Αποχώρησαν Από Την ''Ευρώπη'' Τα Τελευταία Α-10

aviationlive | 5/18/2013 10:31:00 π.μ. | 16 σχόλια


Την Παρασκευή αναχώρησαν τα τελευταία τέσσερα A-10 από την αεροπορική βάση Spangdahlem στη Γερμανία. Στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης της USAF(E), η 81η Sqn ανέστειλε τη λειτουργία της μετά από 30 χρόνια, τα 21 αεροσκάφη που ανήκαν στη δύναμη της επέστρεψαν στις ΗΠΑ.







Πηγή - Φωτογραφίες

Category:

16 σχόλια

  1. gvla says:

    Πώς και δεν τα έδωσαν σε κανένα στην Ευρώπη;

  2. Ανώνυμος says:

    Ποιος να τα πάρει και τι να τα κάνει ?? Σήμερα δεν συμφέρει μία Π.Α να έχει εξιδικευμένα μαχητικά α/φη.
    Γιάννης

  3. Ανώνυμος says:

    Tankbusters, με καμμιά 20-αριά καλύπταμε χαλαρά Εβρο και μεγάλα νησιά......Πιστεύω οτι είναι απλά στη συντήρηση,γαϊδούρια στην αντοχή(έχω δει κανά -δυο με στραπαρισμένες μούρες σε εκθέσεις) συν την τρομερή ισχύ πυρός τους.Observer.

  4. Manolis says:

    Ειδικα πανω απο νησια (και Αιγαιο αναγκαστικα) , μολις ο αγριοχοιρος με την τρομερή ισχύ πυρός συναντησει τουρκικο F-16 πχ. , θα του παρει αμεσως την ουρα και θα το συντριψει με (αντιαρματικα) πυρα των 30χιλ. Πως ειπανε οι Αμερικανοι την αεροναυμαχια στις Μαριαννες , οπου βουλιαξαν ολη την Ιαπωνικη ναυτικη αεροπορια? "The Great Turkey Shot". Οπου turkey (=γαλοπουλες), βαζετε warthog (=αγριοχοιροι). Τσιμπουσι μιλαμε.

  5. Ανώνυμος says:

    Δεν συμφέρει να αποκτήσουμε έναν τύπο μαχητικού σε λιγότερες από 40 μονάδες. Με 20 Α-10 φυσικά δεν καλύπτουμε Έβρο και μεγάλα νησιά ούτε κατά διάνοια. Αυτό το α/φος είναι ουσιαστικά αντιαρματικό, στα νησιά θα καταρριφθεί εύκολα από τα τουρκικά μέσα. Δεν γίνεται να αποκτήσουμε εξιδικευμένα μαχητικά/επιθετικά α/φη. Δεν μας συμφέρει. Αντί για τα Α-10 είναι προτιμότερα περισσότερα ελικόπτερα ΑΗ-64 Apache.
    Γιάννης

  6. Manolis says:

    Τα Α-10 φτιαχθηκαν με πατρόν το ευρωπαικο Fulda Gap, οπως πολυ ευστοχα σχολιασε καποιος φιλος. Η θητεια τους παραταθηκε τοσο, λογω εγγενων πλεονεκτηματων του σχεδιου τους σε Ιρακ/Αφγανισταν , ελλειψει αντιπαλης αεροποριας. Εδω αν συνεχισουν στο Αφγανισταν, θα στειλουν ... εξοπλισμενα εκπαιδευτικα να βαρανε τους ταλιμπαν!ΥΓ. οι ...στραπαρισμένες (γουρουνο)μούρες ειναι απο το ΒΟΟΜ εναεριου ανεφοδιασμου, οχι απο ...εχθρικο πυρ!

  7. Vasilis 07 says:

    Για όσους ονειρεύονται ότι αποσύρεται με ελληνικά εθνόσημα,να θυμίσω πως το 1994-95 οι ΗΠΑ παραχώρησαν 50 Α-10Α στην ΤΗΚ, προσφορά που δεν έγινε δεκτή.

