Ενδιάμεσο ''Quiz 27''
(C) USN |
Με αφορμή το πρόσφατο περιστατικό με πρωταγωνιστές το Αντιτορπιλικό USS Donald Cook και το Seahawk της Φ/Γ Barbaros, στο quiz της εβδομάδας αναζητούμε περιστατικά όπου κατά τη διάρκεια ασκήσεων, "σύμμαχοι" ήλθαν σε "στενή επαφή" με τους γείτονες ή τις ελληνικές δυνάμεις.
Category: interim quiz
Aπο τα πιο παλια γεγονοτα τα επεισοδια μεταξυ Ελληνων και Γαλλων στην εκστρατεια της Κριμαιας,η κατοχη των Αθηνων παλι απο τους συμμαχους στα 1917,τα γεγονοτα στην Μεση Ανατολη,τα επεισοδια με τα lightning στην Κυπρο,οι βολες των Αμερικανων σε Τουρκικο πλοιο κλπ.
Mε αφορμη συζητηση με τον Τσιμουχα και τον Αχεροντα σε αλλο μπλογκ, εχω μια αποψη προς συζητηση για το συγκεκριμενο επεισοδιο την οποια θελω να θεσω και εδω:
Οταν οι τουρκοι δεσμευουν χωρο στο Αιγαιο για ασκησεις, μιλαμε για διεθνη εναεριο χωρο , τον οποιο βεβαια εμεις μετρουμε στα 12 μιλια απο τα νησια μας και αυτοι στα 6, οσα και τα χωρικα μας υδατα (αυτη χονδρικα ειναι η αιτια των περισσοτερων παραβιασεων). Πολεμικα πλοια δεν απαγορευεται να ασκουνται σε διεθνη υδατα ενω επιτρεπεται η αβλαβης διελευση τους και εντος των χωρικων μας υδατων . Οι παραβιασεις απο τουρκικα πλοια λοιπον , αφορουν παραβιασεις των κανονων αβλαβους διελευσης εντος των 6 μιλιων, οπως πχ η απονηωση πτητικου μεσου! Επιστρεφοντας στο συμβαν, εκδιδοντας τη σχετικη ΝΟice To Air Μen, ειδοποιουν επισημως οσους (θα) ΠΕΤΟΥΝ στην περιοχη για το ευρος και το ειδος δραστηριοτητας που θα αναπτυξουν , η οποια συνηθως ειναι κατω απο τους αεροδιαδρομους του ICAO που πετουν τα μεγαλα επιβατικα αεροσκαφη. Την προκειμενη περιπτωση και μην εχοντας εκδοθει καμμια ΝΟΤΑΜ ή αλλη ειδοποιηση, η πτηση του τουρκικου ελικοπτερου θεωρηθηκε δικαιολογημενα επικινδυνη ενεργεια απο το παραπλεον αμερικανικο πλοιο. Ως εδω ολα καλα. Το ερωτημα που τιθεται ειναι ποιος/τι νομιμοποιησε τους Αμερικανους να προβουν σε ελεγχο. Μια πιθανη εξηγηση ειναι οτι ειχε δεσμευθει ηδη διεθνης εναεριος χωρος (και εκδοθει κανονικη ΝΟΤΑΜ) για την εν εξελιξει ασκηση Noble Dina και το ελικοπτερο μαλλον μπηκε ΜΕΣΑ στον δεσμευμενο εναεριο χωρο ασκησεων, γραφοντας ολους (τους συμμαχους τους !) στα παπ...ουτσια τους. Γι'αυτο και το θεμα ξεκινησε με την απογειωση και πτηση του ελικοπτερου , και οχι με τον προτερο καταπλου της τουρκικης φρεγατας εντος χωρικων μας υδατων - που αφορα μονο εμας. Σε τετοια περιπτωση , υπηρχε πραγματικος κινδυνος ατυχηματος με τα ασκουμενα μαχητικα! Το αμερικανικο Α/Τ προφανως ειχε ρολο Α/Α προστασιας περιοχης , αρα και ελεγχο τοπικης εναεριας κυκλοφοριας (λογω σεναριου ασκησης ή του παραχωρηθηκε νομοτυπα απο τους δικους μας - η περιοχη ειναι εντος FIR Αθηνων) και προεβει στα προβλεπομενα. Βεβαια , εμεις νομιμοποιουμασταν να προβουμε σε ενεργειες (που δεν γνωριζω επακριβως) απο την πρωτη στιγμη απονηωσης επλικοπτερου , ακομη και χωρις αυτο να εισελθει σε διεθνη υδατα , διοτι ειναι καραμπινατη παραβιαση αβλαβους διελευσης πολεμικου πλοιου.
Οποιαδηποτε αλλη εξηγηση αφηνει κενα και δημιουργει προηγουμενα που ειναι και κατα ημων.
Μπραβο Γιαννη, αν δεν το παρατηρουσες θα το περναγαμε εντελως στο ντουκου, ικανοποιημενοι γιατι ο big brother εκανε ντα τους bullies.
