Κινήσεις Από Το Υπ.Αμ. Για Την Ενίσχυση Του Αξιόμαχου Της ΠΑ

aviationlive | 5/31/2014 10:20:00 π.μ. | 22 σχόλια

FOS (Follow On Support) για τα Mirage, RFI για τον εκσυγχρονισμό των F-16.

Του Παναγιώτη Γαλιάτσου για την Καθημερινή



Category: , , , , , ,

22 σχόλια

  1. Ανώνυμος says:

    Για γελια είμαστε,αυτα που έπρεπε να γινουν πριν 10ετιες τα κάνουν τώρα..

  2. Ανώνυμος says:

    Για τα F-16 καλά κάνεμε και αργήσαμε... τα F-16V είναι σαφώς ανώτερα από τα Advanced Block 50 των Τούρκων...

    Κρίμα που τα απλά Mirage θα μείνουν χωρίς αναβάθμιση.
    ~SuperViper

  3. Εναποθέτουμε τις ελπίδες μας στους Καταριανούς.

  4. nt.george says:

    Τα mirage του Καταρ εχουν πολλες διαφορες απο τα δικα μας.
    Ας παρουμε αν μπορουμε κανα διθεσιο που αποσυρει η Γαλλικη ΠΑ και να εφαρμοσουμε ενα lite προγραμμα σαν των f1 του Μαροκο...
    9 εκατ. με εκσυγχρονισμο των κινητηρων, που στην περιπτωση μας δεν χρειαζετε, αρα πιο χαμηλο κοστος.

    http://www.arabianaerospace.aero/mirage-upgrade-augments-new-fighter-force.html

  5. Στους Καταριανούς μπορούμε να προσφέρουμε "υπηρεσίες" ωστε να αποκτήσουμε τα αεροσκάφη με σημαντικά μικρότερο τίμημα. Για τις διαφορες στο cockpit κυρίως, έχω διαβάσει στo Ηellenicdefence, βέβαια μερικούς μήνες αργότερα συντάκτης της ΕΑ&Τ πρότεινε την απόκτηση τους. Οι Γάλλοι απ'ότι φαίνεται δεν αποσύρουν ακόμη τα -5F

    http://www.opex360.com/2013/06/25/les-mirage-2000-5-seront-renoves/

  6. nt.george says:

    Δεν ειναι μονο οι διαφορες στο cockpit αλλα και στον υπολογιστη (βασικοτατο).
    Ναι οι Γαλλοι δεν αποσυρουν τα 5f (που ειναι ιδια με τα καταριανα αν εξαιρεσεις το link16 που φερουν τα γαλλικα) αλλα τα b & c που ειχαν ρολο αναχαιτησης και ειναι πανομοιοτυπα με τα δικα μας EBG. Με συμβολικο ποσο παραχωρησης καποιων α/φων για να καλυψουμε απωλειες.Μπορουμε να τα αναβαθμησουμε εχοντας σαν βαση το μαροκινο προγραμμα και οπου μπορουμε να χρησημοποιησουμε απαρτια απο το mk2.
    Επισης αν ειναι δυνατον το cockpit και των δυο εκδοσεων να ειναι ιδιο.
    Για link16 και HMD...ειναι απαραιτητα στο συγχρονο αεροπορικο πεδιο μαχης.

  7. Ανώνυμος says:

    Link-16 πρέπει να έχουν ΟΛΑ τα μαχητικά.

    ~SV

  8. Manolis says:

    Nα αναβαθμισουμε τα EGM,BGM (EBG??) παραλαβης προ 36 ετων... με τι λεφτα? Ακομα και αν τα ειχαμε και αν ολα πανε καλα και γρηγορα, θα πανε ολα ΕΑΒ μη πτησιμα και θα τα εχουμε σε 2-3 χρονακια και για αποστολες αερος - αερος μονο ? Αξιζει το κοστος (και τον κοπο) ? Θα προλαβουμε να μη σαρανταρησουν? Εχει νοημα τετοια συζητηση? Την ωρα που τα υπαρχοντα ΜΚ-2 (και πολλα F-16) ΔΕΝ εχουν link16 και HMD (ΗΜCS μαλλον εννοει ο ποιητης)... απαραιτητα στο συγχρονο αεροπορικο πεδιο μαχης...

  9. Ανώνυμος says:

    Προ 26 ετών*
    τα Mirage δομικά έχουν ΠΑΡΑ πολύ καιρό ακόμα να "ζήσουν"

    Πόσο χρόνο θέλει μια αλλαγή ηλεκτρονικών σε ένα μαχητικό; Τόσο άσχετοι είναι;

    ~SV

  10. Ανώνυμος says:

    Link-16 έχουν μόνο 31 F-16M, με πιλοτίριο αρχαίο (μόνο δύο οθονούλες),

    ~SV

  11. Μην συνεχίσεις το τρολάρισμα.