  8. Ανώνυμος says:

    Μια χαρά Fulda gap είναι ο Έβρος.Ποιός σας είπε οτι ο αγριόχοιρος θα δρα ανεξάρτητα;Σας έρχεται άσχημα 1 WARTHOG πάνω από τη Ρόδο με κάλυψη αντιεροπορική από ΟSA και F-16.Πόσα αποβατικά θα πήγαιναν στον πάτο της θάλασσας.Για να προλάβω όσους πουν ότι θα υποστηρίζονται από μονάδες του ΤΝ,το δικό μας ΠΝ και οι exoset που θα είναι;observer

  9. Manolis says:

    Aφου το συνεχιζεις, παραθεσε ποσα ελληνικα μαχητικα θα προστατευουν το Α-10 απο την ΤΗΚ. Οσο για το που θα ειναι το ΠΝ και οι Εξοσετ, αν μπουκαρουν αιφνιδιαστικα, στη Σαλαμινα. Ακουσες πιστευω τους ναυαρχαιους χθες.

  10. Philip says:

    Εδώ αποσύραμε τα Α-7, θα πάμε να πάρουμε τα ακόμα πιο ειδικά Α-10; Αν και πολύ υποθετική η συζήτηση που ανοίξατε και δεν γνωρίζω καλά τις δυνατότητες του Α-10 συγκλίνω περισσότερο στις απόψεις του Μανώλη. Τέτοιες επιχειρήσεις είναι δύσκολες και με πολλές παραμέτρους για να είσαι σίγουρος για το αποτέλεσμα.

  11. Manolis says:

    Εαν σε ολη τη συζητηση οπου Α-10 βαλεις Α-7, δεν αλλαζει πολυ το αποτελεσμα, αν και το Κορσαιρ ως ταχυτερο , σιγουρα δεν εχει την αποτελεσματικοτητα της συγκεκριμενης αποστολης του Α-10, εχει ομως λιγο καλυτερη επιβιωσιμοτητα στον αερα. Κατα τα αλλα αποσυρονται και τα δυο , ανταλλακτικα κλπ υπαρχουν σε ελλειψη παντου στην ΠΑ , αλλα να παρουμε ενα νεο (αρχαιο) τυπο ακομη. Καποτε εκανα τον ιδιο διαλογο μαλλον με καποιον αντιπροσωπο του Α-10. Τοσο ενθερμος ηταν.
    ΥΓ. Στη Ροδο υπαρχει το αναλογο του Α-10? Κουιζ.

  12. Ανώνυμος says:

    Επειδή η συζήτηση θα μπορούσε να κρατήσει πολύ,θα αναφέρω ότι μας ενδιαφέρει πάρα πολύ η αναχαίτηση του πρώτου κύματος. Το Α-10 έχει εκπληκτικές δυνατότητες μεταφοράς φορτίου(παράλληλα δεν έχει απαιτιτική συντήρηση). Σκεφτείτε ότι ένα και μόνο Α-10 που θα εξαπολύσει ένα μεγάλο αριθμό ΜΑVERICK από το Δέρειο και επιστρέψει πόσους ουλαμούς ΤΘ μπορεί να εξαλείψει.Το ανάλογο του Α-10 στη Ρόδο θα ήθελα πολύ να είναι κάποια Αpache αλλά μάλλον το έργο αυτό δε θα το δούμε.Τέλος να αναφέρω τα Γαλλικά f-1 στο Μάλι,όταν τα δικά μας σαπίζουνε χωρίς εκσυγχρονισμό.Σκέφτομαι ένα F-1 με νέο κινητήρα τι ωραία αεροφωτογράφιση θα έκανε σε σχέση με τα RF-4.Οι Αμερικανοί αποσύρονται γενικώς από την Ευρώπη και τα Α-10 δεν αποτελούν εξαίρεση. OBSERVER

