περιπτώσεις. Δηλαδή διέκοψε την άσκηση, έκλεισε τελείως τον κινητήρα, αφού άλλωστε πετούσε σε ύψος ασφαλείας, και μετά από λίγα λεπτά τον επανεκκίνησε στον αέρα επιτυχώς.
Μετά από αυτό, συνοδευόμενος πάντα από το «ζευγάρι» του, επέστρεψε στην Τανάγρα, όπου και προσγείωσε το αεροσκάφος του με ασφάλεια.
Συγχαρητήρια λοιπόν στον νεαρό Υποσμηναγό, για την ψυχραιμία και τον επαγγελματισμό που έδειξε όταν χρειάστηκε. Και καλό είναι να γνωρίζουν, όσοι πιθανόν το αγνοούν, ότι τόσο η ψυχραιμία, όσο και ο επαγγελματισμός είναι αποτέλεσμα της σωστής εκπαιδεύσεως που υφίσταται το προσωπικό της ΠΑ, καθώς σε θέματα ασφαλείας πτήσεως δεν υπάρχουν οικονομίες και περικοπές, αλλιώς κάτι τέτοιο έχει άμεσο αντίκτυπο στον κεφαλαιώδους σημασία παράγοντα της ασφάλειας του προσωπικού.
Αυτό είναι σαφές.
Μετά από αυτό, συνοδευόμενος πάντα από το «ζευγάρι» του, επέστρεψε στην Τανάγρα, όπου και προσγείωσε το αεροσκάφος του με ασφάλεια.
Συγχαρητήρια λοιπόν στον νεαρό Υποσμηναγό, για την ψυχραιμία και τον επαγγελματισμό που έδειξε όταν χρειάστηκε. Και καλό είναι να γνωρίζουν, όσοι πιθανόν το αγνοούν, ότι τόσο η ψυχραιμία, όσο και ο επαγγελματισμός είναι αποτέλεσμα της σωστής εκπαιδεύσεως που υφίσταται το προσωπικό της ΠΑ, καθώς σε θέματα ασφαλείας πτήσεως δεν υπάρχουν οικονομίες και περικοπές, αλλιώς κάτι τέτοιο έχει άμεσο αντίκτυπο στον κεφαλαιώδους σημασία παράγοντα της ασφάλειας του προσωπικού.
Αυτό είναι σαφές.
Παραπολιτικά Λ. Μπλαβέρης
Mαλλον ο ποιητης εννοει "απότομη πτώση της ισχυος του κινητήρος με ταυτόχρονη αύξηση των στροφών του". Παλι καλα που επανεκκινησε, ακουοντας το αρχικα, νομισα οτι ανεμοπορησε εως την Ταναγρα! Τι εφεδρικη ισχυ εχει το διλιτρο , ανεμιστηρακι , υδραζινη ή τιποτα?
Τα Γαλλικά δεν έχουν υδραζίνη, θα μάθουμε.
----
Ήταν η εμπειρία και η ψυχραιμία του υποσμηναγού Β.Τ. που τον έβγαλε από μείζονα κίνδυνο, όταν κατά την διάρκεια εκπαιδευσής του με άλλον συνάδελφό του σε αερομαχίες στα 18.000 πόδια, ο κινητήρας του Μιράζ 2000 παρουσίασε κάθετη αύξηση θερμοκρασίας και πτώση στροφών, εξαναγκάζοντας τον να τον σβήσει.
http://www.newsit.gr/default.php?pname=Article&art_id=272225&catid=3
Να'ναι πάντα καλά ο Ικαρός μας......και να μην ξανασυναντήσει τέτοιες δύσκολες καταστάσεις!!!!Εύγε!!!!!observer
Mαλλον βασιζεται μονο σε ρευμα απο εφεδρικη μπαταρια...
http://www.taipeitimes.com/News/local/archives/2001/11/26/0000113169
Όταν έχεις άγνοια του αντικειμένου καλύτερα να ΣΙΩΠΑΣ. Ρώτα, Μάθε, και μετά σχολίαζε πάντα με ΕΠΙΦΥΛΑΞΗ. Αυτά τα λέγω, για όλους τους ανωτέρω σχολιαστές που "βόσκουν" μακριά και ότι καταλάβουν από τα ..."περιοδικά"!!!!!!!
