Προτάσεις Εκσυγχρονισμού Και Ομογενοποίησης Του Στόλου Των Ελληνικών F-16
Σε συνάντηση τύπου (press day), που πραγματοποίησε η Lockheed Martin την Τετάρτη, 6 Μαρτίου 2013, στην Αίγλη Ζαππείου, έγινε γνωστό ότι υποβλήθηκε και επίσημα νέα πρόταση ( η τρίτη; ) εκσυγχρονισμού και ομογενοποίησης του στόλου των μαχητικών F-16 της ΠΑ.
Η πρόταση αφορά το σύνολο του στόλου των F-16, συγκεκριμένα προτάθηκε η αναβάθμιση των Block 52+ ( Peace Xenia III ) στη διαμόρφωση των αεροσκαφών του προγράμματος Peace Xenia IV. Για τα 38 Block 50 οι προτάσεις είναι δύο, είτε να έλθουν στο επίπεδο των Adv., είτε να αναβάθμιστούν στη διαμόρφωση CCIP-GR όπου το ραντάρ AGP-68(V)7 δεν αντικαθίσταται, τέλος για τα 30 Block 52+ Advanced προτάθηκε αναβάθμιση στο λογισμικό του Operational Flight Program (OFP).
Το "045" από την PX II, χρησιμοποιείται σαν "testbed" στις ΗΠΑ. Με τις διαδοχικές "παρεμβάσεις" πλέον είναι εφάμιλλο των 52+ Adv. Διακρίνεται η κεραία του Link-16 κάτω από την εισαγωγή του αεραγωγού και φορτίο Εnchanced Paveway. |
Στόχος είναι, τα αεροσκάφη να "έλθουν" σε μια κοινή διαμόρφωση, με σημείο αναφοράς τον νέο υπολογιστή αποστολής MMC7000 και το ραντάρ AGP-68(V)9. Τα εκσυγχρονισμένα αεροσκάφη θα αποκτήσουν Link 16, υποδομή για JHMCS (Block 50), ενώ θα αποκτήσουν τη δυνατότητα να φέρουν τα σύγχρονα όπλα που υπάρχουν στο οπλοστάσιο της ΠΑ όπως τα JSOW, JDAM, Iris-T ( επιπλέον δυνατότητες για τα PX III ), Aim-120 C7(;), Εnchanced Paveway και το ατρακτίδιο αναγνώρισης DB-110.
H διάρκεια του προγράμματος θα έχει ορίζοντα 6 ετών με τμηματικές πληρωμές και το σύνολο των εργασιών να πραγματοποιείται από την ΕΑΒ με την αντίστοιχη μεταφορά τεχνογνωσίας. Ανάλογη πρόταση εκσυγχρονισμού υπάρχει και από την BAE με υπολογιστή αποστολής τον ΕCFCC και την προσθήκη ραντάρ APG-68(V)9 ή AESA.
Για τα 32 Block 30 αν και υπάρχουν λύσεις τύπου "plug n play" ( λ.χ. MCU ή κάτι ανάλογο Ελληνικής σχεδίασης και ανάπτυξης ), απο το 2008 έχει αποφασισθεί να μην εκσυγχρονιστούν. Επίσης δεν λείπουν τα "ξένα" δημοσιεύματα που θέλουν τα εναπομείναντα αεροσκάφη από την PX I να πωλούνται. |
Αρχικό κείμενο HBS
Δεν χρειαζόταν καν η αναφορά αδερφέ. Για την ακρίβεια εγώ πρέπει να τροποποιήσω το κείμενο με βάση τις δικές σου πληροφορίες ;)
Είχα την (ψευδ)αίσθηση πως μετά την πιστοποίηση του Harpoon και την παραλαβή των Adv το 045 επανήλθε. Τελικά ποιο είναι το καθεστώς χρήσης/ιδιοκτησίας που το διέπει;
γιατί το AGP-68(V)7 δεν αντικαθίσταται;
Λόγος;
Το ραντάρ μπορεί να αντικατασταθεί, απλά με το πρόγραμμα CCIP-GR το (V)7 παραμένει.
HBS το 045 μας ανήκει και παραμένει στην αεροπορική βάση Edwards για την πιστοποίηση όπλων και συστημάτων.Για τον επιχειρησιακό βίο του αεροσκάφους υπάρχουν πηγές που λένε ότι επέστρεψε για λίγο στην Ελλάδα ενώ άλλες πηγές λένε πως πάντοτε βρισκόταν σε Αμερικάνικο έδαφος.Θα ανεβάσω κάτι σχετικό το ΣΚ.
Είχα διαβάσει παλαιότερα για τις αναβαθμίσεις των F16 μας. Φαντάζομαι πως τα Blk 30 δεν πρόκειται να "πάρουν" τίποτα πλέον, ενώ ίσως να τα αποσύρουν κιόλας λόγω ηλικίας και δομικής κόπωσης (αν και θυμάμαι ένα πρόγραμμα Falcon Up).
Τελικά, με τα διθέσια που θέλαμε απο την "δεξαμενή" της USAF που αποσύρει τον τύπο σιγά σιγά τι έγινε; Θα μπορέσουμε να αντικαταστήσουμε τα Blk 30 με μεταχειρισμένα απο την USAF (ούτως η άλλως οι Αμερικανοί φροντίζουν να τα αναβαθμίζουν όλα).
Για τα 32 Block 30 αν και υπάρχουν λύσεις τύπου "plug n play" ( λ.χ. MCU ή κάτι ανάλογο Ελληνικής σχεδίασης και ανάπτυξης
Υπάρχει κάποια ελληνική πρόταση έτοιμη και ποια είναι αυτή?