Μια βοήθεια για να μην εκτροχιαστούμε, υπάρχει περιστατικό με Mirage 2000 της AdLA με τουρκικά αφη;
Να βάλω ένα ωραίο κουίζ για το ΣΚ ? Πόσα F-5B τελικά πήραμε και από ποιές πηγές ?
τη δεκαετία του '90
1) Υπήρξε εμπλοκή Γαλλικών Mirage - Τουρκικών α/φων. Όποιος γνωρίζει λεπτομέρειες ας αφήσει σχόλιο
2) Ελληνικά Mirage αναχαίτισαν Γερμανικά Mig-29 (ή Tornado) υπάρχει περιγραφή του περιστατικού και σε κάποιο τεύχος των Αμυντικών θεμάτων (πτήση Έλληνα δημοσιογράφου με Mig-29;).
3) 2013 Προσπάθεια δημιουργίας επεισοδίου με την αεροπορία του Ισραήλ
http://www.worldtribune.com/2013/10/29/turkish-military-trying-to-provoke-an-incident-with-israelis-in-mediterranean/
άγνωστο αν υπήρξαν εμπλοκές
4) "Mavi Balina12" P-3C Orion παραβίασε τον εεχ
http://www.geetha.mil.gr/index.asp?a_id=3799
5)Mirage 2000-9 των ΗΑΕ παραβίασαν τον έεχ
http://www.geetha.mil.gr/index.asp?a_id=3753
Υπηρξε και μια περιπτωση με Ρωσικο ΤU-16 η TU-95 που επιχειρουσε απο Βουλγαρια(αρχες με μεσα δεκαετιας του 80) καθως και αναχαιτιση Ιταλικου Atlantic στο Ιονιο.
Αμερικανικά F-18 αναχαίτισαν ελληνικό Οrion!
ΛΟΥΚΑΣ ΔΗΜΑΚΑΣ
Σε αναχαίτιση ελληνικού στρατιωτικού αεροσκάφους με ΝΑΤΟϊκά «χρώματα» και «αντι-τρομοκρατική» αποστολή στην Ανατολική Μεσόγειο, προχώρησαν χθες δύο οπλισμένα F-18 των ΗΠΑ που μπήκαν απροειδοποίητα στο FIR Αθήνας, δυτικά της Κρήτης!
Η «επιθετική» αναγνώριση του αεροσκάφους ΝΑΤΟϊκής συνεργασίας Ρ-3 Orion έγινε από μαχητικά του αεροπλανοφόρου «Χάρι Τρούμαν». Τα δύο F-18 έκαναν κύκλο γύρω από το ελικοφόρο σε απόσταση 300 μέτρων και - με οδηγίες από τον ασύρματο - ανάγκασαν το πλήρωμα να αλλάξει πορεία.
Στρατιωτικές πηγές ανέφεραν ότι το περιστατικό αποτελεί πρόκληση καθώς το ελληνικό αεροσκάφος:
* Πετούσε ακόμη εντός του FIR Αθήνας - ήθελε 4-5 μίλια να φθάσει στα όρια του FIR Μάλτας.
* Ήταν σε μεγάλη απόσταση από το «Τρούμαν» - αρκετά μεγαλύτερη από το όριο των 60 μιλίων που εφαρμόζεται παγίως για την ασφάλεια των αεροπλανοφόρων των ΗΠΑ. Και
* Εκτελούσε συγκεκριμένη αποστολή του ΝΑΤΟ (επιχείρηση «Διαρκής προσπάθεια» για παρακολούθηση ή εντοπισμό υπόπτων σκαφών), ίδια θεωρητικά, με αυτή του «Τρούμαν».
Για τα αυστηρά μέτρα ασφαλείας - που φαίνεται ότι σταδιακά κλιμακώνονται - οι ΗΠΑ έχουν επιδώσει γενικόλογη ΝΟΤΑΜ για τις πτήσεις στη Μεσόγειο.
Μάλιστα, έχουν ενημερώσει προφορικά τις αρμόδιες υπηρεσίες των χωρών της Μεσογείου ότι περιοχή 5 ναυτικών μιλίων γύρω από τα σκάφη τους είναι απαγορευμένη και ότι θα βάλουν «χωρίς προειδοποίηση». Γύρω από τα αεροπλανοφόρα «Τρούμαν» και «Ρούσβελτ» υπάρχει δακτύλιος αεράμυνας στα 60 μίλια με περιπολίες F-18.
Στην περίπτωση όμως πτήσης εντός του FIR Αθήνας υπάρχει υποχρέωση ειδοποίησης στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, κάτι όμως που δεν είχε γίνει.
http://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/tools/corpora/nea/content.html?t=2,3465
Ετσι. MONO τα Ιρανικα Ρ-3 επιτρεπεται να πλησιαζουν (και να βγαζουν shelfie με φοντο) αμερικανικα αεροπλανοφορα.
https://medium.com/war-is-boring/3606c327b281