Ενδιάμεσο ''Quiz 35''

aviationlive | 9/10/2014 09:00:00 π.μ. | 21 σχόλια

Μετά από καιρό το ενδιάμεσο quiz επιστρέφει...  αυτή την εβδομάδα αναζητούμε περισσότερα στοιχεία για δύο πτώσεις F-104G της Luftwaffe σε Ελληνικό έδαφος. Το "εντυπωσιακό" είναι ότι τα αεροσκάφη χάθηκαν σε διάστημα μικρότερο των 30 ημερών.

22/8/67: F-104G της Luftwaffe συνετρίβη στην λίμνη Κωπαΐδα.

19/9/67: F-104G (s/n 25+41) της JBG33 Μοίρας της Luftwaffe συνετρίβη στη θάλασσα κατά την διάρκεια αναγκαστικής προσγείωσης στο αεροδρόμιο της Κέρκυρας.

Τον Σεπτέμβριο του 1967 βρισκόταν σε εξέλιξη Squadron Exchange ανάμεσα στην 335 ΜΚ και την JBG33 στην 114 ΠΜ. Πιθανότοτα το δεύτερο ατύχημα σχετίζεται με αυτή την δραστηριότητα. Το πρώτο όμως;
Δύο πτώσεις σε λιγότερο από μήνα, ιδίου τύπου αεροσκαφών μιας ξένης αεροπορικής δύναμης σε άλλη χώρα, ακόμα και αν πρόκειται για Γερμανικά F-104 που δεν είχαν και τον καλύτερο δείκτη ασφαλείας είναι εντυπωσιακό.

Vasilis 07

Category: , ,

21 σχόλια

  1. Ανώνυμος says:

    Eιναι εντυπωσιακο αυτο και δεν ειναι εντυπωσιακο το οτι η Ελλαδα εχασε 3 F-104 την ιδια μερα ,σε ενα απο τα πιο ανευθυνα ατυχηματα;

  2. Ανώνυμος says:

    @John M Tsimuha
    Πότε έγινε το ατύχημα με τα 3 F-104 ??
    Γιάννης

  3. Ανώνυμος says:

    Eιναι παλιο,διασταυρωθηκαν με δυο(αν θυμαμαι καλα) F-4 και για να μην συγκρουστουν εγκατελειψαν οι χειριστες των F-104.
    Toν Σεπτεβριο του 92,εγω το ηξερα με 3 F-104,αλλα αλου διαβασα για δυο.

  4. Pan says:

    Στην περίπτωση του αεροδρομίου της Κέρκυρας, έχω διαβάσει ότι ο χειριστής εγκατέλειψε αφού το ρύγχος του αεροσκάφους είχε σφηνωθεί ένα μέτρο κάτω από την άμμο και 2 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας...

  5. Vasilis 07 says:

    "offtopic"
    3 F-104 ? Δεν ξέρω που βασίζονται οι πηγές σου αλλά είναι εντελώς λάθος.Καλό λοιπόν είναι πρωτού κάνουμε την οποιαδήποτε κριτική και να ρίχνουμε ευθύνες να βλέπουμε πρώτα πόσο αξιόπιστες είναι οι πηγές μας.

    Για το quiz

    Ναι,αν ισχύει και το πρώτο ατύχημα στην Κωπαϊδα είναι εντυπωσιακό με την έννοια ότι, χάθηκαν 2 ιδίου τύπου αεροπλάνα μιας αεροπορικής δύναμης σε μια άλλη χώρα αλλά σε διαφορετικά περιστατικά μέσα σε 1 μήνα.

  6. Ανώνυμος says:

    Kαι βεβαια θα ριχνω ευθυνες σε ηλιθια ατυχηματα,σε πειραξε αν ειναι δυο η τρια,εχει διαφορα,αυτα τα ατυχηματα τα πληρωνω και εγω μεσω των φορων,μεγαλε αλανθαστε Βασιλειε που θιχτηκες αμεσως,τα καλα της αεροποριας θα τα λεμε και θα τα θαυμαζουμε αλλα και τα κακα και τις μαλακιες που εχουν γινει θα τις τονιζουμε,αν εσυ θελεις να τις κρυβεις κατω απο τοι χαλακι ,προβλημα σου.

