356 ΜΤΜ : Ένα Αεροσκάφος 9 ''Περιστατικά''

aviationlive | 8/01/2014 08:18:00 μ.μ. | 7 σχόλια

Το αεροπλάνο της ΠΑ με γιατρό και διασώστη του ΕΚΑΒ «σηκώθηκε» από την Ελευσίνα για να παραλάβει τέσσερις ασθενείς από τη Σαντορίνη. Τους μετέφερε στη Ρόδο, που διαθέτει μεγάλο νοσοκομείο. Από το νησί των Ιπποτών παρέλαβε τρία νεογνά τα οποία μεταφέρθηκαν στο Ηράκλειο της Κρήτης, όπου το νοσοκομείο διαθέτει μονάδα νεογνών. Εκεί, το ίδιο αεροσκάφος, πήρε έναν ασθενή που έπρεπε να διακομισθεί στην Αθήνα. Στον γυρισμό, όμως, έκανε μία «στάση» στη Μύκονο όπου παρέλαβε τραυματία από τροχαίο, ο οποίος επίσης έπρεπε να μεταφερθεί στην Αθήνα.

Η συγκεκριμένη συνδυαστική αεροδιακομιδή που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Κυριακή κατέρριψε το φετινό ρεκόρ. Με μία "αποστολή" εξυπηρετήθηκαν εννέα ασθενείς! Σε άλλη επίσης πρόσφατη περίπτωση το αεροπλάνο παρέλαβε τρεις ασθενείς από τη Σαντορίνη, τους οποίους διεκόμισε στο Ηράκλειο, μετέβη στην Κω για να παραλάβει άλλους δύο ασθενείς και εν συνεχεία επέστρεψε στην Ελευσίνα. Αυτή τη φορά οι ασθενείς στην ίδια αποστολή ήταν πέντε.

DSC01529

Οι συνδυαστικές αεροδιακομιδές δεν αποτελούν την εξαίρεση στο Αιγαίο, ειδικά τους θερινούς τουριστικούς μήνες. Το μόνο που αλλάζει είναι ο αριθμός των περιστατικών. Από τις αρχές του Ιουλίου έως και την 29 Ιουλίου το Τμήμα Αεροδιακομιδών του ΕΚΑΒ είχε δεχθεί 283 κλήσεις για διακομιδές ασθενών. Τα 151 περιστατικά εξυπηρετήθηκαν με εναέρια μέσα και τα 87 με πλωτά. Σε 45 περιπτώσεις οι κλήσεις ήταν άκυρες. Τον προηγούμενο μήνα οι κλήσεις που έλαβε το ΕΚΑΒ για διακομιδές είτε με εναέρια είτε με πλωτά μέσα ήταν 253. Τριάντα πέντε ακυρώθηκαν, για 106 περιπτώσεις σηκώθηκε αεροπλάνο ή ελικόπτερο και για 112 ασθενείς χρησιμοποιήθηκαν πλοιάρια.

Ολόκληρο το άρθρο μπορείτε να το διαβάσετε εδώ.

Category: ,

7 σχόλια

  1. Να συμπληρώσουμε ότι οι τρείς κλάδοι των ΕΔ "πληρώνουν" τα εγκληματικά λάθη του ΕΚΑΒ (προμήθειες A109, Piaggio P180 )

  2. Ανώνυμος says:

    Το P180 γιατι ειναι ασχετο,μια χαρα αεροπλανο ηταν,τα περι φορειου κλπ(οτι ταχα μου δεν χωραει) μονο αστειοτητες ηταν εκ μερους του ΕΚΑΒ,επισης το Α109 χρησιμοποιειται σε δεκαδες υπηρεσιες αεροδιακομιδων σε ολο τον κοσμο,αν ηθελε κατι πιο δυνατο(χωρις να αλλαξει κατηγορια πχ ΑS365) μπορουσε να παει στο Α109Κ.

  3. κλέβω ένα επώνυμο σχόλιο από τον DrFlight http://drflight.blogspot.gr/2011/02/piaggio-p-180-avanti-medevac.html