Γεράσιμε, που εντοπίζεις το λάθος να το διορθώσουμε;
Eχει απολυτο δικιο ο φιλος Γερασιμος, εαν εννοει εμενα (ισως και τον διαπιστευμενο κ. Μπλαβερη που ειναι η πηγη?). Όταν έχεις άγνοια του αντικειμένου (ποτε δεν δηλωσα ειδικος σε τζετ κινητηρες) καλύτερα να ΣΙΩΠΑΣ . Και να διαβαζεις τις επισημες ανακοινωσεις της Πολεμικης Αεροποριας που οφειλουν να διαφωτισουν το κοινο (δηλαδη τους λιγους που ενδιαφερομαστε) , για το τι γινονται τα ωραια μας λεφτα απο φορους , οσα απο αυτα πηγαινουν στις ενοπλες δυναμεις της χωρας. Οπως γινεται στις προηγμενες χωρες της Ευρωπης.
Για να δουμε λοιπον τις Ανακοινωσεις Τυπου και Νεα της ΠΑ την τελευταια εβδομαδα απο το εγκυρο haf.gr :
-26/2/14 : Τελετή Πέρατος Πτητικής Εκπαίδευσης 84ης Σειράς Ιπταμένων
-25/2/2014 : Διατέθηκαν 2 αεροσκάφη σε αποστολές αεροδιακομιδών.
-24/2/2014 : 23ο Πολυθεματικό Ιατρικό Συμπόσιο στο 251 ΓΝΑ
-19/2/2014 : Δενδροφύτευση (!) από το Προσωπικό της 117ΠΜ
κλπ-κλπ.
Δυστυχως δεν γραφει τιποτε για το εν λογω συμβαν ή τα αιτια αυτου, κατα παγια τακτικη της ΠΑ εδω και πολλα χρονια, που εγω προσωπικα "βόσκω μακριά" και προσπαθω να πιασω κατι από "τα περιοδικά" και τα λιγα καλα μπλογκ. Λες και οσοι δεν εχουμε μπαρμπα στην ΠΑ, εχουμε και αλλες επιλογες να μαθουμε . Και καλα εγω, φιλε Γερασιμε, ειμαι ενας απλος ερασιτεχνης που ζαλιζω τους ιπταμενους με χαζες ερωτησεις μια φορα το χρονο στη γιορτη της ΠΑ (και τον οικοδεσποτη μας πολυ συχνοτερα). Μπορει να μην δικαιουμαι κατι περισσοτερο. Οι συγγενεις των αδικοχαμενων στο ορος Οθρυς, ας πουμε? Δεν δικαιουνται να γνωριζουν , εστω και τοσα χρονια μετα, γιατι επεσε το C-130? Οι συγγενεις των νεκρων του πρωτου ελληνικου Φαντομ που επεσε στο Αιγαιο , απο απωλεια στηριξης που προκαλεσε επικυνδυνος ελιγμος αναχαιτιζομενου ΣΥΜΜΑΧΙΚΟΥ (ΗΠΑ) α/φους και διερρευσε μετα απο 40 χρονια? Οι γονεις του Ηλιακη? Αυτοι δεν πρεπει να γνωριζουν? Τι λες , δικαιουμαστε ως φορολογουμενοι , μιας απαντησης γιατι δεν αγορασε η ΠΑ την λειτουργικοτατη ελληνικη βομβα λειζερ του κ. Χατζηαναστασιου και εδωσαν τα ωραια μας λεφτα στο εξωτερικο? Ως ανεργοι γιατι δεν εδωσαν δουλεια σε ελληνικα χερια?
Αγαπητε Γερασιμε, φυσικα δεν περιμενω απαντησεις σε τετοια ζητηματα απο εσενα προσωπικα. Αν ομως δεν ενημερωνει εγκυρα ο καθ'υλην αρμοδιος δημοσιος φορεας (ΠΑ) , τοσο εμεις θα προσπαθουμε να ενημερωθουμε απο φημες...
