Μετά Θάνατον Αναγνώριση για τον F.G.Powers

aviationlive | 12/20/2011 01:25:00 π.μ. | 0 σχόλια







 Η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ σύντομα θα απονείμει μεταθάνατον ηθική αμοιβή στον Francis Gary Powers συγκεκριμένα θα του αποδοθεί ''Ο Ασημένιος Αστήρ'' , η τρίτη υψηλότερη ηθική αμοιβή τιμή της Πολεμικής Αεροπορίας για υπηρεσίες πέρα του καθήκοντος.

 Ο γιος του, ο Francis Gary Powers Jr, δήλωσε «Είναι δικαίωση για τον πατέρα μου, 50 χρόνια μετά».Σύμφωνα με αναφορά της USAF ο πιλότος που κατερρίφθη το 1960 πάνω από τη πρώην ΕΣΣΔ,κατά τη διάρκεια των ανακρίσεων στις Σοβιετικές φυλακές υπέστη μεθοδευμένη ψυχολογική πίεση με απειλές κατά της ζωής του για να ''σπάσει'' αλλά δεν ''λύγισε''.Αν και παραδέχθηκε ότι η πτήση ήταν κατασκοπευτική δεν αποκάλυψε ευαίσθητες πληροφορίες.
 
  Tο 1963 η CIA του απονείμει το Intelligence Star ενώ μεταθάνατον και αφού αποχαρακτηρίσθηκαν έγγραφα που αφορούσαν την αποστολή του,το 2000 δόθηκε στην οικογένεια του ο Distinguished Flying Cross , του αποδόθηκε μετάλλιο αιχμαλώτου πολέμου και ο ατομικός του φάκελος του ''διορθώθηκε'' από την USAF ώστε να φαίνετε η συνεχής υπηρεσία του όσο καιρό πετούσε CIA.O George Tenet διοικητής της CIA του απένειμε το Director's Medal για την αφοσοίωση και το κουράγιο που επέδειξε.

 O F.G. Powers τη στιγμή της κατάρριψης του ήταν ο πλέον έμπειρος χειριστής στα U-2 με αρκετές αποστολές αναγνώρισης στο ενεργητικό του και 600 ώρες στον τύπο .Στις Σοβιετικές φυλακές παρέμεινε για δύο χρόνια και επέστρεψε στην Αμερική τον 1962 όταν τον αντάλλαξαν με τον Vilyam Fisher.

  Ωστόσο αρκετοί ήταν εκείνοι που τον κατέκριναν επειδή δεν ενεργοποίησε τον μηχανισμό καταστροφής της κάμερας,του φωτογραφικού φίλμ,τμημάτων του αεροσκάφους που δεν έπρεπε να πέσουν στα χέρια των Σοβιετικών.Επίσης κατακρίθηκε επειδή δεν αυτοκτόνησε με δηλητήριο που χορηγούνταν στους πιλότους τέτοιων αποστολών.''Επίσημα'' την δηλητηριασμένη βελόνα θα την χρησιμοποιούσαν σε περίπτωση βασανιστηρίων. 

 Το 1963 και για τα επόμενα επτά χρόνια θα δουλέψει σαν δοκιμαστής πιλότος στην Lockheed Martin ενώ τα επόμενα χρόνια πετούσε με ελικόπτερα τηλεοπτικών σταθμών.Το 1977 το ε/π του ''έμεινε'' από καύσιμα και συνετρίβη προκαλώντας το θάνατο του.


Πηγή

Category: , ,

0 σχόλια