  13. Ανώνυμος says:

    @observer
    Δεν μας συμφέρει η απόκτηση εξιδικευμένου α/φους. Και πολλες αλλες Π.Α δεν τις συμφερει και καποιες ξεφορτωθηκαν τα εξιδικευμενα α/φη τους (Su-25, F-117, F-111, Tornado ADV κ.α) ή προσπαθουν να το κανουν. (Super Etendard, Mirage F-1CR, RF-4E, Tornado IDS κ.α) Ότι πάρουμε πρέπει να είναι πολλαπλού ρόλου. Αντί για Α-10 είναι προτιμότερο να αποκτήσουμε περισσότερα Απατσι. Τα οποια φερουν περισσοτερους α/τ πυραυλους απο το Α-10.
    Για τα Μιραζ Φ-1. Την Π.Α δεν την συμφερει η διατηρηση καποιου τυπου μαχητικου σε λιγοτερες απο 40 μοναδες. Τα Φ-1 ήταν 24. Απο την στιγμη που ειχαμε 100 Α-7 δεν ειχε νοημα να κρατησουμε τα Φ-1 για επιθετικα/βομβαρδιτικα. Οι γαλλοι ειχαν πολυ περισσοτερα απο 24 α/φη και τα τελευταια απο αυτα κατασκευαστηκαν το 1991. Δηλαδη αρκετα νεοτερα απο τα δικα μας. Επισης η Ντασο προφανεστατα χρεωνει πιο φτηνα την υποστηριξη στην γαλλικη Π.Α απο τι σε εμας.
    Για να βαζαμε νεο κινητηρα στα Φ-1 ή σε οποιο αλλο α/φος τετοιας ηλικιας δεν συμφερει οικονομικα. Αντι να κρατησουμε ένα τυπο α/φους μονο για αναγνωριση ειναι προτιμοτερο να τον αποσυρουμε και να αποκτησουμε αναγνωριστικα ατρακτιδια. Κανονικα τα RF-4 επρεπε να ειχαν αποσυρθει απο χρονια απο την ελληνικη και τουρκικη Π.Α αλλά στην περιπτωση μας καποιοι έδιναν μεγαλη εμφαση ειδικα στις αγορες μαχητικων α/φων, περισσοτερο για πολιτικους λογους..... Με την αγορα 10 ατρακτιδιων δεν μπορει κανεις να παιξει ,,παιχνιδι,, με την Γερμανια ή την Αμερικη. Πρεπει να τρεξει να αγορασει F-16....
    Γιαννης 1

  14. Manolis says:

    Γιαννη 1,
    Οντως οι γαλλοι ειχαν πολυ περισσοτερα απο τα δικα μας 24 α/φη , με πολυ λιγοτερες ωρες και τα τελευταια απο αυτα (F-1C-200) κατασκευαστηκαν οχι ως το 1991, αλλα ως το Δεκεμβρη του 1983. Εξαλλου αντικαθιστοταν σε ρολο αερος απο τα νεα Μιραζ 2000, ηδη απο το 1984.
    OBSERVER
    "Σκέφτομαι ένα F-1 με νέο κινητήρα (τι κινητηρα? ποιος αλλαξε κινητηρα στα F-1? Μηπως οι Νοτιοαφρικανοι που εβαλαν ρωσικους?) τι ωραία αεροφωτογράφιση θα έκανε σε σχέση με τα RF-4" - Δηλ. καλυτερη απο το (ηδη υπαρχον) τελευταιο απολυτως εξιδικευμενο φωτογραφικο αεροπλανο, διθεσιο, με απλετο χωρο στο ρυγχος , καθαρο αεροδυναμικα ή με 3 φουλ εξωτ. δεξαμενες , χωρις ατρακτιδια και περιορισμους ταχυτητας απο αυτα κλπ. Αυτα που γραφεις δεν εχουν κανενα νοημα. Το να αναφερομαστε επισης σε "αξιοποιηση" μαχητικων που αποσυρθηκαν πανω απο 10 χρονια τωρα και ειναι ηδη σαπια, επισης δεν εχει νοημα.