  7. Vasilis 07 says:

    Προσωπικά δεν κρύβω τίποτα.Αλλά δεν μπορώ χωρίς να γνωρίζω πράγματα και καταστάσεις να κρίνω την δουλειά άλλον.Και για να κλείσουμε αυτή την κουβέντα,μεγάλη ευασθησία διακρίνω για το συγκεκριμένο ατύχημα για 2 αεροπλάνα που σε 6 μήνες θα κατέληγαν scrap μαζί με τον υπόλοιπο στόλο των F-104.Σε καμία περίπτωση δεν είναι δικαιολογία αυτό,απλά υπάρχουν άλλοι τομείς όπου οι φόροι σου πραγματικά δεν έπιασαν τόπο.Μην τα βάζουμε με την ΠΑ και τα 35χρονα F-104 που τα πήραμε και δωρεάν.

  8. Ανώνυμος says:

    Ξεκινησες ειρωνικα,εγω θυμομουν τρια αεροπλανα,τελικα ηταν δυο,και μου λες να μην κανω κριτικη,(αρχιζεις να λες για πηγες κλπ),δηλαδη ετσι οπως το ειπες σε πειραξε ο αριθμος,σημασια δεν εχουν οι αριθμοι αλλα το ειδος του ατυχηματος και αυτο το ατυχημα ηταν στα βλακωδη ατυχηματα της ΠΑ(εκτος και αν θεωρεις οτι η δικη μας ΠΑ δεν εχει τετοια και αυτο ειναι προνομιο μονο των ξενων).Παλι δικαιολογεις και λες ηταν παλια θα πηγαιναν για σκραπ,ηταν 35 χρονων κλπ,με την ιδια λογικη και τα Α-7 θα φυγουν ,ας αρχισουν λοιπον οι πιλοτοι να κανουν μαλακιες,τι σημασια εχει αφου ετσι και αλλιως θα τα διωξουμε.Υπηρετησα στην ΠΑ,και ξερω πραγματα πολυ καλυτερα για τον τροπο λειτουργιας εκ των εσω,Η ΠΑ εχει εξαιρετικους ανθρωπους,εχει ικανοτατους χειριστες,τεχνικους,διοικητικους,εχει θεους αν θελεις,αλλα ως μικρογραφια της Ελληνικης κοινωνιας εχει και ηλιθιους,εχει και κουτοπονηρους(που χωνουν τους συναδερφους τους)εχει και κλεφτες(αξιωματικοι ζουλαγαν γραφικη υλη,ζουλαγαν κονσερβες κλπ)εχει και βλακες,και αρχιβλακες,και το κλεινω εδω.
    Στο θεμα μας τωρα,γιατι στην λιστα με ατυχηματα των F-104 δεν εχει το πρωτο.

  9. Vasilis 07 says:

    Που είναι η ειρωνία ? Εσύ ξεκίνησες μιλώντας για ένα 3πλο ατύχημα στην ΠΑ και έκανες και κριτική για κάτι που δεν ισχύει.Ειρωνία είναι η προτροπή πριν αναφέρουμε κάτι να είμαστε 100% σίγουροι ?

  10. Ανώνυμος says:

    Κριτικη εκανα στο βλακωδες του ατυχηματος,και σε πιο πανω σχολειο μου λεω οτι αλλου διαβασα οτι τα αεροσκαφη ειναι δυο.

    ".Καλό λοιπόν είναι πρωτού κάνουμε την οποιαδήποτε κριτική και να ρίχνουμε ευθύνες να βλέπουμε πρώτα πόσο αξιόπιστες είναι οι πηγές μας."

    Επειδη λοιπον τα αεροσκαφη ειναι δυο να μην ριξουμε ευθυνες,να σου θυμισω αλλο ενα βλακωδες ατυχημα,πως χασαμε το μοναδικο Block-50 και ενα πληρες συστημα Lanirn,σε παραβιαση ολων των κανονισμων ασφαλειας και του σχεδιου πτησης εκ μερους του χειριστη,σε εκθεση σε κινδυνο οχι μονο του ιδιου αλλα και του συναδερφου του που δεν ηταν πιστοποιημενος για αποφυγη αναγλυφου,ετσι μονο και μονο για το γαμωτο για να δειξουμε ποσο μαγκες ειμαστε.

