Περιστατικό Ασφάλειας Πτήσεων Αεροσκάφους Canadair
Την Δευτέρα 5 Μαΐου 2014 και ώρα 13:30, αεροσκάφος CL-415 της 383 Μοίρας Ειδικών Επιχειρήσεων & Αεροπυρόσβεσης (383ΜΕΕΑ)/113 Πτέρυγας Μάχης, κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικής πτήσης, σε προσθαλάσσωση για υδροληψία ανετράπη, στην περιοχή Αγγελοχωρίου, Νέας Μηχανιώνας.
Στην περιοχή έσπευσε κλιμάκιο της 2ης ΕΜΑΚ, το Ρυμουλκό "Λέων Ζ", το Αλιευτικό "Ταξιάρχης", σκάφος του Λιμενικού Σώματος, σκάφος του Πυροσβεστικού Σώματος, ε/π ΑΒ-205 της 358 ΜΕΔ ενώ στο σημείο παρέμεινε αεροσκάφος CL-415 της 383 ΜΕΕΑ.
Τελικά το πλήρωμα διεσώθη από το εμπορικό πλοίο "Thies Maersk", σημαία Δανίας και επιβιβάστηκε σε σκάφος του Λιμενικού Σώματος και διακομίστηκε στο 424 Γενικό Στρατιωτικό Νοσοκομείο Εκπαιδεύσεως (424 ΓΣΝΕ) για παροχή πρώτων βοηθειών. Σύμφωνα με το Πρώτο Θέμα ένας εκ των χειριστών τραυματίσθηκε ελαφρά στο πόδι.
Τελικά το πλήρωμα διεσώθη από το εμπορικό πλοίο "Thies Maersk", σημαία Δανίας και επιβιβάστηκε σε σκάφος του Λιμενικού Σώματος και διακομίστηκε στο 424 Γενικό Στρατιωτικό Νοσοκομείο Εκπαιδεύσεως (424 ΓΣΝΕ) για παροχή πρώτων βοηθειών. Σύμφωνα με το Πρώτο Θέμα ένας εκ των χειριστών τραυματίσθηκε ελαφρά στο πόδι.
Κατά την πτώση του αεροσκάφους τμήμα της δεξιάς του πτέρυγας αποκολλήθηκε και παρά τις προσπάθειες για την περισυλλογή του βυθίστηκε, ενώ το κύριο τμήμα του ανετράπη και παρασυρόμενο προσάραξε σε βάθος περίπου 5 μέτρων.
Κατά την πτώση του αεροσκάφους τμήμα της δεξιάς του πτέρυγας αποκολλήθηκε και παρά τις προσπάθειες για την περισυλλογή του βυθίστηκε, ενώ το κύριο τμήμα του ανετράπη και παρασυρόμενο προσάραξε σε βάθος περίπου 5 μέτρων.
Άνδρες της 2 ΕΜΑΚ πραγματοποιούν υποβρύχιες εργασίες ασφάλισης του CL-415.
Η ρυμούλκηση του CL-415
Αλλο ενα πολυτιμο CL-415.
Eχουν ανασυρει και επαναφερει σε λειτουργεια καποτε ενα 215 , ελπιζω να μπορουν και με αυτο. Ειναι η τριτη απωλεια CL-415...
Tα πλεον αλεξισφαιρα αεροσκαφη μεχρι στιγμης,αναδειχθηκαν τα F-16C-D-50 με μονο μια απωλεια.(επισης τα D0-28 χωρις απωλεια,αλλα σαφως με λιγοτερες ωρες πτησης;)
Ευτυχώς για τους ανθρωπους.
Για το αεροσκάφος, από το Πρώτο Θέμα :
Το CL-415 είναι μισοβυθισμένο στη θαλάσσια περιοχή ανοιχά της Νέας Μηχανιώνας, σε ένα σημείο όπου το βάθος είναι περίπου 6 μέτρα και το πυροσβεστικό αεροσκάφος έχει ακουμπήσει στο βυθό. Αυτή την ώρα ειδικές ομάδες κομάντος της Πολεμικής Αεροπορίας από την Αθήνα μεταφέρονται με C-130 στη Θεσσαλονίκη για να ασφαλίσουν και να επιχειρήσουν την ανέλκυση του Canadair.
Μάλλον πρέπει να θεωρηθεί ολική απώλεια.Πιθανότατα θα αποψιλωθεί από χρήσιμα ανταλλακτικά όπως και το 2039
http://www.airfighters.com/photo/133600/L/Greece-Air-Force/Canadair-CL-415GR/2039/
Στάνταρ το αεροπλάνο πάει για ανταλακτικά, όπως είχε γίνει πριν μεροικά χρόνια με ένα άλλο 415....
~SuperViper
Από την ανακοίνωση του ΛΣ
Κατά την πτώση του αεροσκάφους τμήμα της δεξιάς του πτέρυγας αποκολλήθηκε και παρά τις προσπάθειες για την περισυλλογή του βυθίστηκε, ενώ το κύριο τμήμα του ανετράπη και παρασυρόμενο προσάραξε σε βάθος περίπου 5 μέτρων.