  12. Ανώνυμος says:

    Η αλήθεια με μία δόση τρολλαρίσματος ;Ρ

    Είναι κρίμα που τα F-16M δεν έχουν 5Χ7 ιντσών οθόνες όπως τo Block 60 που έχει εγκατασταθεί και θα εξασφάλιζε μεγαλυτερο πεδίο θέας...
    ~SV

  13. Philip says:

    Συμφωνώ με τον Μανώλη! Άδικα συζητάμε όταν έχουμε ακόμα θέμα με τα F-16! Καλά και ωραία τα δίλιτρα (οπως τα αναφέρει ο Μανώλης και μου αρέσει) αλλά νομίζω οποιαδήποτε αναβάθμιση και γενικά επένδυση θα είναι πολύ δαπανηρή.
    Και ας μην σκεφτόμαστε μόνο την ΠΑ όταν και στους άλλους Κλάδους των ΕΔ έχουμε ακόμα πιο σοβαρά προβλήματα (Υποβρήχια, Φρεγάτες (θέλουν και αυτές ΕΜΖ), ΤΠΚ κλπ).

  14. Manolis says:

    Aλλαξε το 36 σε 26 και το "σαρανταρησουν" σε "τριανταρησουν". Τα συμπερασματα ειναι τα ιδια. Ναι τα Mirage ( -2000) δομικά έχουν ΠΑΡΑ πολύ καιρό ακόμα να "ζήσουν", (ποσο? αλλα 30 χρονια?) αφου δεν εχουν την ισχυ κινητηρα των F-16 και βεβαια δεν κουβαλανε συνεχως βομβες. Ετσι συνεβαινε και με τα F-1. Να τα επαναφερουμε και αυτα με το Μαροκινο πακετο? Ειναι αρκετο το Μαροκινο πακετο για το Αιγαιο? Πόσο χρόνο θέλει μια αλλαγή ηλεκτρονικών σε ένα μαχητικό; Στα Ελληνικα ΜΚ-2 πηρε πανω απο 4 χρονια , σε "καλες εποχες". Στα Φαντομ ποσο πηρε (ειναι κουιζ για παρτη σου αυτο)? Στα μπλοκ-52+, ευελπιστουμε οτι θα τελειωσει φετος, 10 χρονια μετα την προμηθεια του ΑΣΠΙΣ-ΙΙ. Γιατι το προβλημα δεν ειναι να βιδωσεις τις οθονουλες στο πιλοτηριο και να χωρεσεις το νεο ρανταρ, αλλα να δουλεψουν ολα αυτα συμφωνα με τις προδιαγραφες (σε συνδυασμο με το συστημα αυτοπροστασιας) και κυριως ΝΑ ΤΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙΣ ΕΓΚΑΙΡΩΣ, αφου ξενοι τα προμηθευουν, αγαπητε ~ΣουπερΒίπερ.

  15. Ανώνυμος says:

    Ασε που και τα -60 ειναι μολις 80 αεροπλανα σε συνολο χιλιαδων F-16 που εχουν τις μικρες οθονουλες.

  16. Manolis says:

    Σωστος Γιαννη. Ασε που θελανε περι το ενα μυριο έκαστη για να τις βαλουνε στα μπλοκ - 52Μ. Για να το κουλαρουμε λιγο το θεμα, μικρες οθόνες - μεγαλες κοχόνες (στην ΠΑ) χαχα!

  17. Ανώνυμος says:

    Περί τον κινητήρα... ΟΛΟΣΩΣΤΟΣ... για 'πέταμα' είναι.

    Βόμβες δεν έχω δει ποτέ παρά μόνο τον strom

    πόσο αργά δηλαδή πρέπει να πας για να αλλάξεις οθόνες, υπολογιστές και ραντάρ;

    Στην Ελλάδα (σε όλο τον πλανήτη μάλλον) ξέρουμε πόσο τεμπέλιδες υπάρχουν. χαμός γίνεται

    Στο φάντομ άργησε λόγο προβλημάτων...
    η BAE αναφέρει "EXPERIENCE TO
    UPGRADE F-16S."
    πόσο μάλλον η LM.... προβλήματα και εκεί;



    Σωστός σε τι John; 80 αεροπλάνα... ε και;
    3 οθόνες όλες και όλες, στην εποχή των αφής οθονών (που έχει το F35)
    καλύτερη αντίληψη τακτικής κατάστασης, ειδικά με τον λινκ 16...