  11. Ανώνυμος says:

    Ήταν ημέρα Πέμπτη που έγινε η σύγκρουση των 2 F-104. Έγινε κατά την διάρκεια άσκησης Παρμενίων όπου τρία F-104 απογειώθηκαν από τον Άραξο για να πάνε να ,,βομβαρδίσουν,, την Ανδραβίδα. Εκεί όμως βρήκαν μπροστά τους 2 Φάντομ που τους περίμεναν. Κάποια στιγμή στην εμπλοκή ο πιλότος του ενός F-104 είδε ότι τα άλλα δύο ήταν σε πορεία σύγκρουσης και έδωσε εντολή ή ενημέρωσε (δεν θυμάμαι ακριβώς) τους πιλότους τους να εκτιναχθούν για να γλυτώσουν.
    Γιάννης

    Τυχαία στην Τανάγρα πριν μερικά χρόνια μου είπε κάποιος πολίτης για 2 παρόμοια α/φη με τα Μιραζ-2000 που ήταν βελγικά και έπεσαν πριν πολλά χρόνια κάπου στην Κρήτη. Είπε πως έχει πάει εκεί που έπεσαν και είναι ακόμη εκεί τα συντρίμμια τους. Μου έκανε εντύπωση γιατί δεν ήξερα για αυτά τα 2 βελγικά Μιράζ. Τελικά το έψαξα και προς έκπληξη μου είδα σε φώτος ότι τα συντρίμμια τους είναι ακόμη στην πλαγιά κάποιου βουνού. (δεν θυμάμαι πως λέγεται το μέρος) Οι 2 βέλγοι πιλότοι έχασαν την ζωή τους. Προφανώς δεν κατάλαβαν καν ότι είχαν μπροστά τους ένα βουνό.....
    Ένα ακόμη ατύχημα με ξένο μαχητικό θυμάμαι να είχε γίνει με ένα γαλλικό S. Etendard ή F-8 κάπου νότια στην Πελοπόννησο όπου αν θυμάμαι καλά έχασε την ζωή του ο πιλότος. Χρονολογία ίσως το 1994.

  12. Manolis says:

    Ενα, δυο , πολλα ενδιαμεσα!!!

  13. Για τα Βέλγικα Mirage http://www.aviationlive.org/2014/01/2-mirage-5ba.html

  14. Ανώνυμος says:

    Μανωλη δεν πιστευω το ενδιαμεσο να ειναι του στυλ,τι ψαρια ειχε η Κωπαιδα.

  15. Ανώνυμος says:

    προσθεστε και ενα βελγικο f-16A το 1992(αν θυμαμαι καλα) στην Κρητη σε ανταλαγη μοιρων του ΝΑΤΟ με την 340νομιζω που πετουσε Α-7..για τα f-104 ηταν 2 και συγκρουστηκαν οπως πολυ σωστα ειπανε παραπανω σε διασταυρωση με φ-4 αλλα κατα την διαρκεια ΣΟΤ..

  16. Ανώνυμος says:

    To βελγικό F-16 έπεσε στις 7 Σεπτεμβρίου 1993 κοντά στο Νεοχώριο, χτύπησε σε καλώδια της ΔΕΗ, ο πιλότος εκτινάχθηκε και σώθηκε. Το όνομα του Dick Claeys.
    F-16net......
    Γιάννης

  17. Ανώνυμος says:

    Για αποκατάσταση της πραγματικότητας...τα F-104 ήταν 3αδα α/φων που εκτελούσαν διαδικασία GCA στον Άραξο,τα Phantom ήταν ζεύγος και μόλις είχαν απογειωθεί από Ανδραβίδα λόγω γειτνίασης και κακής συνεργασίας των υπηρεσιών εναερίου κυκλοφορίας τα α/φη ήρθαν head-on με αποτέλεσμα να εκτελεστεί ελιγμός αποφυγής σύγκρουσης και ένα εκ των f-104 να εκτελέσει βύθιση από την οποία δεν μπορούσε να επανέλθει,οπότε ο ιπτάμενος εγκατέλειψε επιτυχώς,,,,αυτά!.......................gloc

  18. Ανώνυμος says:

    http://www.modelclub.gr/forums/index.php?topic=3293.20;wap2......διόρθωση.....gloc

  19. Manolis says:

    Μα σχεδον καθε σχολιο ειναι και ενα μικρο ενδιαφερον ενδιαμεσο!

  20. Ανώνυμος says:

    Στην Ανδραβίδα έπεσαν 2 μονοθέσια F-104 που συγκρούστηκαν μεταξύ τους, οι πιλότοι τους εκτινάχθηκαν και σώθηκαν. Κάποιοι από το αεροδρόμιο είδαν την σύγκρουση. Θυμάμαι γινόταν κάποια άσκηση. Σε κάποιο σάιτ είδα πως το ατύχημα έγινε στις 3 Σεπτεμβρίου 1992.
    Γιάννης
    Γιάννης

  21. Ανώνυμος says:

    Το γαλλικό F-8 κατέπεσε Μεσσηνία και πρέπει να άνηκε στο Κλεμανσώ. Είτε 1994 είτε 1995.

    Orion