    Ανακάλυψα το blog από το σχόλιο που αφήσατε στο δικό μου. Και μαζί μ' αυτό ανακάλυψα και την ανάρτηση για τα Piaggio.
    Και βέβαια θα την σχολιάσω επώνυμα, γιατί μεγαλύτερο πρόβλημα έχουν οι συνάδελφοι που θάψαμε (πολλούς όχι ολόκληρους) και οι οικογένειές τους.
    1. Το ΕΚΑΒ είχε σαφή υποχρέωση παραλαβής, αφού το αεροσκάφος (και το άνοιγμα της πόρτας), ήταν εντός προδιαγραφών.
    2. Αν ο αγοραστής επιθυμούσε και διπλάσιο άνοιγμα, η κατασκευάστρια θα μπορούσε να το κάνει εξ αρχής. Γνωρίζουμε ότι εκ των υστέρων τροποποίηση δεν γίνεται. Ή για να γίνει, πρέπει να ξηλωθεί ολόκληρο, οπότε μιλάμε για άλλο κόστος.
    3. Ευτυχώς που βρέθηκε αγοραστής, γιατί οι ρήτρα έτρεχε σε βάρος του Ελληνικού Δημοσίου.
    4. Ένα εύκολο ερώτημα; Αυτοί που αγόρασαν τα αεροσκάφη, τι μεταφέρουν; Γάτες; Πως χωράνε οι δικοί τους ασθενείς;
    5. Ο "ασθενής" της δοκιμής φορτώθηκε με τόσο εξοπλισμό και συσκευές, που το μόνο αεροσκάφος που τον χωρούσε ήταν το C130. Από την ράμπα.
    6. Τα αεροσκάφη που ναύλωσε το ΕΚΑΒ, από κει και πέρα, είχαν μικρότερο άνοιγμα πόρτας! Πως χωρούσαν οι ασθενείς;
    Που τα χάλασαν λοιπόν οι διάφορες επιτροπές; Στην Ελλάδα ζούμε, η απάντηση εύκολη.
    Και βέβαια ο ιδιώτης που είχε την πτητική εκμετάλευση των Α109, δεν είχε καμιά αντίρρηση να φορτωθούν τα Ε/Π όλες τις διακομιδές. Περισσότερες ώρες, περισσότερα κέρδη.
    Κι από κει και πέρα ένα σωρό άλλα ερωτήματα: Πως προκρίθηκαν τα Α109, έναντι άλλων τύπων για πτήσεις στο Αιγαίο; Μανάβηδες ήταν στην επιτροπή;
    Οι Ιταλοί εκπαιδευτές που είχαν μαζέψει τις ώρες τους;
    Οι εκ του Στρατού ξηράς χειριστές, γιατί προτιμήθηκαν; Λόγω της εμπειρίας στο Αιγαίο; Γιατί ούτε ένας από το Ναυτικό; Και πολλά άλλα.
    Έχουν απαντηθεί όλα στα πηγαδάκια, στη Βάση της Ελευσίνας.
    Ελπίζω κάποτε να πάψουν να μας θεωρούν απλώς αριθμούς.

  4. Ανώνυμος says:

    http://www.piaggioaero.com/immagini/documenti/Gallery/Library/Brochure/Brochure_P180%20AvantiII_Aeroambulance.pdf

  5. Στο pdf είναι πιο αδύνατοι οι ασθενείς. Επίσης ένα ενδιαφέρον ανάγνωσμα, το αεροσκάφος που αγόρασαν οι Σαντορινιοι για να πραγματοποιούν αεροδιακομιδές http://www.santonews.com/ti-tha-gini-igionomiko-aeroskafos.santonews

  6. Manolis says:

    "Ελπίζω κάποτε να πάψουν να μας θεωρούν απλώς αριθμούς."
    Tα ειπε ολα.

  7. Προσπάθησα να το αναδείξω το όλο θέμα με δύο άρθρα, ένα για την '' Πρωτογενής Αεροδιακομιδή (Επέμβαση στον τόπο του ατυχήματος)'' που λόγω και των τραγικών δυστυχημάτων με τα 109 δεν θα δούμε ποτέ έτσι όπως πάει το πράγμα στην Ελλάδα.
    Και το άλλο αυτό που αναφέρετε κι εσείς για τα Piaggio: ''Η άγνωστη ιστορία των Ελληνικών Piaggio P-180 Avanti Medevac του ΕΚΑΒ..''
    Κατά τη γνώμη μου όπως περιγράφω και στο άρθρο το σκάνδαλο με τα Piaggio είναι αυτό που οδήγησε στο έγκλημα με τα τρία Α 109 και το χαμό τόσων ψυχών. Όλα τους έμειναν δυστυχώς ατιμώρητα στην Ελλάδα της παρακμής, αλλά ακόμα και το ότι κάποιοι ξέρουν και καταλαβαίνουν έχει για μένα τη σημασία του.

    Ο κ Κυριάκος Σιδηρόπουλος που έκανε ευθαρσώς και χωρίς υπεκφυγές το συγκεκριμένο σχόλιο είναι πτυχιούχος ιπτάμενος διασώστης του ΕΚΑΒ - τώρα υπηρετεί αν δεν κάνω λάθος στις μηχανές άμεσης επέμβασης του ΕΚΑΒ στην Αθήνα- και γράφει στο http://hellas-medic.blogspot.gr/.
    Αν διαβάσετε μερικά άρθρα του θα καταλάβετε πολλά για τον Άνθρωπο και με ποναέι πιο πολύ γιατί τέτοιοι Άνθρωποι ήταν μέσα στα ελικόπτερα που χάσαμε.