Μειώσεις οροφών σε Πολεμική Αεροπορία
Υπό το βάρος της κακής δημοσιονομικής κατάστασης, το υπουργείο Εθνικής Άμυνας προχωρά σε μείωση της οροφής των μονάδων κρούσης του Πολεμικού Ναυτικού και σε αναδιοργάνωση, με ταυτόχρονη μείωση της οροφής των μαχητικών αεροσκαφών, της Πολεμικής Αεροπορίας. Το τοπίο όσον αφορά τον Ελληνικό Στρατό παραμένει θολό καθώς δεν έχουν ξεκαθαριστεί οι προθέσεις της κυβέρνησης για σειρά ζητημάτων που εμπεριέχουν σημαντικό πολιτικό κόστος και συναντούν πολύπλευρες αντιδράσεις (ενδεικτικά μονιμοποίηση Επαγγελματιών Οπλιτών, ενδεχόμενη αύξηση της στρατιωτικής θητείας, κατάργηση/συγχώνευση Μονάδων και Σχηματισμών). Παράλληλα γίνεται σαφές ότι οι τρέχουσες γεωπολιτικές εξελίξεις στη περιοχή (ενδεικτικά συμφωνίες οριοθέτησεις ΑΟΖ, έρευνες για κοιτάσματα υδρογονανθράκων, επίλυση Κυπριακού) καθιστούν απαγορευτική οποιαδήποτε περαιτέρω μείωση της ελληνικής στρατιωτικής ισχύος, ιδιαίτερα του αεροναυτικού βραχίονα των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων.
οι αλλαγές σχετίζονται με αναδιοργάνωση της 110ΠΜ (Λάρισα) και της 116 ΠΜ (Άραξος) και κατάργηση ορισμένων Σμηναρχιών Μάχης, με πιθανότερες την 126ΣΜ (Ηράκλειο) και 132ΣΜ (Αγρίνιο) καθώς και αεροπορικών αποσπασμάτων, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η έλλειψη προσωπικού με παράλληλο περιορισμό μέρους των λειτουργικών εξόδων.
Από την 110 Πτέρυγα Μάχης θα αποσυρθεί η πλειοψηφία των αναγνωριστικών RF-4E Phantom της 348 Μοίρας Τακτικής Αναγνώρισης εκτός από ορισμένα που θα εξακολουθήσουν να αξιοποιούν το ατρακτίδιο ELINT ASTAC. Όσα αεροσκάφη αποσυρθούν θα χρησιμoποιηθούν για προσπορισμό ανταλλακτικών για τα εκσυγχρονισμένα F-4PI2000 της 117ΠΜ στην Ανδραβίδα. Πέρα από τα ελάχιστα RF-4E που θα παραμείνουν σε υπηρεσία, από την 110ΠΜ θα επιχειρούν η 346Μ με F-16 Block30 και η 337M με F-16Block52+. Σημειώνεται πως σύμφωνα με δημοσίευμα της Στρατιωτικής Ισορροπίας & Γεωπολιτικής (τ.10, Δεκέμβριος 2010), προτάθηκε η συνένωση της 330M/111ΠΜ (Νέα Αγχίαλος) με την 346Μ ώστε να συγκεντρωθούν όλα τα αεροσάφη -Block30 σε μία Μοίρα.
Για την 116ΠΜ προβλέπεται η απόσυρση μέχρι το 2015 των εναπομείναντων Α-7Ε Corsair της 336ΜΒ ενώ τα διθέσια TA-7C θα παραμείνουν σε υπηρεσία περισσότερο λόγω των ειδικών δεξαμενών εναέριου ανεφοδιασμού που φέρουν καθώς και για την εκπαίδευση των νέων χειριστών. Τέλος, η 335Μ θα παραχωρήσει 15 Advanced F-16 Block 52 ώστε να ενεργοποιηθεί δεύτερη Μοίρα με μαχητικά του τύπου. Το Ανώτατο Αεροπορικό Συμβούλιο θα κληθεί στις επόμενες συνεδριάσεις του να επιλέξει μεταξύ της 334Μ και της 342Μ, οι οποίες επιχειρούσαν στο παρελθόν με Mirage F-1CG.
πηγή
Strategy Report
πηγή
0 σχόλια