  15. Ανώνυμος says:

    Μανώλη εννοείται ότι τα f1 τελείωσαν. Μιλάμε για τότε που πετούσαν ακόμα.Το f-1 είχε πολύ καθαρή αεροδυναμική γραμμή και σαφώς καλύτερα πτητικά χαρακτηριστικά από το f-4.Βέβαια χάσαμε και χάνουμε πολλά τρένα. Όσο για τα εξειδικευμένα α/φη είμαι υπέρ.Θυμίζω ότι πολλές αεροπορίες έχουν LFA και τελευταίο παράδειγμα αποτελεί η Ν.Κορέα, αν αυτό λέει κάτι. Σε ότι συζητάμε δε γινόμαστε δογματικοί(το στυλάκι πόλεμος δε γίνεται κλπ δεν παίζει πουθενά) αλλά καλά είναι να συζητούνται ιδέες. Μην ξεχνάμε τα Polikarpov που πετούσαν την εποχή των jet, ή και τους ίδιους τους Αμερικανούς που αγοράζουν mil-8.Άρα ο δογματισμός πέθανε. Το θέμα είναι λύσεις.Και όσοι είναι υπέρμαχοι του f-16 σε μεγάλους αριθμούς τους υπενθυμίζω τι εστί στρόφιγγα αντ/κών ή HDW και 3 υποβρύχια έτοιμα κατά 99% που δεν καθελκύονται. Aν κανείς πχ δεν άλλαξε κινητήρα ,γιατί να μην το κάνουμε εμείς.Δείτε τους Κινέζους που τροποποιούν τα πάντα.Και μη μου πείτε ότι είναι υπερδύναμη.Λύσεις ψάχνουνε.observer.

  16. Ανώνυμος says:

    Δεν συνέφερε να κρατήσουμε τα 24 Φ-1 για αναγνωριστικά ή κάποιο άλλο λόγο. Δεν συμφέρει η αλλαγή κινητήρα σε α/φη που έχουν ,,φάει,, τα χρόνια τους. Τα Φ-1 ήταν 28 χρονών. Η αλλαγη κινητηρα θα ήταν αντι-οικονικη και δεν υπαρχει αλλου τυπου κινητηρας που θα μπορουσε να μπει στα Φ-1. Οι ν. αφρικανοι ειχαν βαλει δοκιμαστικα καποιο ρωσικο κινητητα σε 1-2 Φ-1 αλλα τελικα η δουλεια με τους ρωσους δεν προχωρησε για να τοποθετηθουν σε ολα τα α/φη. Η Ν. Κορεα δεν χρησιμοποιει καποιο α/φος για εξιδικευμενο ρολο. Αν εννοεις το Τ/Α-50 αυτο ειναι ελαφρυ μαχητικο πολλαπλου ρολου. Οι αμερικανοι αγοραζουν Μι-8 για να τα δωσουν στο Αφγανισταν, οι αφγανοι δεν μπορουν να εχουν ελικοπτερα Μπλακ Χωκ, χωρια οτι δεν τους αξιζουν. Στα Μι-8 καποιες αμερικανικες υπηρεσιες εχουν ελαχιστα που τα χρησιμοποιουν για ειδικες αποστολες σε εχθρικα κρατη.
    Αυτη την στιγμη η Π.Α θα επρεπε να εχει μονο μαχητικα 3ης γενιας. (Φ-16, Μ-2000-5) Ειναι λαθος οι σκεψεις για διατηρηση α/φων 30ετιας με τοποθετηση νεου κινητηρα και η αποκτηση εξιδικευμενων α/φων τζετ.
    Γιάννης 1