H TAI Παραδίδει Το Πρώτο Εκσυγχρονισμένο T-38M
(C)TAI# |
Η Τουρκική Αεροδιαστημική Βιομηχανία (ΤΑΙ) ανακοίνωσε χθες 24 Απριλίου
πως στις 20 του μηνός παρέδωσε με τελετή στις εγκαταστάσεις της στην
Άγκυρα το πρώτο πρωτότυπο του προγράμματος Εκσυγχρονισμού Αεροπορικών
Ηλεκτρονικών (ARI) των εκπαιδευτικών αεροσκαφών Τ-38Μ, στην Τουρκική
Πολεμική Αεροπορία (ΤΗΚ). Η σχετική σύμβαση ανατέθηκε από το
Υφυπουργείο Αμυντικής Βιομηχανίας (SSM) στις 21 Ιουνίου 2007, ενώ η
σύμβαση ενεργοποιήθηκε στις 20 Σεπτεμβρίου του ίδιου έτους. Με την
ιδιότητα του κύριου αναδόχου, η ΤΑΙ ανέλαβε να σχεδιάσει, να αναπτύξει
και να εφαρμόσει τον εκσυγχρονισμό στα 5 πρωτότυπα, από τα οποία το
πρώτο πραγματοποίησε την παρθενική πτήση του μετά τον εκσυγχρονισμό στις
3 Νοεμβρίου 2010. Η φάση σειριακής παραγωγής για 50 πρόσθετα Τ-38 θα
υλοποιηθεί στο 1ο Κέντρο Εφοδιασμού και Συντήρησης Αεροπορίας (ΗΙΚΜ) το
Εσκισεχίρ.
Για τα αεροσκάφη αυτά η ΤΑΙ θα παράσχει επίσης τα σύνολα
υλικών Group-A για τις απαιτούμενες μετατροπές, προκειμένου να
εγκατασταθούν τα νέα αεροπορικά ηλεκτρονικά, καθώς και τα σύνολα
Group-B των τελευταίων. Η εταιρεία ευθύνεται επίσης για την
Ολοκληρωμένη Εφοδιαστική Υποστήριξη (ILS) μακροπρόθεσμα. Το πρόγραμμα
των 55 αεροσκαφών θα ολοκληρωθεί το 2014.
(C)TAI |
Τα παραδοσιακά ηλεκτρονικά του Τ-38
αντικαθίστανται από 13 ψηφιακά συστήματα τεχνολογίας αιχμής, παρέχοντας
υψηλότερη αξιοπιστία και διευκολύνοντας την εφοδιαστική υποστήριξη. Τα
συστήματα αυτά είναι:
- HUD,
- Οθόνη Έγχρωμης Απεικόνισης Πολλαπλών Λειτουργιών (MFCS),
- Ψηφιακός Καταγραφέας Βίντεο Δεδομένων/ Σύστημα Μεταβίβασης Δεδομένων (DVDR/DTS),
- Χειριστήρια HOTAS,
- Σύστημα Ενδοεπικοινωνίας (ICS),
- Σύστημα Επικοινωνίας V/UHF,
- Όργανο Πτήσης Κινητήρων (EFI)
- Τηλεοπτικό Σύστημα Πιλοτηρίου (CTVS),
- VOR/ILS,
- Πίνακας Ενεργοποίησης Αεροπορικών Ηλεκτρονικών (AAP),
- Κοινός Πίνακας Ελέγχου Υπολογιστή (CCCP)
- Κεντρικός Υπολογιστής Ελέγχου (CCC) με ενσωματωμένο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Πτήσης (OFP) και σύστημα Βαθμολόγησης Χωρίς Ρίψη Βομβών (NDBS) των οποίων η σχεδίαση, ανάπτυξη και πιστοποίηση θα πραγματοποιηθούν με εθνικές ικανότητες.
Το πρόγραμμα εξετάζει τον εκσυγχρονισμό
και από την άποψη της Διασύνδεσης Ανθρώπου-Μηχανής (ΗΜΙ) για να παράγει
φιλικό στον χρήστη, ασφαλές και συντηρήσιμο περιβάλλον εργασίας των
χειριστών. Περιλαμβάνεται επίσης η ανάπτυξη Επίγειου Σταθμού Σχεδίασης
Αποστολής (MPGS) και Λογισμικού Απενημέρωσης.
(C)TAI |
Επιπλέον των νέων αεροπορικών ηλεκτρονικών, το πρόγραμμα ARI
περιλαμβάνει μετατροπές του συστήματος διανομής ηλεκτρικής ισχύος,
ολοκλήρωση της Μονάδας Μετασχηματιστή Ανορθωτή (TRU) και του συσσωρευτή,
της μονάδας κλιματισμού και του στατικού οργάνου πίεσης (pitot). Οι
προαιρέσεις της σύμβασης περιλαμβάνουν την αντικατάσταση των
εκτινασσόμενων καθισμάτων, την ανάπτυξη εξομοιωτή και την παροχή
επίγειου Εκπαιδευτικού Συστήματος Στηριζόμενου σε Υπολογιστές (CBTS)
στην ΤΗΚ.
Πηγή
0 σχόλια