Σύντομα Στον Αέρα Τα Orion & Επανασυσταση Της 353 ΜΝΑΣ

aviationlive | 6/14/2014 10:21:00 π.μ. | 12 σχόλια

Προς το τέλος του 2014 με αρχές του 2015, δύο από τα έξι P-3B Orion που διαθέτουν οι ένοπλες δυνάμεις, θα βρίσκονται και πάλι στον άερα όπως αποκάλυψε ο Α/ΓΕΝ Αντιναύαρχος Ευάγγελος Αποστολάκης σε συνάντησή που είχε με τους στρατιωτικούς συντάκτες. Το πρόγραμμα επανενεργοποίησης των αεροσκαφών, πραγματοποιείται μέσω FMS και σε αυτό περιλαμβάνεται η επανεκπαίδευση του προσωπικού που θα τα επανδρώσει.

Τανάγρα 2008, για αρκετούς αυτή ήταν η τελευταία φορά που είδαν τα Orion στον αέρα.
Για την επανενεργοποίηση των αεροσκαφών έχουν έλθει στην Ελλάδα τεχνικοί της Lockheed Martin, έχουν επιθεωρήσει τα Orion και ήδη τέθηκαν σε λειτουργία - στο έδαφος - και οι τέσσερις κινητήρες εκάστου με τον Α/ΓΕΝ να τονίζει «Βρίσκονται σε πολύ καλύτερη κατάσταση από την αναμενόμενη». Συνολικά θα εκσυγχρονιστούν σε δύο φάσεις τέσσερα αεροσκάφη, από δύο σε κάθε μία, ενώ υπάρχει και δικαίωμα προαίρεσης για ακόμα ένα.

Αναφερόμενος στο προσωπικό ο κ. Αποστολάκης τόνισε ότι αυτό δεν είναι πλέον στην Μοίρα, καθώς αυτή έχει αναστείλει τη λειτουργία της «Βρίσκονται όμως εντός της Ελευσίνας οι περισσότεροι και είναι εύκολο να ξανασυγκεντρωθούν» και προσθέσε πως η 353 Μοίρα Ναυτικής Συνεργασίας βαίνει ολοταχώς για επανασυγκρότηση.

Πηγή

Αν και δεν γνωρίζουμε λεπτομέρειες και οικονομικά στοιχεία του προγράμματος επανενεργοποίησης, έχουμε την αίσθηση πως η αντι-πρόταση μίσθωσης των Atlantique 2 πιθανότατα λειτούργησε ευεργετικά για τις διαπραγματεύσεις και την Ελληνική πλευρά.

Category: ,

12 σχόλια

  1. Πυγμαλίων says:

    Αν και δεν γνωρίζουμε λεπτομέρειες και οικονομικά στοιχεία του προγράμματος επανενεργοποίησης, έχουμε την αίσθηση πως η αντι-πρόταση μίσθωσης των Atlantique 2 πιθανότατα λειτούργησε ευεργετικά για τις διαπραγματεύσεις και την Ελληνική πλευρά

    To ευεργετικά ποιό είναι ? Ότι βρήκαμε νέο ΑΦΝΣ τα P-3B που αποσύραμε το 2009 ? Από το P-3B πας στο P-3C ή σε καινούργιο ΑΦΝΣ. Η ιστορία επαναλαμβάνεται.Θα φαγωθούν κάποια εκ. (80 ?) για να έχει έργο η ΕΑΒ και σε 2-3 χρόνια θα διαπιστώσουμε ότι τα Orion είναι πολύ παλία.

  2. Αυτή ήταν η πρόταση της LM, εκσυγχρονισμός (δομικός - ηλεκτρονικά) 4 P-3C από τα αποθέματα του USN με κόστος 250 εκατ. $ που είχε θεωρηθεί ακριβή.

    Δυστυχώς τότε, τα P-3B εγκαταλείφθηκαν. Σήμερα που δεν υπάρχουν χρήματα για κάτι καλύτερο θα επανενεργοποιηθούν. Ας περιμένουμε να δούμε ποιό πακέτο δομικού εκσυγχρονισμού θα υλοποιηθεί.

  3. Ανώνυμος says:

    Επαναλειτουργία ως έχουν με εργοστασιακή συντήρηση και μικρές δομικές παρεμβάσεις.Τα α/φ θα πετούν με περιορισμούς στον φάκελο πτήσης....δεν νομίζω να εμπλακεί η ΕΑΒ σε μεγάλο βαθμό άλλωστε στην Ελευσίνα υπάρχει εμπειρία από "εργοστασιακή συντήρηση" πολυκινητήριων α/φων.Όσον αφορά τα ηλεκτρονικά και τα avionics...τα βασικά..ότι δεν υποστηρίζεται θα μείνει όσο δουλεύει.
    gloc

  4. Πυγμαλίων says:

    Ενώ τα 80εκ, μόνο και μόνο να ενεργοποιηθούν 4 P-3B 40ετίας και, με παμπάλαια οικονομικά είναι η καλύτερη λύση.Πάλι καλά που δεν σκέφτηκαν και τα Albatross.