Φιλικα και με καθε σεβασμο στο δυσκολο εργο σας .
Ἀπ΄ὅτι θυμάμαι,κάπου εἴχα διαβάσεο ὅτι το δίλιτρο ἔχει ἀνεμιστηράκι.
Παρόμοιο συμβάν εἴχε ξαναπαρουσιαστεί στην Π.Α προ ἑτῶν,και πάλι σε νέο χειριστή,ὁ ὁποίος ἀντέδρασε ἐπιτυχῶς με τον ἴδιο τρόπο.
Aχερων,μπορει να μην εχει ανεμιστηρακι και να βασιζεται μονο σε μπαταριες(δεν εχω και τα περιοδικα μαζι μου για να το ψαξω),απο το flight manual ομως του Μ2000,βλεπω οτι το μεσο διασωσης του αεροσκαφους ειναι ενας μετατροπεας DC-CA 200VA που τροφοδοτει τα συστηματα πτησης σε περιπτωση που εχουν καταρρευσει τα κυρια.
http://i1172.photobucket.com/albums/r572/AHZ6647/image001_zps0f84d12d.png
Tsimuha
Ἴσως ἦταν μία πρόθεση που δέν ὑλοποιήθηκε.Το εἴχα διαβάσει σε ἀγγλόφωνο ἕντυπο το 1981.
Για το προηγούμενο περιστατικό,ἔχεις τίποτε ὑπόψιν;
Δυστυχως το εντυπο αρχειο το εχω αλλου(οποτε δεν μπορω να το ψαξω τωρα),αυτο που θυμαμαι ομως ειναι ενα θανατηφορο ατυχημα με Μ2000 που ειχε γινει (Βοιωτια αν θυμαμαι καλα) οφειλονταν σε βλαβη του ηλεκτρικου συτηματος(και μαλιστα ενος ευτελους αξιας διακοπτη)που δεν λειτουργησε σωστα την τελευταια στιγμη.
Αγαπητε φιλε Μανωλη, εχεις καποιο συνδεσμο να διαβασω για το περιστατικο με το Ελληνικο Φαντομ στο οποιο αναφερεσαι; Ευχαριστω πολυ εκ των προτερων
Οπως ειπα ανωνυμε φιλε, επισημη ανακοινωση απο την ΠΑ δεν υπαρχει για ευνοητους λογους :
http://infognomonpolitics.blogspot.gr/2009/11/k_30.html#.UxEQcM7zKZk
Σχετικά με τον Όρθρυ γιατί κάτι έπεσε στη συζήτηση, είναι ότι δεν υπήρχε εναέριος έλεγχος, κάτι που έδειξε και ο Βασιλόπουλος στην TV, δηλαδή κανείς δεν παρακολοθούσε το α/φος και δεύτερον πέρα από τη φήμη για ηλεκτρονική παρεμβολή, πιθανόν ο πιλότος μπαφιασμένος ίσως ήθελε να κόψει δρόμο ή να αποφύγει νέφος. Πάντως τίποτα δε λειτούργησε στη διάσωση, την πλήρωσε ο ελεγκτής που δεν είχε ένα στοιχειώδες ραντάρ και γενικώς φάνηκε πόσο το Κράτος(όχι η Πατρίδα)φροντίζει(πόσο μετράει η ζωή του Έλληνα) για τους υπηκόους του.hasta na pane.....observer
ys.Αλήθεια που παραιτήθηκαν υπουργός και γ.γραμματέας προστασίας πρόσφατα, για καθυστέρηση 3 ωρών στη διάσωση?
Στην Ρουμανία τον προηγούμενο μήνα σε πτώση ιδιωτικού αεροπλάνου με γιατρούς και όργανα για μεταμόσχευση.
http://www.newsbomb.gr/diethnh/story/396692/paraitithike-o-ypoyrgos-esoterikon-tis-roymanias
http://i1172.photobucket.com/albums/r572/AHZ6647/image001_zps25f14839.png