Μακαρι να ξαναπεταξει, εστω και ως...Φρανκεσταιν.
Θα συμφωνήσω με τους Vasilis 07 και SuperViper. Σε αντίθεση με τα 215 που σχετικά εύκολα μπορούν να επισκευαστούν μετά από βύθιση, τα ηλεκτρονικά του 415 θα έχουν πλήρως αχρηστευτεί.
Tο 2039 που λεει ο Vasilis 07 , δεν εχει βραχει. Βαρια προσγειωση ξηρας εκανε. Γι'αυτο μιλησα για Φρανκεσταιν-415. Εκτος απο ενα επισκευασθεν 215, ειχαμε και ενα Σουπερ Πουμα απο τα αρχικα που ειχε βγει ΠΟΕ με σοβαρη ζημια στην ατρακτο, αλλα το ΚΕΑ το εστειλε παλι στον αερα.
ΒΤW, εχουμε πολλα ατυχηματα στην εκπαιδευση των καναντερ. Δεν δουλευει ο εξομοιωτης?
Το αεροσκάφος ανασύρθηκε video update.
Manoli το 2039 είχε βυθισθεί
http://www.aviationlive.org/2011/01/2011.html
Επειδή δεν έχω χρόνο για να ψάξω, γνωρίζει κανείς για το παρακάτω περισταστικό στις Κεχριές
http://3.bp.blogspot.com/-wT60e_wQ4WQ/U2nXkn1E3fI/AAAAAAAAccw/XyyKxbWdZjE/s1600/z6.jpg
Ξερουμε το s/n του αεροσκαφους;
TSIMUHAS
Καλα, εγω νομιζα οτι το 2039 "εσπασε" στην προσγειωση. Εσυ αρχηγε, δεν ξερεις το s/n του καναντερ που βυθιστηκε?
Oχι,εχω κατι φωτο απο την γιορτη της αεροποριας, με τον μικρο μεσα και εξω απο ενα καναντερ και θελω να δω μηπως ειμαι κατσικοποδαρος.
TSIMUHAS
Ανανέωση δείτε το προ τελευταίο βίντεο.Tsimuha μάλλον ήταν ένα από τα δύο της φετινής στατικής.
sn 2050
Την Τετάρτη 11 Ιουνίου 2014, πραγματοποιήθηκε στην 383 Μοίρα Ειδικών Επιχειρήσεων & Αεροπυρόσβεσης, στην 113 Πτέρυγα Μάχης (113ΠΜ), στη Θεσσαλονίκη, παρουσία του Διοικητή της Διοίκησης Αεροπορικής Υποστήριξης (ΔΑΥ), Υποπτέραρχου (Ι) Χρήστου Χριστοδούλου, εκδήλωση προς τιμήν των φορέων που βοήθησαν στην επιχείρηση διάσωσης και περισυλλογής αεροσκάφους CL-415, που ενεπλάκη σε ατύχημα, στην περιοχή Αγγελοχωρίου, Νέας Μηχανιώνας, στις 5 Μαΐου 2014.
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, ο Διοικητής ΔΑΥ επέδωσε τιμητικές πλακέτες και ιδιόχειρη ευχαριστήρια επιστολή στον Διευθυντή του "Ναυτιλιακού Ομίλου Γκιγκιλίνη", κ. Αλέξανδρο Γκιγκιλίνη και στον Διευθυντή της "Κοινοπραξίας ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ - Αθήνα ΑΤΕ", κ. Θεόδωρο Σαμαρτζή, που διέθεσαν, αφιλοκερδώς, μέσα και προσωπικό.
Στη συνέχεια, ο Διοικητής της 113ΠΜ, Σμήναρχος (Ι) Ζαχαρίας Γρίβας, ευχαρίστησε και επέδωσε αναμνηστικά στον Διευθυντή της εταιρείας "Maersk Lines", κ. Χαράλαμπο Τσαμπαζή, στον Διοικητή της Ναυτικής Διοίκησης Βορείου Ελλάδας, Πλοίαρχο Χρήστο Παυλούδη ΠΝ, στον Διοικητή της 2ης Ειδικής Μονάδας Αντιμετώπισης Καταστροφών του Πυροσβεστικού Σώματος, Αρχιπύραρχο Αριστείδη Μαυρόπουλο και στον εκπρόσωπο του Κεντρικού Λιμεναρχείου Θεσσαλονίκης, Ανθυποπλοίαρχο (ΛΣ) Γεώργιο Κωνστάντο, που συνέδραμαν αποφασιστικά στην επιχείρηση.
http://www.haf.gr/el/news.asp?id=8969
https://www.youtube.com/watch?v=rXk92maYuKc&feature=youtu.be
γνωριζει κανεις αν μπορουν να ξαναπεταξουν το 2039 και 2050 (ανεξαρτητα απο το κοστος των ηλεκτρονικων) ? απο δομικης πλευρας λεω,,