Η Απώλεια 2 Mirage 5BA Στα Λευκά Όρη
6 Σεπτεμβρίου 1973, 3 Mirage 5BA της Belgische Luchtmacht απογειώθηκαν από την 115 Πτέρυγα Μάχης στη Σούδα. Όταν τα αεροσκάφη βρέθηκαν στον αέρα, λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν στη περιοχή, οι χειριστές αποφάσισαν να επιστρέψουν. Από τα τρία αεροσκάφη μόνο ένα κατάφερε να προσγειωθεί με ασφάλεια, δυστυχώς τα ΒΑ32 και BA38 προσέκρουσαν με χρονική διαφορά 1 λεπτού, στα Λευκά όρη στη κορυφή Καλόρος, με αποτέλεσμα οι χειριστές Jacques Chaput και Jo Van Avermaet να χάσουν τη ζωή τους. Οι φωτογραφίες του Χ. Μπαλαδήμα αδιάψευστος μάρτυρας του συμβάντος.
Flashnews, Belmilac
Category: 115, Ατυχήματα, βέλγιο, Mirage III
και καποιες αλλες περιπτωσεις στην Κρητη μεταπολεμικα
11/11/1964 Lockheed P-2 Neptune Γαλλικο 10χλμ πριν το Α/Δ του Ηρακλειου
16/11/1973 bn152787 Grumman C-2A Greyhound USNAVY εαν δεν κανω λαθος εχει καποια εξαρτηματα απο αυτο στον δρομο για το Σεϋταν Λιμαν http://www.cretanbeaches.com/paralies/hania/paralia-seitan-limania/ (κολπακι στο Ακρωτηρι Χανιων)
09/02/1975 S/n 50+63 Transall C-160 Γερμανικο στα Λευκα Ορη
23/11/1997 bn157320 Lockheed P-3 Orion USNAVY που βγηκε εκτος αεροδρομιου
Χρηστος
14/12/1945 S/N 43-49791Douglas C-47B-20-DK (DC-3) USAAF στο Ηρακλειο
Χρηστος
να συμπληρώσω στην πολύ καλή λίστα σου και ένα Mig-23 της Λιβύης
http://articles.latimes.com/1992-07-09/news/mn-2355_1_mig-jet-fighter
Το σκεφομουν να το βαλω αλλα παλι θα ηταν ελειπης η λιστα για Λιβυη...
Και για να πω την αληθεια σε εφημεριδα ξενη δεν ειχε τυχει να το δω
Έχεις δίκιο υπάρχουν και άλλα περιστατικά με Λιβυκά.
Αλλη μια ιστορια με 23αρι
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Cold_War_pilot_defections
On 11 February 1981 A Libyan Air Force Captain pilot flying a MiG-23 defected from Libya by flying to Crete, Greece. The pilot claimed that the reason for his defection was the suspicion of his attempt to commandeer a Libyan C-130 carrying 19 Libyan army officers sentenced to death and fly them to Greece. The attempt failed, and sometime later, he became a suspect when Libyan military intelligence found out about his (failed) attempt. The pilot has graduated from Yugoslav Air Force Academy. [19] The aircraft was later returned to Libya on February 14.
Χρηστος
Αν και νομιζω οτι μια απο τις 2 περιπτωσεις δεν αφορουσε Μιγκ 23 αλλα Σουκχοϊ 22
Χρ.
ειναι μπερδεμενη η ιστορια...http://www.air-intel.nl/defectors.htm εδω λεει το 81 μια Μιγκ -23 και το 92 για Μιγκ-21
http://i1172.photobucket.com/albums/r572/AHZ6647/image001_zps724a0ccf.png
Γνωρίζουμε την εφημερίδα;
Απο την ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ της εποχης.
Να με συγχωρητε για το ασχετο του θεματος αλλά αυτά η βελγική αεροπορία ή η δική μας δε θα πρεπε να τα μαζεψουν;οχι μονο σαν ανταλλακτικά αν είχαν μείνει κάτι , αλλα και για έρευνα πειστηρίων του ατυχήματος...Για να μη πω το άλλο θέμα με την έκθεση παλιων α/φ που εναποθέτει η ΠΑ σε διάφορα σημεία - Ηρώωα και ειναι ετοιμα για παλιοσίδερα απο καποιους ασυνειδητους...!!!
Στην τελευταια φωτο,βλεπουμε τα δυο πυροβολα DEFA,αχρηστα σημερα μεν αλλα τοτε που εγινε το ατυχημα ειχαν εγκαταλειφθει ετσι απλα.Ισως ο λογος εγκαταλειψεις ειναι απο την μια το δυσβατο της περιοχης και απο την αλλη το μεγαλο ευρος στα οποια σκορπιστηκαν τα συντριμια