F/A-18: Δοκιμές Tου IRST
Η Boeing εκτέλεσε την πρώτη δοκιμή αισθητήρα IRST (Infra-Red Search Tracking) επί αεροσκάφους F/A-18. Οι εργασίες ολοκλήρωσης και ελέγχου του γίνονται σε συνεργασία με την Lockheed Martin, με στόχο την κάθετη αναβάθμιση του μαχητικού. Με τον συγκεκριμένο τύπο αισθητήρα και σε συνδυασμό με το εξελιγμένο ραντάρ των Super Hornet και το σύστημα παρεμβολών του Growler, θα μπορούν να ανταποκριθούν για πολλά χρόνια ακόμα στις ανάγκες προστασίας του Ναυτικού.
Η ανάπτυξη του IRST ξεκίνησε το 2011 στη βάση συμβολαίου αξίας 135 εκατομμυρίων δολλαρίων. Μέχρι το 2017 θα έχει κατά πάσα πιθανότητα τεθεί σε επιχειρησιακή χρήση. Ως τεχνολογία, ο αισθητήρας έχει δοκιμαστεί επί αεροσκάφους King Air.
Ενδιαφερον! Ουτε το F-35 δεν ειναι "αορατο" απο εναν τετοιο αισθητηρα. BTW, κατι αναλογο μεν - πρωτογονο δε - ειχαν τα F-104 στο αλεξηνεμιο, ενω παιζει τετοια λειτουργεια με τα Mirage MK2 και τους MICA IR. Οι ρωσοι το εχουν στανταρ εδω και χρονια.
Να δούμε αν θα εξελιχθεί σε αντι-stealth ή θα είναι ημίμετρο.
Το φοράνε και τα NG..νωρίτερα..
Προβοκάτωρ
Σε καθε περιπτωση, η συγκεκριμενη τοποθετηση στην κοιλιακη δεξαμενη του F/A-18, περιοριζει την ερευνα του αισθητηρα στο επιπεδο πτησης και κατω απο αυτο. Ποια NG το φοραγανε , τα τριαρια?
Που τα θυμηθηκες βρε τα -ΙΙΙΝG,μαλλον για τα GRIPEN NG αναφερεται.
Ασφαλώς και αναφέρομαι στα GRIPEN NG..έχω "κολλήσει" εδώ και καιρό με αυτό το αεροσκάφος, εξετάζοντας το βέβαια από όλες τις πλευρές (σχέση τιμής απόκτησης/συντήρησης - απόδοσης, φάκελλος αποστολών, τύπους πιστοποιημένων όπλων φὀρτο όπλων, avionics κλπ, πρόσβαση σε πηγαίους κώδικες και παροχή τεχνογνωσίας, ερωτηματικό αν ικανοποιεί στο "τρέξιμο & στα ακροβατικά" την Π.Α. γιατί δεν το έχει εξετάσει βέβαια) και ειδικά με το IRST..για το φόβητρο των F-35..
Μεγάλη κουβέντα άνοιξα και βγαίνω εκτός θέματος..εκτός και αν συνδράμει η Δνση..
Προβοκάτωρ