    ~SuperViper


  18. Ανώνυμος says:

    Super Viper δεν καταλαβες σωστα το πνευμα της απαντησης μου,θελω να πω οτι στα τοσα αλλα που θελει να εφαρμοσει η ΠΑ στο F-16(Link,EW,Lantirn,Radar,πιστοποιηση οπλων,ανταλλακτικα κλπ)προκειμενου να τα φερει στην διαμορφωση F-16M, οι οθονες ειναι το τελευταιο που πρεπει να μας απασχολει,δεν θα χασουμε αερομαχια γιατι ο αλλος εχει καλυτερη οθονη,αλλα θα χασουμε γιατι ο αλλος εχει LINK,θα χασουμε γιατι το συστημα EW του αλλου λειτουργει ενω το δικο μας οχι,θα χασουμε(σαν εθνος) γιατι ο αλλος εχει 80+ συγχρονα ατρακτιδια ενω εμεις οχι,θα χασουμε γιατι ο αλλος εχει ανταλλακτικα ενω εμεις οχι,θα χασουμε γιατι ο αλλος εχει πολλαπλασια αποθεματα οπλων κλπ,για ολους αυτους τους λογους λοιπον οι οθονες(το μεγεθος) ειναι το τελευταιο που πρεπει να μας απασχολει,ετσι λοιπον ας εχω εγω link στο αεροπλανο μου και δεν με νοιαζει αν η οθονη ειναι μικρη η οχι,την δουλεια της θα την κανει αν εγω ειμαι ικανος σαν χειριστης,αν ειμαι ανικανος και γιγαντοοθονη απο τα village να μου βαλεις παλι δεν θα κανω τιποτα.

  19. Ανώνυμος says:

    Για τον κινητηρα θα διαφωνησω,καθως ναι μεν ειναι μικροτερης κλασσης αλλα εχει το ατου οτι δεν ειναι τοσο ευαισθητος στους χειρισμους οσο αυτος του F-16(που εχει αρκετους περιορισμους στον τροπο χρησης της μανετας),επισης η ζωη-αντοχη της ατρακτου-σκελετου( για να το πουμε καπως πιο χοντρα) απο κατασκευης ειναι ανωτερη στο Μ2000 απο οτι στο F-16,και το υπολοιπο της ζωης της εξαρταται κυριως απο τις δυναμεις G που αναπτυσονται και οχι απο τα φορτια (βομβες που αυτη κουβαλαει).Εδω ομως υπαρχει και μια σχεση αναμεσα στα φορτια και στα G,ενα αεροπλανο οπλισμενο για αερομαχια μπορει να τραβηξει και 9G,το ιδιο αεροπλανο σε αποστολη αερος-εδαφους μονο 4G.Eτσι λοιπον τα Μ2000 που εχουν καθαρα ρολο αεραμυνας τραβανε τα 7G και τα 9G κατα συρροη που ελεγε και ο Σομπολος,σε αντιθεση με τα F-16 που εχουν ρολο αερος-εδαφους και καταπονουν λιγοτερο το σκελετο τους.Θυμαμαι οτι σε ενα βιβλιο για το Hawk ελεγε οτι αυτο εχει οριο ζωης τις 6000 ωρες με τον περιορισμο οτι σε καθε ωρα πτησης θα εχουμε max 11 φορτισεις των 4G και μια των 6G.

  20. Ανώνυμος says:

    σε F-16 Βlk 52M θα κάνουμε τα F-16 Block30/50 ? να τα κάνουμε τι;
    2014 έχουμε, όχι 2005. Sorry, τότε η Ελλάδα παράγγηλε τα F-16M. Να πάμε 15++ χρόνια πίσω(μέχρι να γίνει αναβάθμιση);

    Τα F-16 είναι πολλαπλού ρόλου ανάλογα με τα φορτία και δεξαμενές(εάν είναι γεμάτες) έχουν όρια περιορισμού των επιταχύνσεων. (πχ. 6G με βόμβες, 9G με πυραυλους A-A)

    Σιγά που τραβάνε και 9G οι πιλότοι των Μιράζ και F-16... ζήτημα για 2 sec. Ακομα και του Ελληνικό Solo, 9G δεν τραβάει, ας λέει ο εκφωνιτής ότι θέλει (έχω δει HUD βίντεο, πάνω απο την Τανάγρα που θεωριτικά πρέπει να κάνει ΟΛΟΚΛΗΡΟ κύκλο με 9G, δεν το έκανε και έφτασε να τελειώνει με ή 5+ ή 4+G..)


    Τα Block 30 έχουν 6K ώρες ενώ τα Block 50 + έχουν 2K ώρες παραπάνω...(νομίζω) "Τα Block 50 έχουν δεχθεί δομικές ενισχύσεις" http://haf.gr/el/mission/weapons/weapon.asp?id=2

    ~SuperViper






  21. Ανώνυμος says:

    στο http://haf.gr/el/mission/weapons/weapon.asp?id=2 λέει ότι ο GE F110-GE 129 έχει 31K λίβρες ώση...
    29K έχει, 32.5K έχουν τα F-16 Block 60

    ενώ των Block 30 , 28K λίβρες. πηγή: Wikipedia & Ελληνικό πιλοτίριο (ΑΝΤ1,1990)
    ~SV

  22. Ανώνυμος says:



    Così è (se vi pare)