  5. Ανώνυμος says:

    Δεν καταλαβα τι εχουνε τα Albatross,αν αλλαξεις φτερα,κινητηρες,ατρακτο,πηδαλια,ηλεκτρονικα,συστημα προσγειωσης,υδραυλικα και ηλεκτρικα,οργανα πτησης,εξοπλισμο επιτηρησης,μια χαρα θα ειναι.Περα απο την πλακα,αν η ΠΑ ηθελε ομοιοτυπια,πιστευω οτι μια εκδοση του CL-415 σε ρολο επιτηρησης θα ηταν το ιδανικο.

  6. Προφανώς με λιγότερα χρήματα περιορίζονται και οι επιλογές. Ως προς τη παλαιότητα, αν εφαρμοστει το πακέτο δομικου εκσυγχρονισμού MLU τα αεροσκάφη θα έχουν + 15.000 ώρες πττησης.

  7. Πυγμαλίων says:

    Μιας και ααν΄φερθηκε ελευσίνα.Ξεχάστε το.Το πρόγραμμα είναι κομμένο και ραμμένο για την ΕΑΒ. Το future proof και οι απαιτήσεις του ΠΝ έπονται. Ο σκοπός είναι να πάρει η ΕΑΒ έργο έστω και χωρίς αξία.

    aviationlive

    Τί να τις κάνω τις επιπλέον 15000 ώρες των P-3B ταν δεν θα έχουν κανένα σύστημα ΗΠ ? Αν ψάχναμε πλατφόρμα επιτήρησης υπάρχουν και οικ. επιλογές πχ Reims-Cessna F406

  8. Ανώνυμος says:

    Ρε Πυγμαλίωνα ήμαρτον ρε φίλε, είσαι εκτός της Μοίρας και έχεις και άποψη για το Orion? Ότι διαβάζετε από τα περιοδικά πιστεύετε.... Αφήστε να γίνει η δουλειά να τελειώνουμε, και έτσι μια χαρά δουλειά κάνουν για το Αιγαίο, είτε παλιό είτε καινούργιο το θέμα είναι να εντοπίζονται έγκαιρα όσα προστάζει η αποστολή.

  9. Πυγμαλίων says:

    Για ποιά Μοίρα μιλάς ? Για την 353 που δεν υφίσταται εδώ και 5 χρόνια ?

    Μάλλον εδώ κολλάει το ήμαρτων...

    Στην ΕΑΒ δουλεύεις ανώνυμε και δεν σου αρέσουν να ακούγονται τα αρνητικά ?

  10. Πυγμαλίων says:

    Ανώνυμε σην ΕΑΒ δουλεύεις και σε πειράζουν τα όσα αρνητικά γράφονται-ακούγονται για το νέο σκάνδαλο γιατί περί αυτού πρόκειται ?

    Για ποιά Μοίρα μιλάς και ότι είμαι εκτός ? Για την 353 που από το 2009 δεν υφίσταται ? Εδώ κολλάει το ήμαρτων.Βλέπεις Μοίρα φάντασμα.Και αφού λες΄μια χαρά γίνεται η δουλειά γιατί τα αποσύραμε το 2009 ? ΜΕτά από 5 χρόνια ακινησίας έγιναν καινούργια.?

  11. Υπάρχουν πληροφορίες για την διαμόρφωση P-3B+ ;

  12. Manolis says:

    Καλα τα Reims-Cessna F406 , εαν βεβαια δεν μας ενδιαφερει η εμβελεια τους και κυριως να χτυπησουμε τον στοχο που θα εντοπισουν. Αεροπλανα με αισθητηρες ερευνας εχουμε κι'άλλα:
    http://www.redstar.gr/Foto_red/Eng/HAF/Air_Power_CL415MP.html

    http://www.airrecognition.com/index.php/world-air-force-military-equipment-aircraft-/north-america/canada-canadian-royal-air-force-military-aircraft-fighter-aviation-equipment-intelligence-information-description-technical-data-sheet-identification-pictures-photos-video-defence-industry-military-technology-/canada-canadian-royal-air-force-other-aircraft-intelligence-information-description-technical-data-sheet-identification-pictures-photos-video-defence-industry-military-technology-/649-cl-415-bombardier-415-amphibious-aircraft-water-bomber-technical-data-sheet-specifications-intelligence-description-information-identification-pictures-photos-images-video-canada-canadian-air-force-aerospace-aviation-defence-industry-military-technology.html
    Αν θελουμε ομως και μεταφορα οπλων Α/Ε (το ΠΝ θελει , γιατι δεν εχει νοημα εαν εντοπιστει θετικα ενα υποβρυχιο απο αερος να καλεις αργοκινητα πλοια να το ξανα-εντοπισουν και να το χτυπησουν) , χρειαζεται κατι μεγαλυτερο και στιβαροτερο. Ισως αυτος ειναι και ο λογος που δεν υπηρξε σκεψη για αξιοποιηση προσθετων CL 415 ΜΡ στο ρολο αυτο.